Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Compression Art


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bildiğim kadarı ile eski bir çalışma bu. Sitelerini filanda incelemiştim ama o günden beri yeni bir çalışmalarına şahit olmadım. Ne gibi bir teknik uygulamışlar merak ediyorum.[signature][hline]mesela beş
Mesaj tarihi:
benim bildiğim(ki yanlış olabilir ?)
bunlar 9xKb'ye Quake3 benzeri bir oyun yapanlarin
introsu değilmi ?!
orada tüm texture'ler o an oluşturuyordu ?
http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=2219
http://www.theprodukkt.com
Hatta bu dosya tam olarak burada orjinalde
http://www.theprodukkt.com/demoscene.html
Sıkıştırmadan çok programlama teknikleri ile ilgisi var.
eskiden bazı forumdalar yarışmalar bile vardı.
1kb'de en çok ögre içeren directX uygulaması,opengl uygulaması vb....

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 17:54 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
hmm textureleri çalışmaya başladıktan sonra yaratıyorlar herhalde. photoshop da herhangi bir görsel malzeme kullanmadan sıfırdan bitmap oluşturmaya benziyor. güzel yapmış ama çatlaklar :)[signature][hline]Soru: Bir ampulü değiştirmek için kaç tane C++ programcısı gerekir?

Cevap: Hala fonksyonel düşünüyorsun!
Doğru tasarlanmış bir ampul nesnesi, değiştirme metodunu genel ampul nesnesinden miras alır!
Mesaj tarihi:
textureleri çalışmaya başladıktan sonra yaratmak ne demek? yani daha dorusu nasıl mümkün olur mantığı nedir biraz anlatsanız

zaman tuttum 12dk kadar sürüyo video. 12dk lık grafik we müzik 67kb tutuyo. inanılmaz ya[signature][hline]a.k.a "bay bomba"
SWG: Ottkoo Jeliyeer of Eclipse Galaxy
Mesaj tarihi:
yani şöyle; texture denen şey normal bir bitmap(resim), bitmap: "resmin boyutları"+"renkderinliği" +" arka arkaya sıralanmış renk kodları."

[SARI-KIRMIZI-KIRMIZI-MAVI-YESIL-BEYAZ] gibi bişi. benzeri bir yöntemle bunları da bellekte yapabilirsin.
yani boş bir bellek bölgesine arka arkaya belirli bir şekil yaratıcak şekilde renkler koyarsın hoop oldu sana texture.

3d oyunlarda ve bunun gibi demolarda önce sahneyi (3d olarak) belirtirsin sonra kameranın yerini belirtirisin. sonra ordan monitördeki görüntüyü alırsın. yani kameranın yer değiştirmesi programda ayrıca bir yer gerektirmez.

müzik kısmını bilmiyorum ama o da dijital olarak yapılmıştır, eskiden MOD dosyaları vardı onlara benziyordur.[signature][hline]Soru: Bir ampulü değiştirmek için kaç tane C++ programcısı gerekir?

Cevap: Hala fonksyonel düşünüyorsun!
Doğru tasarlanmış bir ampul nesnesi, değiştirme metodunu genel ampul nesnesinden miras alır!
Mesaj tarihi:
BU aşağıda örnek adamların yaptığı yanında çok embesilce kalıyor ama .... :) :)
Diyelimki;
sadece kabarık bir "O" harfinden oluşan 16x16 bir bitmap olsun
16x16 24-bit bir bitmap'ın kapladığı alan ~16x16x3=786 bytedır
peki ben söyle yapsam ne olur ? bitmap'i 16 satır ve 16 sütüna ayırsam arkaplan için 0, "O" harfine denk gelen bölüm için 1 koysam ve benim programım çalışıtığında bunu yorumlayıp önce bir "O" harfi çizse sonrada buna emboss yapsa...
2x16=32 byte

%88 yerden kazanmış olurum :)
(hadi olmadı ya :) )
0000000110000000
0000011001100000
0001100000011000
0110000000000110
0110000000000110
0011000000001100
0001100000011000
0000011001100000
0000000110000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 18:35 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
amigada demolar vardı böyle... hey gidi demodisk ler...

düşük kb lı (30-40 filan) demoların yarıştığı yarışmalar var hala...

bi de www.the5k.org var biraz alakasız olsa da.. ööle işte.[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Mesaj tarihi:
said:
Criminal2, 22 Ağustos 2004 18:32 tarihinde demiş ki:
BU aşağıda örnek adamların yaptığı yanında çok embesilce kalıyor ama .... :) :)
Diyelimki;
sadece kabarık bir "O" harfinden oluşan 16x16 bir bitmap olsun
16x16 24-bit bir bitmap'ın kapladığı alan ~16x16x3=786 bytedır
peki ben söyle yapsam ne olur ? bitmap'i 16 satır ve 16 sütüna ayırsam arkaplan için 0, "O" harfine denk gelen bölüm için 1 koysam ve benim programım çalışıtığında bunu yorumlayıp önce bir "O" harfi çizse sonrada buna emboss yapsa...
2x16=32 byte

%88 yerden kazanmış olurum :)
(hadi olmadı ya :) )
0000000110000000
0000011001100000
0001100000011000
0110000000000110
0110000000000110
0011000000001100
0001100000011000
0000011001100000
0000000110000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000
0000000000000000

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 18:35 tarihinde değiştirilmiştir]
şimdi kabaca mantığını anladım. ama bu şekilde nası bi grafik yaratılır ki? yani sen werdiğin bu basit örnekte renkdir pixeldir hiçbişey yapmadın. sadece bi O şekli yarattın harflerle. yoksa ben senin ne sölediğini anlamadım mı?[signature][hline]a.k.a "bay bomba"
SWG: Ottkoo Jeliyeer of Eclipse Galaxy
Mesaj tarihi:
şöle ifade ediim ben de biraz. renk skalasının tamamını 2000x2000 pixel boyutlarında elde etmek istediimizi düşünelim. bu bitmap mantıında olduunda 2000x2000 pixel datası gerektiricektir. çok bu. onun yerine pogram yazıp kardeş rgb renklerin r sinden başla tekrar rye gelinceye kadar cycle edip yerleştir dersem. cücük kadar program yazmış olurum. annaşıldı mı?[signature][hline]unity100, 18 Temmuz 2004 22:05 tarihinde demiş ki:
bababababababa ba. ahelogg ahelog hele hele helelehlelelee.
Mesaj tarihi:
oradaki her 1 yada 0 bir pixel'in değerini verdi.
ör: 0 kırmızı ve 1 mavi olsun
program o patterin okuduğunda her 0 için 255,0,0 olan bir pixel her 1 içinde 0,0,255 olan bir pixel yaratsın.
böylece bir resim elde ederiz.
Mesaj tarihi:
1kb OpenGL
http://perso.wanadoo.fr/franck.charlet/1k-OpenGL-Boulder.zip
2...
hyr gif formatı olmuyor dikkat ederse biz sadece çatıyı oluşturduk ve sonra programımız emboss'u kendi yaptı.
gif formatı resimleri taşıabilir ama bu taşıyamaz.. :): )

[Bu mesaj Criminal2 tarafından 22 Ağustos 2004 20:03 tarihinde değiştirilmiştir]
×
×
  • Yeni Oluştur...