Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

[Rehber] *** Bind / Macro rehberi ***


KapIKulu

Öne çıkan mesajlar

Burda CoH forumlarında bulunan Bind guide ı esas alınarak basit bir rehber hazırlamaya çalıştım. gerçekten kullanışlı örnekler var. Ama forumlarda çok daha fazlası var ve gerçekten bayağı işe yarıyorlar. Bundan sonrası size kalmış. Eğer bunları okumadan hemen faydalı kullanışlar istiyorsanız topicin en sonunda nasıl yapacağınızdan bahsedeceğim isterseniz direk oraya bakabilirsiniz.

Burdaki komutlar Copy > Paste yaarak oyun içinde kulllanabilirsiniz
keyleri resetlemek için Options > Controls > Reset key Binds seçeneğini tıklamanız yeterli.

Yazım hatalarından dolayı şimdiden özür dilerim. Görüş ve önerilerinizi bekliyorum :)

Bind ve Macro nedir?

Hepinizin daha önceki oyunlardan alışık olduğu şeyler slash komutlari. CoH da Bind ve Macro olmak üzere iki farklı komut çalıştırma sistemi sunar. Bunları kullanarak oynayışınızı etkileyen ve rahatlatan kombinasyonlar yapabilirsiniz. Oyundaki her tuş zaten bind dır ve bunların karşılıklarını görmek için oyundaki help menüsünden faydalanabilirsiniz.

Bind ve Macro ne değildir?

Attack komutlarını peşpeşe yaptıramazsınız. Yani önce 1.power sonra 2.power taki mob ölene kadar devam et gibi bir şey mümkün değil. Basit bir çözüm orjinal guide da mevcut.

Bind'la Macro'nun farkı nedir?

1 - Bind klavye ve/veya mouse ile tetiklenen komutlardır. Macrolar ise power traye yerleşen slot işgal eden komutlardır. Toplam 40 powertray slotu olduğu düşünülürse Macro ve Bind arasındaki seçimi dikkatli yapmak gerekir.

2 - Yazlışları farklıdır.

Bind için :
/bind tetik "komutlar"
Macro için :
/macro macro_ismi "komutlar"

şeklinde yazılır. Burda tetikten kasit klavyenin bir tuşu veya tuş kombinasyonu, mouseun bir tuşu veya klavye mouse kombinasyonu olabilir.

Basit bir iki örnek :

/bind e "powexec_name Super Jump"

Burda e tuşunu Super Jump güzünü kullanmak üzere ayarlıyoruz. e tuşuna bastığımızda eğer Super Jump kapalıysa açılır, açıksa kapanır.

/bind e "local Herkese merhaba"

local kanalına "Herkese merhaba" mesajı atar.

Değişkenler.

Oyunda kullanabileceğiniz beşi sizinle alakalı toplam 6 değişen vardır.

$name : karakterinizin adı
$origin : karakterinizin orijini
$archetype : karakterinizin sınıfı
$level : karakterinizin leveli
$battlecry : karakterinizin savaş çığlığı

/bind t "local Merhaba ben $name, $level $origin $archetype. $battlecry"

Bu bind t tuşuna basınca local kanalına şuna benzer bir çıktı verecektir :
Merhaba ben Razean, Level 28 Science Blaster. Arrrrrrrrrrrggggggggggghhhhhhhhhh

En son değişkende seçtiğiniz hedefi belirten $target değişkenidir.

/bind f "group ilk once $target e saldiralim"

Eğer seçtiğiniz target damned ise f tşuna bastığınızda takım kanalına "ilk önce damned e saldiralim" mesajını atacaktır.

Basit bir iki örnek :

/bind f "group Sen bittin $target$$powexec_slot 1"

F tuşuna hedefinize mesaj atar (takım kanalına) ve power tray deki 1.slottaki powerı kullanır.

/bind t "group Iste sana Balon $target$$powexec_name Deflection Shield"

T tuşuna bastığınızda seçili olan kişiye Deflection Shield yapar ve takıma mesajı atar veya

/bind t "tell $target, Iste sana Balon$$powexec_name Deflection Shield"

Seçili olan kişiye özel mesaj atarak Deflection Shield yapar. Tell komutunun kullanımına dikkat edin. $target degişkeninden sonra virgül var.

$$ Ne demek?

$$ işareti peşinden bir komutun geleceğini oyuna bildirir. Yani komutlarin birleştirilmesi görevini yapar. Genel öneri $$'nin her iki tarafındada boşluk bırakmadan yazmaktır. Bıraklıması gerektiğini söyleyenlerde var. Boşluk olmadan yazdıklarımda henüz problem çıkmadı.

Keybinds.txt

Oyunda /bind_save komutuyla tüm tuş takımının bindlarını CoH dizininde keybinds.txt dosyası olarak otomatik kaydedebilirsiniz. /bind_load komutuylada bu dosyayı yükleyebilirsiniz. Eğer tuş takımınızı birden fazla karakterde aktive etmek isterseniz önce bu dosyayı kaydedip her karakterde /bind_load ile yükleyebilirsiiz.

Ayrıca bind komutlarından oluşan başka bir txt dosyasınıda

/bind_load_file dosya adi

şeklinde yükleyebilirsiniz. Örnek

T "tell $target, Iste sana Balon$$powexec_name Deflection Shield"

satırı yazılı bir txt dosyasını /bind_load_file c:def.txt yazarak yüklerseniz t tuşunu değiştirmiş olursunuz. txt dosyasının içindeki komutların /bind ile başlamadığına dikkat edin.

Mouse tuşları

İlk 3 mouse tuşunun zaten kendilerine has görevleri olduğu için bunlar bind için dirençliler. Yazacağınız bind komutları ile kendi özelliklerini beraber kullanacaklardır. Bence bunları klavye kombinasyonu ile kullanmak daha iyi fikir. İler de bir örnek vereceğiz.

Chat rengi

En önemlisi burası :) chat rengi için 3 renk tanımlamak gerekli. 1. si font rengi, 2. si arkaplan, 3. sü çerçeve rengi.

/bind enter beginchat " "
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk örneğimiz Super Jump kullanımını kolaylaştırmak...

/bind f "powexec_name Super Jump"

F tuşuna basınca Super Jump açoksa kapanacakş kapalıysa açılacak. Biz otomatik olarak ziplamasini istiyoruz. Ziplama tuşu olan space in bindina bakınca +up olduğunu görüyoruz. Bunu ++up yapmak otomatik ziplamak demek. (++ işareti hareketi sürekli yapmak manasıa geliyor. - ise kesmek -up gibi)

/bind f "powexec_name Super Jump$$++up"

Böylece hem Super Jump'ı açmış hemde otomatik ziplamaya başlamış olduk. Ayni zamanda ileri gitmesini istiyoruz. R tuşunun bindina bakiyoruz ve ++autorun olduğunu görüyoruz.

/bind f "powexec_name Super Jump$$++up$$++autorun"

Ayni zamanda mouse look da aktif olsun istiyoruz

/bind f "powexec_name Super Jump$$++up$$++autorun$$+mouselook"

Bolece tek tusla hem ziplamaya, hem ileri gitmeye, hemde mouse look moduna geçiyoruz. Bunları kapatmak için

/bind t "powexec_name Super Jump$$-up$$-autorun$$-mouselook"

T tuşuna basınca tüm olaylar tersine alınıyor. Ziplama, ilerleme, mouse lookmodu duruyor.

Eğer F tuşuna bastığınızda Super jump zaten açıksa kapanacaktır. Bunu engellemek için

/bind f "powexec_name Super Jump$$powexec_name Super Jump$$++up$$++autorun$$+mouselook"

şeklinde kullanıyoruz. Bolece Super Jump açıka kapatmayacak ama kapalıysa açacaktır. Eğer çalışan bir gücü kapatmamak ve kapalıysa açmak için aynı kalıbı kullanabilirsiniz. Mesela Hover...

Bu yeni bind f ile açip t ile kapatiyoruz bunu tek tuşla yapmak için iki ayrı text dosyası açıp sırayla

ziplama.txt
F "powexec_name Super Jump$$powexec_name Super Jump$$++up$$++autorun$$+mouselook$$bind_load_file c:dur.txt"

dur.txt
F "powexec_name Super Jump$$-up$$-autorun$$-mouselook$$bind_load_file c:ziplama.txt"

şeklinde hazırlıyoruz. Aşağıdaki bindi yaptığımızda F tuşuna ilk bastığızda ziplama başlıyor ve yeni yüklediği dosya ile f tuşu artık ziplamayi kapatmak üzere ayarlaniyor. Durdurmak için bastığımızda bir daha basıldığında tekrar çalıştırmak için ayarlanıyor. Böylece bir döngü oluşuyor.

/bind f "powexec_name Super Jump$$powexec_name Super Jump$$++up$$++autorun$$+mouselook$$bind_load_file c:dur.txt"

Bunu Sol daki Control tuşuna ve mouseun Sol tuşuna bastigimizda aktive etmek için :

ziplama.txt
LCONTROL+LBUTTON "powexec_name Super Jump$$powexec_name Super Jump$$++up$$++autorun$$+mouselook$$bind_load_file c:dur.txt"

dur.txt
LCONTROL+LBUTTON "powexec_name Super Jump$$-up$$-autorun$$-mouselook$$bind_load_file c:ziplama.txt"

bind
LCONTROL+LBUTTON "powexec_name Super Jump$$powexec_name Super Jump$$++up$$++autorun$$+mouselook$$bind_load_file c:dur.txt"

şeklinde yapabiliriz.[signature][hline]COH :
Razean
Haner
Albay Turka
Paracalnox
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İkinci örnek inspiration kullanımı

inspexec_name Respite komutuyla eğer o an elimizde varsa Respite inspirationunu kullanabiliyoruz.

/bind F1 "inspexec_name Respite"

Böylece F1 e bastğımızda nerde olursa olsun Respite varsa kullanılacak.

Eğer elimizde Respite yoksa Dramatic Improvement kullanmasını istiyoruz.

/bind F1 "inspexec_name Respite$$inspexec_name Dramatic Improvement"

şeklinde yazıyoruz. Bolece oyun F1 e basınca eğer elimizde varsa önce Respite sonra Dramatic Improvementu kullanacak ama denediğimizde tam tersi oluyor. Bu bindların çalışma prensibi ile ilgili detay yukardaki linklerde var. Doğru şekil

/bind F1 "inspexec_name Dramatic Improvement$$inspexec_name Respite"

En büyük inspirationuda eklediğimizde

/bind F1 "inspexec_name Resurgence$$/inspexec_name Dramatic Improvement$$inspexec_name Respite"

Böylece F1 e basınca elimizde (hangi slotta olursa olsun) varsa önce respite yoksa dramatic improvement oda yoksa resurgence yi kulllanacak. Dicipline ve Awaken hariç diğer inspiration kullanımları

/bind F1 "inspexec_name Resurgence$$inspexec_name Dramatic Improvement$$inspexec_name Respite"
/bind F2 "inspexec_name Uncanny Insight$$inspexec_name Keen Insight$$inspexec_name Insight"
/bind F3 "inspexec_name Phenomenal Luck$$inspexec_name Good Luck$$inspexec_name Luck"
/bind F4 "inspexec_name Righteous Rage$$inspexec_name Focused Rage$$inspexec_name Enrage"
/bind F5 "inspexec_name Second Wind$$inspexec_name Take a Breather$$inspexec_name Catch a Breath"

F numaralarını kendi kullanımınıza göre değiştirebilirsiniz.[signature][hline]COH :
Razean
Haner
Albay Turka
Paracalnox
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Üçüncü örneğimiz Sg, team ve local kanalına tek tuşla mesaj atma

Enter tusuna baktığımızda aşagidaki bindi görüyoruz

ENTER "show chat$$startchat"

İlk önce chat ekranı gösteriliyor sonra chate başlanıyor. startchat haricinde bir tane argüman alan beginchat komutu var. komutla beraber kullandığımız argüman chat ekranına otomatik yazılıyor. Biz onu kullanacağız. Ayrıca tuş olarak numpad tuşları boşta onları kullanacağız.

/bind numpad1 "show chat$$beginchat /sg "

Böylece numpad den 1 basınca chat başlayacak ve chate otomatik olarak /sg yazilacak. Peşine sizin yazacağiniz mesaj otomatik olarak SG ye atilacak. /sg komtundan sonra bir boşluk olmasına dikkat edin. Benzer şekilde

/bind numpad2 "show chat$$beginchat /g "
/bind numpad3 "show chat$$beginchat /l "

numpad 2 ile takıma 3 ile locale mesaj atabileceğiz. İsterseniz herbirisinde ayrı renk kulllanabilirsiniz.

/bind numpad1 "show chat$$beginchat /sg "

gibi.[signature][hline]COH :
Razean
Haner
Albay Turka
Paracalnox
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tüm yukarda anlatılanları okumadan direk kullanmak istiyorsanız. c:key.txt diye bir metin dosyası oluşturun. İçine aşağıdaki kodları herbirisi bir satır olacak şekilde aynen yazin.

F1 "inspexec_name Resurgence$$inspexec_name Dramatic Improvement$$inspexec_name Respite"
F2 "inspexec_name Uncanny Insight$$inspexec_name Keen Insight$$inspexec_name Insight"
F3 "inspexec_name Phenomenal Luck$$inspexec_name Good Luck$$inspexec_name Luck"
F4 "inspexec_name Righteous Rage$$inspexec_name Focused Rage$$inspexec_name Enrage"
F5 "inspexec_name Second Wind$$inspexec_name Take a Breather$$inspexec_name Catch a Breath"
NUMPAD1 "show chat$$beginchat /sg "
NUMPAD2 "show chat$$beginchat /g "
NUMPAD3 "show chat$$beginchat /local "

daha sonra oyundayken

/bind_load_file c:key.txt

yazarak tuşları kullanabilirsiniz.

Böylece F tuşalrını kullanarak otomatik olarak inspirations kullanacak, numerik klayeden 1,2,3 tuşlarına basarak sırasıyla Sg ye, Team e ve genele mesaj atabileceksiniz.[signature][hline]COH :
Razean
Haner
Albay Turka
Paracalnox
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
KapIKulu, 20 Eylül 2004 11:27 tarihinde demiş ki:


Chat rengi

En önemlisi burası :) chat rengi için 3 renk tanımlamak gerekli. 1. si font rengi, 2. si arkaplan, 3. sü çerçeve rengi.

/bind enter beginchat " "

gibi. Burda renk argümanlarından sonra bir boşluk olmasına dikkat edin.


Bunu isim renklerini yazarak da halledebilirsiniz, red, brown, yellow, blue gibi.[signature][hline]"You have no cause to bar me, brothers. I wish to take nothing from the tower that you have been sworn to guard, but I will destroy you if you delay me."

Lord Soth, Knight of the Black Rose


[Bu mesaj DA2019 tarafından 20 Eylül 2004 12:51 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Elinize saglik,
Bende deneyecegim, oldukca kullanisli gorunuyor .....
Sosti bu arada bir ara goruselim yaw, sana su kisayollarla ilgili soracaklarim mevcut ..... :)

Editörün notu: Üstteki mesajı quotelamayalım lütfen. :)

[Bu mesaj DA2019 tarafından 28 Ekim 2004 17:58 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...