Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

101 - Trafik ve Makas


paxdeity

Öne çıkan mesajlar

*Yazılan tutorial sadece geyik ve bilgi paylaşım amaçlıdır, aşağıda yazılanları denemek, deneyenin kendi sorumluluğundadır.

Genel Türk mantalitesine göre, trafikte cambazlık yapmak temel olarak şöförlükle alakalıdır, arabanın ne olduğunun fazla önemi yoktur.Bu mantaliteye sahip insanlar, Doblo olsun, 18+1'lik servis araçları olsun herşeyle makasa girmeye, kapalı trafikte gazlamaya hazırdırlar.Ben bu tutorial'da sadece kendi tasvip ettiğim tekniklerden bahsedip, kendi önkoşullarımı yazacağım.

Önkoşullar; En az 2 senelik trafik deneyimi,mümkünse hatchback ve seri bir araba.

-- Makas Atmak Nedir / Ne değildir?
1)Makas atmak yarı açık trafikten kapalı trafiğe doğru uzanan bir trafik yoğunluğu yelpazesinde, trafiği şeridinden takip etmeyip, belirli hızlarda seyretmekte olan araçların hızlarını hesap edip, bunlara göre şeritler arası cambazlık yapıp trafiği en kısa zamanda atlatma aktivitesidir.

2)Makas atmak iki - üç adet arabayı sağlayıp sollayıp dördüncü arabada kitlenip rezil olmak değildir.

3)Makas atmak, ilk paragrafta belirttiğim gibi trafik yoğunluğu altında olan bir yolu en çabuk bitirme aktivitesidir.Tüm yol boyunca kusursuz makaslar atıp trafiği bitirmeye, argo'da "dikiş atmak" denir.

--Güvenli ve seri makaslar için hangi sürücülük özellikleri hayatidir?
1) Makasları güvenli kılmak için, kazanılması gereken yeteneklerin en başında "görmek" gelir.Otomobilin size bahşettiği 3 adet aynanız, sevgilileriniz olmalıdır.Aynaları ne kadar fazla kullanırsanız sizin ve karşı tarafın güvenliğini o kadar az riske atmış olursunuz.Aynaları kullanmadan makas atan birini, trafikte çok büyük tehlikeler beklemektedir.

2) Makasları seri bir hale getirebilmek için vites kullanımını mükemmel bir konuma ulaştırmalısınız.Gerekirse kronometre tutarak vites değiştirmeyi egzersizi yapın ve vites atma sürenizi minimum'a çekin!! Seri olmanın yanısıra hangi vitesi nerede kullanacağınız çok önemlidir.İnternet üzerinden aracınızın dinamometre verilerine ulaşın, tork ve beygir değerlerinizi kontrol edin ve aracınıza uygun perfect shiftler belirleyin.

--Makasın püf noktaları (hayati!)
1) Makasa yeni başlayan sürücüler makasları, içgüdüsel olarak, uzak mesafeden yaparlar.Bu kesinlikle çok tehlikeli bir harekettir.Kusursuz makas önünüzde ki arabaya, tamponunuzla "elim sende" diyecek kadar yakın olup, yanınızda ki boşluğa geçmeniz gerekebilir.Bu sırada hesaplamaları çok doğru yapmanız gerekmektedir.Gerek karşı tarafın fren yapma ihtimali, gerek yan şeridin kapanma ihtimalini en kısa sürede hesaplayıp, karar vermek zorundasınızdır.Bu zamanla içgüdüsel bir hale gelecektir ama ne yaparsanız yapın kararsız kalmayın! Kararsızlık beraberinde "patlamayı" getirir.

2)Makas atma teknikleriniz geliştikçe sizde göreceksiniz ki kimi zaman "hayatta geçmez" dediğiniz yerlerden süratli bir şekilde seyrederken, fizik kurallarını zorlayıp geçebileceksiniz.Kimi zaman boşluklar yetersiz kalır, o zamanlar ise o boşluğun başında akbaba gibi bekleyip, boşluk açmak üzere şeritleri zorlayacaksınız.Bu kavram argoda "boşluk kanırtmak" olarak bilinir, anlatılması biraz güçtür, yaşanınca anlaşılabilecek bişeydir.

3) Az öncede belirttiğim gibi, vites sizin herşeyinizdir.Sol ayağınızı ne kadar iyi kullanırsanız, bu işte o kadar başarılı olursunuz.Vites atmayı bu tutorial'da öğretmek güç, ancak şu söylenebilir ki arabanızı, en yüksek beygir değerlerinde , yani yüksek devirlerde kullanın.Bu seriliği beraberinde getirir.

