Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

uygarlık


Nestor

Öne çıkan mesajlar

arkadaşlar bu işlerden fazla anlamam ama devamli turklerden bahsederken benim anladıgım türklerin Şehri yoktur uygardeyildir deniyor.Yani uygar olmak için ila Şehirmi olması gerekiyor.çünkü hep türkler göçebe=kültürsüz ve medeniyetten nasıbini almamiş(

Ve birde tarih hastasinin yazdiklarına çok şaçma karşı çıkıyorsunuz. aksını kanıtlamak için siz bir belge gösterim. ögendigimiz tarih yanlızca avarapalı gözünden tarihtir çünkü mantık bunu gerektirir(adam bizi övücek deyilya kendini över)Bilginizse yalnızca ülkemizde öğerndiğimiz batı taraflı tarihtir neden çünkü tarih kitaplarımız onlar tarafıdan yazılmış.

Hep avrupa rönasansı anlatılır arap bilginlerinde bahsedilmez(aslinda hepşi türkür ama isimleri arapçadır tipki avrupalıların latince isim kulanması gibi) mesela okulda ogendimiz matemagin temeli müslüman bilginlerdir(yunalılar temel müslümanlar binayi avrupa son rötüsleri yapmıştır.ilk kan dolaşımın bulunması kesinlike 1000 leede müslümanlar bıldu ama avrupa bunu söylemez çünkü mantık bunu gerektiğir.

Kaylak arap bilginleri focus
tavsiye:türkcülügün esaslari ziya gökalp(kesinlikle siyasi deyil)
Ve lütfen oküyü her yede bülünabilir

yazı yanlşlıkrının kusura bakmaın

Atilla ilhanın bir lafı vadır
mağadan geldiğşek bile bununla övünelim ki gelmedik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ibni sina mesela cok buyuk bi bilgindi benim bildigim kadarıyla halifeligin abbasilere gecmesi cok buyuk bi devrimdi cunku abbasiler sadece bilime onem vererek ilerlemişlerdi zaten o cogu musluman bilim adamlarıda o zamanlarda abbasilerden cıkmıslardı...[signature][hline]Demokratik Pati Örgütü
Haksızlığın Karşisinda Huzurlu bir Paticik için Sonun Kadar Savaşacağız...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tarihte amaç daha uzağa işemek değil ki, bugün dönen çarkları, dünyayımızı şekillendiren, hayatımızdaki etken faktörleri göstermek.

propaganda döneminden yeni yeni çıkmaya başlıyor zaten tarih kitaplarımız, bunları da sokmayalım şimdi 'ahan biz de bunları yaptık, avrupa karşısında ezik değiliz anladınız mı' demek için.

uygarlık geliştirememiş olmak insanı 'ayı' yapmaz, yaşamlarını daha az değerli yapmaz, tarih açısından o günkü göçebeler ne kadar önemliyse, bugünkü abd de o kadar önemlidir, tarih söz konusu olunca bu tür şeylere bakmamak lazım aslında, daha çok o zaman oluşmuş olan dengelere, dünyayı etkileyen faktörler önem kazanıyor. adamlar göçebeydi, ki o zamanlar kültürdü, edebiyattı, bu gün olduğu kadar dominant değildi. bana şu an değer kazanmış öğeleri, gereksiz oluşmuş eziklik psikolojisinden kurtulmak için başka medeniyetlerin kalıplarını bizim kökümüz olduğunu iddia ettiğimiz topluluklarına da geçirmek daha büyük kötülük gibi geliyor, asıl değerlerini, onların yaşamlarını, onu şekillendiren şeyleri önemsiz görmüş oluyoruz çünkü bu mantıkla.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

montezaus ben miliyetçilik yapmıyorum akine senin gibi gerçekçi olmak kanısındayım ve gerçeklerin saklanmasına kızıyorum.ne yanı okulda avrapa tarihi okuyucagımıza kendi bilim başarılarımızı okusak ayıpmı ederiz.diyorsunuzki avrupa bilim temelimi bizden almış demek gerçekleri saklamak peki savunduğunuz avrupa medeniyeti gerçekleri saklamasına ben kızıyorum.hem neden geçler(benin yaş_18)tarihiyle övünmesinde daha doğal ne oloabilir.
,
örn: lisede ortaçagda feodal ve karanlık çag anlatılıcagına müslüman dünyası neden anlatılmaz arkadaşlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adamlar öyle bir abarttılarki işi frp kitaplarının yarısından çoğu Türklere özenilerek yaratılmış kabileler devletler..gelenekler vs. ile dolu...koy kafayı öldür ya...bok atmasını bilirler ama bizim kültürümüz olmadan da yapamazlar..[signature][hline]''Devlet-i Osmaniali'de terfii temayuz ilim irfan ile olmaz; ya olacak kuvvetli iltimas, ya olacak madeni haz, ya da olacak ten ile temas...'' {Osmanlı Özdeyişi}
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Nestor, 12 Temmuz 2005 16:03 tarihinde demiş ki:
montezaus ben miliyetçilik yapmıyorum akine senin gibi gerçekçi olmak kanısındayım ve gerçeklerin saklanmasına kızıyorum.ne yanı okulda avrapa tarihi okuyucagımıza kendi bilim başarılarımızı okusak ayıpmı ederiz.diyorsunuzki avrupa bilim temelimi bizden almış demek gerçekleri saklamak peki savunduğunuz avrupa medeniyeti gerçekleri saklamasına ben kızıyorum.hem neden geçler(benin yaş_18)tarihiyle övünmesinde daha doğal ne oloabilir.
,
örn: lisede ortaçagda feodal ve karanlık çag anlatılıcagına müslüman dünyası neden anlatılmaz arkadaşlar

bak şu ayrımı yapalım bi önce.

türklerin tarihi, tarihin bir dalıdır, bi alanıdır, tarihçi ilgi duyuyor ise araştırır, öğrenir, bakar, eder, eser verir vs.

okul kitaplarındaysa böyle bir takım put haline gelmiş tarih alanlarının yer almaması gerekiyor, lise kitaplarındaki tarih dersinin fonksiyonu dünyamızı, dünyanın bugün hangi dengeler üzerinde döndüğünü, ve bunların nasıl ortaya çıktığı, dolayısıysa dünyayı şekillendiren şeyleri aktarmak olması gerekiyor.

bu noktada, dünyanın bugün üzerinde döndüğü dengelerin çoğu batı kaynaklı değerler, batı dünyasında oluşmuş değerler. bu anlamda doğu dünyasından bi örnek bulamazsın sanırım, varsa bile tek tüktür çünkü bu dünyanın, bu düzenin temeli de antik yunanlılardan, romalılardan başlayarak batıda atılmış. dolayısıyla derste aldığın şeylerin çoğunluğu batı kaynaklı, ya da batının tarihi olmak zorunda.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com


[Bu mesaj montezaus tarafından 12 Temmuz 2005 16:45 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabi bati tarih kitaplarindan ogrenirsen tarihi, herseyin kokenini Yunan zannedersin. Dur bakalim, Yunandan 3bin sene once Misir neler yapiyormus? Dur bakalim Maya'lar Inkalar Aztekler'in teknolojileri, sanati, kulturu neymis desen bakamazsin cunku onlari tas ustunde tas kalmayacak sekilde silmis Bati.

En basitinden bir ornek vereyim, bize mimari sanat tarihinde ''tonoz'' sanki antik Yunan icadi gibi bir anlatim verildi (tonoz=arch demek). Ki bu binalarda kullanilan cok onemli bir yapisal elemandir. Sonra ben bir baska kaynakta Hindularin Yunanlilardan bin sene once yaptigi bir tapinakta tonoz resimleri gordum. Yani Yunan degilmis bu. Ama Bati kendi uygarligini Yunan'a baglar. Bati ulkelerinde hep Roma Yunan vardir bir de barbarlar tarihte. Ki batili olmayan herkes barbardir.

Yani avrupalinin 'heo inege tapiyo salaklar' dedigi Hinular bin sene once arch'lari bulmus. Dunyanin her yerinde o kadar cok gelisme var ki. Bunlarin hepsini Yunan'a baglamak Avrupalilarin, herseyi biz icat ettik, biz ustunuz soyleminin baslangic noktasidir.

Yani Turklugu, muslumanligi gectim, dunyada yuzlerce uygarlik var, onlara niye hic bakilmiyorda ''herseyi Avrupa buldu'' palavrasini takip ediyoruz anlamiyorum. Bu kokmus ve dogru olmayan bir iddia.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tarih objektif bir bilimdir, herkes Türktür, o Türktür bu Türktür demek değildir. Gereksiz bir eziklik hissine de kapılmak değildir. Ayrıca göçebe de olsa, bir insanın kültürü vardır, şehir kurup kurmamakla bunun alakası yoktur, ha yazılı değildir sözlü kültürdür. Ta o zamandan bugüne bir şeyler kaldıysa, destanlar vs varsa, mezarlar bulunuyorsa bu bir uygarlığın varolduğunu gösterir.

Montezaus çok güzel söylemiş, bugün Amerika ve yaptıklarının tarihte o gün Hunların yaptıklarından bir farkı yoktur. Tarih, olayları inceler, neden ve sonuçlarına, birbirlerine etkileşimlerine bakar, yapabilirse bir olayı diğeriyle olan bağıntısıyla beraber açıklar. Örneğin Balkanlarda milliyetçilik hareketlerinin yayılmasıyla Balkan savaşının ilk perdesinin açıldığını söyler tarih. Olaylar arasında neden-sonuç ilişkisi kurarak bize olayları incelemeyi ve sonuç çıkartmayı gösterir. Daha önce olmuş bir olaya bakarak, bugünkü başka bir olay hakkında olası senaryolar üretebiliriz, tarihi çok okursak düşüncesel esneklik kazanırız.

Bize öteden beri okutulan şey tarih değildir. Tarih, 1699da noldu? Karloşfça antlaşması! değildir. "Ankara savaşında aslında biz kazandık, ama sattılar bizi", "Bilmemkini yenecektik ama şu oldu" da tarih değildir, bunlar objektiflikten uzak propagandasal tarihtir. Lise kitaplarında bize kakılan şeyleri dolayısıyla bir kenara bırakıp, olayları olduğu gibi görmemiz gerekir. Neden Kanuni zamanında Avrupa'da en etkin devletken, 1800 lerde Tünel yapıldığında "Buna insanın binmesi günah" deyip, millet dünyayı yıkarken padişahın gündemindeki en önemli konunun "Melekler sağ ellerini mi sol ellerini mi kullanır" olduğunu düşünmektir tarih.

Beriki göçebe, diğeri vejeteryan, bilmemkim şöyle diye ona "uygarlık kurmamış, barbar, vs" yakıştırması yapmak da, tarih dışı bir kendini bilmezliktir sonuç olarak. Her kim ki bu dünya üzerinde yürüyüp, tarihe bir iz bıraktıysa bir uygarlık kurmuş, damgasını vurmuştur, aksini iddia etmek kendini bilmemezliktir.

Saygılarımla,[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Avrupalilarin Amerika kitasinda yaptigi uygarlik katliamini kendi gozlerimle gordum.

Adamlarin ne dilleri, ne sanatlari, ne dinleri, ne isimleri, ne muzikleri, en kucuk bir renkleri kalmamis. Mimarileri buldozerle yikilmis. Sadece genleri kalmis. Adam her halinden belli o Aztek duvar resimlerindeki adamin torunun torunu, ama Ispanyolca disinda tek kelime bilmez, koyu Katoliktir, kendini Avrupa kokenli falan zannedenleri bile var. Bir-iki kisi degil, MILYARlarca insandan bahsediyorum. Kendi rizalari ile degil, kilic zoruyla, milyonlarca kelle giderek bu hale getirilmis, bir gariban esir haline getirilmis toplumlar. Bir de bunlara Afrika'dan kacirdigi zorla hayat boyu parasiz calistirdigi Afrikalilari ekleyin, iste Amerika neyin uzerine kurulu, Bati uygarligi neyin uzerine kurulu guzelce gosteriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demirbilek, öncelikle tartışılabilecek bir insan olup olmadığını, özellikle şu son postundan sonra sorgulamaya başladım. sağlıklı düşün olur mu, keywordleri alıp, bu kelimelerin her hangi biri geçince içinde ne varsa boşaltma, karşıdakinin dediğini de o keywordün emrettiği gibi alma, çünkü düşünce var onun içinde, bi anlatım, bi nedensellik, bi düşünceyi ifade ediş, nedenleme var onun içinde. amerika kelimesinin geçtiği her seferinde, konunun özüne kendince uydurduğun katil batı propagandalarını dökme bir dahaki sefer lütfen.

ki bu yaklaşımın önceki postunda da var. mısır bir şey yapmamış mı diyoruz, hunlardan nasıl bahsedilmiş bir bak orada. bugünkü dünyayı şekillendiren süreçlerin çoğunluğu nerede oluşmuş diyorum ben sana, sen 3bin yıl önce mısırda olanları anlatıyorsun. biz ne diyoruz, onlar tarihin bir dalıdır, incelenmelidir, fakat tarih dersinin fonksiyonu bugünkü dünyayı şekillendiren süreçler hakkında öğrencilere bilgi-kültür-birikim sağlamaktır.

matematik dersine giren herkese matematikçi, edebiyat dersine giren herkese edebiyatçı, kimya dersine giren herkese kimyacı, coğrafya dersine giren herkese coğrafyacı, fizik dersine giren herkese fizikçi, resim dersine giren herkese ressam, müzik dersine giren herkese müzisyen muamelesi yapılıyor maalesef ülkemiz eğitim sistemince, neticede uzmanlık alanı olmayan, her konuda atıp tutan yurdum insanı çıkıyor ortaya ki bunun örneklerini de en basitinden, paticikte bile görebiliyoruz buyrun şekil a.

son olarak tekrar vurgulayayım da sonra millet abuk bi tepki verince kendimde kusur aramayayım. kimse doğuda, güneyde, kuzeyde batıdakinden tarih açısından, uygarlık açısından, sosyal kültürel olarak daha değerli olabilecek şeyleri ihtimal dışı etmiyor, onlar da varlar fakat buradaki asıl mesele, o dersin doğası. tarih dersinde tarih boyunca olan biten her şeyi, osmanlı tarihinde olan biten her şeyi, hatta beceremeyince de tarih tarih ezberletip vermek değildir mesele. olay bugünkü dünyayı şekillendiren süreçleri öğrencilerin anlamasını sağlamak ki bunu yaparken, hangi çevreler, hangi konuları değerli görüyorlarsa -mısır, öntürkler, türk bilmemleleri, türkçü propagandası amaçlı konulmuş konular vs.- görsünler, akademik açıdan bu yan dalları görmezden gelmek durumundayız yoksa gördüğümüz gibi tarih dersinin temel fonksiyonu ortadan kalkıyor. kalkıyor da ne oluyor, tarihten zerre nasiplenmemiş, dolayısıyla ne bi olayı, ne bi olguya, ne de bi gelişmeye doğru düzgün yaklaşım sergilemeyen, anca propagandadan anlayan, bunları da ağızlarına sakız etmiş, o türk, bu türk, katil doğu, katil batı, 97 yanımız düşmanla çevrili şahlan türk, zamanında viyanaya kadar gittiydik üç kuruşluk avrupalılar, gibi lafları sağda soldu aralıksız tekrarladıklarını gördüğümüz insanlar çıkıyor ortaya.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com


[Bu mesaj montezaus tarafından 12 Temmuz 2005 18:32 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kendimce uydurmuyorum, amerika kitasinin butun kulturu ve birikimi, 'hristiyanlastirma' ugruna yok edildi. Bu bir gercek. Sasirtici da gelmiyor bana, batili insaninin dogasinda var yikmak, yok etmek, nefret etmek, her seyin kendi istedikleri gibi olmasi. niye? cunku en dogru onlar bilir. Bunlarin kulturu bu arkadasim.

Simdi Irak'ta olanlar ilk degil. Amerika yerlileri de ilk degildi. Turkleri, araplari gecelim. Milyonlarca yahudiyi kamplarda topluca katletmelerine de mi yalan diyorsun? O da ilk degil, avrupa tarihi yahudi soykirimlariyla dolu. Bu gun bile ayni irkciliklari devam ediyor. Cocuklarina ana sutu vermeyen, bebeklerini opmeyen, aglayanbebeleri odaya kilitleyip aglamalarina kilini bile kipirdatmayan insanlar bunlar. Bir baba cocuguna doya doya sarilamiyor bile. Sevgiden uzak bir kitle bu, sonucta da her turlu sapkinlik bunlardan cikiyor.

Hepsini gectim atom bombasini kullanacak kadar insanliktan uzak, ve cani baska bir kitle var mi dunyada?

Batinin uygarligi var dogru, ona katiliyorum, ama bu uygarligi kanla yazmislar.

[Bu mesaj demirbilek2 tarafından 12 Temmuz 2005 21:48 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

offffff...



konuya uydurmak ne demek ya..........??!?
neyse abi vatandaş daha bi metni anlamayı, üzerinde nasıl konuşacağını öğrenememiş, biz tarih marih diyoruz.
ki bu keyword kavramı gene geçerli, şekil b de de..

böyle tartışılıyorsa tartışmayalım abi, ben açıkladım zaten sanırım açıklayabileceğim kadar, ahan orda duruyor, elimden gelecek artı bir şey yok, odur, ordakidir.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

montezaus

yanliş anlamisin anlattıklarımı ben yanlızca türk başarıları anlatılsın demedimki.Beni Yanlış anlamışın.Yanlışsa Düzelet sen diyorsunki medeniyet batıdadır ve batida başlamistir,en iyi onlar herşeyi onlar yapmiş,medeniyetin Beşigi batıdadır gibi duşuncelerin eksık oldugudur benim savundugüm.Geçler okurkerken neden kendi miletinin başarılarını görmesin,demek istedigim bu.sen medeniyet hep avrupadadır diyorsun Tekrar soyluyorum roma sonrasından ve rönasansa kadar avrupa karanlık cagı yasadı fakat müslümanlığın etkisiyle(gazıyla) medeniyet romadan sonra engüçlü devrini doğu uygarliginda yaşadi bagdata çok büyük bir kütüphane kürülmüş(daha sonra guya bilım adamlarını seven mogol hükümdağı hülakü bağdati yakmiş ve kitaplari nehre atmiştir hata denirki nehrin renki siyah olmüş)Diyani lügati türk örneğin sanırım 1100lede yapılan ayrıntılı bir Dilaraştıması ve sözlüktür ve ornegi avrupada !1800de gorulmüstür.Yanlızca focusta okudumu söyülüyorümki leonorda davinçinin ilham aldigi bir müslüman alim vardır.bunuda not defterinde söylemiştir. bünlar üzatılabılır demek istedigim avrupabilgisini bizanstan ve yunandan degil müslüman alimlerden almiştir.mesala endüslüler bir çok avrupalıya yunan medeniyetini ögretmiştir.Kitap çevirileri yunanca deyil arapçadır.

Ve tekrar söylüyür medeniyet tarihi anlatilirken Neden müslüman rönasansı anlatılmıyor.Semerkantı neden kimese bilmiyor.

Biryerde okumuştum.1800lede avrupada Cebir ve aritmetik(yanlis olabilir)dendiginde müslüman bilginlerin adları söylenirmiş.Mesela 1000leda Ki bunun yazması Varmis Bir müslüman bilgin yerçekimiyle ilgili konunlarda yazmış.

montezaus yanlişmiyim

Vebirde ortaokulda tabikide abartılmis türk tarihi okuması gerekir ki ögencilerin türk dendiginde gogsü kabarsın

dahası neden türker dendiginde ilk akla savaşcılıkta ve barbarlıkta(Vahşılık anlanında)en iyi oldugumuz geliyor.bence ovundugunuz romanın bu konularda birinci gelmesi gerkir.Roma ordusu gerçekten mükemmeldir ve vahşiliklerine Diyicek yokur.Roma Cartacayı altıgıda taş üstünde taş birakmamis:insanları köle yaparak çalistirmis.Cartaca adini tarihten silmis nasil Butun Kitapları yakarak.Ve hiç bir türk ülkesi hata sizce Vahşi olan atilla Bile boyle bir şey Yapmamiş.Şayet yapsaydı avrupalı dostlarımız sayesinde bunu bilirdik.

