Sinank Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Evet grafik motoru yapabilmek için hamgi dil ve hangi program lazım bilen biri bana yanıtlarsa çok sevinirim (az bir şey Java biliyorum ona göre netten c++ öğrenecem veya kitap alıcam)[signature][hline]Dilimiz olmadan hayattan tad alamayız Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ra_d Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 allah yardımcın olsun. ciddiyim.[signature][hline]Benim Şirket Gerçi son zamanlarda pek ilgilenemiyorum ama, işte şimdilik kendini idare ediyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Draven Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Hic bilgim yok yazilimla ilgili, ancak buyuk ihtimal c++ kullaniliyor, ancak sirf dili ogrenmekle grafik motoru yapmak zor, matematigin iyi olmasi lazim perspektifi falan kodlarken. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Catscratch Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 perspektif ? 2d yapıcaksan tabi :D 3d yapıcaksan fizik lazm, trigonometri lazm. Herşey lazm. Hardcore'cular c++ la yaparda sabırsız olanlar genelde visual c++ kullanır :D c++ biraz bilsemde grafik olaylarına hiç girmedim. Zaten directx yada opengl kasmak lazm. Directx'in developer kit'i var onu indirip öğrenmek lazm.[signature][hline]This Cat Scratches Free. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Draven Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 3d perspektif iste bildiin, objelerin uzakliga gore buyuklukleri vs. cunku arkadas sifirdan yaptigi icin herseyi yapmak zorunda. ama haklisin 2d olabilirde, o ihtimali dusunmedim. delphi ile yapilmis cok guzel 2d oyunlar gormustum, super degiller ama baya iyilerdi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Maleboge Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 bence başlıyp yarıda bırakmaktansa bedava motolardan biri kullan iyi kötü bir şeyler yaparsın. Mesela quake2 open soruce onun motorunu incele[signature][hline]1...2...3... ee ya sonrası ? www.asmworm.com Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lixad Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 nasıl perspektif falan bilmek alzım ben onu analamadım yannız. 3d bi oyun motoru yaptığında zaten p tür perspektif hesaplamalarını fln openl veya directx yapıyor senin uzay geometrisinden anlaman lazım bide iyi programlamadan anlamalısın. çok basit sandığın bir şey bile aslında tahmin ettiğinden kat kat zor. Eğer c++ biliyorsan Nehe nin opengl tutoriallerine bak süperdir. Hatta java için olanları bile var galiba.[signature][hline]Alma? Mater? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rahan Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 29, 2004 visual c++ sadece bir c++ derleyicisi, c++ a kattığı bişi yok. sadece diyalog tasarımı falan, ki onu da başka programlarla da yapabiliyor olman lazım. eğer c++ a yeni başlıyorsan, 3d grafik motoru gibi büyükçene bir hedef koymak biraz fazla olur. ilk olarak sıkı program dizaynı, dile tamamiyle hakim olmak... 3d programlama yapmak için illa ki matematik bilmeye gerek yok, ama bu araba kullanıp motordan anlamamak gibi bir şey. takılıp kaldığında çok sinir yaparsın. gereken matematik tamamiyle lineer cebir, özellikle matrisler. 2d grafik programlama için matematik bilmek gibi bir gereksinimin yok, ama opengl veya d3d ye bulaşmadan yapabileceğin en mantıklı şey DirectDraw kullanmak,hala kullanabilirsin ama Microsuck onun gelişimini bitirdi, artıkın herşey 3d. eğer illaki yapacam diyorsan, öncelikle C++ ı toparla (dile hakim olmadan imkanı yok istediklerini yapamazsın), win32 (mfcye gerek yok,zate ayak bağı) kullanarak bişiler yapmaya çalış directx e bulaşmadan opengl e geç. opengl için Lixad demiş NeHe nin tutorialları bir de kazaa dan OpenGL Superbible diye bi kitap var bul, bir de tabikine de red book ama bence sen bu grafik motoru projesini bir süre rafa kaldır, eğer C++ a uğraşmak istiyorsan güzel bir kitap al ve tamamiyle bitir sonra buraya gelip bunu upla [signature][hline]Soru: Bir ampulü değiştirmek için kaç tane C++ programcısı gerekir? Cevap: Hala fonksyonel düşünüyorsun! Doğru tasarlanmış bir ampul nesnesi, değiştirme metodunu genel ampul nesnesinden miras alır! [Bu mesaj Rahan tarafından 30 Temmuz 2004 02:29 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sinank Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2004 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2004 Trigonometri derken tanjant sinus falanmı ama 2d düşünüyorum[signature][hline]Dilimiz olmadan hayattan tad alamayız Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sage Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 30, 2004 Evet onlar tanjant sinuc kosinüs kotanjant vs.vs. Ama gerçekten zor 2d motoru az buz daha kolay ama en iyisi hazır oyun motoru.[signature][hline][a.k.a: Sage, Bloodyblade, Gilquaril,Firebat,[Fire]Sage, [SCKF]Firebat, [SoFD]Firebat, Fire-M@n] Bonus 05 February 2004 20:02 tarihinde demiş ki: Siz bir de çırpıya para mı veriyorsunuz? *casts spell:Summon iyi çırpı* Tamam cinsiyet konusunda gravityyi kandırdım...Çünkü kız karakterler çok tatlı ^^ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar