ucunbiri Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 şimdi nedir ne değildir nasıl uçar tarzı saçma sorular gelmicek merak etmeyin bir ara çok merak etmiştim model uçak olayını, alayım uçurayım deli bir heves kaplamıştı içimi sonra param yetmedi boynum bükük kaldı :'( geçenlerde ortaköyde bir mağazaya denk geldim model satışı yapan rc planes vs. fiyat sordum yine girip 2-3; tam çömez işi olanlar motoru kumandası falan dahil 250 lira civarı ama pilli alet de kesmez hevesimi diyorum; o yüzden soruyorum aranızda ilgilenen var mı bunun motorunu yapmak bana kaça patlar servoları nerden temin ederim vs. internette gırla şema var balsa kontrplak da bulunur maketi illa ki kurarım donanımıyla alakalı bilgi lazım bana benim peder de anlar bu işlerden aerodinamik falan o yüzden motor servo radyo iletişimi gibi şeylerle alakalı bilgi paylaşabileceğim birini arıyorum duyrulur :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
riglous Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 O isin servo'yla olacagini pek sanmiyorum (tabi illaki olani vardir). Ote yandan, ucuza helikopter alip onun mekanizmasini kesip bicip uydurursan belki olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Trainer modelleriyle basliycaksin illaki patlar motorlu modellerden istiyorsan. 40 ve 46 lik(mesela paragon 46 trainer diye aratabilirsin) bir motor bulup dedigin gibi bir balsa uzerine iskeleti oturtucaksin ama bu sandigin gibi ucuza patlamiycak; ilk once kanat bicimini oturtmak sandigin kadar kolay degil, ozellikle patlar motorlu ucaklar boyut olarka biraz daha iddiali oldugu icin daha once bu tarz bi girisimin olmadiysa boyut dolayisiyla olculerde ve egimlerde problem yasarsin. ikincisi kanat gergi ve kaplamalari icin ozel utu gerekli, kiralayabilecegin bi yer var mi bilmiyorum ayni sekilde pahali olacaktir. servo trans, reciever fln bunlar para degil, bir cok cin site var dealextreme tarzi gayet guzel fiyatlara guzel takimlar alabilirsin sadece kumanda konusunda kesenin cebini acman gerekli. Birde bu ise gercekten hevesli degilsen baya moral kirici bi sureci vardir rtf almiyorsan. herseyden once aceleye getirirsen govde bitmez bi turlu. bitene kadar da kafadan 4-5 ay gecer o acidan harcamalarini bu surece yaymak isteyebilirsin daha ekonomik olacaksa. Ama model yapmak icin isin dogru yolu budur ve zevkli olan yolu budur kesinlikle tek sakincasi var; ucagi kaldirip ucurmak problem degilde her indirdiginde bi inis takimi, bi kanat kaplamasi, kuyruk, depo, pervanenin obagi falan hasar gordugunde evlat acisi gibi cokucek icine. RTF (ready to fly) kit aldiginda bu uzuntuleri yasamiycaksin. Olayin en cok hangi kismi seni cezbediyor onu soylersen yonlendirmeye calisirim, cunku patlar motor pis ve zahmetlidir, ama ilgini cektigi uzere muazzamda keyiflidir o ses ve problem cozme asamasi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Patlar motorlu modeller niye daha pahali sorusuna geleyim; motoru bi kere dinlemek ustune dusmek gerekiyor; bakimini ve problemlerini gectim sadece calistirmak icin cok buyuk bir baslangic setine ihtiyacin olacak. basladiktan sonra diger ucaklarin sandigindan daha ucuza gelecek ama baslamak , ozellikle yakitlilara baslamak cok pahalidir. govde 100-200 lira modele ve malzemeye gore (3 ay min) 4-5 servo (ucuzundan 4-5 tane micro servo olmasina gerek yok ama en azindan kanat ve kuyruk icin metal gear olmasi tercih sebebi)50-100 lira orta-dusuk seviye transmitter/rec (kumanda ve alicisi) 250-300 lira =/ 1 set yeek buji, glow plug, glow ve sarj aletleri min 60 lira toolkit 30 lira 5l yakit 40 lira(1 litre bulmaz zor ve pahali oluyor) gibi birseye geliyor, ama kesinlikle daha rewarding o belli birsey. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ucunbiri Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 işte dediğim gibi olayın beni cezbeden kısmı senin uzun uzun ballandırdığın kısım :D uçağı ben yapmak istiyorum yani gövdeyi ben oluşturayım, iskeleti ben yapıştırayım, kaplamasını ben yapayım, motorunu ben takayım vs. yoksa elin çinlisi yapmış kumandaya basarım uçar o resmen şoförlük olur :) bahsettiğin modele baktım demin motoru bizim almamız gerekiyor anladığım kadarıyla ve motorlarla ilgili pek bilgim de yok fırçalı fırçasız nedir vs. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 fircali fircasiz brushless elektrik motorlar sinifi. madem oyle ubnlarla ilgilenmiyoruz evet. paragon 46 trainer gibi bi modeli oturtmaya baslayip ilk etapta elektrik aksamini dusunmeden insa et o halde en rahati. bu sirada belki kumandani ve usb arabirimini alip bilgisayarda simulasyon takilmak istersin eninde sonunda o ucagi ucurmak isteyecegin icin. Daha sonra motor servo ve diger gerecleri alip ucmaya hazirlik asamasina baslarsin. Oncelikle belkide thk daki model planor kurslarina yazilmak isteyebilirsin, kanat ve model dinamikleri, ayni zamanda yapim asamasindaki stepler ve de puf noktalara hakimiyet acisindan cok yararli olur. Boylece kendi ucagini yaparken kacinilmaz olarak yapacagin hatalarin maliyetini bi hayli dusurursun. Hem bu yapim asamasinda da butceni uzun vadeli olarak daha iyi ayarlar nispeten daha kaliteli parcalara yer verirsin kurdugun set de. Birde ne kadar sikilgansin usengecsin bilemiyorum ama ben yanina bi arkadasini ayartmani tavsiye ederim karsilasilan problemlerde el elden ustundur. tek basina bezecegin cok yer olacak cunku. Oturdugun sehir buyuk sehirlerden biriyse ayni sekilde model ucak forumlarina goz gezdirip haftasonu grup halinde ucusa giden forum etkinliklerine katilabilirsin, cogu insan yas olarak oldukca olgun oldugu icin onlarda aynen ucurmak degilde yapmak ve baska ucaklari baska cozumleri gormek icin bulusur. Onlarin da fikirlerini alip yapilmis ucaklara bakip fikir sahibi olabilirsin ki bence en guzel yolda budur. En azindan bir problemle karsilastiginda telefonla alo diyebilecegin bir usta ile kanka olacaksin o kacinilmaz =] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Patlar motorlu hava araci motorlari bu isteki favori marka O.S. dan bunlar; http://www.osengines.com/engines/airplane.html listede iki zamanli olan motorlardan 46 liklar orta govde boyutlu trainerlara gore uygun ucaklar. ayni sekilde 40 liklarda uygundur fakat listede yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mohi Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 bu model uçaklarda, uçağın kontrol alanı dışına çıkmaması için kumandada bir önlem falan var mı? işte mesafe ölçer gibi falan? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Ucaklar kumandalari araclar gibi degil, araclarda failsafe devresi konuyor reciever a eger alici sinyal almayi keserse fren yapip bekliyor. Ucakta indirecek bi autopilot olmadigi icin ucak kumandalari daha yuksek ve guclu frekanslarda calisiyor. Menzili trans/rec in kalitesine bagli olmakla beraber min 1km civari diyebilirim, ki ucagi bu uzakliktan zaten goremediginiz icin gorus alanindan cikartmamaya calismaniz bu olasiligi elemenize yetiyor. Bu en kotu ekipman icin gecerli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mohi Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 dediğin failsafe olayı gibi, uçakta da motoru kapatıp aynı anda kıç tarafından paraşüt açacak bir sistem iyi olurdu aslında. yere nazik