Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Türkiye Offshore Şampiyonası


ShekiLChoCuq

Öne çıkan mesajlar

Bugün Ankara-Gölbaşında başladı baya zevkli ve heyecanlı bir yarış oldu. süperdi! :)

Yarış tarihleri:
1. Yarış 05 - 06 Haziran 2004 / İstinye (bitti)

2. Yarış 12 - 13 Haziran 2004 / Gölbaşı (bugün bitti)

3. Yarış 03 - 04 Temmuz 2004 / Beşiktaş

4. Yarış 17 - 18 Temmuz 2004 / Çeşme

5. Yarış 31 Temmuz -1 Ağustos / Bodrum

6. Yarış 28 - 29 Ağustos 2004 / İstanbul

7. Yarış 25 - 26 Eylül 2004 / Haliç

"CASTROL" TÜRKİYE OFFSHORE ŞAMPİYONASI İstinye Yarışı "Team Endeks"in Zaferi ile Sonuçlandı.

Uzun bir kış döneminden geçen takımlar İstinye'de Şampiyona'nın ilk yarışı için buluştular.


Bu sene Castrol'ün "Ana Sponsor"luğunu üstlendiği Türkiye Offshore Şampiyonası, Volkwagen Ticari Araç gurubunun "Resmi Ulaştırma Sponsoru" olması ve şampiyonaya 16 adet VW Transporter Shuttle tahsis etmesi ile son derece renklendi. Bütün yarışlara tekneleri götürecek olan VW'ler sayesinde ve yarış hafta sonlarında Cuma günleri, şehir içerisinde yapılan Boat Parade sayesinde, takımlar şüphesiz çok büyük ilgi çekiyorlar. Bu sene bir başka büyük destekte "Resmi TV Kanalı" olan Star TV'den geldi. Şampiyona'nın tüm yarışlarını Canlı olarak çekip yayınlayacak olan Star TV, geçtiğimiz Pazar günü muhteşem bir çekim yaparak kalitesini ispat etmiş oldu. Asena Özkan'ın hazırlayıp sunduğu radyo programları ile Number 1 Radyo, geçen seneki başarılı desteğini "Resmi Radyo Kanalı" olarak vermeye devam ediyor. Geçen sene verdiği desteği devam ettiren Ferroli ise böylesine renkli bir Şampiyona'nın içinde bulunmaya devam ediyor. Profera'nın "Resmi Zaman Tutuculuğu" ve Web Sitesi hizmeti, Arttek'in sponsorluğunda hazırlanan, Ebru Acar'ın tasarladığı, mükemmel grafikleri de Şampiyona'ya hak ettiği profesyonelliği getiriyor.


Cuma günü teknik kontrole gelen tekneler, Cumartesi günü Pole Position için çekiştiler. Kış boyunca teknelerinin ağırlık merkezlerini değiştiren ve hafifleten SİF JCB takımı pilotları Burak ve Ali Öztoygar kardeşler büyük bir başarıya imza attılar ve sezonun ilk Pole Position'ını aldılar. Arkalarından, teknelerini kapalı kokpite çeviren ve Lamborghini sponsorluğunda yarışan Joseph Mühlbauer ve Doğan Şahin ikinciliğe oturdu. Üçüncülüğü, geçen sezon Girls of Türkiye teknesiyle yarışan ve bu sene FRANKE'ye transfer olan, Füsun Bulguroğlu ve Petek Çağman aldılar.

Pazar günü, saat 12:00 de yapılan Pilotlar Briefingi'nin ardından teste çıkan Fatih Gürlek ve Mehmet Karasu'nun Sultan (7) isimli ( "Fatih-Sultan-Mehmet" oluyorlar ) teknesi güney istikametinde rüzgara karşı giderken girdiği dalgadan yan düşmesi üzerine dengesini kaybetti. Önce sol yana sonra sağ yana düşen tekne, tekrar sola doğru savrulup kendi ekseninde bir tam tur atıp tekrar gövdesi üzerine denize indi. Çarpmanın şiddeti ile kokpitlerinin arkası ve motor kapağı kırılan tekne bu yarışa katılma şansını kaybetti. Kaza sonrası, Mehmet Karasu giydikleri kask, boyunluk ve bağlandıkları emniyet kemerleri sayesinde çok daha tehlikeli olabilecek bir kazayı ucuz atlattıklarını ifade etti.


Saat tam 14:00 de başlayan ve Star TV'den canlı yayınlanan yarış, en başından heyecanlı başladı. Start çizgisinde Lamborghini (4) teknesi Franke (1) teknesinin üzerine doğru kayması, Franke (1)'in yavaşlamasına ve start çizgisinin bir hayli gerisine düşmesine sebep oldu. Yarış komiserleri Lamborghini'ye bu sebeple Stop&Go cezası verdiler. Her ne kadar Pole Position'ı almış olsalarda, Start ile başlayan büyük heyecan, Burak ve Ali Öztoygar'ın SİF JCB (44)leri ile iyi bir çıkış yapmasını engelledi ve ilk dönüşe son sırada varmalarına sebep oldu. Yarışın sonlarına doğru yakıt sistemi arızası çeken kardeşler, finişi göremeden ilk yarışlarına veda ettiler.

İlk turlarda Hakan Vanlı ve Sancar Baykan'ın yeni Lotus (38) teknesi devamlı ilk üç içerisinde yarıştı, fakat ilerleyen turlarda motor hararetlerinin yükselmesi yüzünden tempo düşürmek zorunda kalan ikili, yarışı 5. pozisyonda tamamladı.

Yarışın en iddialı ekiplerinden Joseph Mühlbauer ve Doğan Şahin, Lamboghini (4) ile rakiplerini devamlı birincilik için zorladılar, fakat yarışın ortalarına doğru yeni teknelerine alışan Selçuk Oral ve Haluk Yardımcı'nın Endeks (11)'i ve Mehmet Gamgam ve Özgür Öncel'in Unique (6) teknelerini yakalayamadılar. Murat Alemdar'ın imal ettiği tekneler alçak ve geniş olan tünellerinin avantajlarını kullanarak deniz üzerinde adeta uçar gibi gittiler ve yarış sonunda ilk iki pozisyonu aldılar. Uzun ve zorlu bir imalat programının ardından son dakikada yetişen tekneleri ile ilk yarışlarında bu başarıyı elde eden iki takımın pilotları bu sezonun en iddialı ekipleri olacaklarının sinyallerini verdiler. Geçen senenin en iyi teknelerinden olan KSİ ENDEKS teknesi bu sene (10) bordo numarasını yeni pilotları ile taşımaya başladı. İlk defa yarışlara katılan, Ralph Tilkovski v

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...