Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.2(PCGamer Haberi)


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
tunca said:

ekstra 1 queen yaparak zaten ekstra enerjiyle istedigin zaman healını da tumorunu de atarsın alakası yok konuyla, ama o hatcherynin 10 sn larvasız kaldığı zamanı hiç bir şekilde telafi edemezsin


extra 1 hatch atıp cokda güzel telafi edebilirsin neden edemiyosunki.

anlıyorum yanı, larva inject coooook güclü bir skill, hatta oyundaki en güclü macro mekaniği, digerleri yanına bile yaklaşamıyor, ne addonlar ne chronoboost, ne mule. zedrg mükemmel larva inject ederek oynanmaya göre ayarlanmış öle olmadığında dezavantaja düşüyoruz gibi geliyo ama, öle dğeil yanı. eğer larca kacırıyosan atıcaksın bi hatch daha hatanı telafi ediceksin. teoride benım zerge hiç phoenix kaybetmemem gerekiyo. cidden zergün elinde burrowed hydra dısında phoenix öldürücek bişey yok ama kaybediyorum yenisini basıyorum, o kayıpta telafi olmuyo işte al, 150min 100 gaz geriden oynuyorum hep, halbuki öle olmaması lazım.

öncelikle kabul edinki, larva inject cok güclü bir mekanik, onuda kacırıyorsa bir oyuncu 300 mineral daha bayılıp telafi edicek.
Mesaj tarihi:
Cuce said:

tunca said:

ekstra 1 queen yaparak zaten ekstra enerjiyle istedigin zaman healını da tumorunu de atarsın alakası yok konuyla, ama o hatcherynin 10 sn larvasız kaldığı zamanı hiç bir şekilde telafi edemezsin


extra 1 hatch atıp cokda güzel telafi edebilirsin neden edemiyosunki.

anlıyorum yanı, larva inject coooook güclü bir skill, hatta oyundaki en güclü macro mekaniği, digerleri yanına bile yaklaşamıyor, ne addonlar ne chronoboost, ne mule. zedrg mükemmel larva inject ederek oynanmaya göre ayarlanmış öle olmadığında dezavantaja düşüyoruz gibi geliyo ama, öle dğeil yanı. eğer larca kacırıyosan atıcaksın bi hatch daha hatanı telafi ediceksin. teoride benım zerge hiç phoenix kaybetmemem gerekiyo. cidden zergün elinde burrowed hydra dısında phoenix öldürücek bişey yok ama kaybediyorum yenisini basıyorum, o kayıpta telafi olmuyo işte al, 150min 100 gaz geriden oynuyorum hep, halbuki öle olmaması lazım.

öncelikle kabul edinki, larva inject cok güclü bir mekanik, onuda kacırıyorsa bir oyuncu 300 mineral daha bayılıp telafi edicek.

Eğer hatasız larva inject atmaya göre tasarlanmadıysa larva inject e nerf gelsin ama queuelenebilisin chrono boost ve mule gibi. Neden biz 25snde bir larva atmazsak telafi edilemez şekilde geri kalıyoruz ? Ekstra hatchery yapmak geçerli bir telafi değil, ekstra hatchery atarsın bi tane de ekstra queen yaparsın ona da larva atarsın, doğrusu budur, herhangi bir geçerliliği yok söylediğinin. Neden diğer ırklarda makro mekaniği olarak mükemmeli yakalamak bu kadar kolayken zergde bu kadar zor ? Ya zerg'e kullanım kolaylığı gelmeli queue edilerek ya da mule ve chrono boosta cd gelmeli.
Mesaj tarihi:
abi bir de şöyle bir şey var.earlygame-midgamede zaten ben bile kaçırmıyorum prolar hiç kaçırmıyodur.lategamede heryerde farklı bir aksiyon dönüyorken farketsen bile inject edicek zamanın yok.prolar edemiyor ben hiç edemiyorumdur sdf.ama mule-chronoda etraf sakinleştikten sonra basee dönüp spamliyosun hepsini
Mesaj tarihi:
Cuce said:

ha ama bence ne olabilir daha öncede yazdım, injectli hatcherynın iconu fakrlı olsun işte, veya altında bar olsun hotkeyden bakıp anla işte

olay larva zamanının geldiğini anlamak değil, diğer yaptığın işlerden apm ayırıp o larvayı da her 25snde bir araya sokuşturabilmek.
Mesaj tarihi:
hacı anlamıyosunuz anlatamıyo muyum anlamadım


MULE VEYA CB ATMAYA VAKİT AYIRAMAYIP 100 ENERJİN OLDUĞUNDA 2 KERE ATABİLİYOSUN DİREK AMA LARVAYA VAKİT AYIRAMAYIP 50 ENERJİN OLDUĞUNDA SADECE 1 TANE ATABILIYOSUN




olay bu
Mesaj tarihi:
yahu tunca, tossda eger aptal seyleri boostlarsan geride kalıyosun bu kadar basit. baya geride kalıyosun hemde işci boostlıayamzsan.
gateway cdsini kacırsan zaten allah öldün bittin. toptan geridesin. öle mükemmeli yakalamak giye bişey yok yanı.

