Xaero Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 NOS (Nitrous Oxide System) Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir. Calisma prensibi cok basit olan NOS, otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tuple kontrol ediliyor. Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor. Bu gazin sogutucu etkisi, genlesme katsayisini dusuruyor ve yanma odasina normalin cok ustunde miktarda oksijen dolmasina neden oluyor. Bu sayede yakit daha iyi yaniyor, patlama cok daha siddetli gerceklesiyor ve guc artiyor. Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor. Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz. Nitro sistemine herbir beygir gücü için bir dolar esasıyla bakarsanız, NOS’dan alınan bir nitro sisteminin kıymetli yatırımızın herbir doları için en büyük değeri temin ettiğini göreceksiniz. Yıllar boyunca var olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat içerisinde 50 ila 500 beygir gücü ilave etme yeteneğine sahip ürünlerimizden performansçılar ve yarışçılar gibi çoğunluğun etkilendiğini bize ispatlamıştır. Uygulamanız için doğru sistemi dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS sisteminizi harekete geçirerek motorunuzun hacmını iki katına çıkartmayla mukayese edilebilecek bir performans artışı ve güvenlik faktörü yönünden emin kılınmış olacaksınız. Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli Bir motor, Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter. Daha fazla beygir gücü yapmak istiyormusunuz? Daha fazla yakıt yakın böylece motor pistonları aşağıya daha kuvvetle itecektir. Çok kolay gibi geliyor. Fakat, bu o kadar da kolay değil. Gücü arttırmayı bir kompleks mühendislik problemi yapan çok sayıda ki faktörler olduğundan biz burada sadece üç ana esası ele alacağız. Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar. Daha fazla yakıt yakmak istiyorsanız, daha fazla oksijen vermeniz gerekecektir. Hemen hemen bütün motor performans ürünleri yakıt ve oksijen akışını arttırara gücü yükseltirler. Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan beygir gücü verir. Oksijen ve yakıtın akışını arttırmak için en etkin yol muhtemelen Nitro oksid enjeksiyon sistemidir. Nitro sisteminin bu kadar büyük beygir gücü üretmesinin başlıca sebebi budur. Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır. Diğer yarış yakıtlarında olduğu gibi benzin sıvı haldeyken yanmayacaktır. Benzinin yanabilmesi için buhar haline dönüştürülmelidir. Benzinin buhar haline dönüştürülmesi kolay bir işlemdir. Bu husus temel olarak dışarıya bir bardak su koyup kurumasını beklemeden farklı değildir. Elbetteki motorun içinde buharlaşma çok çabuk olmaktadır. 8000 RPM’de çiğ benzinin buhara dönüştürülmesi, yeterince buharlaştırma işleminin harekete geçirilmesinde anahtar; motor ısısı ve yakıt atomizasyonudur. Atomizasyon işlemi çiğ yakıt akışını çok küçük damlacıklara dönüştürür ve böylece buharlaşma yüzeyinin genişlemiş olmasından ötürü buharlaşma hızlanır. Yakıt damlacıklarının ebadı çok önemlidir. Büyük bir damla benzin alın ve onu on küçük damlacığa dönüştürün, bu durumda daha etkin buharlaştırma için yüzey sahasını genişletmiş olmaktasınız. Sonuç, yanmak üzere daha fazla yakıt elde edilmiş olur. İyi dizayn edilmiş olan bir NOS sistemi nitro ile birlikte motora akan yakıtta çok küçük damlacık ebatları meydana getirir. İşte bu sebepten dolayı NOS sistemleri diğer sistemlere göre daha güçlü beygir gücü oluşturur. Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının yoğunluğudur. Toros’larda ki 5000 metredeki geçitte hiç jogging yapmayı denediniz mi? Nefesinizi kesiyor değil mi? Atmosferin yüksekliklerinde, deniz seviyesinde olduğuna nazaran hava daha ince ve daha az yoğunluktadır. İşte bu sebepten dolayı, deniz seviyesinde olan İstanbula’da yolda giden bir kamyona göre, Toroslardaki bir yolda giden kamyon daha yavaş ilerler. Yoğunluk, atmosfer basıncı (üzerinizde olan atmosferin ağırlığı), sıcaklık, ve nem tarafından etkinleşir. Atmosferin basıncını değiştiremeyiz, ancak bir dereceye kadar emme odasının ısısını düzenleyebiliriz. Cool can’ler ve intercooler’lar yakıt ile hava/yakıt karışımını soğutarak daha yoğunlaştırırlar ve böylece ekstra bir güç meydana getirirler. Bu karışım ne denli daha yoğun olursa silindir yanma için yakıt ve havayla daha fazla sıkışır ve daha fazla güç oluşturur. Nitro oksid enjekte edi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ReDDoG Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 nos la ilgili bi yazı vardı daha önce.[signature][hline]Çarşı Alayına karşı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Infeqted Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2005 nos takicaksin ve arabanin 2. eli deger kazanacak aahhaha ben buna gulerim[signature][hline]pantolonum diesel den clubber im ezelden Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Greeny Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2005 ahah o nedir ya valla son cümle hariç diğerleri için teşekkürler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Shagrath Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2005 vaybe bızı aydınlattıgın ıcın tesekkur ederız sana son cumleye pek bı anlam veremedım??[signature][hline]--Borgır-- Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gothic_Angel Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 :utaniem: [Bu mesaj Gothic_Angel tarafından 24 Temmuz 2005 19:50 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 Yaziyi okumaya usenip, laf sokma cabasi icinde sonunu bile yarim yamalak okursaniz boyle tepkiler vermeniz normaldir tabi. Adam NOS icin dememis onu, Xenon farlar icin demis, son bolumde essek kadar XENON altbasligi var.[signature][hline]Gesp (a.k.a Baggio) | [b]Email: [email protected][/b] kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gothic_Angel Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 o yazıyı niye okıyım millet o yönde yorum yapınca bende öyle söyledim çok konuşma sen tamam ?[signature][hline]fastreload, 02 Temmuz 2005 01:21 tarihinde demiş ki: hocam bindiğin dalı kesiyosun çükünü keserim senin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 Ben de farkli bisey demedim zaten, laf sokma hevesinden oluyor demisim, bak benim mesajimi da okumamissin duzgunce.. (bkz. "aa millet laf sokmus, benim ne asagi kalir yanim var, ben de sokayim boyum uzasin ahahah")[signature][hline]Gesp (a.k.a Baggio) | [b]Email: [email protected][/b] kaderde varsa düzülmek, neye yarar üzülmek? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tAKA Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2005 said: Gothic_Angel, 24 Temmuz 2005 19:45 tarihinde demiş ki: :utaniem: (utaniem) said: Gothic_Angel, 24 Temmuz 2005 19:50 tarihinde demiş ki: o yazıyı niye okıyım okumadan yorum yapılmamalı yapıldıysada bu hatanın bilincinde olunmalı. neyse.. Xaero bizi bugun yeterince aydinlattin valla : ) [signature][hline]caddepiyasa.com [Bu mesaj tAKA tarafından 24 Temmuz 2005 20:03 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar