Mino Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2005 Aşırı besleme uygulamaları iki temel sistemle yapılır.Bunlar mekanik ve eksoz gazı tahrikli olarak ikiye ayrılır.Eksoz çıkış tahrikli olanlar turbo sistemlidir.Çok geniş bir kapasitesi olduğundan motorun yüksek devirlerinde de etkili olabildiklerinden yüksek performans için daha çok tercih edilir. Turbo Kompresör (supercharger) Kompresor veya supercharger uygulamalarıyla kendi aralarında merdaneli ve palli olarak ikiye ayrılır.Merdaneleri kompresorler motorun düşük devirlerinden itibaren devreye girdiği için ara hızlanmalarda daha etkilidir.Düşük devirlerde elde edilen yüksek güç motorun yakıt tüketiminin düşmesinide sağlar. Palli kompresorlerse turbonun mekanik tahrikli benzerleri olduklarından daha yüksek devirlerde etkili olmaya başlar.Bu tip kompresorler yüksek devirlerdeki güç ve son sürat artışı amaçlı tercih edilir.Ancak bu tip kompresor bile turbonun geniş ve tork kullanım bandını sağlayamaz.Ayrıca kompresorlerin etkin güç ürettiği dakikada 45.000 gibi devirlerde devamlı çalışmaları durumunda kısa sürede yıpranabiliyor.Turbo sistemlerinde ise yağlama sisteminin daha etkin çalışması ve mekanik olarak bağlantısının olmaması hem motordan güç çalmamasını hem de ömrünün uzun olmasını sağlıyor. (Onno Usta'nın 26 Aralık 2000 Tarihinde Autoshow'da yazılmış makalesidir. Subaru Tech'ten alınmıştır. )[signature][hline]Erutan, 23 Haziran 2005 18:11 tarihinde demiş ki:Ben istersem duvara işerim,arkadaşım klozete zevk meselesi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar