Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Parry Haste


thewolfteam

Öne çıkan mesajlar

Eğer boss yapmış olduğunuz atağı parrylerse main hand swing hızında bir artış olur. Aynı şekilde oyuncularda atakları parryledikleri zaman swing hızlarında bir artış olur. Tamamen yapılan swing ile alakalı olduğu için sadece beyaz damageleri artırır. (Burada oyuncular için bahsedilen silah hızı haste rating eklendikten sonraki silah hızıdır.)

Bildiğiniz gibi her silahın bir hızı vardır. (DW olanlar içinde main hand silahının hızı burda önemli.) Örneğin silahın hızı 2.0sn. Bu demek oluyorki hiç bir etken olmadığı sürece boss veya oyuncu 2snde bir silahı ile bir atak yapacaktır. Swing süresi ise 2 atak arasıda kalan bu 2snlik zaman dilimidir. Parry haste şu şekilde çalışır;

*Eğer swing süresinin %20si geçmeden bir atağı parrylerseniz hiç birşey olmaz. Normal zamanında vurursunuz.
*Eğer swing süresinin %20-%60 arasında bir atağı parrylerseniz swing sürenizin %20si geçtikten sonra atak gerçekleşir.
*Eğer swing süresinin %60 geçmişse atak hemen gerçekleşir. Yani %40 hızlanırsınız.

Örnek;
*Silah hızımız 2,0sn olsun.
*0,3saniyesinde parrylerseniz atak yine 2snde gerçekleşir.
*1,0saniyesinde parrylerseniz 1,4saniyesinde atak gerçekleşir.
*1,5saniyesinde parrlerseniz atak hemen gerçekleşecektir.

Şimdi ortalama parry haste hesap edelim.

%0-%20 ----------> %0 Haste
%20-&60----------> ortalama %20 Haste
%60-%100---------> ortalama %40 Haste

Ortalama haste=
(0 x 0,2) + (0,2 x 0,4) + (0,4 x 0,4) = 24% olur.
Buna göre bir atağı parrylediğinizde ortalama %24 haste kazanırsınız.

Basit olarak şu önermeyi yapabiliriz;
%1 parry = %1 avoidance + %0,24 haste
%1 dodge = %1 avoidance

Ancak yukarıda size vuran mobun atak hızı ve sizin silahınızın hızı dikkate alınmamıştır. Gerçek haste kazanımını hesap edebilmek için bunuda dikkate almamız gerekir.

Mob silah hızı = w
Swing Debuf= m (improved icy touch ve improved thunderclap için %20)
Parry(%)= p
Saniyede yapılan ortalama parry(p/sn)= Y

Y = p / [w - (w x m)]

Ortalama Haste Kazancı = %24 x Y 'dir.


Örnek;
w= 2.0sn.
m= %20 (imp IT)
Parry%= 15

Y = 15 / [2 - (2 x 0,2)]
Y = 8,3
Ortalama Haste Kazancı = 0,24 x 8,3 = %2'dir.

Devam edecek olursak 100sn süren bir combatta elinde 1,5snlik bir silah taşıyan bu tank normalde (100/1,5=66,6) 66 swing yapması gerekirken (66x%2=1,3) 1-2 swing daha fazla yapacaktır.

Yukarıdaki hesaplamalar hem bosslar hemde oyuncular için geçerlidir. Doğruluğunu test etmek için yapılan ölçümlerde extra swingler görülebilmekte ancak zamanlamalar 20-30ms bile olsa bir gecikme olduğu için tam olarak ölçülememektedir.

Bir tank olarak bu konuyu kendi açımdan ele aldığımda bir avantaj gibi gözüksede boss tarafından bakıldığında benim için bir dezavantaj. Çünkü boss her vuruşumu parrylediğinde (diğer oyuncularda dahil) bana extra swing yapmaktadır. %5,6 expertise biriktirdiğinizde boss önünden dodge geçmezsiniz. Ancak parry ihtimali %15 ila %16 arasındadır. Ve bunu sıfıra indirmek için çok yüksek miktarda expertise rating toplamanız lazım. Bu arada patchwerk gibi bazı bosslarda bu parry haste yoktur. Saphiron gibi daragon olan bosslarda parry haste çalışmaktadır. Bu tip bosslarda dpslerin boss vururken parry geçmeyecekleri açıdan vurmaları önemlidir. (Boss arkasından belli bir açı ile vurulduğunda parry geçmez) Sadece tankın yapacağı parry 1-2 swing fark ettirirken birçok melee dpsin bol miktarda parry yapması ciddi anlamda rahatsızlık verici olabilir.

Sonuç olarak sırf parry haste için yüksek miktarda parry toplamak anlamsız. Nedenini daha öncede burada yazmıştım. Herkese iyi oyunlar.

Kaynak ve daha çok bilgi için:
http://elitistjerks.com/f81/t18771-protection_guide
http://www.tankspot.com/forums/f14/37678-average-haste-effect-parry.html
http://www.tankspot.com/forums/f14/37427-effective-weapon-speed-due-parry.html
http://elitistjerks.com/f31/t15257-melee_combat_riddle_me_parry_mechanics/p2/
http://elitistjerks.com/f31/t15257-melee_combat_riddle_me_parry_mechanics/
http://www.tankspot.com/forums/f14/37427-effective-weapon-speed-due-parry.html

Diğer Yazım:
Diminishing returns, Nedir?
http://forum.paticik.com/read.php?43,3825740
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:
melee zaten hiçbir zaman boss un önünden vurmaz, parry haste tanklar için bir sorun sadece, onuda kaldırcaklardı diye biliyorum dw dklar yüzüden


Evet haklısın genelde bossun önünden vurmazlar ama yanından vurabilir. Ayrıca bazen bossların önünde 1den fazla tank durmasıda gerekebiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...