Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Logo tasarımı - 2


Golge-i_Khan

Öne çıkan mesajlar

Bu katıldığım bir logo yarışmasından
finala bu çizimle kaldıysam da,
ertesinde müşterilerin talebi doğrultusunda bazı degisiklikler yapıldı. Son Halini ve Logodan beklenenler için
www.gsuik.org



tasarımı 3DS Max de line komutu kullanarak yarattım. extrude değişkenini uyguladıktan sonra, üzerine internetten buldugum bir kaplama uyguladım. aynı açıda iken, render ayarlarından "forced wireframe" i secerek, bir tane daha render aldım. Sonra bu iki jpeg dosyasını, fireworksMX de istedigim etkiyi olusturana kadar yonttum.

zaamn ayırıp eleştri+yorumda bulunanlara teşekkürler

[Bu mesaj Golge-i_Khan tarafından 16 Ağustos 2004 10:17 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bana hic cark cagirisimi yapmadi bu logo. Belki isletme sektorunun daha icindeki birine yapiyordur bilemem. Ama kabul edilmis is amacina ulasmis is demektir :) illede en güzel is olmasi gerekmez. Orijinal halindeki trail efekti kücük kullanimda karmasa yaratirdi. Tabi logo'nun kullanim amaci ve yeri de dusunulmeli. Basili isler de de kullanilacaksa tipografik destege ihtiyac duyulacaktir rahat algilanmasi icin.[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eleştiri istediğini söylemişsin, o yüzden allah yarattı demeyip dalıyorum :)

- logolar çok daha basit olmalıdır. kağıt üzerine çizebilmeliyim, başkasına gösterebilmeliyim, akılda kalıcı olmalı. oysa bu pek uygun değil.

- çok kararsız olmuş. yani pekala bunun tepetaklak hali de bu işi görebilirmiş. ya da o kütükler daha ince ya da daha kalın olunca ne değişecekti? bence logo yerinde oynayamaz halde olmalı ki bişey anlatıyosa tam anlatabilsin.

- tebrikler.[signature][hline]"computer games don't affect kids; i mean if pac-man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive electronic music..."-kristian wilson, nintendo inc, 1989-

[Bu mesaj Zed tarafından 16 Ağustos 2004 18:48 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Diğer yarışmacının ki seninkine göre çok daha fazla logo ya benzemekte ne yazikki. Bu şekilde bir logo olmaz, çok dağınık ve çağrışım yapması çok zor. Parlaklık ise mükemmeliyeti filan temsil edemiyor. Bu logoyu çok küçük boyutlarda kullanmak isteseler ne yazikki ne olduğu belli olmayan bişeyle karşılaşacaklar.

Logo'da soyutlama dediğin şey biraz ölçülü olmalıdir. Logo yaparken daha farklı teknikler izlemeni tavsiye ederim. Mesela vektörel çalışabilirsin[signature][hline]mesela beş
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yorumlarınız için teşekkürler

-zaten gölgeleri kaldırmamız nedeni küçük boyutlarda detay kaygısından dolayı

-parlak yüzek yüzey ben de bu çeşit bir his yaratıyor, ama siz de yaratmayada bilir. orada ifade etmeye çalıştığım mükkemmeliyetçilik, b ir vidanın tam deliğine oturması gibi bir his.

-"daha bir logoya benzemek" yazık ki bununla hem fikir degilim. Onunda kendine göre bir hareketi var. ama insanların talep ettiği. 7 tane kavram vardı. Logoda hem bu kavramların olmasını isitiyorlardı, hem fazla renk istemiyorlardı, hem de görsel birsey istiyoralardı. Diğer logo istedikleri kadar görsel değildi kanımca. (7 kavramın bazıları koyu renkle belirttiklerim)[signature][hline]yıllarımı bu işe verdim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çark olayına gelrisenin aslında gölgelerin bir amacı da, dönme eksenini vermiş. biraz dikkat edilirse fark edilebilir.

ucu ve köşelerde kalınlığın yaratacağı farklılık: Ben bu logoyu yaratırken, kulübün 7 ana kavramını taşıtmak istedim. Belirtiğim gibi o 7'ler de bir çark oluşturuyor. Ama aynı birbirine benzer 2 tane 7 kullansaydım bana fazlasıyla matematiksel kaçacak gibi geldi. BU yüzden biraz şekilini bozdum. HAngisinin hangi şekilde bozucağıma karar verirken rehberim kendi "estetik" anlaşımdı. Zaten estetik ve görsel biraz prestijli bir iş istiyorlardı. Bunu nedeni kendilerini tanıtmak istemeleriydi. Bir yeri kalında olabilir olmayadabilir. BU kadar cok seyi bri logoya sırtlattıktan sonra insanlar tarafından farklı yorumlanması gayet doğal.[signature][hline]yıllarımı bu işe verdim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
arcane, 16 Ağustos 2004 18:21 tarihinde demiş ki:
o trail efekti sanki janjanlı olsun diye konmuş hani çok planlama yaptım da şöyle böyle deme amaçlı eheh.


kulübün 7 kavramından biri "dinamizm" di. onu yansıtma amaçlıydı, tabii büyük bir görsellik kaygısıda var işin içinde[signature][hline]yıllarımı bu işe verdim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla... logo dediğin 2x2 santim büyüklüğünde kendini ifade edebilen bişi olur genelde. janjan faktörü filan da çok fazla. çok detay var hemen kaybolacak... yani. bilemiyorum..böyle bir logo gördüğümü hatırlamıyorum. o trailler özellikle işi bozuyo. yoksa full color logo filan kullanılan şeyler artık. mantığına ters diyorum.[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o zaman istedigim kavramaları yansıtamacayagıma inanıyorum
ki o trail effect ini, secildikten sonra kaldırıldıgını belirtmistim. Baska bir yerde bu tip logo görmemiş oldugun icin bu bir logo degildir ifade sert kacmakta. Ki arkadas sitede ki son hali yansıtmıs, dikkat ederseniz pepsi nin logosundan detay olarak pek de bir farkı yok. (son halinden söz ediyorum). Zaten görsellik, onlar için cok önemliydi. Sade bir çalışma istenmemişti.

Zaman ayırdıgın için teşekkürler.[signature][hline]yıllarımı bu işe verdim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:) anlatamadım ben... anlarsın bi gün inşallah.

herşey için olduğu gibi logolar için de kurallar vardır. tabii ki sonuçta kimse bu kurallara uymak zorunda diil. sen bunu yaparsın, logodur dersin, akabinde de logo olarak kullanılır olay biter. ben haliyle genel geçer şeylerden bahsediyosun. ben saçma derim başkası cesurca süper filan der... olur yani.

bir de eldeki şey güzel olsa da maksada uygun olması da önemli. anlatmak istediğim filan demişsin de yalan onlar hep. kendimden biliyorum :) neyse.

bak bunları da logo diye koymuşlar:

http://www.worth1000.com/cache/contest/contestcache.asp?contest_id=3291&start=91&end=100&display=photoshop#entries[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Golge-i_Khan, 17 Ağustos 2004 07:16 tarihinde demiş ki:
1- maksada zaten uygun
2- Kulübün yarışma öncesi verdigi sartlarda, ben anlattıgım kavramaların logoda yer alması isteniyordu. Yani yalan değil. Benim çalıştığım insanlarla seninkiler farklı demektir bu.


3- verdigin siteden bir örnek:
[signature][hline]yıllarımı bu işe verdim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende bi iki aklima takilani soyliyim bari..

valla nereye yaptigini bilmiyorm, ama bahsettigin ruhani ögelerden neredeyse hicbirini ben goremedim...tek gördügüm yildirimvari bir S harf formunun metalik azcikda mekanik bi kimligikle orda beyaz uzay boslugunda dengesizce durusu...hani Slayer'in lavabo konseri dicem :P

ha eger dersinki benim sunumumla bu logo logo oluyor ayri tabi pazarlama da sektorün bi parcasi hehe :)

ama logo, kimlik gibi basit gozukup kivrandirtan islerde, isin kendisi anlatmali hikayeyi yada kimligi derim..ah bide deli gibi zoom out yapildiginda da etkisini kaybetmesi pek tercih edilen bisi degil..

[signature][hline]*curiosity res-kills*
...mono

[Bu mesaj hilikus tarafından 17 Ağustos 2004 11:12 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
hilikus, 17 Ağustos 2004 11:08 tarihinde demiş ki:
bende bi iki aklima takilani soyliyim bari..

valla nereye yaptigini bilmiyorm, ama bahsettigin ruhani ögelerden neredeyse hicbirini ben goremedim...tek gördügüm yildirimvari bir S harf formunun metalik azcikda mekanik bi kimligikle orda beyaz uzay boslugunda dengesizce durusu...hani Slayer'in lavabo konseri dicem :P

ha eger dersinki benim sunumumla bu logo logo oluyor ayri tabi pazarlama da sektorün bi parcasi hehe :)

ama logo, kimlik gibi basit gozukup kivrandirtan islerde, isin kendisi anlatmali hikayeyi yada kimligi derim..ah bide deli gibi zoom out yapildiginda da etkisini kaybetmesi pek tercih edilen bisi degil..




1-Ne kadar süre bakarak geçirdiğini bilmiyorum ama kavramları göremediğine üzüldüm. Ben bir tasarımda gizemli, ve hafif bulanık anlatımların daha cekici olduguna inanan bir tasarımcıyım. Benim için tamamıyla cıplak bir kadın vücudu, ipeksi bir gecelikle bezenmiş, hafif gizemli bir bendenden cok daha az cekicidir. Aynen loş ışık gibi. Tabii senin sex hayatını bilmiyorum ama slayer'ın lavobası yorumu yersiz buldum. sadece bakmak degil, bazen görmekte gerekir. Ne kadar direk anlatacagın secimi tasarımcıya kalmıştır. Ama direklik olsun diye, kütüphane inşa ederken kitap şeklinde yapmazsın. Veya bir inşaat firmasının binasında, tuglaları sıvamadan bırakmazsın. dedigim gibi, gizemin cekimi ayrıdır; "bu ne dedirten" tasarımlar daha cok ilgi ceker. İnsan yapı itibariyle meraklıdır.



2-yok sunumun gercekten iyiydi ama finale bir tek bu yayımladıgım a4 ile kaldım. Ama sanırım jurilerin diger yorumcu arkadaslarımızdan farkı daha sakince inceleyebilmeleri. Yeri gelince saatlerce bakabilmeleri. diyeim uygun gelirse alıcı gözüyle bakabilmeleri.


3-sunumun sırasında kart vizitde kullanılmak üzere, cok ufak boyutlarda örnekler getirmiştim. O konuda bir endişe olmamıştı. Yazık ki diger cümleni de ben cıkaramadım, hani tüm gece uyumadım, aptalım biraz :)[signature][hline]yıllarımı bu işe verdim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Logonun ilk haline 100 üzerinden 99 verdiysemde galatasarylı olmam rağmen yeni haline 100 üzerinden 20 anca verilirmiş gii geliyor, sadece sanatsal değil felesefetikde olmuş :lol:[signature][hline]| Mail | Lominadze
[spo1=Herkeze Slogan Lazım]|The stupid sees difficulty in every opportunity;
the intelligent sees opportunity in every difficulty.|[/spo]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...