ayrıca bende apm ayırıp pylona gidip adam basıyorum combat sırasında? hiçb ifarkı yok, hatta ben daha cok tıklatıyorum hadi bakalım. aynı sekilde binalara gidip boost atıyorum onada amp kaybediyorum.

ayrıca misss gibi telafi, nasıl telafi değil fazladan hatch basmak. macronu bozarsan para birikirse, fazladan production binası basmak telafidir, nasıl telafi değil diyebilirsinki.

mükemmel oyuna ulaşmak zor ise diger iki ırklada zor. terranda derki, durmadan agress et durmadna barracs gezdir, scan biriktirmek zorudna kalma 50 snde bir mule at. bunu yapmak cok zor terranın mükemmel oynamak cok zor. gayette haklı olur.


hanı en lategame dersen, bütün upgler bitmiş bütün reseachler tamamlanmış heryer sature veya dah cok probe basılmak istenmiyor, o zaman biriksin işte chronoboost. aha o zamanda zergün larva biriktirme acantajı işin icine giriyo ama? terran toss öle production binası biritiremiyo.
Mesaj tarihi:
zergler ağlak bunu kabul edin. ikinci bir emre kadar ağlamak yasaklanmıştır forumlarda.

10 saniyenin lafı ediliyor ya en çok ona yanıyorum. 10 saniye yüzünden kimse oyun kaybetmez beyler. dünyada hiç bir sistem %100 verimle de çalışmaz ayrıca. eğer 10 saniye geç attığınız larva injectin sözünü edecekseniz ben de 1 saniye geç attığım mule'un lafını ederim. sonuçta param 1 saniye geç gelmeye başlayacak.

halbuki o 10 saniyeler 1 saniyelerden önce hepimizin oyununda düzeltilmesi gereken 10larca hata var.

ve diyorum tekrar. eğer macro yeteneklerinde değişikliğe gidilecekse hepsinde gidilmesi lazım. ben de tek hatcheryde 6'dan fazla larva istemiyorum. ben brxdan bina yapmayı unuttuğumda o vakit geri gelmiyor; ama zerg tek hathcheryde 1000 tane larva biriktirebildiği için bu açığı kapatabiliyor.

şimdiii sonuca gelirsek. bu kadar uzun tartıştığımıza değecek bir konu değil. ha macro yeteneklerde çok daha yaratıcı ve keyifli değişiklikler yapılabilir. zamanla değişeceklerinden de adım gibi eminim.
Mesaj tarihi:
yahu niye mule ve cb ile direkt kiyaslaniyor ki larva. tum production binalarina bakmak lazim. ozellikle toss warpway kacirirsa onun da uniteleri gg.

Cuce said:

gateway cdsini kacırsan zaten allah öldün bittin. toptan geridesin. öle mükemmeli yakalamak giye bişey yok yanı.
Mesaj tarihi:
tunca said:

Mum_Chamber said:

tekrar dusundum de larva inject icin bik bik etmek cook anlamsiz.

huun said:

zerg 300 mineral ile tek hathcheryde 10000 tane larva biriktirip bir anda milyonları üstüme salarken, "tek hatcheryde 6dan fazla larva çıkmasın ühühü" diye AĞLIYOR MUYUM?*


bu cok mantikli, mule'un birikmesi sorunsa daha buyuk sorun larva birikmesi. iki basedeyken bile bir anda 15 muta cikmak diye birsey varken, terranin oyunun hicbir asamasinda boyle dramatik bir gecis yapmasi mumkun degil.

kaldi ki, larva basmayi unuttuysan pek bir kaybin yok, yine larva birikiyor ama daha az larvan oluyor. terran ve protoss'ta unite basmayi unuttuysan gecmis olsun. 5rax'in varsa 40 saniye unite basmadiysan 20 marine geridesin demektir. zerg'le larvayi unuttuysan topu topu 4 unite kacirdin demek.


bu bahsettiğin bir anda 15 muta çıkarmak bir avantaj değil tam tersine zerg'ün toss ve terranla eşit duruma gelebilmesi için gerekli bir mekanik. şöyle ki terran da toss da nasıl kompozisyonda bir ordu yaparsa yapsın bir yere kadar etkili olabiliyor ama zerg rakibin ordusunun tam counterını yapmak zorunda. yanlış kompozisyonda bir ordu yaparsa hiç bir şansı yok


e abi isine geldigi noktada "bu lazim tabi, bunu yapmazsak counterlayamiyoruz" oluyor, isine gelmeyince "nerf terran" mi?

mass marauder gidiyorum, adam 40 saniyede mass mutaya donup oyunu elime veriyorsa burada ben denge icin bir degisiklik degil, zerge cok buyuk avantaj goruyorum. o zaman terran da istedigi binadan istedigi uniteyi basabilsin, biz niye reactor ile tech lab ayari yapicaz diye besyuz takla atiyoruz?
Mesaj tarihi:
Cuce said:

yahu tunca, tossda eger aptal seyleri boostlarsan geride kalıyosun bu kadar basit. baya geride kalıyosun hemde işci boostlıayamzsan.
gateway cdsini kacırsan zaten allah öldün bittin. toptan geridesin. öle mükemmeli yakalamak giye bişey yok yanı.

evet işçi boostlayamazsın ama başka bir şey boostlayabilirsin tam telafi olmasa da kabul edilebilir bir telafi.


Cuce said:

ayrıca misss gibi telafi, nasıl telafi değil fazladan hatch basmak. macronu bozarsan para birikirse, fazladan production binası basmak telafidir, nasıl telafi değil diyebilirsinki.

nasıl telafi değil bakalım o zaman adım adım, yukarda bahsettiğin protoss örneğiyle karşılaştıralım.

oyun güzel bir seyirde ilerliyor, combat başladı, combat sırasında sen chrono boost kaçırdın 100 enerjin oldu ben de larva kaçırdım 50 enerjim oldu. şu durumda protssun bunu telafi etmek için yapabileceği en basit şey exp'inin tamamlanmasını bekleyip o tamamlandığında ekstra enerjiyi ordan da probe hızlandırmak için kullanabilir. veya işçileri hızlandırmaktansa upgi hızlandırmayı seçebilir, veya zealotunu veya stalkerını vs duruma göre bir çok şekilde minimum kayıpla hatasını telafi eder.

Şimdi zerg e bakalım ilk larvasını attı kaldı 25 enerji. bu 25 enerjiyi creep tumor yapmak için kullanabilir, ama zaten yaptığı ekstra queenle yeterli creep tumor atmıştı ve o tumorleri ilerletiyor. Bir de senin önerine bakalım, 0 25 enerjiyi telafi etmek için hatchery yapmayı öneriyorsun. Zerg oyuncumuz tamam o zaman madem 25 enerjim artmış bir hatchery atim de telafi ediyim diyor, bir drone u alıp hatchery yapmaya başlıyor. hatchery yaklaşık 120sn sonra bitiyor ve artan 25 enerjisini biten hatchery üzerinde diğer işlerden vakit bulduğunda biter bitmez kullanıyor, biter bitmez kullanıyor ki hatchery yine larvasız kalmasın. ama bu sırada bir harras yiyo ve bi 25 enerji daha artıyor, bu 25 enerjiyi harcamak için bir hatchery daha yapıyor.

senin dediğin çözüm üzerinden gidince gördüğün gibi saçma sapan bir senaryo oluşuyor.

Ha önceden yap hatcheryi diyorsan bu telafi değil önlem almaktır, ben de o zaman sana önceden bir nexus daha yap böylece chrono boost atamasan bile chrono boostlu gibi aynı hızda sürekli probe üretebilirsin derim. Pek mantıklı değil di mi?
Mesaj tarihi:
huun said:

zergler ağlak bunu kabul edin. ikinci bir emre kadar ağlamak yasaklanmıştır forumlarda.

10 saniyenin lafı ediliyor ya en çok ona yanıyorum. 10 saniye yüzünden kimse oyun kaybetmez beyler. dünyada hiç bir sistem %100 verimle de çalışmaz ayrıca. eğer 10 saniye geç attığınız larva injectin sözünü edecekseniz ben de 1 saniye geç attığım mule'un lafını ederim. sonuçta param 1 saniye geç gelmeye başlayacak.

halbuki o 10 saniyeler 1 saniyelerden önce hepimizin oyununda düzeltilmesi gereken 10larca hata var.

ve diyorum tekrar. eğer macro yeteneklerinde değişikliğe gidilecekse hepsinde gidilmesi lazım. ben de tek hatcheryde 6'dan fazla larva istemiyorum. ben brxdan bina yapmayı unuttuğumda o vakit geri gelmiyor; ama zerg tek hathcheryde 1000 tane larva biriktirebildiği için bu açığı kapatabiliyor.

şimdiii sonuca gelirsek. bu kadar uzun tartıştığımıza değecek bir konu değil. ha macro yeteneklerde çok daha yaratıcı ve keyifli değişiklikler yapılabilir. zamanla değişeceklerinden de adım gibi eminim.

bu 10snin hesabı değil, 10snlerin üst üste gelmesiyle oluşan durumun hesabı
Mesaj tarihi:
huun tek hatcheryde 6 dan fazla larva istememenin nasıl geçerli bir sebebi var ? zerg'ün ünite üretimini son ana kadar bekletmesi gerekiyor doğru counterı oluşturabilmesi için, bir anda çok fazla ünite yapabilmesinin sebebi bu.
×
×
  • Yeni Oluştur...