4) Makasın amacını hep doğru hatırlayın! Trafiği en kısa sürede atlatmak! İnsanların önüne kırdığınız zaman kesinlikle önlerinde fren yapıp güvenliklerini tehlikeye atmayın.Gerekirse patlayın ama insanları patlatmayın.

5) Aracın içinde nasıl sevgilileriniz aynalar ve vites ise, trafikte ki sevgiliniz ise boşluklar olacak.Trafik polisi olmadığı yerlerde kaçışlar için her türlü yan yol, emniyet şeritleri kullanımıza açıktır. Ancak bu şeritleri fazla işgal etmeyin sadece ara geçişlerde "ayak basmak" amaçlı kullanın.(Bu şeritleri kullanmanın, trafik mevzuatında ağır cezaları vardır, unutmayın.)

6) Kesinlikle heyecan ve panik halinde makaslara girmeyin, bu da beraberinde kazayı getirir.Son derece rahat olun ve tereyağ üzerinde kayan bir cisim olarak görün kendinizi.

7) Fizik bilgisi olmadan araba kullanıyorum demeyin! Aracınızın önünü arkasını her yerini cm'ine kadar bilin, buna göre hareket edin.En profesyonel teknik, kendinizi boşlukta ilerleyen bir ok olarak görmektir.Yaptığınız hareketleri böyle hesaplayın.(örn: fren yapmak aşağı doğru güç uygulamaktır, hızla sağa girmek aslında boşlukta "sağ aşağı" doğru pike yapmaktır -arabanın kıçı atabilir- gibi fizik konularından haberdar değilseniz zaten bu işe hiç girmeyin.)

--Makas esnasında aracınızın durumuyla ilgili bir kaç bilgi.
1) Makas esnasında gündüzde olsa mutlaka farlarınızı açık tutun, gerekirse sis farlarınızıda yakın.

2) Koltuk ve ayna konumlarınızı en rahat olduğunuz biçimde ayarlayın.

3) Kimileri yüksek müzik i
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bazen gerekli olabilitesi bir yana adrenalin sevenler için güzel ama Tipo ve Renault 9 (yanlış anlaşılmasın) bu arabalara binip makas atılır ama içinde 10 kişi iseniz olmaz denemeyin deneye 3 - 5 kişi yanımdan patlamak suretiyle geçti.

Vites olayına gelmişken f1 şanzımanlı bir arabaya sahip olmama rağmen -ki turkiyede hala 12 saniyede 100 km cıkamayan arabalar var - onemli olan vitesi sizin o anki durumunuza göre değiştirmeniz (alçatlanız , yada yükseltmeniz) ki bunuda sizden iyi kimse bilemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Trafikte makas diye tabir edilen şeyi yapanlara uyuz olmakla beraber bol bolda küfrederim. Makası atanın canı cehenneme umrumda bile değil ama makas atıcam diye efendi efendi yolunda giden aileleri, fertleri ölüme sürükleyebilcek olma ihtimalleri kafayı yememe neden oluyor.[signature][hline]''Ben ilk lanetlenmiş olanım; zamanın başlangıcından sonuna ve hatta zamanın ötesinde sonsuza kadar.Ben kardeşinin etini ilk tatmış olanım.İlk kanı ben akıttım, ilk defa ben kıskandım.Çılgınlığın boşluğundayım...bir ruhum yok benim.Ne insan, ne melek, ne de şeytan.Ben...vampir"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
paxdeity, 29 Temmuz 2005 17:30 tarihinde demiş ki:
Ahlaki tavsiyeler;
1) Makas atacaksanız insanların huzurunu kaçırmadan atın.
2) Makas atacaksanız insanların GÜVENLİĞİNİ tehlikeye sokmadan atın.


bunlar nasıl mümkün olacak peki, naparsan yap huzur kacar naparsan yap güvenlik tehlikeye girer[signature][hline]gamers.gen.tr
karakedi, 25 Temmuz 2005 20:59 tarihinde demiş ki:
ya sabır a.k.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hay makasa diyorum.[signature][hline]Lölö Mustafa sizleri pek severdi...
Raistin ,07 Temmuz 2005 00:10 tarihinde demiş ki:
1 vanil eski bile sayılmaz daha 6 aylık, 2 daha adma akıllı ne bi postunu ne davranbışlıı gordum ,3 daha 1k emsajı biel yok o zaman bu kişi nasıl seçildi merake diyorum.. ki bayan olması buraya başka kuşkularıda getiriyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dün 1.6 golf trendline la, aksaray'dan sahil yolu zeytinburnu kavşağına kadar babamla bu şekilde gittik. acaip zevkli oluyor. babama olan saygım bi kat daha arttı. fakat trafik cezası bugün geldi. akşam cümbüş var evde :D[signature][hline]Bunu yazan tosun, FORCE sizinle olsun...
If you talk to god, it is named prayer
If The God talks to you, it is named either prophecy or schizophrenia...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

