Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Initial D fanlari


Ytse

Öne çıkan mesajlar

  • 4 ay sonra ...

gelelim initial D ye



Fujiwara Takumi, Tokyo’nun kuzeyindeki Gunma Eyaleti’nin Akina dağ kasabasında yaşayan bir lise öğrencisidir. Takumi, boş zamanlarında bir benzin istasyonunda çalışmakta ve aynı zamanda geceleri, babası Bunta’nın işlettiği tofu (soya peyniri) dükkânının siparişlerini Akina Dağı ve Akina Gölü’ndeki otel ve restoranlara götürmektedir. Fujiwara Bunta gençliğinde, Akina dağının çılgın, arabalı gençlerinden biridir. Dağ yolunda kırdığı rekorlarla hâlâ yenilmezdir. Yıllarca kendisine ait olan Toyota üretimi Trueno AE86 (“Hachi-Roku” "sekiz-altı") ile dağ yollarını fetheden Bunta halen arabayı elinde tutmakta ve dükkânının servis arabası olarak kullanmaktadır. Sıkılgan bir genç olan Takumi, 13 yaşından beri her akşam araba ile servisleri yapmaktadır. Servisleri yaparken tofuların kurumaması için tofular su dolu bir kutuda tutulmaktadır. Bunta, Takumi yola çıkarken her zaman bardaklığa bir bardak su koyarak, bu su dökülmediği sürece tofuların zarar görmeyeceğini söyler. Yaz-kış, yağmur-kar demeden, sabahlara dek dağıtım işini yapan Takumi, bir an evvel eve gitmek ama suyu da dökmemek için zamanla arabasını daha hızlı ve daha dengeli kullanmayı öğrenir.

Bu sırada Takumi’nin bu becerileri kimse tarafından bilinmediği için, Hachi-Roku’nun bir hayalet olduğu gibi söylentiler, cadde yarışçısı gençler arasında dolaşmaktadır. Zira senelerdir aynı beyaz araba dağın hükümdarıdır. Takumi’nin bu sırrı bir süre sonra kasabadan arkadaşları tarafından keşfedilir. Akina Speedstars takımının üyesi arkadaşları, Takumi’yi aralarına alırlar. Zira bu sırada Akagi RedSuns adlı Akagi kasabasından gelen takım eyaletteki takımları tek tek yenerek sırayı Akina’ya getirmiştir. Takumi Speedstars’ın diğer takımın güçlü üyeleri, RX-7 FC ve FD sahibi Takahashi kardeşlere, ya da nam-ı diğer "Takahashi Brothers of the Rotary Engine" karşısında tek kozudur. Speedstars orta halli bir kasabanın takımı olarak diğer kasabalardan çıkan yüksek güçlü yüksek teknolojili arabalara karşı zayıf bir takımken, Takumi’nin gelişi onlara bir şans tanımıştır.

Bütün bu olaylar arasında, bir japon gencinin tipik problemleri de devam ediyor. Aşık olunan kızlar ve hüsranlar, araba sever kızlar, harçlık edinmek için çalışmak zorunda olmak, harçlık için eskortluk yapan liseli kızlar.

Aslına bakarsak tüm dizi ve filmler boyunca Speedstars’ın yatıp, Takumi adına yarış teklif etmesi, kabul etmesi ve Takumi’ye “atıl” komutu verilmesiyle geçiyor. Takumi her yarışta sıkılgan umursamaz yapısını kaybedip, yarış hırsıyla dolarken, rakipler gittikçe zorlaşıyor. Rakip arabaların listesi '90 senelerinin başından bile gelseler bir çok araba hastasını deli edecek türden. Takumi’nin '86 model arabası babasının yaptığı teknik modifikasyonları ile; Mazda RX-7 FC ve FD, Nissan Skyline R32 GT-R V Spec, Honda Civic EJ9, Nissan Sil-080, Mitsubishi Lancer Evolution III ve IV, Trueno AE86 Turbo...

Yine araba hastalarına hitap edecek binlerce detay mevcut: motor özellikleri, viraj teknikleri, araba dengeleme, ralli teknikleri, hızlanma teknikleri, motor modifikasyon yöntemleri....

Araba ile ilgili kısımları dışında hikâyenin pek de bir sağlamlığı yok gibi. Ancak söz konusu otomobil olunca her şey kuralına uygun. Araç hareketleri fizik kurallarından şaşmıyor. Araba seslerinin hepsi gerçek sesler, arabadan gelen her ses, eksoz, turbo, lastik sesi, flaşör uyarı sesi, 120 km/h uyarı sesi vb. kaydedilip sahnenin boyut gerçekliğine uygun şekilde stüdyoda yapılandırılmış. Yarışlar sırasında motorlardan gelen devirlenme sesleri, turbo ıslığı, atık gaz valf sesleri bir araya gelince F1 yarışı seyretmekten fazla heyecan duyulabiliyor. Hele ki; dizi boyunca değişik defalarda gerçek yarış görüntülerinde yanlama ustası sürücü Tsuchiya Keiichi, ya da nam-ı diğer “Drift King” gözüktükçe gerçekçilik artıyor.

Görsellik ise yaratıldığı 90'ların başı için mükemmel, 2 boyut ve 3 boyut görüntülerinin harmanlanması gerçekten mükemmel. Tek zayıflığı rendering’de ve lastiklerin dönel hareketinde farkedebilirsiniz. Bunun dışında yekpare obje olarak arabaların hareketleri çok gerçekçi.
(kaynak www.anime.gen.tr)


Initial D Fourth Stage
şuan devam ediyor fakat 2 ayda 1 bölüm felan çıkıyor..
14. bölüm çıktı en son..

sub yapan gruplar..
AnimeGods
Live-eviL & Ideology
Anime No Sekai

[signature][hline]www.animeturk.net
www.kitap.perisi.com
www.kitaplarin.efendisi.com


türkçe mangalar için
http://www.flameriders.com

2000 cdlik ve 100 dvdlik anime listemi görmek için mail atınız
mailim:[email protected]


[Bu mesaj kender tarafından 12 Haziran 2005 22:56 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
kender, 12 Haziran 2005 22:55 tarihinde demiş ki:
gelelim initial D ye



Fujiwara Takumi, Tokyo’nun kuzeyindeki Gunma Eyaleti’nin Akina dağ kasabasında yaşayan bir lise öğrencisidir. Takumi, boş zamanlarında bir benzin istasyonunda çalışmakta ve aynı zamanda geceleri, babası Bunta’nın işlettiği tofu (soya peyniri) dükkânının siparişlerini Akina Dağı ve Akina Gölü’ndeki otel ve restoranlara götürmektedir. Fujiwara Bunta gençliğinde, Akina dağının çılgın, arabalı gençlerinden biridir. Dağ yolunda kırdığı rekorlarla hâlâ yenilmezdir. Yıllarca kendisine ait olan Toyota üretimi Trueno AE86 (“Hachi-Roku” "sekiz-altı") ile dağ yollarını fetheden Bunta halen arabayı elinde tutmakta ve dükkânının servis arabası olarak kullanmaktadır. Sıkılgan bir genç olan Takumi, 13 yaşından beri her akşam araba ile servisleri yapmaktadır. Servisleri yaparken tofuların kurumaması için tofular su dolu bir kutuda tutulmaktadır. Bunta, Takumi yola çıkarken her zaman bardaklığa bir bardak su koyarak, bu su dökülmediği sürece tofuların zarar görmeyeceğini söyler. Yaz-kış, yağmur-kar demeden, sabahlara dek dağıtım işini yapan Takumi, bir an evvel eve gitmek ama suyu da dökmemek için zamanla arabasını daha hızlı ve daha dengeli kullanmayı öğrenir.

Bu sırada Takumi’nin bu becerileri kimse tarafından bilinmediği için, Hachi-Roku’nun bir hayalet olduğu gibi söylentiler, cadde yarışçısı gençler arasında dolaşmaktadır. Zira senelerdir aynı beyaz araba dağın hükümdarıdır. Takumi’nin bu sırrı bir süre sonra kasabadan arkadaşları tarafından keşfedilir. Akina Speedstars takımının üyesi arkadaşları, Takumi’yi aralarına alırlar. Zira bu sırada Akagi RedSuns adlı Akagi kasabasından gelen takım eyaletteki takımları tek tek yenerek sırayı Akina’ya getirmiştir. Takumi Speedstars’ın diğer takımın güçlü üyeleri, RX-7 FC ve FD sahibi Takahashi kardeşlere, ya da nam-ı diğer "Takahashi Brothers of the Rotary Engine" karşısında tek kozudur. Speedstars orta halli bir kasabanın takımı olarak diğer kasabalardan çıkan yüksek güçlü yüksek teknolojili arabalara karşı zayıf bir takımken, Takumi’nin gelişi onlara bir şans tanımıştır.

Bütün bu olaylar arasında, bir japon gencinin tipik problemleri de devam ediyor. Aşık olunan kızlar ve hüsranlar, araba sever kızlar, harçlık edinmek için çalışmak zorunda olmak, harçlık için eskortluk yapan liseli kızlar.

Aslına bakarsak tüm dizi ve filmler boyunca Speedstars’ın yatıp, Takumi adına yarış teklif etmesi, kabul etmesi ve Takumi’ye “atıl” komutu verilmesiyle geçiyor. Takumi her yarışta sıkılgan umursamaz yapısını kaybedip, yarış hırsıyla dolarken, rakipler gittikçe zorlaşıyor. Rakip arabaların listesi '90 senelerinin başından bile gelseler bir çok araba hastasını deli edecek türden. Takumi’nin '86 model arabası babasının yaptığı teknik modifikasyonları ile; Mazda RX-7 FC ve FD, Nissan Skyline R32 GT-R V Spec, Honda Civic EJ9, Nissan Sil-080, Mitsubishi Lancer Evolution III ve IV, Trueno AE86 Turbo...

Yine araba hastalarına hitap edecek binlerce detay mevcut: motor özellikleri, viraj teknikleri, araba dengeleme, ralli teknikleri, hızlanma teknikleri, motor modifikasyon yöntemleri....

Araba ile ilgili kısımları dışında hikâyenin pek de bir sağlamlığı yok gibi. Ancak söz konusu otomobil olunca her şey kuralına uygun. Araç hareketleri fizik kurallarından şaşmıyor. Araba seslerinin hepsi gerçek sesler, arabadan gelen her ses, eksoz, turbo, lastik sesi, flaşör uyarı sesi, 120 km/h uyarı sesi vb. kaydedilip sahnenin boyut gerçekliğine uygun şekilde stüdyoda yapılandırılmış. Yarışlar sırasında motorlardan gelen devirlenme sesleri, turbo ıslığı, atık gaz valf sesleri bir araya gelince F1 yarışı seyretmekten fazla heyecan duyulabiliyor. Hele ki; dizi boyunca değişik defalarda gerçek yarış görüntülerinde yanlama ustası sürücü Tsuchiya Keiichi, ya da nam-ı diğer “Drift King” gözüktükçe gerçekçilik artıyor.

Görsellik ise yaratıldığı 90'ların başı için mükemmel, 2 boyut ve 3 boyut görüntülerinin harmanlanması gerçekten mükemmel. Tek zayıflığı rendering’de ve lastiklerin dönel hareketinde farkedebilirsiniz. Bunun dışında yekpare obje olarak arabaların hareketleri çok gerçekçi.
(kaynak www.anime.gen.tr)


Initial D Fourth Stage
şuan devam ediyor fakat 2 ayda 1 bölüm felan çıkıyor..
14. bölüm çıktı en son..

sub yapan gruplar..
AnimeGods
Live-eviL & Ideology
Anime No Sekai


[signature][hline]www.animeturk.net
www.kitap.perisi.com
www.kitaplarin.efendisi.com


türkçe mangalar için
http://www.flameriders.com

2000 cdlik ve 100 dvdlik anime listemi görmek için mail atınız
mailim:[email protected]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...