MartinLGore Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Kıbrıs Rum uçağı, dün Atina yakınlarında 121 kişiyle çakıldı. Kazadan kurtulan olmadı. Bir yolcu kazadan önce şu mesajı geçti: Donuyoruz. Pilot mosmor, ikinci pilot baygın. Elveda. CEP MESAJI Uçağın içi soğuk. Çok üşüyoruz. Donuyoruz. Pilot mosmor, ikinci pilot baygın. Elveda... F-16 PİLOTU (Havada yakından görerek) Kaptan yerinde yok. 2. pilot iki büklüm. Maskeler çıkmış. UÇAĞIN PİLOTU (Helios adlı şirkete ait uçak Rum hava sahasından ayrılmadan önce) Klimada sorun var KIBRIS Rum Kesimi'ndeki Larnaka'dan Atina aktarmalı Prag'a gitmekte olan, özel havayolu şirketi Helios'a ait Boeing 737-300 tipi yolcu uçağı dün Atina'nın 30 kilometre kuzeyindeki Grammatikos'a 2 kilometre kala ormanlık alana çakıldı. Saat 12.15'te düşen uçaktaki 115 yolcu ve 6 mürettebattan kurtulan olmadı. Yolculardan 48'inin çocuk olduğu iddia edilen uçağın yere çakılmasından sonra meydana gelen patlama sonucu uçağın parçaları iki kilometrelik alana dağıldı. Ancak yolcuların kazadan çok önce oksijen yetersizliği ya da donarak feci şekilde can verdikleri ihtimali ortaya atıldı. ATİNA'DA ALARM Helios Havayolları'na ait uçak dün saat 10.07'de Larnaka'dan havalanarak saat 10.37'de Yunan hava sahasına girdi. Atina havaalanı kontrol kulesi, iniş için gerekli talimatları iletmek için Rum yolcu uçağıyla temas kurmak istedi, ancak cevap alamadı. Atina Havaalanı alarm durumuna geçerken, Larnaka Havaalanı ile temasa geçildi. Uçağın Rum hava sahasından ayrılmadan önce pilotun ‘klimada sorun var' dediği bilgisi ulaştı. JETLER HAVALANIYOR Bunun üzerine geçen yılki Olimpiyat Oyunları nedeniyle uygulanan hava savunma şemsiyesi operasyonu başlatıldı. Uçağın hava korsanları tarafından kaçırılma ve Atina'ya düşmesi ihtimalleri gözönüne alınarak Yunan Hava Kuvvetlerine ait iki F-16 savaş uçağı havalandı. Bir süre sonra Rum yolcu uçağı Yunan hava sahasında seyir halinde bulundu. F-16 pilotları, Rum uçağına yaklaştığında, uçağın kaptan pilotunu yerinde göremedi, ikinci kaptanın da baygın ve uçaktaki oksijen maskelerinin de açılmış durumda olduklarını belirledi. Yunan hükümet sözcüsü de gece yaptığı açıklamada pilotların uçağın düşmeden önce, yolcu veya mürettebattan olduklarını bilmedikleri iki kişiyi kokpitte uçağın rotasını düzeltmeye çalışırken gördüklerini açıkladı. Yunan savaş uçakları başıboş uçan uçağa refakat ederken uçak bir süre sonra yere çakıldı. Savaş uçaklarının pilotları, Rum uçağını buldukları andan son anına kadar 44 dakika görüntülediler. ARIZA SABIKALISI En güçlü senaryoya göre, havalandırma sisteminin bozulması nedeniyle uçakta başka arızalar da meydana geldi ve yolcularla mürettebat hem donarak hem de oksijen eksikliği yüzünden öldüler. Uçak yolcularından birinin Atina'daki kuzenine ‘Çok üşüyoruz. Donuyoruz. Pilot mosmor, ikinci pilot baygın. Elveda' şeklinde cep telefonundan gönderdiği mesaj da bu ihtimali güçlendiriyor. Helios Havayolları'yla iki hafta önce Atina'dan Larnaka'ya uçan bazı yolcular ise, o seferde de klima cihazındaki arıza nedeniyle üşüdüklerini söylediler. Rum Ulaştırma Bakanı Haris Thrasu, uçağın havalandırma sistemindeki arıza nedeniyle bakım gördüğünü ve seferlerine henüz birkaç gün önce yeniden başladığını doğruladı. TERÖR İHTİMALİ YOK Rum uçağının düştüğü haberinin Atina'da duyulmasıyla muhtemel bir terör ya da sablotaj ihtimali üzerinde de duruldu. Ancak bu iddialar Atina ve Rum yetkilileri tarafından doğrulanmadı. Acı haberin duyulmasından sonra Larnaka havaalanında, kazada ölenlerin yakınları olay çıkarttılar. Helios şirketi yetkililerini linç edilmekten polis kurtardı. Feci kazadan sonra Yunanistan'da ve Rum Kesimi'nde yas ilan edildi. Yunanistan'da 16 Ağustos'ta bayraklar yarıya indirilecek ve saat 12.00'de 3 dakikalık saygı duruşunda bulunulacak. KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat, Rum Yönetimi Lideri Tasos Papadopulos'u telefonla arayarak başsağlığı dileğinde bulundu. Papadopulos, Talat'a teşekkür etti. KKTC Dışişleri Bakanı Serdar Denktaş da Papadopulos'a başsağlığı mesajı gönderdi. Paramparça Uçak yere çakılır çakılmaz paramparça oldu. Amatör bir kamerayla çekilen bu kanat parçası gibi, uçağın irili ufaklı birçok parçası geniş bir araziye dağıldı. Bir tekerleği de köyün sahil yolunun kenarına düştü. 1998 model orta mesafe uçağı ATİNA yakınlarına düşen uçağın 1998 model olduğu tespit edildi. Helios Havayolları«nın Alman Structured Finance şirketinden kiraladığı 5B-DBY tesçil işaretli uçak Deutche BA, şirketinde kullanıldıktan sonra 2004«te Helios«a kiralanmıştı. Dünyanın en çok satan yolcu uçağı olan 737«lerin ikinci nesline ait bir model olan 300 serisi kısa ve orta mesali uçuşlarda kullanılıyor. TEKNİK ÖZELLİKLERİ Seyir Sürati: 908 km/saat, Menzili: 3 bin 362 km, Boş Ağırlığı: 32 bin 881 kg., Maksimum Ağırlığı: 56 bin 740 kg., Kanat Açıklığı: 28.88 metre, Gövde Uzunluğu: 33.4 metre, Yolcu Kapasitesi: 2 sınıfta 128, tek sınıfta 140. Az daha Atina'ya düşecekti Atina yakınlarındaki sahil köyü Grammatikos'ta kırsal alana düşen uçağın gö Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cintonik Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 üzüldügümü söyleyemiyecegim.mukadderat.[signature][hline]Cmabridge Üinversitesi Cmabridge Üinversitesinde yaıpaln bir arşaıtrmaya gröe, bir kleimedkei hafrlrein hnagi sıarda didizlikleri dğeil, ilk ve son hafrlrein dğoru yedre olamalrı öenm tşamıatkadır. Geirsi taammen kamradaşır ve ynie de surosnuz olraak okubanilir. Buunn sbeebi isnan benyinin her hafri tek tek dieğl kemileelri bir btüün oralak omukadısır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zydar Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 seneryoların hiç biri havada radardan kaybolmalarını açıklamıyor. Bu teknolojiye sahip olan hayalaet uçaklar var. Bunun dışında bir uçak yere inmeden radardan kaybolamaz. bu imkansız. Bence bunun aldında ya politik nedenler (suikast gibi) yada mistik şeyler var.. Radardan kaybolması çok çok garip..[signature][hline] -nevin, uyan horluyorum.. -allah belani versin sait... ***** - bakkal amca ölümden sonra hayat war mı? - yok, tadelle war weriyim mi? - ver hadi.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jacabo Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 evet bu sabah annem soyledi gece gormus haberlerde rahat uyuyamadım dedi yazık ya valla[signature][hline] a$k bir sabunsa köpürt beni pakize Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Cleglaw- Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 ya radardan kaybolması için bir açıklama yok mu? kanald de söylemişti radardan kayboldu diye. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
uncla Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Allah sabir versin yakinlarina..[signature][hline]alkol, en iyi dostum.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
heso Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 said: Cintonick, 15 Ağustos 2005 16:19 tarihinde demiş ki: üzüldügümü söyleyemiyecegim.mukadderat. En sevdiklerinin olduğu bi uçak düşseydi ne yapcaktın?[signature][hline]Liv Tyler [WOW]Frostwhisper - Human Mage Lvl 17 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zydar Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 en sevidklerin vahşice öldürülseydi ne yapıcaktın?[signature][hline] -nevin, uyan horluyorum.. -allah belani versin sait... ***** - bakkal amca ölümden sonra hayat war mı? - yok, tadelle war weriyim mi? - ver hadi.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Açıkcası üzüldüm. Ama aklıma bin tane senaryoda gelmedi değil.[signature][hline]Kalplerdeki Kaymak Kızımız Duru Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Cleglaw- Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 ama yavaş yavaş ölmüşler.. belki acı çekmişlerdir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MartinLGore Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Düşen Rum uçağının kara kutuları bulundu Yunanistan'ın başkenti Atina yakınlarında düşen ve 121 kişinin öldüğü uçağın kara kutuları bulundu. Kazaya, kabin basıncındaki ani düşüş nedeniyle pilotların bayılması ve ardından ölmesi sonucu uçağın kontrolünün kaybedilmesinin yolaçtığı sanılıyor. Kıbrıs Rum kesimindeki Larnaka'dan çıkan ve Yunanistan üzerinden Çek Cumhuriyeti'ndeki Prag'a giden Rum yolcu uçağının enkazı, dün Atina yakınlarında bulundu. Helios havayollarına ait uçakta hayatını kaybedenlerden 48'i çocuk 112'sinin cesetlerine de ulaşıldı. Yetkililere göre, Boeing 737 tipi uçaktaki basınç düşüşü, çok ani oldu. Pilotlar, oksijen maskelerini takamadan ve uçağı daha güvenli bir irtifaya indiremeden kendilerinden geçti, ardından da öldü. Yunanistan'ın başkenti Atina yakınlarında dün düşen ve 121 kişinin öldüğü uçağın yolcularından çoğunun donmuş, bazılarının ise yanmış olduğu açıklandı. Kazanın kesin nedeni ise bu sabah bulunan kara kutularda yapılacak inceleme sonucu belli olacak. 'Pilotlar mosmor' mesajı Yolculardan birinin geçtiği cep telefonu mesajı da, bu ihtimali güçlendiriyor. Mesajda, "pilotlar mosmor, donuyoruz. Elveda" ifadesi yer aldı. Yolcuların da aynı sonu paylaştığı sanılıyor. Pilot, yerle son temasında, klimayla ilgili bir sorun olduğunu ifade etmişti. Uçağın, daha önce de benzer havalandırma sorunlarıyla karşılaştığı belirtildi. Uçak düşmeden önce, iki Yunan F-16 uçağının takibindeydi. Askeri pilotlar, yolcu uçağına yaklaştıklarında, kaptanın yerinde olmadığını, yardımcısının da baygın olduğunu gördüklerini söyledi. Kaza nedeniyle Kıbrıs Rum kesiminde üç günlük yas ilan edildi. Kazada hayatını kaybedenlerin anısına ilan edilen yas çerçevesinde hükümet binalarındaki bayraklar yarıya indirilecek. Yunanistan İçişleri Bakanı Prokopis Pavlopulos da, kazada yaşamını yitirenlerin anısına ülkede genel yas ilan etti. Bakanlık kararı çerçevesinde, yarın hükümet binalarındaki bayrakların yarıya indirileceği, saat 12.00'de üç dakikalık saygı duruşunda bulunulacağı belirtildi. DAKİKA DAKİKA DÜŞÜŞ ANI Rum gazeteleri, uçağın Larnaka’dan Atina’ya gitmek üzere saat 09:07’de küçük bir gecikmeyle havalandığını, uçağın 09:17’de "Lefkoşa Kontrol Merkezi" ile temasa geçerek "iyi yolculuklar" dilekleri arasında 34 bin "feet"e yükselme emri aldığını, ancak 09:37’de "Lefkoşa Kontrol Merkezi’nin" uçakla tekrar temasa geçme girişiminin ardından uçaktan yanıt alınamadığını belirtti. Habere göre, 09:40’ta Yunan hava sahasına giren uçakla telsiz temasının kurulamaması üzerine, Yunan hava kontrol merkezi haberdar edildi ve Yunan kontrol merkezinin çabalarının da sonuçsuz kalmasından ötürü acil durum ilan edilerek, Yunanlı üst düzey yetkililere bilgi verildi. Uçakla temasın kurulamaması sonucunda saat 11:00’de iki adet Yunan F-16 uçağı, yolcu uçağını aramak üzere havalandı ve 11:30’da uçağın yeri tespit edildi. F-16 savaş uçaklarının pilotları 11:35’te yolcu uçağının pilot kabininde pilotun bulunmadığını, yardımcı pilotun ise uçak dümeninin üzerine yatmış vaziyette görüldüğünü bildirdiler. F-16’lar eşliğinde yönünde devam eden yolcu uçağı saat 12:03’te Atina Eleftheros Venizelos Havaalanı’nın 5 mil kuzeybatısındaki, yerleşimin olmadığı bir bölgeye düştü. Gazete, yolcu uçağının uçmakta olduğu 38 bin feet yükseklikten kontrolsüz olarak yere çakıldığını ve bunun sonucunda uçağın paramparça olarak büyük bir yangının meydana geldiğini belirtti. Gazete, F-16 pilotlarının yolcu uçağına yaklaşmış oldukları sırada yolcuların oksijen maskelerinin açılmış olduğunu gördüklerini belirtirken, bazı yolcuların uçak düşmeden önce yakınlarına cep telefonlarıyla uçağın çok soğuk olduğu ve pilotun ölmüş olduğu şeklinde SMS mesajları gönderdiklerini belirtti. Politis, KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat’ın Rum yönetimi lideri Tasos Papadopulos’u telefonla arayarak başsağlığı dilemesine de haberlerinde yer verdi. RUM BASINI: TANRIM, NE TRAJEDİ! Rum basını, dün Atina yakınlarında düşen Rum İlios havayollarına ait uçakla ilgili haberlere sayfalarında çok geniş şekilde yer verdiler. Politis gazetesi, "Tanrım! İlios’ta 121 Ölü Ve Ağır Sorumluluklar - Boeing’in Geçmişi Karanlık - Tanrım, Ne Trajedi" başlıkları ile manşetten ve iç sayfalarından verdiği haberlerde, uçağın düşüş sebebi hakkında bazı senaryolar bulunduğunu, en güçlü senaryonun uçağın havalandırma sisteminde meydana gelen arıza nedeniyle bu trajedinin yaşandığı şeklinde olduğunu belirtti. Birçok uzman pilot ve teknisyenin, yavaş basınç artışının bu tür bir kazanın tek sebebi olamayacağı, muhtemelen "klima" sisteminde de arızanın olduğu görüşünü savunduklarını yazan gazete, Boeing 737/300 gibi diğer modern uçaklarda basınçta değişiklik olması durumunda pilotları uyaracak sistemin bulundu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Hamatula Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Yakınlarına kolaylık diliyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zydar Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 orda hala galiba ve sanırdak diye şeyler geçiyo asla gerçeği açıklamicaklardır .. basınçın düşmeside radarı açıkmaıyor[signature][hline] -nevin, uyan horluyorum.. -allah belani versin sait... ***** - bakkal amca ölümden sonra hayat war mı? - yok, tadelle war weriyim mi? - ver hadi.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lancelion Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Hmm,bu arkadaşlar Kıbrıs'tan Atina'ya giderken arıza çıktıgına-havalanırken klimalarla ilgili sorun oldugu zaten söylenmiş- göre yol üzerindeki üç tarafı denizlerle çevrili bir ülkenin havalimanlarından birine acil iniş yapmayı politik nedenlerle mi düşünmemiş olabilirler,acaba?[signature][hline]May Akıl Fikir Be With You Young Human..amin ceday abi,cümlemizle Lancelion-Human Paladin-Level 5* Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Smoke Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Öyle bir iniş izni istense biz vermeyebilirdik. Olay muhtemelen sıradan bir uçak kazası işte, çok deşelemeye gerek yok. Kazada ölenlere rahmet kalanlara sabır diliyorum[signature][hline]rtc Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MartinLGore Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Rum uçakları bizim ssahalarımıza inemiyorlar..[signature][hline]King Kong gelsede dans etse.. | nedanko... Nostalji Mp3 : Ace Of Base - All That She Wants | arşiv*********** Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
gellidus Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 said: zydar, 15 Ağustos 2005 16:32 tarihinde demiş ki: en sevidklerin vahşice öldürülseydi ne yapıcaktın? bunun ucagin dusmesiyle alakasi ne? Durup dururken 100 kisi oluyor bunu bile politikaya entrikaya nefret e cevirmeye calisiyorsunuz. Bu yapmaya calistiginiz x veya y degil bu gerizekaliliktir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lancelion Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Elbette inemezler ama,çok acil bir durum uçak düşecek,diyelim izin vermediler,kara kutu açılıp kayıtlar öğrenildiğinde ne denilebilecek ki?[signature][hline]May Akıl Fikir Be With You Young Human..amin ceday abi,cümlemizle Lancelion-Human Paladin-Level 5* Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Apache Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 her ne kadar siyasi yönden anlaşamasakta ölenleri rum olarak değil insan olarak gördüğüm için üzüldüm,bir daha yaşamazlar böyle birşeyi umarım.[signature][hline]shinsetsu desu.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Cleglaw- Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Radar meselesi hala açıklığa kavuşmadı. Sözeden bile yok... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kaleidoscopic Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 başlatmayın şimdi ırkçılığınıza insanlar öldü orada ve pek hoş bir şekilde olmamış bu anladığım kadarıyla mesela ben amerikaya kılım. çok güzxel nedenlerim var bunun için. ama aynı insanlar amerikan olsaydı gene üzülürdüm. çünkü ben kıl olduğum nedenleri yaratan insanlar orada ölen insanlar değildi. aynı tipler PKKlı olsalardı gıdım bir şey hissetmezdim o ayrı[signature][hline]kaleidoscopic=Borbag karakedi, 24 Haziran 2005 12:31 tarihinde demiş ki: uno seni banlıcam da suan cok işim var, sen banlanmış RPsi yapsana şimdilik. bedava D&D 3.5 ed., maksat wizards batsın.tık, indir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ragnar Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 kim olursa olsun bütün ölenlere rahmet yakınlarına sabır diliyorum. [Bu mesaj Nefr tarafından 16 Ağustos 2005 14:27 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Cleglaw- Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 said: Ragnar, 15 Ağustos 2005 17:46 tarihinde demiş ki:Birde bu radar meraklıları eğer çok merak ediyorlarsa gelsinler ben onlara benim radarı vereyim oynaya oynaya yok etsinler kendilerini. Ne demek istediğini açıkca belirt. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ragnar Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 öncelikle terbiyeli ol . Ne anladında böyle birşey yazma gereği buldum. Ben kendi görüşümü belirttim. Sorunmu varda yazdıklarım sana dokundu . ne diye üstüne alınıyosun ve ne yazmışı ben orda ? [Bu mesaj Ragnar tarafından 15 Ağustos 2005 18:17 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Cleglaw- Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 15, 2005 said: -Cleglaw-, 15 Ağustos 2005 17:50 tarihinde demiş ki:Ne demek istediğini açıkca belirt. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar