sesu Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 Selam, 2007 model Polo kullanıyorum. Bugün öğleden sonra Devir ibresinin sağ alt köşesinde turuncu EPC ışığı yanmaya başladı. Bir an önce birisine göstereceğim fakat akşam okuldan eve dönmem lazım (yolum çok da kısa değil). Ne olabilir sorun? Teşekkürler şimdiden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sesu Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 Lan biriniz yardım edin yolda kalacağım^^ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 EPC refers to the drive by wire system. This system, generally speaking, encompasses the throttle pedal and its position sensors (it needs to know where your gassin' foot is) and the throttle body. Most likely, the EPC light and its associated faults for this scenario are a symptom, not the problem. Meaning the actual root cause is causing the no-start/no crank issue AND fault codes related to the EPC system. And the most likely root cause is an ignition switch, NOT the engine speed sensor. With a bad engine speed sensor, the car will still crank all damn day (or until the battery dies) but the car won't start. For the original poster and the other guy who get a no-crank issue, and then it eventually starts either with or without an EPC light, again, the most likely problem is the ignition switch. Not the starter, not the battery (though the battery proper and the cable connections must be perfection itself to rule them out.) You can get these issues with a visually perfect but still faulty battery connection. Furthermore, the info regarding if the actual Check Engine Light was on or not for the times the engine didn't crank is a very good (and free and easy) way to see what is going on. Pay attention BEFORE you turn the key from "on" to "start"! Meaning, instead of blowing right through "on" on your way to "start" and your attempt at operating the starter motor, turn the key only to "on", look at all the dash lights, and see if the Check Engine Light is coming on or not. If it isn't, your starter isn't going to run, either. And if it is, everything is happy, and you start up and drive away. araç çalışmazsa diye yazmışlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
saplashaman Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 21, 2012 Motordaki haralari surucuye bildiren ikaz lambadi,ama genis bir kullanim acisi var,genelde kotu yakittan yanar servise gostermende fayda var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Benzinli motor arıza ışığı. Bi milyon nedeni var sanırım o lambanın yanmasının. Servise göstermek gerekiyor ama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2012 aynen, vag konsol a baglamak gerekiyor araci. en basitinden fren sensorunden, basit bir sigorta arizasina ordan yakit nedenli enjektor arizasina kadar bi yelpazesi var. motor isigiyla birlikte yaniyorsa dokunmamak lzm , tek basina yaniyorsa servise kadar idare edecek bisey olmali bildigim kadariyla vw arabalarinda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar