Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bardak [3Dsmax][V-ray Deneme]


Maedhros

Öne çıkan mesajlar

said:
Golge-i_Khan, 25 Aralık 2004 03:40 tarihinde demiş ki:
arkadaşlar bu "polygonal modelme" kabramını biraz açabilir miyiz ?


*maedhros teşekkür thread için.


şimdi.. objeler üçgenlerin yanyana gelmesinden oluşur. 3 nokta koyup bu üç noktayı yüzey olarak tanımlarsak polygon olur. bu şekilde polygon polygon obje oluşturduğumuz modellemeye polygonal modeling denir. ama artık polygonal modeling bu kadar ilkel değil. eskiden tek modelleme şekli bu idi. ama artık proğramlar çok gelişti. mantığı bu şekilde olup bu işlemleri kolaylaştıracak sayısız tool var artık. max'deki edit mesh, edit poly, edit patch herbiri ayrı ayrı özelliklere sahip birer polygonal modeling toollarıdır. yani senin dediğin "bir objeyi edit mesh ile değiştirmek" de bir polygonal modeling'dir aslında.
en basit tanımı: bir box yapıp edit mesh verip o box'dan uzay gemisi yapmak polygonal modelingdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sensible bak yazıyorum baya bi ayrıntılı

Önce cylinder yap cylinderin height edgelerini 0ladım weight mıydı hatıramıyorum dıerını artırdım bı kere
sonra polygon edit deyip yukarda olusan ıctekı edgelerı secıp scalele yan tarafa cektım daha sonra yanda kalan plygonları bı kere extrude ettıp bıraz scaleledım daha sora yıne extrude etıtm.
daha sonra resimde goruldugu gıbı ust uste 2 tane polygona inset uygulayıp bı kac kere extrude edıp benım resımde oldugu gıbı ayarla bırlestır meshsmooth uygula iliterationu 2 yap o kadar biraz ince ayarla bitirirsin işi..[signature][hline]msn/mail|mail|icq

Hayat,silgi kullanmadan resim çizme sanatıdır..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi kaç deneme daha =)



[signature][hline]msn/mail|mail|icq

Aslında şöyle bi sorunum var bilen biri varsa yanıtlarsa çok sevinecem..
Enviroment'e Vray Hdri koyarak ışıklandırma hazırlıyorum hemde arkaplan güzel bi mutfak görüntüsü oluyor fakat ışık değerini 1.0da tutunca etraf iyi görünürken cisimler cok fazla parlıyor düşürüp 0.5 gibi bi değer yapınca etraf cok karanlık oluyor ama bu seferde cısımler iyi duruyor..
Nasıl bi çözüm önerirsiniz =)

Hayat,silgi kullanmadan resim çizme sanatıdır..

[Bu mesaj Maedhros tarafından 26 Aralık 2004 16:11 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Rexar, 25 Aralık 2004 00:41 tarihinde demiş ki:
şaka bir yana model çok güzel ve tam modellenmesi gerektiği gibi modellemişsin. matarial'da güzel. eline sağlık.

bu v-ray'i uzun bir süre takip etmiştim. sen yavaşlığından şikayet etsen de aslında v-ray'in diğer engine'lere göre çok daha kısa bir render süresi vardır. aşamalı render ettiği için her pikselle en baştan uğraşmaz. sahneyi bölgelere ayırır ve her bölgede aşama aşama çemberi daraltarak ayrıntıya iner. ben çok beğenmiştim mantık olarak ama öyle deathly bir bug'ı vardır ki, eğer hala düzeltmemişlerse direk çöpe at derim ben. o da kendi exposure ve tint ayarlarını olmadığı gibi max'inkilerini de devre dışı bırakır. yani bir sahne yapıyorsun, bir ışık koyuyorsun ışığın değerini ayarlıyorsun sonuç güzel... ikinci bir ışık koyuyorsun bazı yerler patlıyor... başka bir ışık daha koyuyorsun sahnemiz beyaza yakınsıyor ve bunu düzeltebileceğin hiçbir ayar yok. exposure'sız bir ışıklandırma düşünülemez. göz bile exposure yapar. hatta en mükemmelini yapar.
böyle birşeyi esgeçmeleri çok sinirlendirmişti beni.


çözümü yok. uğraşma derim v-ray'le
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...