Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

kış lastigi topiği


senko

Öne çıkan mesajlar

eved beyler bayanlr winter is coming
haliyle kış lastiklerine para baymanın zamanı da coming

bu sene ankara pilot il seçildi kış lastiği takmak zorunlu sehir efsaneleri dolaşıyor. Hani zorunlu olmasa bile kış lastiği şart ankara ve çevre illerde.

bugün daha fiyatlar fırlamadan arkadaşla gittik aldık :D
goodyear ultragrip 8 aldım, çok fazla araştırmamıştım ama nette olumlu yorumları pek çok. Herkes kumho, petlas gibi markalardan daha iyi olduğunu belirtmiş. Gezdiğim lastikçilerde aksini söylemediler.

Bunun yanında alternatif olarak ya michelin alphina alıcaktım ya da lassa. Bridestone'lar nedendir bilinmez hep pahalı geldi önüme.

Sizin tercihiniz ne olacak kış için ve de goodyear ultragrip 8'i nasıl bilirsiniz.

Bu arada elinizi çabuk tutmanızı tavsiye ederim, bazı lastikçiler daha 2 kere daha zam yapacaklarını belirttiler.

Bi de lastik boyu ve genişlik arttıkça niye exponential artıyor ya bu fiyatlar, arkadaşım benim verdiğimin yarısını verdi çıktı sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lastik kalınlığı büyüklüğü değiştikçe , daha lüks ve daha az adetli sayıda araca hitap edilmiş olunuyor , bu etkenlerden biridir mesela , doğru orantılı değil exponential artışta.

E maliyet artıyor bu zaten kesin

Bir de yine o aracı kullanan kesim biraz daha dikkatli ve iyi marka tercih ediyor diye tahmin ederim

Çok anlamam lastik falan ama , Petlas vs yerine , Michelin , Bridgestone ve Goodyear tabi ki daha iyidir .

Bu üçü en büyük üretici sonuçta , adamlar uçaklara lastik yapıyor nan , Petlas metlas kim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pirelli sottozero
michelin alpin a4
ve kumho I'ZEN kullandim.

iclerinde fiyat performans en iyisi alpin a4 du tartismasiz. sonra kumho geliyor.

Ultragrip kisin fazlaca sert haddinden fazla, asiri kizakladigi icin basarili bulmamistim.

bu sene de alpin a4 leri takicam.

Fiyatlar boyuta gore artiyor ama oyle genelgecer bi sey yok. Bazi ara olculer ile cok tutan oem olculer var, onlar da lastik buyuk dahi olsa fiyatlar uygun sayilir. Onun disinda kucuk olmasina ragmen ragbet olmayan lastikler cok pahali olabiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kithnos_1 said:

Lastik kalınlığı büyüklüğü değiştikçe , daha lüks ve daha az adetli sayıda araca hitap edilmiş olunuyor , bu etkenlerden biridir mesela , doğru orantılı değil exponential artışta.

E maliyet artıyor bu zaten kesin

Bir de yine o aracı kullanan kesim biraz daha dikkatli ve iyi marka tercih ediyor diye tahmin ederim

Çok anlamam lastik falan ama , Petlas vs yerine , Michelin , Bridgestone ve Goodyear tabi ki daha iyidir .

Bu üçü en büyük üretici sonuçta , adamlar uçaklara lastik yapıyor nan , Petlas metlas kim :)


ya petlas değilde mesela, lassa ile bridgestone kalitesi tamamen aynı neredeyse, aynı üretim bandından çıkıyorlar. Türkiye ve avrupa brigestone'larının hepsi brisa'da yapılıyor zaten.
Ha fiyata geldiğimde eskiden düşüktü lassa'lar bi nebze şimdi snowways bi goodyear, continental fiyatlarında.

Kumho'yu hiç bilmiyorum zaten, sadece reklamlardan biliyorum :)
bide o kadar düşük fiyat çektiler ki arkama bakmadan uzaklaştıydım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lasitkten hiç anlamam ama uçak lastiği için gereken özellikler de değiştirilme sıklığı da lastiğin sertliği ve diğer özellikleri de (aşınma, içerdiği malzemeler) farklıdır zaten.

uçak ile ilgili bişi üretmek araba için bişi üretmek için kalite bazında dayanak olamaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

KHaRoN said:

ucaklara lastik yapmak iyi consumer lastigi urettigi manasina gelmiyor, petlas da ucaklara lastik yapiyor. fyi.


Petlas uçaklara lastik mi yapıyor ?

Hangi uçaklara yapıyor , bir websitesine bakayım?

Operatörlere satıyoruz lastik arada , Goodyear , Michelin ve Bridgestone tercih ediliyor hep . Çoğunlukla da Goodyeard

Ucuzsa belki tercih eden çıkar Petlas'ı da pazarlıyalım :)

Edit : Çok az çeşidi varmış , 5-6 çeşit askeri uçağa yapıyorlar.
Büyük ihtimalle TSK falan bir anlaşıp , uygun fiyata yapmaya başladılar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dasaaa said:

lasitkten hiç anlamam ama uçak lastiği için gereken özellikler de değiştirilme sıklığı da lastiğin sertliği ve diğer özellikleri de (aşınma, içerdiği malzemeler) farklıdır zaten.

uçak ile ilgili bişi üretmek araba için bişi üretmek için kalite bazında dayanak olamaz.


Tabi ki çok farklı , uçak -araba lastiği

Onu şu manada söyledim ; daha küçük bir firmanın lastiklerinde yapılan yapılacak ARGE ile , koskoca uçaklara kaliteli lastik yapan firmanın ARGE kapasitesi farkı devasadır , bu işi de daha iyi kıvırıyorlardır muhtemelen. Güven verdi yani


Yoksa çok teknik bir bilgim olmadan varsayım yaptığımı belirttim başta
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya şimdi düşünmüyorsunuz ki.

ben ona gıcık kapyorum. allah bi beyin vermiş ama kullanmamakta ısrar neden?

bak ben tekerlerkten anlamam. ama düşününce çok kolay bi iki düşünce geliyor aklına

1. uçak lastiğinin değiştirme sıklığı fazla olması lazım. tahminimce 10-15inişte 1 değiştirilmeli
2. lastiklerin tutuş özelliğine gerek yok. inmiş uçakların tekelerine bakan herkes bunu farkeder zaten.
3. içeriği buna ihtiyaçda duymamalı. sadece anlık darbeler ve yüksek yük için dayanıklı olmalı.
4.hava şartlarından etkilenmemeli. çok soğukta ve anlık inişteki sıkışmada basınç altında kalan gazın ısı değişimi yaratmaması için tahminen nitrojen olmalı
5. sertliği farklı olmalı ve yanakları daha güçlü olmalı.
6. araç için bunların hiçbirisi önemli değil. uzun süreli yük alıcak araçlar.. ani bir impact değil. ısınması uçaklar kadar uzun süreli değil, yani malzeme tamamen özelleşecek. lastik patterni önemli ki uçaklarda hiç önemli değildir bu sanırım. dayanıklılıkla da hiçbir alakaları yok uçak lastiğinde. keza malzemenin tipi de lastik içindeki dağılımı da farklı olsa gerek. uçak lastiğinde kat kat koruyucu tabaka olmalı. hele ki yanakların birleştiği yerlerde küçük küçük örülü parçalar üst üste olmalı.

abi araba hakkında hiç bi fikrim yok. ama common sense bana bunları söylüyor.
özetle "hacım çok bi alakaları yok bunların" diyor bana mevcut common sense...

fucking brain. why dont you believe in fucking stupid commercials!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...