bir iniş için:) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Kic tarafinda parasut acilan ucak yere cekic gibi dusecegi icin ve ucaklarinda %80 i onden motorlu oldugu icin en pahali parcayi ve obagi kucagimiza almis olurduk =] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mohi Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 haklısın. önden falan çıksa bu seferde pervaneye dolanır, iyice bok olur. hmmm anca tepeden çıkar o paraşüt ama zaten vardır bence pahalı modellerde buna benzer güvenlik şeyleri Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Sonucta jet ucak gibi dengesiz yapida binbir cesit bilgisayar mudehalesi olan ucaklar degil bunlar, belli bi suzulumleri ve motorlari calismasada bi kontrolleri var. Reciever da bir problem olmadikca herturlu gorus menzilinde ucagi duz bir zemine sert de olsa indirecek kadar bir kontrole sahibiz, elbette bu ucus tecrubesine erisene kadar dedigim gibi bir cok inis takimi ve kuyruk v.b. parcalanmasina alismak durumunda hobisever =] ileri modellerdede buna benzer birsey duymadim acikcasi ama yedek reciever ve aku olabilecegi icin(devasa ucaklardan bahsediyoruz) kontrolun kaybolmasi bence yine olasi degil. Yarisma modellerinde ise agirlik ve denge herseyden onemli oldugu icin yine ucak cakilirsa cakilsin mantigi hukum surecektir muhtemelen. birde bu hobiyle ugrasanlar goreceli parali insanlar oldugu icin cok koyacagini zannetmiyorum =] Ama acikcasi bir parasut nasil sisteme dahil edilir dusunmedim degil, Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ucunbiri Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 bizim bir arkadaşta model f1 arabası vardı onda açılıyodu paraşüt hayır standardında olmayan bir şeyi neden modeline eklersin onu geçtim araba zaten max 30km/h yaoıyodu paraşüt de sadece görüntü oluyodu neticede ama çok kıskanıyodum çocukluk işte evde gizli gizli ağladığım olmuştu yani :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 30km lik aracin parasutle durmasi agir fantaziymis hakikaten, su anda en basit nitro arac 50km hizla gidiyor ki mid level tourer lar 70-80, motor ve sanzuman opsiyonlarida varsa 100+ hizlara cok komik surelerde cikabiliyorlar. Ankara hipodromda e36 kasa 320 lerle artislik yapan cakallarin yaninda duran model aracla adamlari gecip bide ustune motor sesini bastirinca zerre cakalliklari kalmiyordu. durmak icinde parasute gerek duymuyorduk tabiki. buda boyle ne model ucakla ne de parasutle alakasi olmayan bi animdir. edit: imla Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ucunbiri Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 ya benim peder de havacı olduğundan aslında benim yurt dışından parça vs. hatta komple kit getirtme gibi imkanlarım var Türkiye ile diğer ülkeler arasında çok fiyat farkı olur mu ya da en uygun fiyata hangi ülkeden getirtebiliriz? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Turkiyede ucak isi motor ve kumanda disinda cok pahali degil bence, istedigin kumandayi ve motoru yurtdisindan getirme gibi bi olanagin varsa durma zaten. Kit dediklerin ise ARF keyword u ile ariycaksin, almost ready to fly setler icinde herseyi olup kesilmis falan sadece montaj ve bir kac set ayar gerektiren ucaklar. Tamamen sifirdan ucak insa etmekden ziyade yeni baslayan bi insanin dinamikleri anlamasi icin daha mantikli ama nispeten pahali bi yol. Genelde icine motorda koyuyorlar cunku , pahaliya gelebiliyor. Burdan sonrasi hesap kitap isi opsiyonlarini bildikten sonra hangisinn maliyeti sana ne olarak patlar tahmin edebiliyor insan. Bide ugras faktoru var ki, o ayri. Trainer alacagin icin marka gibi bi problemin yok sayilir, kumanda ve motorda neler alincagi asagi yukari bellidir. Servolarda istedigin torklari saglasin yeterli. Paragon 46 mesela 46 lik motor kullanilarak yapilan paragon modeline isaret eder, bu blueprint i kullanan bi kac firmanin farkli ARF kitleri olabilir, icinde kullandiklari motor ve servolar farklidir, rengi farklidir vs. onun disinda balsa kalitesi falan cok degismez. yazilcak sonsuz sey var aslinda dusununce, hepsi bi yerde mantikli. ne bileyim mesela ucak toplarken bi yandan ikinci el bi elektrikli ucak alip kirmaya korkmadan ucus dinamiklerini kavramak, mudehale etme tecrubesi kazanmak vs gibi stratejiler izliyor bir cok modelci. Sen senin kesene en uygun olani sec uygula. Bi ise yeni basliyorsan zarar etmek kacinilmaz sonucta tatmin olana kadar =] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ucunbiri Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 hehe haklısın o konuda :) taksit imkanı olursa 500-600 liraya çıkabilirim ama senin yazdıkların ve nette yaptığım fazla kapsamlı olmayan araştırma sonucunda sanırım motor ve kumandayı dışardan alma opsiyonunu kendi yaptığım maketle birleştirebilir veya rtf bi mustang modeli alabilirim :P bir yandan da 2. el araştırıyorum ama baktığım sitelerde genelde bu konuda bişey bulamadım ilk ağızdan sahiplerine sormak lazım kanımca Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elesso Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 cok donanım yazılımsal bi konuymuş Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 rcpano bu acidan bir numara. Su ana kadar biri ucak 4 model alimi yaptik cesit cesit, sansimiza hepsi yaninda satici arkadasin bahsetmemesine ragmen bir ton yedek parcasi ivir zivir ve hediyesiyle geldi. Ayni sekilde bizde bu modelleri elden gecirip sattigimizda alicilarda gayet sorunsuzdu. Benim cok memnun kaldigim bi platform. Bu arada aman mustang diyorsun , rtf diyorsun basta soyledigin seylerle tamamen alakasiz kaldilar. Kendim yapmak istiyorum dedin, DIY den ARF a, sonra da RTF e gectik hayirlisi. Birde mustang alttan kanatli bi ucak, ozellikle hizli ve kontrolu zordur. o yuzden ustten kanat(highfly trainer) baslangiclar icin yeteri kadar hizli, kontrol edebilmek icin ise yeteri kadar yavastir. Bu iste proya yaklastikca kanat asagilara iner. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 elesso said: cok donanım yazılımsal bi konuymuş Konu buraya acilmis burda devam etti =P zaten baska yerde olsaydi gormezdim buyuk ihtimalle, bi acidan isabetli olmus galiba. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ucunbiri Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 elesso said: cok donanım yazılımsal bi konuymuş donanım diyince illa ki bilgisayar parçası anlıyorsun galiba güzel kardeşim ? motor remote control vs. süs eşyasına mı giriyor senin lugatta nasıl bir trolldür bu ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ucunbiri Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 abi döndüm rtf ye korkuttun çünkü :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
elesso Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 sende haklısın ne diyim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 2, 2009 =] O halde ARF paragon bak, motor ve kumandayi disardan getirt. Kit icinde motor varsa onlada idare edebilirsin. Kullanmaya basladiktan sonra ne eksik oldugunu ve ne istedigini asagi yukari kestirmeye baslarsin ztn. RTF olarak alicaksin birde ikinci el bi slowflyer alirsin 60-70 liraya, kendi kumanda ve reciever setini bunda kullanabilirsin sonucta her ucak icin kumanda almana gerek yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar