Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Kotick'den dahiyane fikirler #89752: Cutsceneleri film diye satmak


HellHound

Öne çıkan mesajlar

said:
huun'un dediği "e madem öyle, neden yepyeni gıcır oyun parası istiyorlar?" ki sen anlamamışsın anafikrini yazdığının. 60$'a expansion gördüysen sen göster madem oyun piyasasını iyi biliyorsun.


60$değil zira uzun yıllar önceydi, ama mesela Episode 1, o zamanki oyunların fiyatında çıkmıştı.
Epi1 ki dünyanın en kısa oyunlarından, sadece single, hiç bir yeniden oynanırlığı yok. Ama oyunun kendisine yakın fiyattaydı. Ha, bence fiyatı hakediyordu, o içeriği oynamak çok güzeldi. Ama düşünürseniz, fiyat-içerik oranı olarak HL2yle karşılaştırınca çoooooooooooook pahalıydı.

Ayrıca bir oyunun fiyatını sizce MOTORU belirliyorsa, bir çok oyun hazır motorları kullanıyor, hatta devam oyununda bile aynı motorla devam ediyor. O zaman bu oyunlar hep ucuz olsun?

Bir oyunun motoruyla fiyatının alakası yok. Eğer öyle olsaydı her yeni motor nesilinde fiyatları katlamak gerekirdi. Oyunun fiyatı kalitesiyle alakalı. SC de son dönemin en müthiş oyunlarından. Expansionların da bunu devam ettireceğine eminim (hem SP hem MP).

Şunu niye anlamıyorsunuz? HoS, SON KULLANICI için, WoL kadar içeriğe sahip olacak. Bu süreç boyunca beleşe kullandığınız B.net servisinin gelişeceğini de unutmayın. Sonra Blizzard bu oyuna yıllarca destek verecek, hem de çok uzun yıllarca. Bu bir çok firmada bulamayacağınız bir olay.

Piyasadaki oyunların çoğundan daha kaliteli içeriğe sahip, hepsinden daha dengeli ve çıkar çıkmaz competetive piyasaya bomba gibi düşen MP'ye sahip, sadece yaratıcılıkla sınırlayan map editöre sahip bi oyundan bahsediyoruz. Ve daha fiyatı belli olmadan, 10$ için kıyameti koparıyorsunuz. Eğer o fiyatı HAKETMEDİĞİNİ düşünüyorsanız, almazsınız. Bu kadar basit. Oyun piyasasına bakarsanız, tüm ıvır zıvır oyunların arasında böyle yükselen bu oyun, bu parayı hakediyor kardeşim. Hakettiği için de deli gibi sattı. Alan memnun, satan memnun. Verdiğim paranın her kuruşunu hakettiğine inanıyorum. Siz inanmıyorsanız, almazsınız.


said:
dahiyane fikirleriyle en çok alakadar olduğum eğlence sektörünün canına okuduğundan ötürü ne hak veririm ne de başka birşey.

gerçekten eğlence sektörünün kotick'in tek başına verdiği kararlarla şekillendiğini mi iddia ediyorsun?

said:
monthius, hayır kotik blizz'in patronu. "cutscene çıkarıp ayrı satacaksınız" dese öyle yapmak zorundalar. bu kadar net bir durum.


Hayır o kadar net bir durum değil. Büyük firmalar böyle işlemiyor. Patron gidip kafasına göre "hadi marineler pembe zırh giysin, oyunu da BİN DOLARDAN SATALIIIIM" diye karar veremez. Binlerce kişilik bir firmadan bahsediyoruz. Mali işlerden sorumlu departmanlar piyasa araştırmaları yapıyor, diğer oyunlara bakıyorlar, ellerindeki mala bakıyorlar, piyasadaki potansiyele bakıyorlar ve bu incelemelerin sonunda belirleniyor fiyatlar. Kotik sırf istedi diye karar alamaz. ActiBlizz'in CEOsu kendisi, ama hala bir yönetim kurulu var. Kotik fikir önesürebilir, bunların gerçekleşmesi için ısrarcı da olabilir, ama öyle dediğin gibi iş onun lafıyla bitmiyor. Ne kadar fantastik düşünceleriniz var yahu.


said:
venator, 1 yılda koca koca oyunlar yapılıyor yahu, duke nukem forever 14 yıl tuttuysa bu oyun da 7 yıl tuttu. 1-2 yıllık bir olay yok, 3-4 birim, cgi video ve bölüm yapıp koyacaklar. duyan da garajda 2-3 arkadaş hazırlıyor oyunu sanır. :p


Zaten tam olarak, 2-3 arkadaş garajda hazırlamadığı için, işler o kadar basit değil. 1-2 yıllık bir olay yok derken bunu neye dayandırıyorsun? Gerçekten 3-4 birim, video ve bölüm yapmayı böyle evlerinde oturup karınlarını kaşırken bir yandan tv izleyip bir yandan map editörde haritaya tıklayarak yaptıklarını falan mı sanıyorsun?

