senko Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 eved beyler bayanlr winter is coming haliyle kış lastiklerine para baymanın zamanı da coming bu sene ankara pilot il seçildi kış lastiği takmak zorunlu sehir efsaneleri dolaşıyor. Hani zorunlu olmasa bile kış lastiği şart ankara ve çevre illerde. bugün daha fiyatlar fırlamadan arkadaşla gittik aldık :D goodyear ultragrip 8 aldım, çok fazla araştırmamıştım ama nette olumlu yorumları pek çok. Herkes kumho, petlas gibi markalardan daha iyi olduğunu belirtmiş. Gezdiğim lastikçilerde aksini söylemediler. Bunun yanında alternatif olarak ya michelin alphina alıcaktım ya da lassa. Bridestone'lar nedendir bilinmez hep pahalı geldi önüme. Sizin tercihiniz ne olacak kış için ve de goodyear ultragrip 8'i nasıl bilirsiniz. Bu arada elinizi çabuk tutmanızı tavsiye ederim, bazı lastikçiler daha 2 kere daha zam yapacaklarını belirttiler. Bi de lastik boyu ve genişlik arttıkça niye exponential artıyor ya bu fiyatlar, arkadaşım benim verdiğimin yarısını verdi çıktı sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HikmetHoroz Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 4k verdim kış lastiklerine, bir sigara yakıp kenara koydum(kullanmıyorum) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kithnos_1 Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Lastik kalınlığı büyüklüğü değiştikçe , daha lüks ve daha az adetli sayıda araca hitap edilmiş olunuyor , bu etkenlerden biridir mesela , doğru orantılı değil exponential artışta. E maliyet artıyor bu zaten kesin Bir de yine o aracı kullanan kesim biraz daha dikkatli ve iyi marka tercih ediyor diye tahmin ederim Çok anlamam lastik falan ama , Petlas vs yerine , Michelin , Bridgestone ve Goodyear tabi ki daha iyidir . Bu üçü en büyük üretici sonuçta , adamlar uçaklara lastik yapıyor nan , Petlas metlas kim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 michelin var bende. memnunum ama modelini bilmiyorum inan. arkadaşı getirip aldırttım zaten. arabanın sadece sürme kısmını anlıyorum sonuçta sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 pirelli sottozero michelin alpin a4 ve kumho I'ZEN kullandim. iclerinde fiyat performans en iyisi alpin a4 du tartismasiz. sonra kumho geliyor. Ultragrip kisin fazlaca sert haddinden fazla, asiri kizakladigi icin basarili bulmamistim. bu sene de alpin a4 leri takicam. Fiyatlar boyuta gore artiyor ama oyle genelgecer bi sey yok. Bazi ara olculer ile cok tutan oem olculer var, onlar da lastik buyuk dahi olsa fiyatlar uygun sayilir. Onun disinda kucuk olmasina ragmen ragbet olmayan lastikler cok pahali olabiliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 abi zaten olmadı kharon'a sorun diyecektim. adam gelmiş. sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 kithnos_1 said: Lastik kalınlığı büyüklüğü değiştikçe , daha lüks ve daha az adetli sayıda araca hitap edilmiş olunuyor , bu etkenlerden biridir mesela , doğru orantılı değil exponential artışta. E maliyet artıyor bu zaten kesin Bir de yine o aracı kullanan kesim biraz daha dikkatli ve iyi marka tercih ediyor diye tahmin ederim Çok anlamam lastik falan ama , Petlas vs yerine , Michelin , Bridgestone ve Goodyear tabi ki daha iyidir . Bu üçü en büyük üretici sonuçta , adamlar uçaklara lastik yapıyor nan , Petlas metlas kim :) ya petlas değilde mesela, lassa ile bridgestone kalitesi tamamen aynı neredeyse, aynı üretim bandından çıkıyorlar. Türkiye ve avrupa brigestone'larının hepsi brisa'da yapılıyor zaten. Ha fiyata geldiğimde eskiden düşüktü lassa'lar bi nebze şimdi snowways bi goodyear, continental fiyatlarında. Kumho'yu hiç bilmiyorum zaten, sadece reklamlardan biliyorum :) bide o kadar düşük fiyat çektiler ki arkama bakmadan uzaklaştıydım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 ucaklara lastik yapmak iyi consumer lastigi urettigi manasina gelmiyor, petlas da ucaklara lastik yapiyor. fyi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 lasitkten hiç anlamam ama uçak lastiği için gereken özellikler de değiştirilme sıklığı da lastiğin sertliği ve diğer özellikleri de (aşınma, içerdiği malzemeler) farklıdır zaten. uçak ile ilgili bişi üretmek araba için bişi üretmek için kalite bazında dayanak olamaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 ultragrip sert mi geldi sana? biz baktığımızda sorduğumuzda alphina'dan yumuşaltır dediler, hatta o yüzden ultragrip'i erken takmayın, sıcaklarda tam sertleşemiyor fren mesafesini uzatır dediler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 enteresan bi demec olmus o , sicaklarda kis lastiginin neden sertlesmesi isteniyor ki zaten. bu arada alpin a3 ile a4 hamur sertligi farkli, ayni lastikden bahsetmiyor da olabiliriz. a3 ler daha ziyade 175-185-195 olculeri icin daha cok gidiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kithnos_1 Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 KHaRoN said: ucaklara lastik yapmak iyi consumer lastigi urettigi manasina gelmiyor, petlas da ucaklara lastik yapiyor. fyi. Petlas uçaklara lastik mi yapıyor ? Hangi uçaklara yapıyor , bir websitesine bakayım? Operatörlere satıyoruz lastik arada , Goodyear , Michelin ve Bridgestone tercih ediliyor hep . Çoğunlukla da Goodyeard Ucuzsa belki tercih eden çıkar Petlas'ı da pazarlıyalım :) Edit : Çok az çeşidi varmış , 5-6 çeşit askeri uçağa yapıyorlar. Büyük ihtimalle TSK falan bir anlaşıp , uygun fiyata yapmaya başladılar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kithnos_1 Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 dasaaa said: lasitkten hiç anlamam ama uçak lastiği için gereken özellikler de değiştirilme sıklığı da lastiğin sertliği ve diğer özellikleri de (aşınma, içerdiği malzemeler) farklıdır zaten. uçak ile ilgili bişi üretmek araba için bişi üretmek için kalite bazında dayanak olamaz. Tabi ki çok farklı , uçak -araba lastiği Onu şu manada söyledim ; daha küçük bir firmanın lastiklerinde yapılan yapılacak ARGE ile , koskoca uçaklara kaliteli lastik yapan firmanın ARGE kapasitesi farkı devasadır , bu işi de daha iyi kıvırıyorlardır muhtemelen. Güven verdi yani Yoksa çok teknik bir bilgim olmadan varsayım yaptığımı belirttim başta Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 abi uçakalara lastik yapıyorsa çok iyi pet şişe de yapar o, pvc conta da yapar sdfsdf farklı işler. ona yaptığın arge büyük ihtimalle diğerine fazla bişi sağlamıyordur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kithnos_1 Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Abi uçak lastiğiyle araba lastiği arasında bulamadığın ilişkiyi , pet şişe ile mi buldun :) Muhaletef olmak için muhaletef olmayın nan :) Tamam öyle olsun , dandik firmalar bunlar , uçağa yapsa nolur yapmasa nolur diyelim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 abi o ucaga iyi lastik yapiyor diye arabaya iyi lastik yapmiyor. arabaya iyi lastik yapabildigi icin ucaga iyi lastik yapiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 ya şimdi düşünmüyorsunuz ki. ben ona gıcık kapyorum. allah bi beyin vermiş ama kullanmamakta ısrar neden? bak ben tekerlerkten anlamam. ama düşününce çok kolay bi iki düşünce geliyor aklına 1. uçak lastiğinin değiştirme sıklığı fazla olması lazım. tahminimce 10-15inişte 1 değiştirilmeli 2. lastiklerin tutuş özelliğine gerek yok. inmiş uçakların tekelerine bakan herkes bunu farkeder zaten. 3. içeriği buna ihtiyaçda duymamalı. sadece anlık darbeler ve yüksek yük için dayanıklı olmalı. 4.hava şartlarından etkilenmemeli. çok soğukta ve anlık inişteki sıkışmada basınç altında kalan gazın ısı değişimi yaratmaması için tahminen nitrojen olmalı 5. sertliği farklı olmalı ve yanakları daha güçlü olmalı. 6. araç için bunların hiçbirisi önemli değil. uzun süreli yük alıcak araçlar.. ani bir impact değil. ısınması uçaklar kadar uzun süreli değil, yani malzeme tamamen özelleşecek. lastik patterni önemli ki uçaklarda hiç önemli değildir bu sanırım. dayanıklılıkla da hiçbir alakaları yok uçak lastiğinde. keza malzemenin tipi de lastik içindeki dağılımı da farklı olsa gerek. uçak lastiğinde kat kat koruyucu tabaka olmalı. hele ki yanakların birleştiği yerlerde küçük küçük örülü parçalar üst üste olmalı. abi araba hakkında hiç bi fikrim yok. ama common sense bana bunları söylüyor. özetle "hacım çok bi alakaları yok bunların" diyor bana mevcut common sense... fucking brain. why dont you believe in fucking stupid commercials!! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Benim uçağım var, tartışmayın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 abi makinacısın aydınlat bizi. koskoca metal havada nasıl uçuyor lan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 http://www.lefthandedtoons.com/toons/justin_howplanesfly.gif Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 adnan hoca aşkına.. göğüsler aşkına YÜCE RABBİM! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Havanın bi etkisi yok, tamamen magic. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 uçağa binince ondan dua okuyoruz huh.. çok güzelmiş. amacep telefonu yasak demek ki cep telefonu aynı zamanda büyübozan! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Aslında bi etkisi yok, tamamen pilotların ibreliği abi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 22, 2012 olm önceden haber versen! benim kız evlenemiyor, büyü vardır, telefon bozar büyüyü diye telefon astım üstüne 40tane sar'dan yüzü döndü kızın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar