Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Compression Art


Spyro

Öne çıkan mesajlar

benim bildiğim(ki yanlış olabilir ?)
bunlar 9xKb'ye Quake3 benzeri bir oyun yapanlarin
introsu değilmi ?!
orada tüm texture'ler o an oluşturuyordu ?
http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=2219
http://www.theprodukkt.com
Hatta bu dosya tam olarak burada orjinalde
http://www.theprodukkt.com/demoscene.html
Sıkıştırmadan çok programlama teknikleri ile ilgisi var.
eskiden bazı forumdalar yarışmalar bile vardı.
1kb'de en çok ögre içeren directX uygulaması,opengl uygulaması vb....

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 17:54 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmm textureleri çalışmaya başladıktan sonra yaratıyorlar herhalde. photoshop da herhangi bir görsel malzeme kullanmadan sıfırdan bitmap oluşturmaya benziyor. güzel yapmış ama çatlaklar :)[signature][hline]Soru: Bir ampulü değiştirmek için kaç tane C++ programcısı gerekir?

Cevap: Hala fonksyonel düşünüyorsun!
Doğru tasarlanmış bir ampul nesnesi, değiştirme metodunu genel ampul nesnesinden miras alır!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yani şöyle; texture denen şey normal bir bitmap(resim), bitmap: "resmin boyutları"+"renkderinliği" +" arka arkaya sıralanmış renk kodları."

[SARI-KIRMIZI-KIRMIZI-MAVI-YESIL-BEYAZ] gibi bişi. benzeri bir yöntemle bunları da bellekte yapabilirsin.
yani boş bir bellek bölgesine arka arkaya belirli bir şekil yaratıcak şekilde renkler koyarsın hoop oldu sana texture.

3d oyunlarda ve bunun gibi demolarda önce sahneyi (3d olarak) belirtirsin sonra kameranın yerini belirtirisin. sonra ordan monitördeki görüntüyü alırsın. yani kameranın yer değiştirmesi programda ayrıca bir yer gerektirmez.

müzik kısmını bilmiyorum ama o da dijital olarak yapılmıştır, eskiden MOD dosyaları vardı onlara benziyordur.[signature][hline]Soru: Bir ampulü değiştirmek için kaç tane C++ programcısı gerekir?

Cevap: Hala fonksyonel düşünüyorsun!
Doğru tasarlanmış bir ampul nesnesi, değiştirme metodunu genel ampul nesnesinden miras alır!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BU aşağıda örnek adamların yaptığı yanında çok embesilce kalıyor ama .... :) :)
Diyelimki;
sadece kabarık bir "O" harfinden oluşan 16x16 bir bitmap olsun
16x16 24-bit bir bitmap'ın kapladığı alan ~16x16x3=786 bytedır
peki ben söyle yapsam ne olur ? bitmap'i 16 satır ve 16 sütüna ayırsam arkaplan için 0, "O" harfine denk gelen bölüm için 1 koysam ve benim programım çalışıtığında bunu yorumlayıp önce bir "O" harfi çizse sonrada buna emboss yapsa...
2x16=32 byte

%88 yerden kazanmış olurum :)
(hadi olmadı ya :) )
0000000110000000
0000011001100000
0001100000011000
0110000000000110
0110000000000110
0011000000001100
0001100000011000
0000011001100000
0000000110000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 18:35 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

amigada demolar vardı böyle... hey gidi demodisk ler...

düşük kb lı (30-40 filan) demoların yarıştığı yarışmalar var hala...

bi de www.the5k.org var biraz alakasız olsa da.. ööle işte.[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Criminal2, 22 Ağustos 2004 18:32 tarihinde demiş ki:
BU aşağıda örnek adamların yaptığı yanında çok embesilce kalıyor ama .... :) :)
Diyelimki;
sadece kabarık bir "O" harfinden oluşan 16x16 bir bitmap olsun
16x16 24-bit bir bitmap'ın kapladığı alan ~16x16x3=786 bytedır
peki ben söyle yapsam ne olur ? bitmap'i 16 satır ve 16 sütüna ayırsam arkaplan için 0, "O" harfine denk gelen bölüm için 1 koysam ve benim programım çalışıtığında bunu yorumlayıp önce bir "O" harfi çizse sonrada buna emboss yapsa...
2x16=32 byte

%88 yerden kazanmış olurum :)
(hadi olmadı ya :) )
0000000110000000
0000011001100000
0001100000011000
0110000000000110
0110000000000110
0011000000001100
0001100000011000
0000011001100000
0000000110000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 18:35 tarihinde değiştirilmiştir]
şimdi kabaca mantığını anladım. ama bu şekilde nası bi grafik yaratılır ki? yani sen werdiğin bu basit örnekte renkdir pixeldir hiçbişey yapmadın. sadece bi O şekli yarattın harflerle. yoksa ben senin ne sölediğini anlamadım mı?[signature][hline]a.k.a "bay bomba"
SWG: Ottkoo Jeliyeer of Eclipse Galaxy
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şöle ifade ediim ben de biraz. renk skalasının tamamını 2000x2000 pixel boyutlarında elde etmek istediimizi düşünelim. bu bitmap mantıında olduunda 2000x2000 pixel datası gerektiricektir. çok bu. onun yerine pogram yazıp kardeş rgb renklerin r sinden başla tekrar rye gelinceye kadar cycle edip yerleştir dersem. cücük kadar program yazmış olurum. annaşıldı mı?[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1kb OpenGL
http://perso.wanadoo.fr/franck.charlet/1k-OpenGL-Boulder.zip
2...
hyr gif formatı olmuyor dikkat ederse biz sadece çatıyı oluşturduk ve sonra programımız emboss'u kendi yaptı.
gif formatı resimleri taşıabilir ama bu taşıyamaz.. :): )

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 20:03 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...