Şu an SC2 oldukça dengeli bir oyun. Blizz bunu patchleyerek daha dengeli hale getirecek. Bu yeni gelen birimler (ırk başına 1-2 birim diye düşünüyorum)
1-O ırka lore olarak uymalı
2-O ırkın şu an varolan dengesinde kendine yer bulmalı (görev anlamında)
3-O ırkın dengesini bozmamalı
4-Oyundaki dengeye uymalı
5-Bunun aynı anda tüm birimler için yapılması lazım

Bu HİÇ de kolay bir iş değil, başlı başına bir olay. Bunun için eminim şu an deli gibi inceliyorlardır multi oyunları. Hangi ırkın neye ihtiyacı olabilir, nasıl çözümler sunulur vs.

Öyle "3-4 birim ekleyelim" diye geçilecek bir iş değil.

CGIlar ve bölüm içi videolar, bölümlerin tasarımı, hikaye örgüsü, seslendirmeler vs Bunların hiç biri öyle "lan hadi motor hazır, oturalım bu ay bitirelim" diye biten işler değil. Blizzard kalite kontrol konusunda resmen paranoyak bir firma ve deli gibi ince eleyip sık dokuyorlar. Defalarca iterasyonlara giriyor her şey ve eğer istedikleri çizgiye ulaşmazsa, kullanmıyorlar.

Blizzard deli gibi profesyonel bir firma. Hiç bir işlerini öyle "hacı gel şunu bitiriverelim" diye bırakmıyorlar.


said:
sc2 WoL de hikaye namina cok birsey yok, bariz 30 mission kotasini dolduralimd alaf etmesinler diye kasmislar 5 saatlik MW2 gibi


RR'nin yükselişi
Kerrigan'ın ve Zerg'ün geri dönüşü
Kerrigan'ın.. (oyunun sonu, spoiler vermiym)
Overmind hakkında öğrendiklerimiz
Tassadar hakkında öğrendiğimiz
Dark Voice hakkında öğrendiklerimiz
Hybridler hakkında öğrendiklerimiz
Valerian'ın babasına karşı çıkışı
Mengsk'in geçmişinin halka sunulması
Spectrelerle ilgili alt-hikaye
Dış kolonilerle ilgili alt-hikaye

Nasıl bir şey yok yahu?!

Ayrıca SC2 ve 2 expine bir hikaye olarak bakarsanız, 1. oyun nispeten giriş ve gelişmenin başı. HoS'da gelişme devam edecek ve son expte gelişmenin sonu ve sonuç kısmını göreceğiz.

Sanırım insanların düştüğü en büyük yanılgı, bu oyunun hikaye mantığını SC1 ile karşılaştırma. SC1de her görev "dünyadaki çok büyük epik ve çok önemli bir olaaağğğyyy" şeklindeydi. SC2 ise, bu olaylar sırasında gerçekleşen diğer olaylara da odaklanarak, hem lore'u zenginleştiriyor, hem bize karakterler hakkında bilgi veriyor. Ben SC dünyasını seven bir insan olarak, bu mantığı çok sevdim

Eğer 3 ırk da olsaydı, muhtemelen sadece rebellion ve artifact görevleri olacaktı. Sonra diğer ırka geçecektik. Oysa şimdi RR hakkında ve SC dünyası hakkında bir sürü şey öğrenmiş olduk.


said:
5 yıl önce milletin ayağa kalkacağı olayları endüstri standardı haline getiriyor ki lan play'in kaldırılmasından devamlı net bağlantısı şart koşmasına, fiyatları 10$ arttırmaya, yeni fikirleri öldürüp devam oyunu çıkarmaya vs vs (başlık açmıştım orada sayfalarca anlatan adamın linki vardı ilk mesajımda) sonu gelmeyen son kullanıcıya zarara neden olan bir adam.


Activ kısmını bilmiyorum, ama Blizz kısmının oyun GELİŞTİRME işlerine kotick karışmıyor. Blizz'in Acti-Blizz ikilisinde daha büyük hisseye sahip olması bir yana dursun, bir CEO, firmanın üst seviye işleriyle ilgilenir. Blizzard Activ gelmeden önce de 3 dünyaya odaklıydı, geldikten sonra da devam ediyor. A bi dakka, blizz aslında 3 dünyada da geçmeyen bir oyun daha yapıyor. Ama tabi onu söylersek kotik'i kötüleyemeyiz, o yüzden onu görmezden gelelim. Dediğim gibi, blizz hep o 3 dünyaya odaklandı. İyi yaptıkları işi yapıyorlar, kendi yarattıkları üç dünyayla uğraşıyorlar. Bunda kötü olan nedir anlamıyorum, niye durup dururken apayrı bişi yapsınlar ki? Biz Blizz'den SC-WC ve diablo bekliyoruz.

LAN'ın kalkması ve net bağlantısı tabi ki 5 yıl önce insanları ayağa kaldırırdı. Zİra bugünkü gibi her yerde internet yoktu. Allahaşkına, dünyada belki en kötü internete sahip ülkelerden biriyiz, bizim bile herkesin evinde en azından DSL var, çoğu yerde wireless var... Lan olmaması gerçekten kaç kişiyi etkileyecek? Ki ileride internetten aktive edip LAN'dan oynayabilmek gibi bir opsiyonu getirmeyi düşündüklerini de söylediler.

Kotick'ten kimse hoşlanmıyor, ama sırf bu yüzden verilen her kararı paragözlüğe bağlayıp kotick'in üstüne atmak da biraz komik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...