Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir oyun için Grafiker yardımcı


Joker

Öne çıkan mesajlar

şimdi farkettiğim bi sorun nedeniyle map düzenlemeyi askıya aldım...
neden diyorsanız,
şimdi biraz oyundan bahsediyim 50x50 parçadan oluşan mapimiz var,
ve ekranı 135 tane parça oluşturuyor (15x9)
tabi map editör programı yazmadığım için bu parçaları tek tek elle adlandırmamız gerekiyor...
sadece bi tek ekran için 135 resmi adlandırmamız gerekiyor...
deneme için bu biraz çekilebilir bi sorun ama sanırım bu iş elle tektek isim vermeyle olucak gibi deil :)
10 tane yaptım elim ağrıdı :P
işin içine kordinat girince karışıyor biraz x kaç y kaç ne koyuyorduk buraya fln gibi :D[signature][hline]  
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

artworkün türkçesi nedir, gerçekten bilmiyorum?

bilmediğim halde yaygın olan bi türkçe kullanımı varsa tamam ama terim olarak artwork ü kullanması pek de hatalı değil bence.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ultimanın ekran düzenini de mi söktün
o_O

çok yanlış yoldasın ama..
oyun yapıcaksan sıfırdan başlaman lazım, atıcaksın kafandan uoyu wowu falan.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
montezaus, 19 Temmuz 2005 21:45 tarihinde demiş ki:
ultimanın ekran düzenini de mi söktün
o_O

çok yanlış yoldasın ama..
oyun yapıcaksan sıfırdan başlaman lazım, atıcaksın kafandan uoyu wowu falan.

lol ekran sökülürmü hiç 0 dan yazdım,
sen orda uo grafiklerini görünce uo sandın heralde :lol:[signature][hline]  
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Golge-i_Khan, 19 Temmuz 2005 22:08 tarihinde demiş ki:
bence daha ufak , daha dişe gelir, kolay çiğnenir ve uygulanabilir bir projeye yönel.

ileride ne okumayı dşünüyorsun ?

masterımı?
gerek yok master yapmama heralde..
belkı dokrota fln..[signature][hline]  
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Joker, 19 Temmuz 2005 22:19 tarihinde demiş ki:
lol ekran sökülürmü hiç 0 dan yazdım,
sen orda uo grafiklerini görünce uo sandın heralde :lol:

yahu iyi de
solüst köşeye dayanmış kare oyun ekranını görünce senin aklına ne geliyor başka?

sırf grafikte kalmamış pek.

*kodlamadan bahsetmiyorum zaten, ama gerek bakış açısı, gerek oynanış ekranı, gerekse diğer kalan alan ve çok büyük ihtimalle de kullanılış şekli fikir olarak uo, şekil olarak uo, daha ne olsun.
[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com


[Bu mesaj montezaus tarafından 19 Temmuz 2005 23:18 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gayet güzel daha önce bende uğraşmıştım baya herangi bir yardımım olursa severek yardım ederim.

Baasit bi mar editör yazabilirsin.

Ekranın sağında bi tablo oluştur yani parçalara böl ne biliyim elindeki her tile ın boyutuna göre bişi olsun işte başta sadece 10 tile fln kullan. mousu ekranın sağındaki o parçaladığın ve küçük parçaları yapıştırdığın yere tıkladığında kordinatlarını al ve kordinatlarından hangi tile a denk geldiğini bul onu active et (sen yaparsın işte mesela her ufak tile ın bi kaç değişkeni olsun bool IsActive gibi mesela). Ve sağındaki haritada dokunduğun tile a onu yapıştır ve bunları map class ında sakla ve güzel bi dosya lama ile save et.

Ben böyle yapmıştım galiba.

Bunun sonucunda elinde oyunun olmuycak işin aslı bi oyun yapmayı bekleme ama çok şey öğrenceksin karşına çıkan sorunlarla uğraşarak.

Bu arada mapin malesef izometrik diil onu yapması çook daha zordur yani |||| gibi dizmişsin sen ama izometrik olayının mantığı gibi dizmektir bu şekilde üstten bakmışsın gibi görünür.

Ama dedimya sonucunda oyun çıkmıycak karşına sadece bir şeyler öğrenceksin ve başka projeye geçceksin illa bişi olsun elimde diyorsan tetristen başla şahanedir sonunda elinde oynancak bişi çıkar karşına çünkü :).

ahh ah canım çekti valla kursammı şu Visual Studio 2005 betayı :)[signature][hline]Elleme orama burama ya!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

başta izometrik yapıcaktım ama test sürümü diye uğraşmak istemedim şimdi malum kare parça yapmak daha kolay :lol:

zaten şu an directX kullanmama inadım yüzünden patlamış durumdayım grafikler çok yawaş işliyor biraz directX dökümanlarına yapışayım ben en iyisi,
zaten amaç ortaya oyun çıkartmak deil oyun motoru yazabiliyormuyum onu görmek...
zaten yazabiliyorsam ve kafamda "yapayım ulan ben bu işi" gibi bi fikir olursa toplarım sağlam bi ekip benim gibi heves eden,
adam akıllı başlarım :)


Ayrıca uo yapmışsın diyen arkadaşa;

doom / quake / cs HL vs.. / Halo / hexen / heretic vs...
bu oyunlarda birbirinden çalmış ozmn gücünün kaç kaldığını gösteren yerden tut silahların kısa yol tuşlarına kdr hemen hemen aynı hepsi...
senin kurduğun mantık yanlış,
oyun tipi olarak yazdığım oyunun yaklaşık olarak bu şekilde olması gerek,
bi evet uo ve fallout hastası olduğum için biraz etkisi görünebilir,
ama uo grafiklerini gördün diye direk böyle bi yorum komik kaçmış,
belirteyim dedim...[signature][hline]Boşuna Yazımda İmla Kuralı aramayın Bulamazsınız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu işlerin biraz biraz içinde olan birisi olarak söyleyeyim,
her ne kadar grafikleri daha sonra kendi hazırladıklarınla değiştirsen, daha farklı şeyler eklesen de, uo çizgisinde başladığın oyun uo çizgisinde devam eder bir kere, bunun farkında olman lazım.

kaldı ki zaten mmorpg oyunlarda fpslerdeki gibi oturmuş bi format da söz konusu değil. ama sen kafandaki uo imgesine göre hareket eder, menüyü nereye koyayım, şuraya koyayım, healt barı şu fonksiyonları içerecek şekilde yapayım, vs. şeklinde devam edersen onu gören adam uo lan bu der geçer.

farkındaysan zaten işi görüp de; uo yapmışsın bu ne falan da demedim, eleştri değil, tavsiye olarak kabul et bu söylediklerimi o yüzden.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...