Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Patch 1.2(PCGamer Haberi)


Sage

Öne çıkan mesajlar

http://www.pcgamer.com/2010/09/26/blizzard-on-starcraft-ii-1-2-patch-zerg-balance-issues/

tldr;
- Esports patchi!
- Chat odaları!
- Yeni ladder sezonu!
- Zerg buffları!
"Chris Sigaty" said:

we’d like out by the end of the year. :(

Teamliquid linki:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=156036
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence Zergde kesinlikle bir şeylerin değişmesi gerekiyor. Zerg oynarken farkediyorsunuz zaten, böyle bir şey eksik gibi. Belki bu Lurker veya Defiler ile giderilicektir Heart of the Swarmda. Ancak o zamana kadar yeni patchlerle Zergin bu tanımlanamayan (:)) eksikliği giderilmeli. Örneğin unitelerinin kullanım amaçlarını artıracak değişikliklere gidilebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zergün sorunu şu, eskiden zerg sayıca üstündü. şimdi terran aşiri kolay, ling basar gibi marine basabiliyorsun,roachdan çok daha üstün mara basiyorsun. üstelik bu üretimi gerçekleştirirken işçi de basmaya devam ediyorsun. açıkcası merak etmiyor değilim kimin fikriydi medievac(dropship+medic tamam op falan değil de uzaydan heal atiyor alşdsja) ve marauder birimleri.

lurker şart, spider mine şart,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açıkçası bu queen işinin çok abartıldığını düşünüyorum, geçen Day9'ın da yayınladığı bazı maçlarda görülüyor ki queensiz de gayet rahat macro yapılabiliyor, hatta oyun başı değil oyunun ortalarına doğru yapılsa çok daha işe yarayacağı ortaya çıkıyor. Her ırk oyuncusu gibi zerg oyuncuları kendi ırkları için buff istiyor, ama queen zaten yardımcı bir birim, ona otomatik larva koyma getirilmesi diğer ırklara iptal edilene kadar durmaksızın worker yapma özelliği getirilmesi gibi bir şey. Oyunun belini kıracak bir değişim.

TvZ ve TvP'nin biraz daha dengelenmesi gerekiyor, terran OP demiyorum ama her ırka karşı gereğinden fazla dominantlık kuran birimleri var, ghostun protossa tankların zerglere, maruaderın armoru olan her şeye karşı olan üstünlüğü gibi. Yavaş yavaş hallediliyor zaten artık.

Ha bu arada bunun gerçek olduğunu hiç ama hiç sanmıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakas arkadaş,

day9 nın yayınladığı funday monday geyiğinde gösterdiği repler 300 400 puan üstü adamlar değil. Geyiğine yapılmış bişey. 14te 16 da queen basmayip ling bust roach bust tarzi cheese yapmiyorsan herşekil abarti geriye düşersin. Queen zerg macrosunun temel taşı. Queen i geciktirip fast expand 2 queen açilişlar vs. ler var ama herşekil queen şart. saçmalamayin.

Zerg in problemi de ünitelerinin ezik olmasi vs. şeyler değil. Protoss un eskiden Brood war da yaşadığı early mid game problemi. Özellikle Terran a karşı iyi scout yapamazsaniz gelebilecek tonlarca tehlike var 3 rax mm push, banshee/cloak banshee, Thor drop, fast expand ve daha niceleri. Terran bunlardan herhangi birini yapiyorsa ve iyi scout edemediyseniz en ufak yanliş tercih zergin oyunu vermesine sebep oluyor.
Early mid game de sürekli defansif takilmak problemi var zergin. Roach 1 supply iken biraz daha rahattı mara dan korkmuyorduk en azından.

Ayrica benim şahsi fikrim olarak iki şey var oyunda imbalance oluşturabilecek. Zerg te massive damage dealer bir ünite yok. Thor Tank Colossus gibi. Ultra nın oyuna giriş süresi çok daha uzun diğer ünitelere kıyasla, bu da yetmezmiş gibi 1 thor la coloyla yapabildiğiniz şeyleri 1 ultrayla yapamiyosunuz.
Bi başka olay da void ray / banshee nin zerg te bir counterpart i olmamasi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Queen macrosunu kaçıran çoğu zerg dolan queen enerjisini boşaltmak için baselerine ikinci hatcheryi atıyor ve yeni gelen oyuniçi saatle zor olmaması lazım. Zerg macrosunun tek kötü yani creep ve queen dinamikleri birleşince diğer ırklara göre daha zor ve can sıkıcı olması. Bence queen macrosu diil de creep mekaniği düzelcek. Özellikle hydranın ya base hızını arttırıp creep bonusunu azaltcaklar ya da creep bonusunu health regen gibi birşeye çevirip bütün ünitelerin hızlarıyla oynıcaklar. Queen ve Hydra dışında bütün zerg üniteleri creepten 30% bonus alırken, queen ve hydra 50% alıyor saçma bence hydranın offcreep speedi daha fazla olmalı :).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inject larva ile chrono boost aynı zorlukta bence. terran'ın macro yeteneği basit ama diğer ikisi kadar oynanışa etkisi yok. zaten benim olan minerali bir süre daha hızlı topluyorum o kadar.

zergü bozan creep angaryası. düzeltmesi basit aslında onu bence. tumörden shiftle waypoint çizer gibi creepin yayılacağı yolu belirteceksin kendi kendine ilerleyecek. iş otomatiğe bağlandığı için tabii biraz handikap eklemek lazım, o da tümörlerin cooldown'ı arttıracaksın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

inject larva ile chrono boost aynı zorlukta bence. terran'ın macro yeteneği basit ama diğer ikisi kadar oynanışa etkisi yok. zaten benim olan minerali bir süre daha hızlı topluyorum o kadar.


oyunun olayi senin olan minerali daha hizli toplamak degil mi zaten? 5 harvester bile uzun vadede oyunun cehresini degistirirken mule'e "oyuna o kadar da etkisi yok" deme huun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tunca said:

mule ve chrono boost a cooldown gelmesi lazım eşitlenmesi için.
harcama harcama aklına gelince 4 tane mule birden at oh ne güzel.


evet, temel sorun bu.

ama o zaman da terran'i cloaked unitelerin oldugu oyunda handikaplamis oluyorsun. scan icin mi enerji biriktiriceksin mule ile daha cok para mi kazanacaksin.. biraz haksiz bir secim.

onun yerine injection da tek queen'den gelmek kaydiyla bir sekilde stackenebilmeli
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mule olayına niye bu kadar kafayı takıyorsunuz anlamadım.

ben oyun başında orbital command yaparken toss chrono boost ile benden 4 ya da 5 peon fazla basarken bişe diyor muyum? o ilk inen mule sadece aradaki farkı kapatmaya yarıyor yani. oyun başında öyle bana havadan gelen bir para yok ortada.

toss chrono boost sayesinde benden daha az mineral harcayıp (daha az sayıda gateway) aynı sayıda birim üretebilirken birşey diyor muyum?

zerg 300 mineral ile tek hathcheryde 10000 tane larva biriktirip bir anda milyonları üstüme salarken, "tek hatcheryde 6dan fazla larva çıkmasın ühühü" diye AĞLIYOR MUYUM?*

*: sen bunu üstüne alma mumcum. ağlak zerglere bu lafım :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:

mule olayına niye bu kadar kafayı takıyorsunuz anlamadım.

ben oyun başında orbital command yaparken toss chrono boost ile benden 4 ya da 5 peon fazla basarken bişe diyor muyum? o ilk inen mule sadece aradaki farkı kapatmaya yarıyor yani. oyun başında öyle bana havadan gelen bir para yok ortada.

toss chrono boost sayesinde benden daha az mineral harcayıp (daha az sayıda gateway) aynı sayıda birim üretebilirken birşey diyor muyum?

zerg 300 mineral ile tek hathcheryde 10000 tane larva biriktirip bir anda milyonları üstüme salarken, "tek hatcheryde 6dan fazla larva çıkmasın ühühü" diye AĞLIYOR MUYUM?*

*: sen bunu üstüne alma mumcum. ağlak zerglere bu lafım :D

macro mekaniklerinin kullanım kolaylığından bahsediyoruz ırksal imbalıklara hiç girmeyelim bence . mule un etkisi oyun başında değil iki tarafında az resourceı kaldığı ve 2-3+ orbital command in olduğu late game durumlarında ortaya çıkıyor. exp alıp 2-3 orbital commandden 10 tane mule atıp 2349023 tane marine yap, ben exp aldıktan 10 dk sonra aynı minerali toplayabiliyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim düz marine ballunu counterlamam için en basidinden baneling + infestor yapmam lazım ki ikisi de inanılmaz gaz isteyen üniteler. olay terran'ın bu kadar ani bir şekilde mineral toplayıp benim aynı hızda gaz toplama kabiliyetimin olmaması uzayan oyunlarda. yani şunu demek istiyorum çok eşit giden bir oyunda, öyle bir durum olabiliyor ki terran 1dk içinde mule sayesinde inanılmaz bir mineral income'a sahip oluyor. benim bu mineral income'ıyla yapılan marineleri counterlayabilmem için çok önceden expimi almış olup bir sürü de drone çalıştırıyo olmam lazım. bu da command centerı kenara uçurup 10 mule basıp 1 dk içinde 3k mineral kazanmaktan çok daha fazla planlama isteyen bir şey. ha zerg kolay exp alıyo denicek şu an terran ve protoss'un bw'de olmayan mobilitesi varken(4 marauder + bir medivac nexus da hatchery de 15snde gg)tek kolaylığı hatchery'nin diğer ana binalardan 100 mineral az olması ve direk ana binadan force basabiliyo olması. ikisi de bahsettiğim late game durumunda pek bişi farkettirmeyen etkenler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...