Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

iOS / Sprite Kit sorusu


di

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Kurcaliyorum ufaktan ama cozemedigim sacma bi sorun var. Sorunum oldukca basit, o yuzden tum kodu c/p yapip kafa karisikligi yaratmicam.

Yaptigim sey basit bir brick out oyunu. Brick'leri ekleyen kod su;



-(void) addBricks:(CGSize) size {
for(int i = 0; i < 4; i++){
SKSpriteNode *brick = [SKSpriteNode spriteNodeWithImageNamed:@brick];

brick.physicsBody = [SKPhysicsBody bodyWithRectangleOfSize:brick.frame.size];
brick.physicsBody.dynamic = NO;
brick.physicsBody.categoryBitMask = brickCategory;

int xPos = size.width / 5 * ( i+1);
int yPos = size.height - 50;

brick.position = CGPointMake(xPos, yPos);

[self addChild:brick];
}
}



Basit bi for loop icinde 4 tane brick ekliyorum ekranin tepesine.

Sonra collision detection kisminda collision saydirip,


if(counter && counter % 4 == 0){
[self addBricks:self.size];
}


diyerek ayni 4 brick'i tekrar ayni pozisyonda eklemek istiyorum fakat ikinci set nedense 0,0'da beliriyor.

Dedim debug edeyim, degerlere bakayim, size'i ve diger posizyonlari ekrana bastirdim, hatta brick'i yarattiktan sonra position.x ve position.y'sini alip kontrol ettim, olmasi gerektigi gibi ama brick'in bulundugu yer koordinatlarla alakasiz olarak 0,0 noktasi.

w : screen width, h : screen heigh, x : brick.position.x, y : brick.position.y

icin ilk, dogru yerde gorunen set'in ciktisi

w: 320, h: 568, x: 64, y: 500
w: 320, h: 568, x: 128, y: 500
w: 320, h: 568, x: 192, y: 500
w: 320, h: 568, x: 256, y: 500


addBricks tekrar cagrildiginda 0,0'da beliren set icin cikti;


w: 320, h: 568, x: 64, y: 500
w: 320, h: 568, x: 128, y: 500
w: 320, h: 568, x: 192, y: 500
w: 320, h: 568, x: 256, y: 500




Nedir bunun derdi bi fikriniz var mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ust uste gelmiyo zaten, yeni yaratilan 4 blok da 0,0 konumunda yaratiliyo sikinti orda.

Cozdum bu arada. SpriteKit bug'i imis. Once konumlandirip physics body'yi sonradan ekledim isimi gordu ama sorunu ilk seferde yasatmayip sonrasinda yasatmasi garip geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...