Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Haydi İmam Hatipliler İstediğiniz! Bölüme, Üniversiteye


eagle_dnz

Öne çıkan mesajlar

Kısa bir Cv gözümün önüne geldi birden

Merhaba adım XXX, ideolojik eğitimimi Imam hatipde tamamladım, gerekli olan mesleki eğitimi hukuk bölümünde alıp şimdi Savcı olarak ergenekon davalarına hizmet etmekden gurur duyarım..


Erdoğan kadar sistemli darbe yapan başka bi insan evladı çıkarmı acaba memlekette..

Adam bütün değerleri değiştiriyor hepimiz mal mal bakıyoruz..

Adamlar thailandda benzin 0.4 kurustan 0.6 kuruşa çıktı diye gösteri yapıp meclise çıkıyor kraliyet sarayına yürüyor, biz bütün temel değerlerimiz bir bir giderken sadece bakıyoruz...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Koç Holding, katsayı değişikliğiyle ilgili açıklama yaptı

Katsayı tartışmalarının sona ermesini fırsat olarak görerek tüm paydaşları meslek edindirme, ihtisaslaşma ve bu sayede istihdam sağlanmasına yönelik çalışmalar geliştirmeye davet eden Koç Holding, “Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’nin modelini tüm iş dünyası ile paylaşmaya hazırız” açıklaması yaptı.

Koç Holding, mesleki eğitim meselesinin, katsayı konusundan çok daha derin ve bütünsel çalışmaları fazlasıyla hak eden bir mesele olduğunu belirterek, tüm paydaşları katsayı tartışmasının sona ermesini bir fırsat olarak görerek, meslek edinme, ihtisaslaşma ve bu sayede istihdam sağlamasına yönelik stratejiler geliştirmeye davet etti.

Koç Holding’in “Meslek Lisesi Memleket Meselesi” Projesi’ni 2006 yılından itibaren mesleki eğitim-sanayi işbirliği ve çalışma modeli olarak geliştirdiği hatırlatılan açıklamada, “Şu anda Koç Topluluğu şirketleri bünyesinde geliştirip uyguladığımız modeli tüm iş dünyası ile TÜSİAD ve TOBB şemsiyesi altında paylaşmaya hazırız” ifadesine yer verildi. Açıklamada, katsayı konusunun, mesleki teknik eğitimin içinde dikkate alınması gereken konulardan “sadece biri” olduğu vurgulandı.

Koç Holding’den yapılan yazılı açıklamada, mesleki eğitim konusunun uzun yıllardır politik tartışmalara konu edilmesinin, Türkiye için talihsizlik olduğu vurgulanarak, mesleki eğitimin, desteklenmesi ve çağın gereklerine uygun şekilde sürekli yenilenerek geliştirilmesi gereken bir alan olduğu bildirildi. Bu konuda yapılacak tüm girişimlerin ortak bir amaç çerçevesinde yapılması gerektiğine işaret edilen açıklamada, “Bu ortak amaç da mesleki ve teknik eğitimin niteliğini artırarak, ülkemizi uluslararası alanda en rekabetçi, en dinamik, bilgiye dayanan sürdürülebilir ekonomik büyümeye sahip bir güç haline getirmek olmalıdır” denildi. Bu amaca hizmette birlikte çalışması gereken paydaşlar, Milli Eğitim Bakanlığı, ÖSYM, YÖK, İşKur, Mesleki Yeterlilikler Kurumu, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ve TÜSİAD ile konuya Koç Topluluğu gibi projelerle desteği olanlar olarak sıralandı.

İşsizliğin sebebi

Türkiye’de çok yüksek olan işsizliğin bir sebebinin ekonominin yeterli düzeyde istihdam yaratamaması, bir diğer sebebinin ise eğitim sistemiyle işgücü piyasası arasındaki ilişkinin yeterince kurulamaması olduğu belirtilen açıklamada, şu görüşler yer aldı: “Bugüne kadar mesleki eğitim, nitelik ve yapısal sorunlarının tartışılıp yapısal çözümler getirilmesi yerine, maalesef katsayı tartışmalarının gölgesi altında kalmıştır. Mesleki eğitim meselesi, katsayı konusundan çok daha derin bir meseledir.”

TÜSİAD: Fazla imam hatipler genel liseye dönüştürülsün

Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD), yüksek öğretime girişte katsayı ile ilgili değişikliğin mesleki eğitimin sorunlarını çözmeyeceğini, istihdamın gelişmesine ve işsizlikle mücadeleye de hizmet etmeyeceğini bildirdi. TÜSİAD, Yükseköğretim Kurulu Genel Kurulu’nda üniversiteye giriş sistemi ile ilgili alınan karar hakkında bir açıklama yaptı.

İmam hatip liselerinin din görevlisi yetiştirmek üzere tasarlandığı ancak zamanla kuruluş amacından uzaklaştığı savunulan açıklamada, şu görüşlere yer verildi: “Ülkenin imam-hatip ihtiyacını karşılamaya yetecek sayıda imam hatip lisesinin eğitime devam etmesi ve mezunların arzu ettikleri takdirde kendi alanlarında yüksek öğrenime devam etmeleri sağlanmalıdır. Geriye kalan imam hatip liselerinin meslek lisesi statüsü kaldırılmalı ve genel liseye dönüştürülmelidir. TÜSİAD, nitelikli insangücü yetiştirmeye yönelik mesleki ve teknik eğitim reformunun hayata geçirilmesi konusunda her türlü desteği vermeye devam edecektir.”

http://haber.gazetevatan.com/haberdetay.asp?detay=Tartismayi_birakalim&tarih=24.07.2009&Newsid=250357&Categoryid=1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Derslerde kadavra gördüğünde (doğal olarak çıplak) çıkıp giden, dişi genital sistemi dersi anlatıldığında (+video ile desteklendiğinde) derse girmeyen, gebelik ve doğum konuşulurken hocalarımızla kürtajın sakıncaları ve inanca uymadığı konusunda tartışma çıkaran dini bütün bayan arkadaşlarım vardı. Umarım imam hatipliler okullarında kazandıkları objektif(!) bakış açısını yüksek öğrenimlerine de yansıtmazlar bu şekilde.

Sonuçta katsayı sisteminin kalkması eşitliği getirse de imam hatip mezunu birisiyle düz lise mezununun hayata bakışı arasında çok fark var.Ha bu bakış açısına "tü kaka!" demem ama imam-din eğitimcisi-din bilimcisi olması için yetiştirilen kişilerin diğer meslek gruplarına ne derece uyumluluk göstereceğini zaman gösterecek anlaşılan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...