Chemical Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 Evet bugün her kompresör ile boya yapan insanın sorunu olan tank korozyonu problemine deyineceğiz. Buradaki bütün fikirleri ben yazdım. Bi yerden alma değil, daha öncede kullanıldığını görmedim. (varsada bilemem:).) Bildiğiniz gibi hava sıkıştırılınca (22,4 litrelik yere 7 bar hava sıkıştırınca mesela.) ısınıyor ama atomlar birbirine yaklaştığından tutabildiği nem düşüyor. Ama kompresör bu nem mem dinlemeden ne varza tanka dolduruyor. Bu hava tanka gidene kadar bakır borulardan geçiyor ve bir yere kadar soğuyor(nem tutma özelliğini dahada kaybediyor). Tekrar dışarı çıkana kadar ısısını kaybeden hava birde aniden basınç kaybedince aniden soğuyor içindeki bütün nemi yoğunlaştırıyor. Hava tankının doluyor bu hava. Bir kısmıda hava çıkışından kaçıyor, Kompresör vanasını tamamen açarsanız fışır fışır su çıkabiliyor yani:). (eğer hortumda moisture trap denilen parçadan yoksa boyaya karışıyor bu su, yada temizlediğiniz yüzeye fışkırıyor) (bilgisayarı bununla temizlemeyin o yüzden.). Peki bukadar anlattık. Bu biriken suya ne oluyor? Hiçbirşey olmuyor tabi orada kalıyor öyle. Tankı paslandırıyor içten içe yiyor. Tabiki boşaltmazsanız. Burada hava tankından nası su boşaltılır ve korozyon nasıl önlenir onu görücez:b. Malzemeler. Bolca WD-40 anti-pas spreyi. (şahane birşey bu, bisikletlerde falanda kullanılıyor.) 15mm lokma ve lokma anahtarı/ince bir ingiliz anahtarı. (kenarları sıyırmıyalım değilmi? lokma kullanın varsa.) Peçete. Daha sonra işimize yarıcak (görüceksiniz.) birde demir testeresi. Buda daha sora lazım olacak. Pipet (cam ölçüm pipeti önerilir varsa. O yoksa ince bi pipet lazım bulun işte aa:P o da mı yok? eeh. bulun işte bişi.) Evet bu kompresörümüz. Fiam marka hoş bi kompresör. Ama ne var? içinde bi miktar su birikmiş. (Aslında 2 gün önce temizlemiştim de tutorial için bidefa hava basıp boşalttım cihazı o yüzden birikti tabi su:P) Tankın altındaki su tahliye vanasının altına küçük bir tabak, kapak(ben kapak buldum yerde onu koydum.) koyuyoruz. Ki su yayılmasın etrafa. Sonra vanayı çevirerek açıyoruz. (Yukarıya doğru çıkması lazım bendeki öyle. Sıkmayın yanlışlıkla:)) ... Eee su gelmiyor? Aaa havası yok bunun. Napcaz? 10 saniye falan çalıştırıyoruz. Sonra vanayı gene açıyoruz. Aha akıyo su. (aslında çok daha fazla su birikirde bu ara çok kullanmadığım için çok birikmemiş:)) Sonra bırakıyoruz biraz su aksın. Birde önemli birşey daha var vana açık iken kompresörün önü yere daha yatık olduğundan sular hep ön tarafa geliyor. Ön tarafı kaldırıyoruz suların vananın üstünden geçmesini sağlıyoruz. Biraz sallıyoruz yani. Su gelmemeye başlayınca kapatıyoruz vanayı Bakınız. Suda hiç pas olmamalı. Bakın direk su geldi (köpüklü olmasının nedeni içine korozyon önleyici şeyler karışmış olması.) Pas geliyorsa pas yapmış demektir:). Bittimi işimiz? Tabiki hayır. Kapakmı ne kullandıysanız alıyoruz onu oradan camdan dışarı dökmüyoruz. Tamam ben döktüm ama kimse geçmiyodu. Ehem..(boş durmam) Şimdi ise daha farklı bişi yapcaz. Elektiriği kapatıyoruz. Kompresörü dik çeviricez çünkü. Yağ haznesi yere dayanmışken kaza ile çalışırsa hiç hoş olmaz. (bütün heryer yağlanır büyük ihtimal + panik yaparsınız kompresör devrilir, sağı solu dağılır.) Kapattık. Sonra aha böyle ayak yardımı ile falan dik çeviriyoruz. (arkası ağır olduğundan kaldırınca karteri çat diye vurmasın diye ayağımı dayamışım) Şimdi peçeteler devreye giriyor. Bakınız burası çok önemli. Peçeteleri yağ tapasının altına koyuyoruz. Karterin içinde basınç değişince tapa fırlayıp gitmesin diye delik var tapada. Yağlar yere akmasın. Bakınız dik duran kompresör. Sonra farkediyoruzki hava hortumu rahat vermiyor. Yerinden ediyoruz onu soketinden çıkartarak. (resim yok çıkartın işte hortumu. :P Takarken resmini çekerim ama:).) Sonra 15mm lik lokmayı alıyoruz. Lokma anahtarına takıyoruz. (Anahtarın arkasındaki düğmeye basıyoruz eğer varsa bakın çok önemli bir detaydır bu:D şahsen düğmesini farketmediğim bir anahtarın üzerindeki geri çekilmiyen bilye yüzünden lokmayı takamayınca 15dk kafayı yedirtmişti.) [IMG]http Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 seviyorum ben bu tarzı.[signature][hline]Beş Hececiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 hastanım mevine :)[signature][hline]Icq: 50896214 / Msn & E-Mail: [email protected] Homer to aliens: "Don't eat me, I have a wife and children! Eat them!" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
taz Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 bunu yazacak da okuyacak da adamın aklına ben :D amma uzun lan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sheref Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 chemical o kestiğin şeyin patlama riski yok mu??[signature][hline]MEresimos|Pati Sözlük Lominadze|News| Blog | Gececi Mail|MSN [email protected]| Founder of AAL'05| insomnia Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Chemical Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 30, 2005 bayadır kullanıyorum hiç olmadı öyle birşey. Ki yanıcı kısmı uçuyor gidiyor pas önliyen o yağlı silikonlı kısım suyun biriktiği gibi dibe birikiyor. E kolayca suda temizlenmiyen bir meret olduğundan biriken su en bol pas önleyici olan yere geldiğinden paslanmayı engelliyor:) En azından böyle sanıyorum. Ama hiç sorun yaşamadım yani. Ama istersen denerim çakmak tutarız:)[signature][hline]http://www.kafamgirsin.com En son tutorialım. Tank korozyonu önleme. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar