Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ötv indiriminden sonra zam yapan zihniyet.


Buyse

Öne çıkan mesajlar

otv indiriminin kim icin yapıldıgına bakmak lazım. eger tuketici icin yapıldıysa haklısınız. ama uretici, ve dolaylı yoldan ithalatçı, icin yapıldıysa haksızsınız.

galeriler arabaları zaten maliyete yakın satıyorlardı. stok eritebilmek icin deli gibi indirmislerdi fiyatları, ya da kur sabitlemişlerdi. eldekileri cıkartıp az zarar etmeye calısıyorlardı.

simdi otv ile bu indirimlerden vazgectiler. aslında fiyat yukseltme diyemiyoruz buna tam olarak. yansıtılmayan kur farkının fıyatlara yansıtılarak zararın bir kısmını geri kazanmaya calısma diyebiliriz bunu.

tuketıcı olarak kazıklanmıs hıssedıyorsunuz, haklısınız. sonucta biraz fırsata cevirme olayını yapıyorlar. otv indirimi sayesinde kendi indirimlerini kademeli olarak iptal ederek otv farkını kendilerine yansıtıyorlar. ama zannettiginiz gibi degil.

ötv oncesi oyle sacma fiyatlara inmişlerdiki galeriler, kar marjları cok cok dusuktu. ana ithalatci ve yerli uretıcı zaten zarar yazıyordu devamlı. simdi o eritemedikleri stoklar yuzunden dustuklerı sacma fiyatlardan olması gereken kur farkına cıkılınca tuketici kazıklanmıs hıssediyor.

ama kriz olmasa, ötv indirimi yapılmasa ve kur degısımı fıyatlara kriz olmaması dolayısı ile dırek yansısa su andakınden cok daha yuksek olacaktı arac fıyatları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

efenim ötv indirimi olsa da olmasa da arada bir kur ayarlaması yapılır otomotiv sektöründe (bilhassa yabancı markalardan bahsediyorum tabi). hele nisan benim bildiğim tam da kur sezonudur.
velhasıl gecikmiş bir ayarlama yapıldı sadece, üçkağıtçılık diye atmayınız kendinizi hemen ortalara. mecbur kalmasalar markalar da zam yapmazlardı zaten, hasretler piyasadaki harekete. ötv indirimi olana kadar otomotiv pazarı geçen sene aynı döneme göre ~%60 aşağıda seyrediyordu, bilmem anlatabildim mi? emin olun otomobil markaları sizden daha şikayetçi durumdan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kafamda durumu canlandırmaya calısıyorum. soyle bir teorim var neler olduguna dair. rakamlar uydurmadır:

kriz öncesi euro 1 lira olsun. X arabasının fiyatı 1000 lira olsun ve ithal olsun. memlekette montajlanmasın.

Kriz Öncesi:

liste fiyatı: 1000 lira (1000 euro karşılığı)
Euro: 1 lira
Pazarlıkla alınabilen: 990 lira (kendini begenmis bayi durumu. istemezsen alma kardesim modu)
Stokta sabit araba sayısı: 100

Dolar yükselişi sonrası: (kriz olmasaydı sadece kur artsaydı nolurdu modu)

Liste fiyatı: 1000 lira (fiyat sabitlemesi ya da kur sabitleme sonrası liste fiyatı, burda kar baya bir dusuyor. amacları satıslar ıyı gıderken kademeli artıs yapmak. hem tuketıcı boylece korkmayacak. hem sabıtlemeden dogan zarar yavas yavas gıderılecek. hem de pazar payının genıslemesının getırecegı moral motivasyon, reklam ve servis gelirleri dusunuluyor. daha kriz tam tuketımı vurmamıs, toplam satısın buna ragmen dusecegını dusunemıyorlar) (834 euro)
Euro: 1.20 lira
Pazarlıkla alınabilen: 950 lira (gel sen kaca istersen verecegim modu)
Stokta araba sayısı: 110 (hala satabiliyorlar iyi kotu, o yuzden çark iyi kotu donuyor)

Kriz sonrası ve dolar yükselişi beraber:
Liste Fiyatı: 1000 lira fiyat ya da kur sabitleme sonrası liste fiyatı) (834 euro)
Euro:1.20
Pazarlıkla alınabilen: 910 lira ( artık bayi ya cok az kar ile ya da stok eritme primi için zararına satıyor)
Stokta araba sayısı: 400 ( alan yok stogu fiyat kırarak eritmeye calısıyor)

ÖTV sonrası donem (ilk asama):

Liste fiyatı: 880 lira (708 euro)(kur sabitleme ve avantajlı satışı bayi bırakmıssa eger) (ındırım devlet ındırımı, bayı hala otv ındırımınden onceki kadar kar ediyor. sadece satıs adedı artacak)
Pazarlıkla alınabilen: 880 lira (bayı zararı mınımıze etmek ve akın akın gelen ınsanları degerlendırmek ıcın kendı ındırımlerını tamamen kaldırıyor. boylece ya cok az kara gecıyor ya da zararı sadece azalıyor. bayının baz malıyetını bılmıyoruz sonucta. ancak toplam fıyat tuketıcı ıcın bır ust senaryodan gene bıraz daha ucuz)
Euro: 1.20
Stokta araba sayısı:20 (satıslar katlanmıs)

ÖTV sonrası donem (2. aşama)
Liste fiyatı: 930 lira (775 euro)(kademeli olarak euro artısını fiyatlara ekliyorlar, bu sayede once zararı azaltıyorlar. bu artıs artınca zarar kara donuyor. ancak total yıl sonu satıslarında gene toplam buyuk ihtimal zarar gozukecek)
Pazarlıkla alınabilen: 930 lira
Euro: 1.20
Stokta araba sayısı:20 (satıslar katlanmıs)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buyse said:
ne olursa olsun şu anda araba alacak adam ne düşünüyor? hükümet indirim yaptı satışlar yükseldi hemen zam yaptılar. sokaktaki insan bunu böyle anlar. gören de tüm stoklar erimiş zannedecek.


o yuzden sokaktakı adama itimat etmiyorum zaten. hurriyet in haber yorumlarında okudugum garip yorum sahıplerinden daha oteye gidemıyorlar benim acımdan.

bu is cok bılınmeyenlı bır denklem. eger denkleme formuldeki tum bilinmeyenleri hesaplayarak bakmazsanız sasırırsınız.

not: hayır otomotivle alakam yok. banka mufettisiyim. galeri sahibi falan da degilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

uretemeyince ya da ithal edemeyince satacak bir araba da olmuyor malesef. stokları zararına sattılar baya. otv indiriminin bir kısmını VW gibi firmalar hemen daha ilk haftasında acık gozluk edip yuttu. geri kalan ise 2. parti arabalarda yapacak aynı seyi.

ama ona ragmen stoklar buyuk zararlarla eridi. Dogus oto gibi akıllılar kendilerinin marka bazlı bir talebi olmasını ıyı kullanarak toplam zararı dusurerek eritti. ama sonucta hepsi toplamda zararda.

zarar eden bir sektor de babasının hayrına calısmaz ne yazıkki.

1 liralık sey kur artısından sonra 1.5 lira olmasına gerekirken tuketım durdugu ıcın hala 1 liraya satılıyordu. barı eldekını erıtelım zararı azaltalım endısesı ile.

devlet indirim yapınca kur farkından dolayı olması gereken fiyat 1.3 liraya dustu. liste fiyatları bazı markalarda 0.7 lara indi, bazı açık gözlerde (dogus oto gibi) 1 civarında kaldı.

ancak tuketıcı olarak hala o ürünün 1 liraya ya da altında satılmasını bekleyemezsınız. Bayi-ithalatcı-üretici araba satamadıgı ıcın mecburen kabullendigi zararı aynen sırtlanırken tuketıcı olarak ustune bir de OTV indirimi alamazsınız. dogal olarak bayi indirimi yavas yavas ya da anında kendi feraget ettigi tutarı dusurerek kesecek.

1.3 e yavas yavas hepsı cıkmak zorunda. ÖTV destegi kalkınca da 1.5 e yavas yavas cıkacaklar, ya da gene bir kısmını kendileri karşılayarak 1.3 te durmaya çalışacaklar.

sokaktaki adam kafasını kullanarak dusunmuyor. eger dusunse ÖTV denen sey kafadan var olamazdı zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yine de şöyle bişey var. bu indirim olmasa her halükarda zarar edecekti bu şirketler. şimdi hiç olmazsa nakit akışı oluyor ki alanların %60ı nakit alıyormuş arabaları. zararına satıyorlarsa şimdi eskiden hiç satamıyorlardı ki fiyatlar zararınaydı zaten senin ortaya koydugun tabloya göre. devlet kendi alacağı vergiden indirim yaptı üreticinin alacağı paradan değil. indirim olmadan neyse kar/zararı üreticinin yine aynı olacaktı.

ama insanlar araba almaya başladı kur farkı yansıtalım diyince insanlar kızıyor. indirim olmasa yansıtacaklar mıydı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buyse said:
yine de şöyle bişey var. bu indirim olmasa her halükarda zarar edecekti bu şirketler. şimdi hiç olmazsa nakit akışı oluyor ki alanların %60ı nakit alıyormuş arabaları. zararına satıyorlarsa şimdi eskiden hiç satamıyorlardı ki fiyatlar zararınaydı zaten senin ortaya koydugun tabloya göre. devlet kendi alacağı vergiden indirim yaptı üreticinin alacağı paradan değil. indirim olmadan neyse kar/zararı üreticinin yine aynı olacaktı.

ama insanlar araba almaya başladı kur farkı yansıtalım diyince insanlar kızıyor. indirim olmasa yansıtacaklar mıydı?


1.5 lira pazar fiyatı olması gereken ve bana maliyeti 1.2 lira olan arabayı satıslar iyiyken neden 1 liraya satayım yahu? ben para kazanmayacak mıyım? para kazanmazsam neden istihdam saglayayım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

satışların iyi kalması için.

ha dersen ki bu fiyat artışı satışları etkilemez

şu ana kadar herhangi bi forumda bu artışı savunan ilk insansın. oran yaparsak baya bi azınlıkta kalıyorsun malesef. yani "kamuoyu" rahatsız bu zamlardan. kendilerini aldatılmış hissediyor. artık koşa koşa gitmeyecekler araba almaya

hatta

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=%C3%B6tv+indirimi+ertesi+zam+yapan+otomobil+%C3%BCreticisi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir de cok hızlı satıs yapılan talep olan bir donemde zararına satmak ıyı degıl. arabayı sımdı alan ılerıde kriz sonrası almayacak cunku. sadece bu doneme degıl o donemlere de zarar yazıyorsunuz.

ayrıca bu ısın bır de mali tablo durumu var. borusan olsanız otomotiv kaleminizin daha ilk ceyrek donemde rekor zarar yazmasını ıstemezsınız. o fiyatı gogusluyorlardı ama stok erımedıgı ıcın. makul zararlara boluyorlardı. stok eridikce durum duzelecek, durum duzeldıkce fıyat dogal oalrak cıkacaktı. bır talep yaratmıs olacaklardı cunku.

zaten bır anda ortaya cıkan bır talepte stok hızla erırken aynı seyı yaparsan ılk quarter sonunda borsa degerını dıpte buluverırsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben kendım gecen hafta esıme bır arac aldım. verdıgım fıyat OTV ındırımının buyuk kısmı yutulmus halı ıdı. ona ragmen otv oncesınden gene bıraz ucuzdu.

zamları savunmaktan cok durumu gerıye cekılıp her yanı ıle gorebılmek benım yaptıgım dıyelım. bır sey savundugum yok. izleyiciyim ve kendımce acaba neden sorularını analız etmeye calısıyorum.

sonucta fıyatlar yarıya ınse benım ısıme gelır. tuketıcıyım ben. sadece benım cebımden cıkanı hesaplarım cunku. bedava bile versinler isterim.

ama "neden" sorusunu soruyorsak denklemdekı tek kısı ben degılım. onu anlamak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

açıkcası ekşi sözluk (ki kullanıcıyım, 4. nesil) sokaktaki adamın biraz murekkep yalamıs bilgisayar kullanabilen versiyonudur. kose basında ekonomistler vs ler beklemıyor orada da.

o linkte yazılanlardan benim tek anladıgım otomotiv sektorunun acilen imaj duzeltmesı gerektıgıdır. uzun vadede prestij kaybı yaşarlar.

yaptıkları zam pazarlama acısından bu yuzden kotu. kendı kuyularını pazarlama sonuclarında kazıyorlar ılerısı ıcın. yoksa zammın kendısı kotu degıl, hatta bu para kazanması gereken bir sektor ise gerekli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:


yaptıkları zam o yuzden kotu. kendı kuyularını pazarlama sonuclarında kazıyorlar ılerısı ıcın. yoksa zammın kendısı kotu degıl.


işte bazen prestij paradan önemli oluyor. özellikle marka değerinin çok önemli olduğu otomobil gibi bir konuda. yarın öbür gün işte o markalar diye zam yapanların ismi öne sürülürse daha kötü olur. o kur farkından çok şey kaybederler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Buyse said:
Namessar said:


yaptıkları zam o yuzden kotu. kendı kuyularını pazarlama sonuclarında kazıyorlar ılerısı ıcın. yoksa zammın kendısı kotu degıl.


işte bazen prestij paradan önemli oluyor. özellikle marka değerinin çok önemli olduğu otomobil gibi bir konuda. yarın öbür gün işte o markalar diye zam yapanların ismi öne sürülürse daha kötü olur. o kur farkından çok şey kaybederler.


acıkcası turk otomotiv sektoru kur farkı ustune bir de maliyetine satısı 1 yıl boyunca kaldırabılecek kuvvette bir sektor degil. kırılgan ve zayıf. en ufak bır duraklamada ıstıhdamı kesecek kadar da cost sensitive.

katılmıyorum. oradan edeceklerı zarar buradan edeceklerınden daha az uzun vadede.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...