Silphatos Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 Komutların hepsi konsolda yazılarak kullanılabilir. Oyun esnasında konsola geçmek için é tuşuna basınız. Konsoldan tekrar oyuna dönmek için tekrar é tuşuna basmalısınız. Komutları kullanabilmek için herbirinin başına / işaretini koymalısınız. Komutların hemen yanında bulunan sayılar/yazılar, komutun farklı sayılar/yazılar ile birlikte kullanıldığını belirtmektedir. Bu sayılar/yazılar tırnak işaretleri arasında belirtilmektedir. Komutları kullanırken tırnak işaretlerini kullanmayınız ve tırnak işareti arasında bulunan tek bir sayı/yazıyı kullanınız. Örneğin r_intensity "0/1"; şeklindeki yazı, bu komutun r_intensity 0 ya da r_intensity 1 şeklinde kullanıldığını göstermektedir. Komutları değiştirdikten sonra eski haline döndürmek istiyorsanız, aşağıda komut açıklamalarında default değeri yanında yazan komutu (elbette komutunun başına / işaretini koyarak) kullanmalısınız. Bu açıklama yabancı bir siteden direk olarak çeviridir. Komutların birçoğu henüz tarafımdan denenmemiştir. Yanlış bir açıklama görürseniz, bu forumda belirtirseniz sevinirim. Benden kaynaklanan hatalar varsa, şimdiden hepinizden özür dilerim. Aşağıdaki komutlardan farklı ve oyunculara faydalı olduğunu düşündüğünüz komutların kullanımlarını burada yazar/açıklarsınız çok güzel olur. Komut:r_overBrightBits "0/1" Default değeri: r_overBrightBits 0 Amaç: Aktif hale getirildiğinde (r_overBrightBits 1), grafikler daha da beyazlaşarak parlak bir görünüm kazanır. Uyarı:Aktif hale gelmesi icin oyunun yeniden başlaması gerekir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut:r_intensity "0/1/2/3" Default değeri: r_intensity 1 Amaç: Renklerin keskinliğini ayarlamak için kullanılır. Değer arttırıldıkça daha canlı/parlak renkler alabilirsiniz. 0/1/2/3 değerlerini deneyerek monitörünüz için uygun değeri bulabilirsiniz. Uyarı:Aktif hale gelmesi icin oyunun yeniden başlaması gerekir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut:r_mode "0/1/2/3/4/5/6/7/8/9/10" Default değeri: r_mode 6 Amaç: Ekran çözünürlüğünü ayarlamak için kullanılır. 0=320x240 ; 1=400x300 ; 2=512x384 ; 3=640x480 ; 4=800x600 ; 5=960x720 ; 6=1024x768 ; 7=1152x864 ; 8=1280x1024 ; 9=1600x1200 ; 10=2048x1536. Uyarı:Aktif hale gelmesi icin oyunun yeniden başlaması gerekir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: r_ignorehwgamma "0/1" Default değeri: r_ignorehwgamma 0 Amaç: Aktif hale getirildiğinde (r_ignorehwgamma 1), ekran kartının dış gama düzeltmesi (external gamma correction) kullanılmayacaktır. Uyarı:Aktif hale gelmesi icin oyunun yeniden başlaması gerekir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: r_gamma "0/1/2/3" Default değeri: r_gamma 1 Amaç: Görüntü parlaklığını ayarlamak için kullanılır. Ekran parlaklığını arttırmak için büyük değerlerin girilmesi gerekir. 0-3 arasındaki ondalıklı sayıların girilmesi de mümkündür (0.3 , 1.7, 2.5 gibi). ------------------------------------------------------------------------------- Komut: r_fullscreen "0/1" Default değeri: r_fullscreen 1 Amaç: Kapatıldığında (r_fullscreen 0), oyunu bir windows pencerisinde oynarsınız. Aktif hale getirildiğinde (r_fullscreen 1) oyunu tam ekran oynarsınız. Uyarı:Aktif hale gelmesi icin oyunun yeniden başlaması gerekir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: cg_drawStatus "0/1" Default değeri: cg_drawStatus 1 Amaç: Kapatıldığında (cg_drawStatus 0), HUD statü göstergesi (sağlık çubuğu, mermi sayısı, pusula) ekranda gözükmez. HUD statü göstergesini açmak için cg_drawStatus 1 komutunun girilmesi gerekir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: cg_hudDamageIconWidth "0-512" Default değeri: cg_hudDamageIconWidth 128 Amaç: Vurulduğunuzda ekranda beliren kırmızı göstergenin genişliğini ayarlamanızı sağlar. 0 ile 512 arasındaki tam sayılar girilebilir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: cg_hudDamageIconHeight "0-512" Default değeri: cg_hudDamageIconHeight 64 Amaç: Vurulduğunuzda ekranda beliren kırmızı göstergenin yüksekliğini ayarlamanızı sağlar. 0 ile 512 arasındaki tam sayılar girilebilir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: cg_hudAlpha "0-1" Default değeri: cg_hudAlpha 1 Amaç: HUD statü göstergesinin (sağlık çubuğu, mermi sayısı, pusula) transparanlığını belirlemenizi sağlar. 1=tamamen görünür, 0.5=yarı transparan, 0=hiç gözükmez. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: cg_crosshairAlphaMin "0-1" Default değeri: cg_crosshairAlphaMin 0.7 Amaç: 0 ile 1 arasında ondalıklı sayılar atayarak, crosshair'ın açıkken ki (hareket ediyorsanız aldığı hal) transparanlığını belirlersiniz. ------------------------------------
Silphatos Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 Komut: unbind "tuş" Açıklama: Herhangi bir tuşa daha önceden atadığınız komutu kaldırmaya yarar. Örneğin F5 tuşuna atadığınız kısayolu kaldırmak için unbind F5 yazmanız gerekir. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: bindlist Açıklama: O ana kadar tüm kısayol atadığınız tuşları ve fonksiyonlarını listeler. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: clear Açıklama: Konsoldaki tüm yazıları siler. Tertemiz bir konsolunuz olur (: ------------------------------------------------------------------------------- Komut: unbindall Açıklama: O ana kadar bind komutu ile atadığınız tüm kısayolları siler. ------------------------------------------------------------------------------- Komut: cmdlist Açıklama: Call of Duty komutlarının tümünü listeler. Konsolda aşağı yukarı ilerlemek için; page up/page down tuşlarını ya da farenizin orta tekerleğini kullanabilirsiniz (tabii bu tuşlara başka komutları atamadıysanız) ------------------------------------------------------------------------------- Komut: gfxinfo Açıklama: Ekran kartınız ile ilgili ayarları listeler (renk derinliği, çözünürlük, ekran tazeleme hızı vs.)[signature][hline]Silphatos Iceheart Synthetic Intelligent Lifeform Programmed for Harm/Android Trained for Observation and Sabotage (a.k.a ; Grynn , Botanika) [Bu mesaj SilphatosIce_ tarafından 27 Temmuz 2004 10:15 tarihinde değiştirilmiştir]
arcane Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 cg_fov listede mi yok yoksa ben mi göremedim ? süperdir özellikle jedi knight da çok işe yarar[signature][hline]Sam, 25 Mart 2004 04:33 tarihinde acı gerçeği itiraf etmiş: benim kafam basmadı
Silphatos Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 27, 2004 Yokmuş cg_fov, tabii olmayanları eklerseniz güzel olur.[signature][hline]Silphatos Iceheart Synthetic Intelligent Lifeform Programmed for Harm/Android Trained for Observation and Sabotage (a.k.a ; Grynn , Botanika)
Private Mesaj tarihi: Mart 29, 2004 Mesaj tarihi: Mart 29, 2004 Özellikle Cod için yararlı olacak gibi teşekkürler.[signature][hline]Only privates can be hero!
Apache Mesaj tarihi: Nisan 26, 2004 Mesaj tarihi: Nisan 26, 2004 eline sağlık[signature][hline]|apache the taksimetre| have no fear,vlad is here! -vlad Kapıyıı aç pencereyii aralaa geleceğiim rüyaalarıınaa.. -Freddy allah allah deyip geçer genç osman..
Jester Mesaj tarihi: Nisan 27, 2004 Mesaj tarihi: Nisan 27, 2004 eline sağlık silph.. cg_fov ne işe yarıyor bu arada[signature][hline]Eldarion, FRP-Tr Oyun Editörü http://www.frp-tr.net Nobody is invulnerable, but some are unbeatable.
Jester Mesaj tarihi: Nisan 28, 2004 Mesaj tarihi: Nisan 28, 2004 hıı tamam ya şu ekranı uzaklaştırmaya yarayan koddu şimdi hatırladım[signature][hline]Eldarion, FRP-Tr Oyun Editörü http://www.frp-tr.net Nobody is invulnerable, but some are unbeatable.
Silphatos Mesaj tarihi: Nisan 28, 2004 Konuyu açan Mesaj tarihi: Nisan 28, 2004 Q3'te /cg_fov, Q2'de /fov komutu görüş hizanızı geriye veya ileriye almanızı sağlayan çok önemli bir komuttur. /fov 100 olarak kullanmanızı öneririm (silah gözükmez).[signature][hline]Silphatos Iceheart Synthetic Intelligent Lifeform Programmed for Harm/Android Trained for Observation and Sabotage (a.k.a ; Grynn , Botanika)
RRa Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2004 Mesaj tarihi: Mayıs 4, 2004 Eline sağlık.[signature][hline]Owner Ra Unlive Online Gaming
Miraul Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2004 Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2004 cg_drawgun 1 yada 0 dierek silahin gozukup gozukememesini ayarlayabilirsiniz[signature][hline]Mira
Palin Mesaj tarihi: Haziran 17, 2004 Mesaj tarihi: Haziran 17, 2004 com_maxfps değerini eğer q3 oynuyor iseniz 125 yapın. bu değer çeşitli Jumplarda kolaylık, ve her türlü jumpta daha fazla zıplamanızı sağlıycaktır. (125 fps alamıycak makinelerde işe yararmı bilemem ama, maxfps yi yükseltmenin hiç bi zarar olmadığına göre, 125 yapın siz =). Ayrıca daha fazla zıplatmasının nedeni, Quake 3 te jump = Fps. Doğrudan FPS nize bağlı şekilde uzağa zıplarsınız.)
Laroux Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2004 Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2004 "toggle cg_thirdperson" Thirdperson/Firstperson view arasında geçiş sağlar.[signature][hline]and when we walk down the street, the wind sings our names and never stops. the sounds of the night should make us anxious but it's much too late, when the feeling's gone. MSN: [email protected] Web: http://laroux.zone.org
Silphatos Mesaj tarihi: Kasım 6, 2004 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 6, 2004 "cg_optimiseBW 2" adsl bağlantılarda çok işe yarıyor (bağlantıyı optimize ediyor).[signature][hline]Silphatos Iceheart Synthetic Intelligent Lifeform Programmed for Harm/Android Trained for Observation and Sabotage (a.k.a : Grynn , Botanika) -Est Sularus oth Mithas-
Öne çıkan mesajlar