di Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 Selam, Kurcaliyorum ufaktan ama cozemedigim sacma bi sorun var. Sorunum oldukca basit, o yuzden tum kodu c/p yapip kafa karisikligi yaratmicam. Yaptigim sey basit bir brick out oyunu. Brick'leri ekleyen kod su; -(void) addBricks:(CGSize) size { for(int i = 0; i < 4; i++){ SKSpriteNode *brick = [SKSpriteNode spriteNodeWithImageNamed:@brick]; brick.physicsBody = [SKPhysicsBody bodyWithRectangleOfSize:brick.frame.size]; brick.physicsBody.dynamic = NO; brick.physicsBody.categoryBitMask = brickCategory; int xPos = size.width / 5 * ( i+1); int yPos = size.height - 50; brick.position = CGPointMake(xPos, yPos); [self addChild:brick]; } } Basit bi for loop icinde 4 tane brick ekliyorum ekranin tepesine. Sonra collision detection kisminda collision saydirip, if(counter && counter % 4 == 0){ [self addBricks:self.size]; } diyerek ayni 4 brick'i tekrar ayni pozisyonda eklemek istiyorum fakat ikinci set nedense 0,0'da beliriyor. Dedim debug edeyim, degerlere bakayim, size'i ve diger posizyonlari ekrana bastirdim, hatta brick'i yarattiktan sonra position.x ve position.y'sini alip kontrol ettim, olmasi gerektigi gibi ama brick'in bulundugu yer koordinatlarla alakasiz olarak 0,0 noktasi. w : screen width, h : screen heigh, x : brick.position.x, y : brick.position.y icin ilk, dogru yerde gorunen set'in ciktisi w: 320, h: 568, x: 64, y: 500 w: 320, h: 568, x: 128, y: 500 w: 320, h: 568, x: 192, y: 500 w: 320, h: 568, x: 256, y: 500 addBricks tekrar cagrildiginda 0,0'da beliren set icin cikti; w: 320, h: 568, x: 64, y: 500 w: 320, h: 568, x: 128, y: 500 w: 320, h: 568, x: 192, y: 500 w: 320, h: 568, x: 256, y: 500 Nedir bunun derdi bi fikriniz var mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sawer Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 Buraya mı koymadın bilmiyorumda kodda sadece x yönünde bir işlem var. 2. set'in üstüne gelmemesi için y'ide arttırman veya azaltman gerekmez mi ? (xPos ve yPos'dan bahsediyorum ) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fly Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 sk kullanmadigim icin atiyorum, fizik update'i icin explicit olarak bir sey cagirman gerekiyor mu ? deger olarak setlenen seyi yansitmamasina sebep olarak aklima ilk bu geldi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
di Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2014 Ust uste gelmiyo zaten, yeni yaratilan 4 blok da 0,0 konumunda yaratiliyo sikinti orda. Cozdum bu arada. SpriteKit bug'i imis. Once konumlandirip physics body'yi sonradan ekledim isimi gordu ama sorunu ilk seferde yasatmayip sonrasinda yasatmasi garip geldi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar