Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Süper Lig'in marka değerinin arttırılması konusunda düşünceler


KuddusiMavra

Öne çıkan mesajlar

Kariyer olarak satış-pazarlamayı seçince hiç olmadık anlarda olmadık şeylerin nasıl pazarlanıp satışa sunulabileceği gibi şeyler aklıma geliyor, biraz manyakça gelebilir bazılarına ve evet belki de öyledir ama elimde değil.

Mevzu bizim Süper Lig.
Avrupa'da veya dünyanın herhangi bir yerinde pek bir tanınırlığı yok.Sadece dönem dönem gelen birkaç yıldız oyuncuya özellikle kendi ülkelerinde gösterilen özel ilgi nedeniyle veya kaza ile alınan birkaç başarılı sonuç ile bilen biliyor. Hepsi o kadar.

Ben geçenlerde memleket meselelerinden,pkkdan,bahçeliden,demirtaştan,teyyipten ve hatta perinçekten sıkıldığım bir sıra dedim "lan bu bizim Süper Lig'in tanınırlığını, marka değerini nasıl arttırırız?" Öyle ya. transfermarkt.de sitesinde ki sıralamaya göre Fenerbahçe, Galatasaray,Beşiktaş,Trabzonspor, Bursaspor'un takım olarak değerleri toplamı an itibariyle 500 milyon Euro'nun üzerinde. Bu para inanılmaz derecede yüksek bir bedel. Ve karşılığında alınan şu ana kadar çok ciddi bir şey yok.

Sonra dedim "lan bu bizim takımlar hep hazırlık maçlarını Avusturya(ki Almanya artık almıyor,Avusturya'da artık kabul etmiyor),Slovenya, İsviçre'de yaparken Barcelona, Real Madrid, Bayern Münih, Manchester United, Fioretntina, Milan, PSG, Marsilya,vs. Amerika'da veya Uzak Doğu'da yapıyorlar? Sonra Tayland ve Çin'e yaptığım seyahatte bu ülkelerdeki hemen herkesin Premier Ligi nasıl takip ettikleri geldi aklıma. Hemen herkes Premier Lig'ten bir takım tutuyor ve bu ülkelerde İngiliz Takımları'nın inanılmaz bir forma satış pazarı var.

Tam o sırada Barcelona'nın Amerika'da ki antrenmanını bile 5-10 Dolar bilet karşılığı izlettiği haberini okudum. Tamam. Bizim takımların Barcelona olmaları için daha 40 fırın ekmek yemeleri şart. Ama en azından şunlar yapılsa klüplerimizin kasasına daha çok para girmez mi? Daha çok tanınmaz mı ligimiz? Başka ülkeler de bizim ligimizden maçları para karşılığı alıp taraftarlara izlettirmezler mi?

-İran, Mısır, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Balkan ülkeleri, Singapur, Çin, Tayland, Malezya, Endonezya gibi ülkelerde bu ülkelerin takımları ile hazırlık maçları yapmak.
Örnek: İran'da Persepolis takımı ile Fenerbahçe veya Galatasaray,Beşiktaş gibi takımlarımızdan birisinin yapacağı maç 60 bin kişilik stadyumu doldurur mu,doldurmaz mı?

-Çeşitli Avrupa takımlarında zaman zaman Japon ve Güney Koreli oyuncular görüyoruz. Milli takımlarında ilk 11de oynayan Güney Koreli ve Japon oyunculardan birkaç tanesi büyük takımlarımıza hem de Avrupalı, Brezilyalı futbolculara göre çok daha ucuza alınabilir. Böylelikle batıya karşı her zaman bitmeyecek bir aşağılık kompleksi olan bu ülkelerin futbolseverlerinin gözünde Avrupa'nın takımına transfer olan futbolcuları BÜYÜK OLAY olacaktır (tıpkı zaman zaman bizden İspanya'ya giden futbolcularımız olduğunda bizlerin ve gazetelerimizin,tvlarımızın yaptığımız gibi). Bu kesinlikle bu ülkelerde bizim takımlarımıza, ligimize ilgiyi arttıracaktır. Çat diye sıcağı sıcağına o futbolcu ya da futbolcuların alındığı ülkenin ya da ülkelerin takımları ile 2li,3lü,4lü futbol turnuvası yine Japonya, Güney Kore'de organize edilip bu futbolcuların isimleri yazılı forma satışlarından kayda değer gelir elde edilemez mi? Benzer tavır İran,Mısır gibi ülkelerin milli takım düzeyinde oyuncuları için de düşünülebilir.

-Aynı şekilde Afrika ülkelerinde de hazırlık maçları organize edilebilir. Bu ülkelerden belki gelir beklentisi düşük tutulabilir kısa vade için ama orta ve uzun vadede bu ülke futbolseverlerinin Süper Lig'i tanıması,bilmesi netice olarak bizim ligimizin marka değerini arttıracaktır,bizim maçlarımızın örneğin Nijerya'da veya Fildişi Sahili'nde yayınlanmasına ve dolayısıyla maç yayın gelirlerinin artmasına neden olacaktır.

Bugün marka değeri çok yüksek Avrupa takımlarının gidip Çin'de veya ABD'de bu türden organizasyonlar yapmaları bizim ligimizi ve takımlarımızı yönetenleri uyandırmalıdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en başta federasyonun koltuk sevdalısı piyonlardan oluşmaması lazım ki klüplerin menfaatine çalışılsın. alakalı her kurumun direkt saha ile alakalı olan kısımlarına futbolun içinden çıkmış kişiler lazım. klüplerin taraftara süzülecek keriz değil de müşteri gözüyle bakması lazım ki hem daha iyi hizmet versinler hem de daha fazla para kazansınlar.

taraftarlar popülizm ve arkası boş söylemler ile manipüle edildiği sürece, padişahın sarayına el öpmeye gidildiği sürece bir şeylerin değişmesi zor.

kırk yılın başı yabancı sınırının kalkması gibi bir güzellik oldu. keyfini çıkarmaya bakın.

şu gün GS'da yaşanan kriz, trabzon'da yaşanan kriz, fener'de aziz'in unutulmuş olması, beşiktaş'da seçime gidilmemiş olması, this is why we can't have nice things. sonra tabii ki tüpçü federasyon başkanı olur. tabii ki 400 liraya çamur definition maç satarlar. pahalı kombineler olur vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

bir marketingci bunu okuyup bizim yerimize de utanabilir ya.

adam afrikaya açılım, iranla hazırlık maçı falan diyo sdfgsd


sığ bakış açısı.ama olacak tabi böyle düşünenler.

hesap yapalım.
slovenyada 4 tane hazırlık maçı. 3-5 bin seyirci. maç geliri diye bir şey yok.alınan 3-5 kuruş zaten geri zekalı taraftarların yıktığı,yaktığı koltuklar nedeniyle stadın sahibi olan klübe ödeniyor.

iran'da 4 tane hazırlık maçı. stadyumların kapasitesi büyük iran'da. 40-60 bin arası stadyumlar var. 4 tane maç yapsa. bütün tribünler dolsa. bu maçın iran tvlarından birisine satışından elde edilecek gelir + ortalama 40 bin kişinin izleyeceği 4 maçın seyirci geliri > slovenya,avusturya,isviçredeki zöttürük kamplarda oynanan maçlar.

Uzun soluklu iş birader.
yazdıklarımın bütünü bir uzun soluklu projenin ayrı ayrı parçaları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fizban said:

ya gercekten temmuzun sicaginda kuzey yerine daha guney'e inmemizi mi oneriyosun sen simdi? hayir okumadim da eger onu oneriyorsan okiyim, hepsi boyle komikse iyi oglen eglencesi.


ABD ve Uzak Doğu dedim; daha güney ney birader?
İşine gelen kısmını mı alıyorsun yazılanların? Bilim adamı yaklaşımın hep beni güldürmüştür. Güldürmeye de devam edecektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani aslında konuya oradan girmesi gerekiyodu ama ligi 4 takımla özetleyip bitirdiği için marketing algısının dışında kalıyo bu konu.

TR nin uefa ligler sıralamasında 5. falan olduğunu sanıyo mesela.

Korede fener konya maçının 50k kişi tarafından izleneceğini düşünüyo.

avrupa birliğine bizi almıyolarsa biz de kendi türk birliğimizi kurarız ile devam edip tahminimce dünya türkün daşşağını yesin gibi bir ideal ile zirve yapıyo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Premier lig dışında marka değeri olan ve müthiş pazarlanan lig yok. Marka değeri olan takımlar ve derbi maçlar var sadece diğer liglerde. Yıldız oyuncu ve kadrolardan bağımsız olarak söylüyorum bunu. ABD'de, uzakdoğu'da Barça-Betis maçı yerine Aston Villa-Everton izliyor millet. Real-Barça maçı dışında durum bu

Pazarlama için yapılacak şeyler futbolcu değil sadece; EPL'yi yeni yayın ihalesine göre sonuncu bitiren takım bile 90 milyon pound alıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

4-5 senelik program ne abi? dil kursu mu amk, açık öğretim bölümü mü bu?

türkiye ligler sıralamasında 15 senedr 10. luğun altına inmemiş, şu yazdıklarına bak.

bi van persie geldi diye insanın hayallerinin de götü kalkmamalı ya.


belçika liginin maçı bugün bizim memleket dahil avrupa'da kaç tane ülkede canlı yayınlanıyorsa ve bizim maçlar yayınlanmıyor ise bence biraz düşünmek lazım noluyo diye.
yoksa yerim lan van persi'sini.

konunun başında zaten söyledim;satış ve pazarlamacı gözü ile değerlendiriyorum olayı.
şöyle ki çalıştığım firmada patron benim önüme "şu malzemeyi yaptık,sat bunu" dediği zaman "patron,bizim firma türkiye'de ilk 1000de değil,dünyada ilk 100 binde değil,ne diyon?" deme şansım yok. Bir yolunu bulup satarım o malı.

Bizim Süper Lig birçok fırsatı kaçırdı çünkü ülke nasıl ameleler tarafından yönetiliyor, futbol da diğer spor dallarında olduğu gibi ameleler tarafından yönetiliyor. Şu işten senin kadar bile anlamayan adamlar tarafından yönetiliyor.

Özellikle Dünya Kupası 3üncülüğü'nden sonra bir fırsat kaçtı.
Avrupa Şampiyonası 3üncülüğünden sonra bir başka fırsat kaçtı.
Ki o dönemde Türk futbolu FIFA sıralamasında çok uzun süre ilk 10 içerisinde kaldı. Unutmadık olm,dünkü hikaye. Benim şu yazdıklarımı bir plan program dahilinde mantıksız bulunan yerleri budanarak,daha iyi öneriler eklenerek strateji geliştirilip uygulayabilecek bir yönetim olsa idi şu an hem futbolumuz daha yukarıda olacaktı,hem de marka değerimiz daha fazla olacaktı.

Sözün özü, kastettiğim şey sporda ve futbolda para = marka değeri = kalite = futbolda ülkenin daha yukarı seviyelere çıkması

Tamamen satış ve pazarlama mantığı.

Yoksa bana şu an ki durumu ben bilmiyormuşum gibi yazıp çizmenizin,laf sokmanızın anlamı yok be arkadaşlar.

edit: aynı şeyleri Galatasaray içinde söyleyebiliriz. O kadar çok fırsat kaçırdı ki Galatasaray?! UEFA Şampiyonluğu, Süper Kupa şampiyonluğu, taaa ondan yıllar önce Şampiyon Kulüpler Kupası Yarı finali.

Bunların hiçbirisini paraya çeviremedi Galatasaray. Tanınırlık ise meeehh...Oysa akıllı bir Galatasaray yönetimi şu an İspanya'da Barcelona, Real Madrid nasıl en yakın raipleri olan Atletico Madrid'e bile fersah fersah fark atmışsa Fenerbahçe'ye o kadar fark atardı.

Bakın Fenerbahçe'nin bir önemli farkı da bu. Pazarlama işini biliyor Fenerbahçe, özellikle son 4-5 senedir bu çok hem de çok belli.

Neyse. Yazın bakalım,değerli fikirler bekliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KuddusiMavra said:

fizban said:

ya gercekten temmuzun sicaginda kuzey yerine daha guney'e inmemizi mi oneriyosun sen simdi? hayir okumadim da eger onu oneriyorsan okiyim, hepsi boyle komikse iyi oglen eglencesi.


ABD ve Uzak Doğu dedim; daha güney ney birader?
İşine gelen kısmını mı alıyorsun yazılanların? Bilim adamı yaklaşımın hep beni güldürmüştür. Güldürmeye de devam edecektir.
iran, misir ve katar uzak doguda mi abd'de mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...