dreagloth Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Anlayamazsın dikkatli okumazsan.Bir ilgisi yok tabi konunun özü her oyunda bir eksiklik olacak tabi 'o' su olunca 'bu' yu olmaz o zamanda bu oyun böle kötü şu oyun şöyle kötü diye başlar herkes.Onun içinde herkes kendi oyununu yapsın dedim zaten :)[signature][hline]See Saw Die Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kumadam Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Tüm yazılanları okuduktan sonra aklıma gelen ilk cümle şu oldu; "Doğmamış çocuğa, don biçmek." Başlangıç biraz argo olsa da, tüm okuyanların affına sığınarak düşüncemi sizlerle paylaşmak istedim. Çok fazla bir MMORPG tecrübem yok aslında, sadece OSI'de Ultima Online, SOE'de de Starwars Galaxies ve tecrübe sayılmayacak kadar kısa sürede Everquest'i denedim. Buradaki başlık altında dikkatimi çeken oyunların kıyaslanmasıydı. Kişisel fikrim biraz dikkatli bakacak olursak, tüm kıyasladığımız oyunların ortak yönleri oyun grubu olarak aynı konu başlığı altında, yani MMORPG olarak adlandırılmaları. Birbirine bazı noktalarda benzeselerde, aslında gerek oyun yapıları, gerek sistemleri, gerek içerikleri açısında birbirleri ile kıyaslanabilecek kadar örtüşmediklerini düşünüyorum. Daha önce bu sitede değişik forumlar altında defalarca dile getirmiş olsam da, burada belirteceğim. Oyunu oyun yapan oyundaki arkadaş grubunuz ve sizin eğlence anlayışınızdır. 1998'den beri OSI'de Ultima Online oynuyorum ve hala daha her bağlanışımda oynamaktan zevk alıyorum. Grafikleri dediğiniz gibi çağın gerisinde olabilir, yada istediğiniz ölçüde esneklik yaratmayabilir ama yinede varolan arkadaş grubum olduğu sürece devam edeceğim. Gelelim kendi düşümdeki MMORPG'ye, Hangi dünya yada sistem olduğu önemli değil ama bir kaç noktanın olmasını isterdim. *) OSI'deki Ultima online'in ilk hali gibi sadece Felluca tarzı bir platform olmasını (aynı gerçek yaşamda olduğu gibi güvenli alanların sadece şehirlerle sınırlı kalmasını) *) Sigorta gibi bir kavramın olmamasını (bu başlık altında ismini hatırlayamadığım arkadaşın yazdığı gibi elinde güçlü silahı olan birisini yeniyorsanız o silah sizin hakkınızdır) *) Serverda sadece bir karakter yaratabilmeniz(SWG bu açıdan gerçekten bence güzel bir şey yapmış) *) Bireysel olarak oynayamamız için sistemin sizi zorlamasını *) Karakterlerin adları sadece onlardan izin alırsanız size görünür olması(böylece insanlarla tanışmanız önem kazanacaktır, hatta daha da uçup o kişilerle konuşma sıklığınıza bağlı olarak kişilerin detaylı bilgilerinin yavaş yavaş açılması) *) Recall kavramı olmaması, olursa da sadece büyücülerin yapması, yaparlarsa da esaslı efor sarfedilmesinin sağlanması, olabildiğince zorlaştırılmış bir büyü haline getirilmesi *) oyunda haritayı gösteren bir radar olmaması, herşeyin oyuncunun hafızasına kazınması Şimdilik ilk bakışta aklıma gelen bunlar. Dediğim gibi ütopik olsada. Son söz, Daha çıkmamış bir oyunu bu kadar önyargı ile karşılamak sadece sizin beklentilerinizde yaşayacağınız hayal kırıklığına zemin yaratır, her oyunda eksiklikler vardır aynı hayatın mükemmel olmaması gibi. Olumsuz yaklaşımları bir kenara bırakıp Warcraft dünyasına bir şans vermekten kimsenin bir kaybı olmaz. Ne oynuyorsanız oynayın zevk alın. İyi öğlenler[signature][hline]Kumadam of Moonglow/Atlantic - OSI Zulkir of Necromancy RED Red Mages Guild -------------------------------- Goktug Tetik - Star Wars Galaxies Eclipse - Combat Medic/Carbineer Kettermoor - Doctor/Pistooler - DARK Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fortinbras Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 çok güzel konuşmuşsun.. tabiki bir oyunda arkadaş grubu çok önemlidir ama onun dışında başka şeyler de vardır... ama dediğin gibi bu oyuna bir şans vermek gerek hem de büyük bir şans... zaten betayı oynayanlar da gayet güzel yorumlar yapıyorlar... fikirlerinden isim kısmını çok beğendim ben de izin verirsem ismimin gözükmesini tercih ederim... ama bireysel oyunculuğu engelleyecek önlemler konusunda senle zıttım asla bir oyunun bireyselliği yoketmemesi lazım... anladığım kadarıyla grup olarak oynamaktan hoşlanan birisin ben de tam tersi solo oynamayı severim birine bağlı olmak hoşuma gitmez ama zaten karakter farklılığı bunları tartışmaya bile gerek yok... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kumadam Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Hemen ufak bir düzeltme yapayım iyi ifade edemedim yazdıklarımı yeniden okuyunca. Bende çoğu zaman yanlız takılırım ve severimde, ama tek başıma gidip güçlü bir yaratığı kesememeliyim demek istediğim. Gidip bir ejderha'yı tek başıma öldürecek bir durumda olmamalıyım. Mutlaka bir grup ama dengeli dağılımlı bir grup olmalı. Hazır kendi ütopyamdan söz açılmışken, *) Mesela sadece Ranger masleğini seçenler de ekranlarında radar açılsın, bir grup bir quest'e çıkmak yada ava gitmek istiyorsa grubunda bir ranger bulundurmak zorunda kalsın. Ütopya devam edecek[signature][hline]Kumadam of Moonglow/Atlantic - OSI Zulkir of Necromancy RED Red Mages Guild -------------------------------- Goktug Tetik - Star Wars Galaxies Eclipse - Combat Medic/Carbineer Kettermoor - Doctor/Pistooler - DARK Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bloodscalp Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 kumadam katiliyorum sana...bazi seyleri topluca basarmanin zevki baskadir..pvp olsun pvm olsun dungeon raidler olsun atiyorum sen grubun healeriysan son anda bi heal atarak kurtardigin adamin tesekur etmesi bile yeterli:) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 İsim konusunda sana katılıyorum. Ben de her zaman böyle düşünmüşümdür. Bir tavernaya girdiğinizde hiç kimse size "Hi Osman" diyememeli. Mesela "Bakın bizim kırmızı gömlekli geldi." demeliler. Sadece sizin isminizi söylediğiniz ve bu sırada sizi duyabilecek mesafedeki kişiler isminizi bilmeli. Radar yerine de sadece siz gidip satın aldığınızda görünen haritalar olabilir. Zaten sık kullandığınız bir yeri asla unutmazsınız ama bir yere ilk gittiğinizde ilk işiniz oranın haritasını satın almak olacaktır. Her ne kadar bahsettiğin kendi ütopik oyunun olsa da bence eksikleri var: Recall grupları birleştiren "Kırmızı evde buluşalım" dendiği zaman direk buluşabilme açısından faydalı birşey. Bu nedenle herkesin yapabildiği bir kavram olması güzel birşey. Tabi WoW'da grubundaki kişiyi ritüelle çağırma olayı yapmışlar ki bu da güzel bir düşünce. Bi de bir serverda sadece bir karakterin nedenini kavrayamadım. İnsan hergün aynı şeyleri yapmaktan sıkılır. Bir gün ticaret yapmak isterken diğer gün savaşmak isteyebilir. Bu nedenle birkaç karaktere sahip olması bence yanlış değil. Bu biraz da "Aynı serverda başka karakter açmak isteyenler yeni kullanıcı hesabı oluştursun."a yönelik birşey gibi geldi bana..[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2) Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO) Webmaster >> www.FAOTO.com Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malsahibi Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 15, 2004 bir serverda bir kişi olarak tanınmak güzel. başka şeyler yapmak istersen başka serverda yapabilirsin. daoc gibi olsun isterim ben. her mmrpg yi denemişimdir. en çok zevk aldığım, dönüp dolaşıp oynadıım oyun daoctur. herkes kasınca nasılsa aynı noktaya gelecek diosunuz ama öyle değil olay. öyle olmamalı. PvP kill lerden ability almak gibi mükemmel bi olayı var daoc un. bazıları çok kasar, iyi oyuncudur biraz daha avantajlı olma hakkı olur. daoc un lag dan minimum etkilenen combat sistemini, karakter üzerinde iyi oyunculuk isteyen ve reactionary stil olayını komple alsalar keşke.[signature][hline]Chucky Belgarionn Riva the Cabby of the HUN Atillabey the Polearmsman of the HUN Dantess the Infiltrator of the HUN Polga the Sorceress of the HUN Allegria the Skald Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