Bençe türkler Kesinlikle savaşçılıkta deyil Güzel ahlakta birincıdırlerler.Mesala kimse bilmez (en azında ben bilen görmedim)asyadaki türklerin feminişt olduklarnı ki feminizim demokrasının temelidir.mesala kadınların miras alma haki varmiş.sasırtıcı olan ise selçüklülarda kadın vali varmiş Buda bir arap kaynaklıymiş.Ve Yazılana göre isterse Halk rahatlıkla Kağanı Düşüre bilirmiş..Türklere Yagmaçi denirde su ana kadar yagma yapmamış bir kavim varmi.Yunanlılar gendi topraklarını yagmalarmiş.Romayı saten anlatım ve bençe enbüyük yagmçı romadır.Tüm Bünlara rağmen VAHŞİKLE VE YAĞMACILIKLA SÜÇLANAN OSMANLI YÖNETİMİNİ İSTERTİ BALKAN HALKI(TABİ ANADOLU DİŞİNDAKİ BÜTÜN OSMANLI TOPRAKLARI İÇIN BÜ GEÇERLİ)

Anlatıklarıma katılan varmı bilmem

Ve kisaca türk gençleri kendi tarihinde çok batı medeniyetinin tarini biliyor.(Hangi medeniyete oldumuzda ayrı bır konuya).Tarih HastasınınLafını Kulanmak istiyorum-Batı Türkleri tarihsiz birakmaya çalişiyor Ki buda romadan Başlayıp kullanılan(biryerde Bununaslında cartaca içadı oldugun savunuluyordu) yaygın Bir politikadir.ve birde Tarih Hastasının Dedikleri doğü olabilir çünkü bu konularda yaptiğimiz cıdı bir araşrtıma yok.Kaynaklar hem avrupa ve rus Kaynaklı

montezaus konu yine oraya gelmesin diye diyorum tabiki bati tarihinide okumalıyız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu söylediklerinin medeniyetler çatışmasıyla ilgisi var. Özellikle iki kutuplu dünya düzeni değişip yeni bir şeyler ortaya çıkınca, insanlar eski değerlere sarılmaya başladı. Farkettiyseniz doğuda olsun batıda olsun din tırmanışta, Amerikada bile millet "Laiklik istemezük" falan demeye başladı.

Çıkıp da böyle bir ortamda batı dünyasının "Evet biz yaptık ama Müslümanlar bizden önce yaptı, onlardan aldık" demesini bekleme. Tamam bu doğru, buna karışan da yok, aksi halde Haçlı Seferleri denen olgu olmazdı, yoksulluk ve sefaletten kıvranan Avrupa, silah zoruyla ve din kisvesiyle Doğu'nun mallarını ve medeniyetini araklamak için haldır huldur sefer yapmış, bu da alenen ortada. Fakat şu an güç onlarda, kendi propagandalarını yapmaya, "Cahil, yobaz, kaka doğulular" şarkısını söylemeye çalışırken, kalkıp da "Onlar zamanında bizden ileriydi" demelerini bekleme.

Olayın bir de diğer boyutu var, evet zamanında ileriydik ama şimdiki halimize bakalım. "Batı bize oyun yaptı, batı şunu etti, batı bunu etti" deyip suçu batıya atıp düzeni değiştirmek için kılını kıpırdatmayanlarla dolu ortalık. Suç sadece batının mı? Türkiye'de de örneği çok bunun, halkı cahil tutmak, gücü ve parayı sadece ufak bir kesime bahşetmek ne kadar çok kişinin işine geliyor, farketmiyor musunuz? Türkiye'de milli gelirin %95i nüfusun %5inin elindeyken, kalkıp da batıya bok atmak biraz cahillik ve propagandacılıktır. Demek ki sen de bu fakir ve yoksul halktan bir çıkar güdüyorsun ki, Batı kaka batı bizi böyle yapıyor şarkısını söyleyerek milleti uyutmaya çalışıyorsun.

Ayrıca uyanın, ne ettiysek kendimize ettik. Gazali öldürüldüğü, müslümanlıkta "gelenekçilik" başlayıp, yeni olan her şeyin "haram, günah" ilan edildiği, peygamberin yolundan çıkmak olarak görüldüğü ve bilimadamlarının kafasının ezilmeye başlandığı zaman doğu'nun işi bitmişti. O gün din sömürücülerine, yobazlıklara, halkı cahil tutup kendi çanağını dolduranlara gün doğdu, ki bu günümüzden neredeyse 800 sene falan önceydi. O günden bugüne de süreç devam etti ediyor, dünyanın gelişmişlik haritasına bakmak için dinlere bakmak yeterli, katolikler/protestanlar en önde, ortodokslar daha güçsüz ve yoksul ülkeler, müslümanlar ise sürünüyorlar.

Daha önce de dedim, diyorum, el buharlı makine yapıp, elektrik kullanırken, bizim Osmanlı'daki en önemli konu, iftar sofrasında "Melekler sağ ellerini mi kullanır sol ellerini mi?", İstanbul'a araba ve elektrik sokulamıyor şeytan işi çarpılırız diye. İşte geri kalmışlığımızın uygarlık yarışındaki düşüşümüzün kökleri hep buralarda.

Sen Türk tarihini düzgün okutursan, tüm bu rezillikler de ortaya çıkacak, o yüzden bir takım akıllı kişiler "Gençlerin zihni bulanmasın" diye hala "Onlar bize kazık atmasaydı dünya bizimdi" diyerek "Tarih" adı altında bize bunları okutuyor.

Yavaş yavaş değişiyor bir şeyler, iyi yönde olmasını diliyorum can-ı gönülden. Saygılarımla,[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quote falan şekil yaptım, buyrun :P
said:
Nestor, 13 Temmuz 2005 12:18 tarihinde demiş ki:
montezaus

yanliş anlamisin anlattıklarımı ben yanlızca türk başarıları anlatılsın demedimki.Beni Yanlış anlamışın.Yanlışsa Düzelet sen diyorsunki medeniyet batıdadır ve batida başlamistir,en iyi onlar herşeyi onlar yapmiş,medeniyetin Beşigi batıdadır gibi duşuncelerin eksık oldugudur benim savundugüm

burada çok yanlışsın öncelikle. zaten özellikle de belirtmişim yukarıda, diğer yerlerde de daha nitelikli şeyler olabilir, ama bahsettiğim nedenlerden dolayı.. neyse gelirim oraya da birazdan.

olay şu anda yaşadığımız dünyayı, değerleri, kavramları şekillendiren süreçlerin hemen hemen tamamının batıda yer almış olması. bizim işimiz de şu anda dünyanın ekseninde döndüğü şeyleri anlamak, fazlası değil.
said:
Geçler okurkerken neden kendi miletinin başarılarını görmesin,demek istedigim bu.sen medeniyet hep avrupadadır diyorsun Tekrar soyluyorum roma sonrasından ve rönasansa kadar avrupa karanlık cagı yasadı fakat müslümanlığın etkisiyle(gazıyla) medeniyet romadan sonra engüçlü devrini doğu uygarliginda yaşadi bagdata çok büyük bir kütüphane kürülmüş(daha sonra guya bilım adamlarını seven mogol hükümdağı hülakü bağdati yakmiş ve kitaplari nehre atmiştir hata denirki nehrin renki siyah olmüş)Diyani lügati türk örneğin sanırım 1100lede yapılan ayrıntılı bir Dilaraştıması ve sözlüktür ve ornegi avrupada !1800de gorulmüstür.Yanlızca focusta okudumu söyülüyorümki leonorda davinçinin ilham aldigi bir müslüman alim vardır.bunuda not defterinde söylemiştir. bünlar üzatılabılır demek istedigim avrupabilgisini bizanstan ve yunandan degil müslüman alimlerden almiştir.mesala endüslüler bir çok avrupalıya yunan medeniyetini ögretmiştir.Kitap çevirileri yunanca deyil arapçadır.

olay zaten o bilgi ilk olarak şurada, x kişi tarafından üretildi şeklinde ezber yaptırmak, bu ezberlerle öğrencileri sadece propagandadan anlar hale getirmek değil. neden antik yunanlılar, çünkü şu anda içinde yaşadığımız tipte toplumun ilk prototipi antik yunanlılar. atatürkün bizzat hazırlattığı tarih kitabında üç ünite antık yunan toplumu var, neden, çünkü bu toplumun, toplum şeklinin pek çok değeri antik yunan toplumunda şekillendi.

neden ortaçağ, çünkü ortaçağ, batının kiliseye mecbur kaldığı dönemdir, kralların otoritelerinin ortadan kalktığı, her yerleşimin kendi kendini idare ettiği ve bilgi bakımından, kayıt tutma bakımından kiliseye mecbur kaldığı dönemdir, tek merkezi otoritenin kilise olduğu dönemdir, kilise değerinin yaratıldığı dönemdir.

neden ortaçağı, çünkü ortaçağda bütün bu düzenin içinde gene de krallıklar kurulmuştu, ama bunlar, bütün bu ufak toplulukların kendi aralarında, kendilerine eşit bir kral çıkararak oluşturdukları organizasyonlar olmak durumundaydı yukarıda belirttiğim durumdan dolayı. ne oldu peki, yönetenlerin yönetilenlere karşı 'yazılı anlaşmalarla' sabitlenmiş 'sorumlulukları' olduğu değeri yaratıldı ki bu değer, bu öğe doğu da yok, osmanlı da bile yok en basitinden, osmanlıda hala padişah asar,keser, yazılı anlaşmalarla, meşru sorumluluklarla işi olmaz, kafası eser x in mallarına el koyar, kafası eser y yi topraklarından attırır. bugün hangisi geçerli peki, batıda şekillenmiş olanı. ama burada asıl önemli olan, batıda şekillenmiş olması değil, bugün geçerli olması.
said:

Ve tekrar söylüyür medeniyet tarihi anlatilirken Neden müslüman rönasansı anlatılmıyor.Semerkantı neden kimese bilmiyor.

Biryerde okumuştum.1800lede avrupada Cebir ve aritmetik(yanlis olabilir)dendiginde müslüman bilginlerin adları söylenirmiş.Mesela 1000leda Ki bunun yazması Varmis Bir müslüman bilgin yerçekimiyle ilgili konunlarda yazmış.

bunlar tarih biliminin yan dalları işte, tabii ki tarihçi için önemli şeyler. fakat tarih dersinin fonksiyonlarının arasında bu yok. şu an da zaten bu tabu haline gelmiş konulardan anca kurtulmaya başladık ki varlıkları sayesinde yeterince tarih dersinin temel fonksiyonu sabote edildi zaten.
said:

Vebirde ortaokulda tabikide abartılmis türk tarihi okuması gerekir ki ögencilerin türk dendiginde gogsü kabarsın

amaçlı propaganda.

tarihin bilim olan kısmıyla zerre alakası yok.

beni böyle şeylerden sorumlu tutsalar gitmem okula şahsen.
said:

dahası neden türker dendiginde ilk akla savaşcılıkta ve barbarlıkta(Vahşılık anlanında)en iyi oldugumuz geliyor.bence ovundugunuz romanın bu konularda birinci gelmesi gerkir.Roma ordusu gerçekten mükemmeldir ve vahşiliklerine Diyicek yokur.Roma Cartacayı altıgıda taş üstünde taş birakmamis:insanları köle yaparak çalistirmis.Cartaca adini tarihten silmis nasil Butun Kitapları yakarak.Ve hiç bir türk ülkesi hata sizce Vahşi olan atilla Bile boyle bir şey Yapmamiş.Şayet yapsaydı avrupalı dostlarımız sayesinde bunu bilirdik.

köle endüstrisi var zaten o dönemlerde, köleleştirme normal bir şey deniz devletleri için. köle olmadan gemi olmazdı çünkü. o zamanlar henüz üçgen yelken geliştirilmemi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cafein yazdıklarına herfiyen katılıyorum.benim geçlik fanatikligim ve kızgınlıgımın getirdigi görüslerimden daha iyi yazmısın.bende aynen osmanlı tarihi anlatılırken yapılan yalnışlardanda bahsedilmesi taraftariyim vede sen söylediklerimden nasıl biz avrupalılar sayesınde geri kalmısız lafını nasıl çıkardın(tabı doğü aslında onlar yüzünden geriyiz çünkü adamlar bizden güçlü)ama haklısı boyle salaklar var dahası butip bir görüş koyunlüktan başka birşey deyil

montezaus öncelikle sunu soyliyeyim benim buları yazma sebebim çevremde gördürüm türk dendiğinde barbar,yağmaci gibi seyler akına gelen insanlaradır sözüm sana deyil.ve yazdıklarımdan şü anlaşilmalı(doğü uygarlıklarının başarılarının anlatılması mevzü)dögü medeniyetinde bir zamanlar güçlü oldugu eyer çalışirsak bizimde tekrar avrupayı geçebileçimiz anlasılmalı.

Bu mantını alamamakta direniyorum tamam okulda propaganda yapılmasın(Ki ben Böyle demek istememiştim) ama Öncelikle Ülke çikarlari gelir bençe.Velütfen ben üniverite demiyorum orta okul diyorm.Mesela söyle matamatik okurke müslüman bilginlerden bahsedilsin cocuk kendiyle gurur duysun.Bunun nesi propaganda Yalnıza gerçek.

Ve ben avrupa medeniyeti ogetilmesin demedim veye batı medeniyeti hiç bir zaman küçümsememDikkat et ismime

Osmanlının yagmaçılık konusu benin sınıf arkadaşlarımın görüşleridir adam diyorki osmanli yalnizça yagmacılık yapmiştir.
ki birçok insan aynı gögüşte çünkü adam yalnızca batı medeniyetinin başarılarını okumüş
Lafim bü görüşdekilere

osmanlı padışahıları diktor deyildir.bilmeniz gerekir sanırım fatih olması gerekir bir camı yaptırır fakat mühendis fatihin dedigini yapmaz.Bunun uzerine fatih mühendisin kolunu keser.Adam sanırım yabanci bir mimar kanunlardan haberi yok.Hemen adama diyorlar nehakla boyle birşey yapar hemen kadıya git.adam gider Ve kadı padişahi süçlü bülür.Ceza şeriata göre padişahin kolunun kesilmesiymiş.Tabi adam istememiş ve ceza paraya cevrilmiş.sen diyeçeksinki sonra bir çok padişah zorbalık yapmıştır.dogu neden çünkü övdügün Batı tarzı yonetmeye feçmiş padişlar(Hatırla anadolu isyanlarını)

Ve Birde diyorsunki(yanliş anlamadiysam)ortaçag karanlıgıdan ders almak için oğeniyoruz. Yapma bunu Bizim Hatalarimizi ogendik sıra avrupaya geçtı.Bak işte dediğim Bu Dünya Avrapa gözünden Bakmak.

Birde sizçe mesala batı müzigini(Klasik)alırken oldugu gibimi almak gerekir yoksa türk kültürü ile harmanlamakmı gerekir.

ila atatürkün yaptıgı her şey dogu diye bir kaide yok(yunan medeniyetini küçümsemem Tabiki yaptıgı doğu).Ben yalnızca atatürkçüyüm yanlış anlamayın

montezaus divani lügati türkü ve türkçülügün esasları kitaplarını okudunmu ve yaşın kaç seninle ve cafeinle tartişmak iyi oluyor sağolun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bü benim kendi görüşüm Batı medeniyeti çalkalanmakta ve düzenli olark deyişen medeniyet merkezi doguya dogu kayıcak eyer silkinelip kendimize gelirsek türkiye ve türk dünyası çok güçlenebilir.çünkü türkiye ve asya kitasımın kaynaklar tüketilmemiştir.kalkınmaya müsait bir durum var onumuzde.Aslında kendimize gelip geçimişimizden güç alarak tekrar neden güçlenmeyelim:önümüz çok açik boyle konuları konuşaçığmıza türbani komuşuyoruz hala

herkeze saygılar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Nestor, fikirlerin özünde bence de doğru, ancak iki konuya dikkat çekmek istiyorum.

Birincisi, bu kadar iyi niyetler içinde vatanseverlikle hareket etmene rağmen, Türkçe'yi (en azından yazı dilinde) çok kötü kullanıyorsun, kasten mi yapıyorsun bilemem ama "ğ" harfi kullanılacak her yerde "y" harfi kullanıyorsun, noktalama işaretlerine dikkat etmiyorsun. Fikirlerine değer verdiğim için oturup okuyup içinden çıkıyorum yazılarının, fakat inan ki bir sayfalık uzun bir mesajını okurken normalde hızlı okuyan bir insan olmama rağmen 5-6 sayfa okumuş kadar yoruluyorum. Lütfen buna dikkat et, başta belki yavaş yazacaksın, ama yavaş yavaş dilini düzelttin mi karşındakilerin seni daha iyi anlayacağını göreceksin.

Derken ikinci söyleyeceğim şeyi unuttum, bu aralar kafam çok dağınık, hatırlayınca söylerim.

Saygılarımla,[signature][hline]Bir fincan kahveden daha güzel olan tek şey, ikinci fincandır." CAFEIN
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Nestor, 13 Temmuz 2005 18:17 tarihinde demiş ki:
montezaus öncelikle sunu soyliyeyim benim buları yazma sebebim çevremde gördürüm türk dendiğinde barbar,yağmaci gibi seyler akına gelen insanlaradır sözüm sana deyil.ve yazdıklarımdan şü anlaşilmalı(doğü uygarlıklarının başarılarının anlatılması mevzü)dögü medeniyetinde bir zamanlar güçlü oldugu eyer çalışirsak bizimde tekrar avrupayı geçebileçimiz anlasılmalı.

şu var aslında, çoğu kişi çevresinden bu bakış açısını alıyor, türkler at üstünde cirit atan, pehlivan, öğün olarak buttan başka bir şey yemeyen, koca koca göbekli tipler. ama bu bakış açısı da aslında bir tek bizde var, türk insanında var, bundan yola çıkıp batıya savaş açmak da doğru değil ki birçok kişinin de yaptığı bu aslında. bu ülke de zaten tarihi boyunca ne çektiyse kör cahil kitleden çekmiş bi ülke, eğer değerli bir şeyler ortaya koymaksa hedefin, bu kitleden, bunların bakış açısından da arınman gerekiyor ki bunun içine, yerin altına insan girmesi günahdır diyenden tut, top tüfek avrupa işi diyene, ahan forumumuzda her bi haltı masona yahudiye bağlayanından, x e y ye türk diyenine kadar birçoğu giriyor.

mesele de zaten avrupayı, amerikayı, rusları geçmek değil, şu an için insanlara geçerli bir öğrenme-değerlendirme kabiliyeti ve bunun için gereken birikimi sağlayabilmek. batıya kin besliyip onu geçme hedefi de o kadar tutarlı bi hedef de değil bana göre, neyi, kime göre, neden geçiyorsun, bi yerden sonra bu tür pompalanmış şeyler de geçerliliğini yitiriyor zaten.
said:

Bu mantını alamamakta direniyorum tamam okulda propaganda yapılmasın(Ki ben Böyle demek istememiştim) ama Öncelikle Ülke çikarlari gelir bençe.Velütfen ben üniverite demiyorum orta okul diyorm.Mesela söyle matamatik okurke müslüman bilginlerden bahsedilsin cocuk kendiyle gurur duysun.Bunun nesi propaganda Yalnıza gerçek.

istediği kadar gerçek olsun, yine de tarihin bir dalı ve de işin can alıcı noktası, tarih dersinin kapsaması için ortada bir neden olmayan bir dalı. tarih dersinde, onuncu kez kuruyorum aynı cümleyi, amaç bugünkü dünyayı şekillendirmiş olan süreçleri...............
:P

tekrarlayamadım cümleyi ya, gelemem öyle şeylere eheh neyse. yani mısır medeniyetinin kültürü istediği kadar zengin olsun, eğer bugünün dünyasına kadar gelebilmiş, hala geçerli olan bi kavram yaratmış değilse ortada tarih dersinin kapsamasını gerektirecek bir şey de yok.

üniversitede değil demişsin de bahsettiğin asıl olacaksa bile üniversitede olacak şeyler :) orada çünkü akademik olarak ayrılıyor bütün bunlar.

matematik dersinin de kendine göre bi fonksiyonu, amacı vardır mutlaka, ama bu kesinlikle ırkının o alanda neler başardığını öğretmek değil sonuçta. çocuğa ırkının başardığı şeyleri öğretmektense, insanlığın ortaya koyduğu şeyleri, bu tür pürüzlerden arındırılmış olarak özümsemesini ve en verimli bir şekilde, ortaya bir şeyler koyabilmesini sağlayarak kullanmasını öğretmek asıl doğru olanı gibi geliyor bana. o çocuğu, insan olmaya hazırlıyorsunuz, ve insan da öğrenip dile getiren, siyasi (ki bahsettiğin siyasi oluyor) propagandalar ışığında yalnızca lafla yaşayacak birisi değil, bütün bu siyasi bakış açılarından, argümanlardan arındırıp, ortaya bir şeyler koymaya şevkedecek ve onu bu tür modern, geçerli dünyadan uzaklaştıracak şeylerden koruyarak, öncelikle bir şeyler üreteceği bir hayata, medeniyetin bugüne kadar insanlığa verdiklerinden maksimum nasiplenecek bir şekilde dünyaya hazırlamamız gerekiyor.

ve şu var aslında, biz o çocuğa bir şeyler vermekle sorumluyuz, çocuk türk bilginlerini görünce sevinmekle, bütün bu putları öğrenmekle, tekrarlamakla sorumlu değil. eğitim, programlama olmamalı, o anlayışta yapılmamalı.
said:

Ve ben avrupa medeniyeti ogetilmesin demedim veye batı medeniyeti hiç bir zaman küçümsememDikkat et ismime

orada önemli olan batı öğretilmeli değil, önemli olan geçerli olan kavramlar, onların yaratıldığı süreçler zaten. yanlış bi yerden yakalamışsın gene.
said:

Osmanlının yagmaçılık konusu benin sınıf arkadaşlarımın görüşleridir adam diyorki osmanli yalnizça yagmacılık yapmiştir.
ki birçok insan aynı gögüşte çünkü adam yalnızca batı medeniyetinin başarılarını okumüş
Lafim bü görüşdekilere

onları başarı şeklinde vermek de yanlış, senin arkadaşlarının aklındaki osmanlı imajını yazının girişinde değerlendirdim sanırım zaten bi nebze, o kadar da önemli değil yani, bunlarla eziklik psikolojisine kapılmak, onun etkisinde davranmak çok daha yanlış.
said:

osmanlı padışahıları diktor deyildir.bilmeniz gerekir sanırım fatih olması gerekir bir camı yaptırır fakat mühendis fatihin dedigini yapmaz.Bunun uzerine fatih mühendisin kolunu keser.Adam sanırım yabanci bir mimar kanunlardan haberi yok.Hemen adama diyorlar nehakla boyle birşey yapar hemen kadıya git.adam gider Ve kadı padişahi süçlü bülür.Ceza şeriata göre padişahin kolunun kesilmesiymiş.Tabi adam istememiş ve ceza paraya cevrilmiş.sen diyeçeksinki sonra bir çok padişah zorbal
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkçemin Küsürüna Bakmayın Biliyorum Kötü oldğunu ve geliştirmeye çalişiyorum tipki yazdıklarımı sizinle paylaşarak geliştirmeye cabalamam gibi.Ve ıntenet cafeden yazıyorum Biraz hızlı oluyor.ve yazdıklarım birbiriyle alakasız.

ve birde sabır gösterip okuyan hekese teşekur ederim.

Öncelikle haklısın batıyı geçme fikri heyecanla yazılmış bir laf(Tıpkı Padişaha diktator demem gibi)Atatürkün sözü daha doğu mühasır devletler seviyesine çıkmak.

montezaus demişşinki onuncu kez kuruyorum aynı cümleyi, amaç bugünkü dünyayı şekillendirmiş olan dünyayı anlamak dıyorsun.Dediğini anlılıyorum ama bende bunu söylüyorüm; dünyanın şekillenmesinde doğununda katkısı vardır.Ve Bu katkı Bahsedilsinki geçler anlasın ecdadimiz bu başarıları göstermiş sonra bu bu hataları yapmış,avrupa medeniyetinin başarıları bunlar,bunları yapalım .sonuç olarak tarihi geçmişten ders almak için okuyoruz deyilmi işte buda ders almak.

Birde söyle anlatayım.
Örneğin ataların feministi, Peki sen neden kadınları eziyorsun.Yanı bak şu ankı medeniyetin onemli bir parçası bizdede varmış.Adam bunu okuyup araplıktan vazgeçicek

sen olaya Bilim adamı şeklinde bakıyorsun ki bende oyle baktıgımı duşunuyordum.Benim Propaganda dan kastım yukarıdakı feministlik olayı gibi örneklele geçleri gaza getirmek,Bu her şeyi avrupa bilir mantıgından kurtulmak için.Hemen anlatıgımı açıyorum,Avrupa Çoban biz koyun olmayalım diye dir yazdıklarım.Yoksa amacım acvrupa eziktir biz onları yenermişiz eskiden haydı sonra halaya mantıgı deyıl anlatmak istediklerim

Dikatör kelimesini vurgu yapmak için yazmiştim.Benim hikayemde anlatılanda bu.Anayasa var kuran,Hikayemde görmüş olman gerekirdi padişahi şüçlü bülmüş Şehhülislam(yanlış) ve cezalandırılmış
Benim anadolu isyanını örnek vermemi anlamamişsın veya isyanların mantıgını bilmiyorsun.İsyanların sebebi türk aristokratlarının yönetimdem üzaklaştırılması mevzudur.Bu yuzdendirki anadolu dişindaki topraklarda işyan çikmamiş.Ve hatırlatırm ankara şavaşında anodolu beyleri kaçmiş,ama sırp etiyen Kaçmamiş çünkü Yıldırımla arada kanbagı var.Hemen bağliyorum osmanlı bizans tarzı merkezi yönetim getirerek türk aristokrasının yok etmiştır.

Birde diyorsunki ortaçağ karanlığı hala devam ediyor.Doğu böyle bir dönem geçirmediki,Bizim orta çağımız adamların yeni çağına düşüyor.Ve doğu medeniyetinde hala yeni çağ karanlığı hakim.İŞTE BU ÖĞETİLMELİ.Çünkü bizim için hala bu karanlık çağ geçerli.

Benin kitapları sorma sebemin göğüşlerin içindi sağol

'ila atatürkün yaptıgı her şey dogu diye bir kaide yok'dememin sebebide bu işte atatürkün putlaştırıması konusu ve önçeki yazdıklarına anlamş ve cevap vermiştim.Ve haklısın

[Bu mesaj Nestor tarafından 14 Temmuz 2005 11:01 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Nestor tarafından 14 Temmuz 2005 11:05 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Nestor tarafından 14 Temmuz 2005 11:06 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Nestor tarafından 14 Temmuz 2005 11:08 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Nestor tarafından 14 Temmuz 2005 11:08 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj Nestor tarafından 14 Temmuz 2005 11:10 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türk aristokrasısnı açmak ıstıyorum.osmanlı yönetimi türk aristokratlarının(aristoyla bir bağ varmı acaba)Nüfüsünü dengelemek için yeniçeği ocağını kurmuştur(tipki ss'ler gibi)Bu yüzde müslüman deyil ve ailelerini bilmiyorlar.hata fatih şu an adını veremem ama herzaman sadrazam çıkaran bir aileyi ortadan kaldırmıştır.sebebi ailenin fatihe devamli diklenmesidir.mesela istanbulu almayalım avrupa birleşir demiştir adam.

Netice olarak demokrası öğetilirken bunlar anlatılsa olmazmı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Nestor, 14 Temmuz 2005 10:59 tarihinde demiş ki:
Türkçemin Küsürüna Bakmayın Biliyorum Kötü oldğunu ve geliştirmeye çalişiyorum tipki yazdıklarımı sizinle paylaşarak geliştirmeye cabalamam gibi.Ve ıntenet cafeden yazıyorum Biraz hızlı oluyor.ve yazdıklarım birbiriyle alakasız.ve birde sabır gösterip okuyan hekese teşekur ederim.

Öncelikle haklısın batıyı geçme fikri heyecanla yazılmış bir laf(Tıpkı Padişaha diktator demem gibi)Atatürkün sözü daha doğu mühasır devletler seviyesine çıkmak.

montezaus demişşinki onuncu kez kuruyorum aynı cümleyi, amaç bugünkü dünyayı şekillendirmiş olan dünyayı anlamak dıyorsun.Dediğini anlılıyorum ama bende bunu söylüyorüm; dünyanın şekillenmesinde doğununda katkısı vardır.Ve Bu katkı Bahsedilsinki geçler anlasın ecdadimiz bu başarıları göstermiş sonra bu bu hataları yapmış,avrupa medeniyetinin başarıları bunlar,bunları yapalım .sonuç olarak tarihi geçmişten ders almak için okuyoruz deyilmi işte buda ders almak.

onbir olsun, tam olsun :P
dünyayı şekillendirmiş olan dünya değil, aynen almamışsın zaten dediğimi.

tek bir amacı var, bugünkü dünyanın kavramlarını açıklığa kavuşturmak, ve bunun için de bu kavramları oluşturan süreçler inceleniyor.

ve burada doğu ya da batı kimliğini taşıması da bir anlam ifade etmiyor, geçerli olan bugünkü dünyanın taşıdığı tek bir kimlik var kapalı toplumları saymazsak. biz de kendi içimize kapanmak istiyorsak onlar gibi ancak bi fonksiyonu olur bunların. ama yazılı herkesi bağlayan anlaşmaların geçerliliği kavramını özümsüyorsun örneğin onu yaratan süreci bütünüyle gördüğünde ki bunun gibi, dünyanın direği haline gelmiş nice kavram bulunuyor, örnek sadece. dolasıyla da, bütün bunların neticesinde daha zengin bir bakış açısı kazanıyorsun etrafındakilere, anlamayı, kavramayı, kendi yolunu çizmeyi öğreniyorsun, tekrar etmeyi, amacı önceden programlanmış bi yolu takip etmeyi değil.
said:

Birde söyle anlatayım.
Örneğin ataların feministi, Peki sen neden kadınları eziyorsun.Yanı bak şu ankı medeniyetin onemli bir parçası bizdede varmış.Adam bunu okuyup araplıktan vazgeçicek

pek geçerli olduğunu zannetmiyorum bunun :) yani sana böyle şeyler her gösterildiğinde harbi lan dooru diyon bak diyip de mi karar veriyosun.

ki burada yapılan şey programlama oluyor, öğrenciye yapması, uygulaması için bir sorumluluk vermek oluyor ki burada bahsettiğimiz de tek bir öğrenci değil, bir nesli programlıyorsun, ömürlerinin sonuna kadar bunun gibi nice putları tekrarlayıp duruyorlar, yenileri göremiyorlar, sağlıklı anlayamıyorlar, çünkü sağlıklı anlamaya programlanmamışlar.

burada sorumlu olan bir tek sensin ki doğru olan eğitim anlayışı da budur, öğrenciye bir şey vermekle sorumlusun ve bunu yaparken de ondan bu yönde bi sorumluluk, geri dönüş de bekleyemezsin
said:

sen olaya Bilim adamı şeklinde bakıyorsun ki bende oyle baktıgımı duşunuyordum.Benim Propaganda dan kastım yukarıdakı feministlik olayı gibi örneklele geçleri gaza getirmek,Bu her şeyi avrupa bilir mantıgından kurtulmak için.Hemen anlatıgımı açıyorum,Avrupa Çoban biz koyun olmayalım diye dir yazdıklarım.Yoksa amacım acvrupa eziktir biz onları yenermişiz eskiden haydı sonra halaya mantıgı deyıl anlatmak istediklerim

gaza getirme olayı çok yanlış bir şey.

milliyetçi çevrelerin eline teslim ediyorsun resmen, daha önce nice defa yolundan gidilmiş, gidenlere kazandırdıkları da belli olan yollara sokuyorsun ki yeni bi yolun çizilebilmesinde ve zaten çizilmiş olan diğer yolların bu kişinin anlayabilmesine de en büyük engel, dikilmiş bi puttur bu.

vermen gereken bir tek, doğru, geçerli bir bakış açısının nitelikleri ki bir şey yapılıyorsa, başarılıyorsa da bununla başarılıyor. yoksa hangi başarı kazanmış türk çıkıp da ülkem için yolunu takip ederek yapmış bunu. ülkesi adına gurur duyuyordur bunu yaparken doğal olarak ama şu an gerçekten bir şey yapıp, başarıp, gerçekten de bize bir şeyler kazandırmış insanlar zaten doğru bakabilmeyi başarabilenler, olayları değerlendirişiyle, bakış açıları, düşünce tarzıyla dikkat çekenler. dünyada dediğin gibi gaza gelip de ülkesi için bir şey başarmış olan bi insan da yok sanırım şu anda, ruslar vardı zamanında bir tek ki onlar da komunist bi ülkeydi..
said:

Dikatör kelimesini vurgu yapmak için yazmiştim.Benim hikayemde anlatılanda bu.Anayasa var kuran,Hikayemde görmüş olman gerekirdi padişahi şüçlü bülmüş Şehhülislam(yanlış) ve cezalandırılmış

anayasa yok, adalet kurumu var ama anayasa çok daha farklı bir şey.

anayasa yönetilenleri değil, çoğunlukla yönetenleri bağlar, yönetenlere yönetilenlere karşı bi sorumluluk yükler.

anayasa da yazılı bi metindir, örneğin bu ingilterede sadece magna carthadır ama bu metin kabul görür. osmanlıda var mı yani imzalı, yazılı metin anlayışı, görülmüş mü? ne yazılı anlaşma, ne de yönetenlerin yapmak zorunda olduğu yükümlülükler kavramı yok, gelişmemiş osmanlıda.
said:

Benim anadolu isyanını örnek vermemi anlamamişsın veya isyanların mantıgı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

turk aristokrasi diye bir kurum vardıysa bile osmanlidan once zaten fazlasiyla zayiflamistı . birbirleriyle cekise cekise , aralarinda aslinda zayıf durumda olan osmanliya anadolu birligini biraktilar .

tımar sistemide zaten sonradan ipini cekti aristokrasinin .[signature][hline]Fiery angels fell . Deep thunder roared around their shores... Burning with the fires of Orc.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

guzel bır kapı gordum hemen acılımını yapıyım

Dunya Doguya dogru kayıyor artık gerek hammadde olsun gerek kulturel olsun Dogu 20-30 yıla akdar Batının kokunu kazıycak duruma gelicek cunkı avrupa artık cok dejenere oldu Amerıka ise maymunlar ulkesi oysa bir Çin kulturu ve medenıyetı bir Japon Kulturu ve Medenıyetı bir Tuk Kulturu ve Medenıyetı dunyanın onunde pandoranın kutusu gıbı duruyor ve yavas yavas ınsanalr bu kutuyu aralıyorlar

Çin gumbur gumbur gelıyor zaten gecenlerde çinde devaluasyon olucak dıye bır soylentı cıktı New York borsası cokmenın eşigine geldı duşunun adamalrın ekonomık gucunu
Kaldıkı her zaman savundugum duşunc eTurkıyenın ve Turklerın Batıya degıl Doguya ait oldugudur Ataturk un guzel bır lafı vardır "Avrupaya yonelıp batıyle bır olmaya calsıtıkca haramnımız olan dogu mayamızdan kopuyoruz" bence cok Dogru ınsan koklerını unutmamalı bız Doguya ait bir milletiz ilki o
ikincisi ise şuphesis Dogu ulkeleri ve ozellıkle Mazlum mıleltlerın gozunde Turkıye cok prestijli bir ulke hala Doguda Turk duşmanlıgı yok cunkı dogunun bızden bir çıkarı yok

Şahsı gorusumce bir Çin Japonya ve Turkıye ve turkı cumhurıyetler ekonomık bır baglasma ıcıne gırerse ortaya Amerıkan ekonomısını kat kat katlıyıcak potansıyeldı bır guc cıkar basıt mantıkla Turkıyede Hammadde var istemedigin kadar Çinde işgucu mevcut Japonlarda ise Teknoloji ege rortak cıakr dogrultusunda bu üç ulke ekonomık guclerını birleştirirse Dogu Medenıyetı dunyanın yeni ışıgını verebılır hale gelır yenıden[signature][hline]God's In His Heaven, All's Right With The World.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...