direksiyona topuz falan da taktırın illa o havayı yaşicam diyosanız.
makas tasvip etmiyorum.[signature][hline]Lölö Mustafa sizleri pek severdi...
Raistin ,07 Temmuz 2005 00:10 tarihinde demiş ki:
1 vanil eski bile sayılmaz daha 6 aylık, 2 daha adma akıllı ne bi postunu ne davranbışlıı gordum ,3 daha 1k emsajı biel yok o zaman bu kişi nasıl seçildi merake diyorum.. ki bayan olması buraya başka kuşkularıda getiriyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 yıl sonra ...
başka bir şey ararken bu İBRETLİK tutorial ile karşılaştım...
umarım uplamak sorun olmaz, ama görmeden geçmeyin derim.
abi neresinden çekseniz elde kalıyor ya ahah.


paxdeity said:

*Yazılan tutorial sadece geyik ve bilgi paylaşım amaçlıdır, aşağıda yazılanları denemek, deneyenin kendi sorumluluğundadır.

Önkoşullar; En az 2 senelik trafik deneyimi,mümkünse hatchback ve seri bir araba.

Tüm yol boyunca kusursuz makaslar atıp trafiği bitirmeye, argo'da "dikiş atmak" denir.



bunu yapanların annelerini çok anarım. hatta bunlara inat kırılmaz götlü araba yapmak istemişimdir hep.

paxdeity said:

2)Makas atma teknikleriniz geliştikçe sizde göreceksiniz ki kimi zaman "hayatta geçmez" dediğiniz yerlerden süratli bir şekilde seyrederken, fizik kurallarını zorlayıp geçebileceksiniz.Kimi zaman boşluklar yetersiz kalır, o zamanlar ise o boşluğun başında akbaba gibi bekleyip, boşluk açmak üzere şeritleri zorlayacaksınız.Bu kavram argoda "boşluk kanırtmak" olarak bilinir, anlatılması biraz güçtür, yaşanınca anlaşılabilecek bişeydir.



3) Az öncede belirttiğim gibi, vites sizin herşeyinizdir.Sol ayağınızı ne kadar iyi kullanırsanız, bu işte o kadar başarılı olursunuz.Vites atmayı bu tutorial'da öğretmek güç, ancak şu söylenebilir ki arabanızı, en yüksek beygir değerlerinde , yani yüksek devirlerde kullanın.Bu seriliği beraberinde getirir.


ondan sonra bi senede şanzımanı iki senede motoru alırsın eline.

paxdeity said:

4) Makasın amacını hep doğru hatırlayın! Trafiği en kısa sürede atlatmak! İnsanların önüne kırdığınız zaman kesinlikle önlerinde fren yapıp güvenliklerini tehlikeye atmayın.Gerekirse patlayın ama insanları patlatmayın.


bütün bu şerefsizliklere alışan adam da başkası için kendini bankete atacak he mi.

paxdeity said:

7) Fizik bilgisi olmadan araba kullanıyorum demeyin! Aracınızın önünü arkasını her yerini cm'ine kadar bilin, buna göre hareket edin.En profesyonel teknik, kendinizi boşlukta ilerleyen bir ok olarak görmektir.Yaptığınız hareketleri böyle hesaplayın.(örn: fren yapmak aşağı doğru güç uygulamaktır, hızla sağa girmek aslında boşlukta "sağ aşağı" doğru pike yapmaktır -arabanın kıçı atabilir- gibi fizik konularından haberdar değilseniz zaten bu işe hiç girmeyin.)


adam fizik ilim irfan bilse zaten baştan makasa girmez. fizik = kıç atması seviyesinde bilen adamdan ne güvenliği bekleyeceksin.

paxdeity said:

1) Makas esnasında gündüzde olsa mutlaka farlarınızı açık tutun, gerekirse sis farlarınızıda yakın.

yakın, yakın ki çarpmasanız da gece gündüz gözümüzü oyarak zarar verin.


paxdeity said:

2) Koltuk ve ayna konumlarınızı en rahat olduğunuz biçimde ayarlayın.


cool duracam diye adamların yarısının beli tutuldu.

paxdeity said:

3) Kimileri yüksek müzik i

artık yer yetmemiş adama herhalde. müzik ile makas atmak performansı artırır falan diyecekti herhalde eheh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi öyle şey yapmayın etmeyin adam görmez etmez aradan girer allah korusun sizin de başınıza iş açar. Makas yapan görünce kendimi güvenli bir yere çekiyorum geçeceği mesafe azsa kimseyi tehlikeye sokmayacak şekilde yavaşlayıp mesafeyi genişletiyorum ki diktirsin gitsin aradan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...