StRencher Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2004 Kumadam seninle ütopyalarımız kelimesi kelimesine uyuşuyor ne kadar güzel :). Ben de hep senin dediklerinin olduğu bir mmorpg düşünmüştüm ama genel olarak bakınca bazı noktaların imkansız olacağını görüyorsun. Oyuncuların büyük bir çoğounluğu isim konusuna sıcak bakmayacaktır ve müşteri kaybetmek istemeyen firmalar da doğal olarak bunu eklemeyeceklerdir. Eklense bile yeteri kadar rp öyesi katılamayacaktır çünkü kişyle konuştukça seni tanıması sistemi asla yapılamayacağı için "ismini sor tuşuna bas" "ismi göster" gibi butonlar ortaya çıkacaktır ki bu daha da anti-sempatiktir. vs vs vs Neyse. Ütopyalar ütopya olduğu güzeldir. :)[signature][hline] Reality Isn't What You See Reality Is What You Feel Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kumadam Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2004 said: McsPeyn, 16 Temmuz 2004 01:24 tarihinde demiş ki: Her ne kadar bahsettiğin kendi ütopik oyunun olsa da bence eksikleri var: Recall grupları birleştiren "Kırmızı evde buluşalım" dendiği zaman direk buluşabilme açısından faydalı birşey. Bu nedenle herkesin yapabildiği bir kavram olması güzel birşey... Bu konuda sana katılmıyorum, sonuçta çok uzak diyarlara yerleşen biri bunun avantajlarını ve dezavantajlarını aynı anda yaşayabilmeli. Çok fazla kazanmak için çok fazla şey feda edilmeli bence, mesela bir madenci çok nadide bir madeni çıkarabilmek iin gerekirse oyun haritasının bir ucuna gitmek zorunda bırakılmalı ve şehir merkezlerinden uzaklaştıkça da aldığı risk atmalı. Böylece nadide bir maden den bir silah yada zırh yapmak isterse kendisine destek olacak ekiple mümkünse yürüyerek recall gibi bir kolaylık olamdan gidebilmeli. Bence, recall ile önceden mark'lanmış bir yere gidip, oarayı kazıp sonra gate açarak yada recall yaparak evine dönmesi mantıklı değil. ---------- 1998'de ilk OSI günlerimizde bir guild'e girmiştim hatta o zaman tüm türkler GKV altında toplanırken birkaç kişi olarka bizler yabancıların guildlerinde kalmıştık. Guild'imizin bir madencisi vardı ve Kuzeyde yaşıyordu, kasabamızın olduğu yerde çok fazla PK dolanırdı, kendisi maden kazarken bizler onu korurduk, inanın o saatlerin hala tadı damağımdadır.[signature][hline]Kumadam of Moonglow/Atlantic - OSI Zulkir of Necromancy RED Red Mages Guild -------------------------------- Goktug Tetik - Star Wars Galaxies Eclipse - Combat Medic/Carbineer Kettermoor - Doctor/Pistooler - DARK Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 16, 2004 Ben de az madenci korumadım zamanında. Benim demek istediğim recall'un "buluşturma" özelliğiydi. Yani önemli olan grubunuzla beraber gezebilmeniz.[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2) Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO) Webmaster >> www.FAOTO.com ---- Hayatına çeşni kat! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fortinbras Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 bu wow da at eşek tarzı ulaşım araçları var ama di mi?[signature][hline]Metal Gear Solid 3 : Snake Eater Rigel from Infinity Patroclus from Eclipse Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
EarS Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 koç,at,kurt,kaplan var birsürü[signature][hline]-Oh my God,I found a penny. -You bastard. Cicio Bor-Eclipse [Bu mesaj EarS tarafından 17 Temmuz 2004 12:11 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 Raptor, motorlu tavuk, iskelet at falan da var. Ayrıca Warlocklar Nighmtare summon edio. Bineğinizden indiğiniz zaman pof edio duman çıkıo yok oluo. Geri nasıl çağrılıo fark edemedim videolarda. Ama heralde gne öle bi efektle geliodur üstüne atlıosunuzdur. Binek üzerinde savaşmak açık değil daha..[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2) Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO) Webmaster >> www.FAOTO.com ---- Hayatına çeşni kat! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fortinbras Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 heralde recall pet gibi bişi vardır[signature][hline]Metal Gear Solid 3 : Snake Eater Rigel from Infinity Patroclus from Eclipse Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 17, 2004 Summon Mount zaten de "biniş anı"nın grafiğini görme şansım olmadı. (edit: bida imzaya gerek yok) [Bu mesaj McsPeyn tarafından 17 Temmuz 2004 13:02 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
KillerBlade Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 Bu oyunun fosu olmaz neden çünkü sağlam grafikler oyun çoğunun gözünü boyuyor bunun için alınıyor oyun ama hikaye gerçekten zayıf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 Oynanabilirlik de çok önemli. Mesela bütün Star Wars oyunları sağlam bir hikayeye sahip ama pek azı oynarken keyif veriyor.[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2) Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO) Webmaster >> www.FAOTO.com ---- Hayatına çeşni kat! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nebuch Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 blizzard ın Diablo su sırf oynanabilirlik yüzünden hala ayakta. Wow Oynanabilirlik şaheseri olacak[signature][hline]Sizin sayenizde Bay Anderson, ben hayatın anlamını bulmuş bulunuyorum. Hayatın anlamı "sona ermektir". Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 21, 2004 Evet hatta şu sıralar gitmek için tıklama özelliğini de açtı Blizzard. Neverwinter Nights'taki gibi bol seçenek oldu anlicanız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fortinbras Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2004 güzel olacak gibi gözüküyor umarım hayal kırıklığı olmaz ama zannetmiyorum ama oyuncuyu bağlaması için baya bi yenilik getirmesi gerek yoksa oyle daocun warcraft karakterleriyle oynananı olursa kisme 2. ay devam etmez bu oyuna...[signature][hline]Metal Gear Solid 3 : Snake Eater Rigel from Infinity Patroclus from Eclipse Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
_ILuVaTaR_ Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2004 ben ederim cunku daoc ta oynamadım :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 23, 2004 Ben de DAOC oynamadım ama ordan gelenlerin sayısı fazla olur gibime gelio. Quest sistemi dışında getireceği yenilikler bir kaç sonraki beta phase'de belli olur umarım..[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2) Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO) Webmaster >> www.FAOTO.com ---- Hayatına çeşni kat! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
OmeN Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2004 arkadaşlar bu oyun başlı başına bi devrim olucak ne die kasıyosunuz kendinizi kötü olurmu, patlarmı falan die :), hiçbir online oyunda yapamadıgımız questler, mükemmel mesleki sistem :), ve bence en önemlisi monotonluğu ortadan kaldırıcak bir sistem olan bir canavarın yerinin sabip olmaması, öldürdügünüz nadir bir canavarın yerini/yerlerini bellersiniz ve her gittiginizde orada olur ama bu oyunda gördügünüz bir yerde o canavarı bir daha görememeniz gibi bir olasılık varki bence en güzeli bu gibi duruyo :), ve daha bilimum süperlikler .... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
McsPeyn Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2004 Tamam da o spawn olayı UO'da bile var. Ayarlarsın çıktığı yerden gezinme uzaklığını beşyüze, o da gezer bolca. Quest olayının üzerinde uğraşılıp yeni fikirler gelmesi ve oyundaki bir günün gerçekte de bir gün olması dolayısıyla günlük questler ve tarihçe olayı güzel şeyler..[signature][hline]Unique|MF (eski) >> CS ---- Wololo (yeni) >> CS ---- Padaone >> Sanane (JK2) Celeis >> Elan Realms (UO) ---- Celeis Sirion >> Dark Venue (UO) Webmaster >> www.FAOTO.com ---- Hayatına çeşni kat! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
OmeN Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 24, 2004 gezinme aralığı falan diil benim bahsettiğim, bir canavarın respawn olurken yeni bir şehirde yada bir dağ başında olması, bununda belli bi düzenini bulunmaması, random bir şekilde meydana gelmesi. ben bunu daha önce başka bi oyunda görmedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar