Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2011 GSL World Championship Seoul


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
maymunboy'u sor fireblade ya da herris'e ya da arcane'e ya da alf'e. sorunun cevabıyla geldiğin zaman belki seni sevebilirim.

alf demişken, bu herifi karakedi midir nedir banlamıştı bir kere gidiş o gidiş haha

burası baya taşak bi forum aslında datte, ama silahları kasaba girişinde bırakıyoruz. itirazın varsa gel beni gör.
Mesaj tarihi:
_Spartacus_ said:

said:
son olarak: çoğu söylenen şey doğru sc2 de oyun belli bir mesafe açılmasına izin vermicek. en iyi oyuncuyla ona yakın oyuncular arasında.
Bu dediklerin verdiğin örneklerle biraz tezat oluşturuyor gibi. Senin de dediğin gibi bugünün en iyi BW oyuncularını geri kalanlardan ayıran mekanikleri değil; çünkü zaten bütün Koreli proların mekanikleri mükemmele yakın. O yüzden SC2'de mekanik gereksinimlerinin BW'den daha az olması en iyi oyuncuların sıyrılmasını engellemeyecektir. En iyi oyuncular yine sıyrılacaktır ve dominant oyuncular olacaktır. SC2'de mekanik gereksinimlerinin az olmasının beraberinde getireceği şey "iyi oyuncu" sayısının artması olacaktır sadece. Oyunu her gün 8-10 saat oynamayanlar da rekabet edebilecektir, yabancı oyuncuların Koreliler karşısındaki başarısı da bunun göstergesi.


ben verdiğim örnekleri genel söylenen fikrin tersini belirtmek için vermemiştim. eğer öyle düşünürsek evet tezat oluşturuyor ama genel söyleme katılmakla birlikte benim karşı olduğum şey "bw sırf mekanik ve apm / hız, diğer oyuncular arasından sıyrılan dominant olanlar da bu yüzden oluyor, sc2 de bunlar o kadar önemli değil o yüzden switch yapan dominantlardan çok şey beklemeyin" fikridir. ve demek istedigim bu insanların dominant olmasının başka sebepleri olduğudur.

ya bi de şu an sc2nin şu anki şekilde oynanmasının o kadar çok faktörü var ki, bw nin ilk zamanları gibi low econ oyun dönemi şu an, rakibi ters köşeye yatırma üzerine kurulu genelde. bi steppes of warda oynanan oyunlara bakalım bi de Taldarim Altar da. mapler ilerde high econ oyunları destekleyecek gibi geliyor bana o zaman oyunun metagame i değişicek bence.

şu anda tek combatlı ve iki büyük ordunun kapışması ve ardından biten oyunlar izlememizin büyük sebeplerinden biri bwdeki multi taskingi yapamıyo olmaları çoğu oyuncunun. oGsStC birazcık koklatmıştı askere gitmeden önce 4 yere drop yaparak ve hepsini microlayarak. herkes daha tek base rakibi şaşırtma üzerine oynarken öeh demişti.

ben inanıyorum ki ilerleyen senelerde high econ ve multitaskinge(ama kallavi, banshee ile marine microlardan arada barrackstan ünite basmaya devam ediyorum şeklinde değil) dayanan oyuncular dominant olacak. bu kumaş da bu insanlarda var.

çıtanın yüksekliğini belirleyen hep oyuncudur. kısıtlı sandıgınız bi oyundan neler çıkartırlar. ben blink stalker micro izledigimi zannederdim prolardan Grubby nin blink stalkerlarını izleyene kadar...
Mesaj tarihi:
blink stalker, taa betada idra'yı oyundan bezdirmişti zaten.
yaklaşık 20 maçını izlemişimdir grubby'nin tl.net'te stream kanalında.

aklında birşeyler (taktik) deneyen ama hiçbir şey beceremeyen bir oyuncu olarak notunu verdim. nasl'de göreceğiz kendisini. artosis gibi adamları izleyeceğimiz turnuvada kendisini gösterirse gösterir.

not: artosis kötü bir oyuncu.
Mesaj tarihi:
Benim yazdıklarımın içinde aslında sadece hız ve apm argümanları yoktu. Bwde korelilerin neden bu şekilde oynayabildiklerinin nedenini açıkladım sadece zira metenin de dediği gibi iccupta B koreli A ranktaki yabancıyı kazıyordu gerçekten. Bunun sebebi doğruya doğru mekaniklere çok hakim olmaktan ileri gelen multitasking gibi özelliklerdi.

Benim asıl argümanım sc2nin farklı bir oyun olduğu ve flash, jaedong gibi oyuncular çok iyi oyuncular olmalarına rağmen sc2ye geçtiklerinde tamamen dominant olamayacaklarıdır. Çünkü onları diğer korelilerden öne geçen faktörler sc2de azalmaya başlıyor zira en azından oyun tamamen çözülene kadar birkaç yıl yenileceklerdir bol bol. Şu anda aslında oyunda tamamen dominant bir oyuncu yok MC dahil çünkü hala daha yeni birsürü şey çıkıyor. Mesela micro intensive buildler fazla yok daha çok olduğunda çok farklı şeyler olabilir.

Sc2nin yenilmezleri flash, jaedong, bisu hatta mc bile olmayacak ileride diyorum bence. sc2 kendi şampiyonlarını çıkartacak daha genç oyuncular arasından ve buna eğer doğru sektörü ve bakış açısını yakalayabilirlerse amerika ve avrupalı oyuncularda eşlik edebilir. Hepsi insan, önemli olan ne kadar ciddiye alıp olaya ne kadar disiplinli yaklaştığın. Öözellikle sc2de bu böyle.
Mesaj tarihi:
said:
Çünkü onları diğer korelilerden öne geçen faktörler sc2de azalmaya başlıyor zira en azından oyun tamamen çözülene kadar birkaç yıl yenileceklerdir bol bol.
Tamam da Desu'nun demek istediği Jeadong, Flash gibi isimlerin BW'de dominant olmasının nedeni mekanikleri değil (evet mekanikleri mükemmel bu isimlerin ama zaten tüm A takımı oyuncuların mekainkleri o seviyede). O yüzden onları iyi yapan faktörler (decision making, mikro vs.) SC2'de azalmıyor, hatta bence önemleri artıyor bile.

Bir de "dominant"tan kastın ne olduğuna açıklık getirmek gerek çünkü şu an BW'deki dominant oyuncuların galibiyet oranı MC, MVP gibi oyunculardan çok farklı değil.

Edit: Bugün Dimaga ve MVP çıksın ve onların yarı finalde oynadıklarını göreyim, ölsem de gam yemem.
Mesaj tarihi:
k-pop ile başladı
baya dandik bir boa şarkısı var

edit: gomplayer yüklü değil gibi bir kıllık yaparsa he deyip geçin. playerı manual çalıştırın sonra linke tekrar tıklayın. genel bir problemmiş galiba
Mesaj tarihi:
desu bana laf etmiş! yalnzı ben desicion makignden mekanikten falan bahsetedim hiç dikaktinizi cekerimki. sc2 cıktığında beri BO win, cok belirsin scout etmek imkansız, opyunc ok hızlı cart curt diyip durdu insanlar. yenı hiç bir detayı bilinmeyen oyunun böyle hissetmesi normal.
Mesaj tarihi:
_Spartacus_ said:

said:
Çünkü onları diğer korelilerden öne geçen faktörler sc2de azalmaya başlıyor zira en azından oyun tamamen çözülene kadar birkaç yıl yenileceklerdir bol bol.
Tamam da Desu'nun demek istediği Jeadong, Flash gibi isimlerin BW'de dominant olmasının nedeni mekanikleri değil (evet mekanikleri mükemmel bu isimlerin ama zaten tüm A takımı oyuncuların mekainkleri o seviyede). O yüzden onları iyi yapan faktörler (decision making, mikro vs.) SC2'de azalmıyor, hatta bence önemleri artıyor bile.

Bir de "dominant"tan kastın ne olduğuna açıklık getirmek gerek çünkü şu an BW'deki dominant oyuncuların galibiyet oranı MC, MVP gibi oyunculardan çok farklı değil.

Edit: Bugün Dimaga ve MVP çıksın ve onların yarı finalde oynadıklarını göreyim, ölsem de gam yemem.

Decision making kısmını diğer insanlar da daha fazla vakit kalacağı için daha rahat yapabileceklerdir diyorum ben. O konuda dahi arada çok fark kalmayacak olay pratik olarak sürekli farklı buildler üzerinde düşünmek. Klasik bir sc2 prosunun bunun için yeterli zekası vardır bence geri kalan olay ciddi kasmaya bakıyor diyorum. Bwde ilk önce reflekslerini oturtman gerektiği için felan düşünmeye çok vakit kalmıyordu onu bunu yapmaktan.

flash inanılmaz zeki bir insan değil strateji kafası olsa da bol bol yenilecektir. dominanttan kastım da jaedong, flash, bisu gibi sadece birbirlerine yenilen tarzda oyuncular aslında, aşmış olan yani ama o konuma gelinemez daha tabi oyun çok genç.
×
×
  • Yeni Oluştur...