Syn Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 pazartesi finali var da, bazı konular kafamı karıştırdı, buradan cevaplandırırsanız sevinirim =) bu arada dersi ingilizce aldığım için ingilizce-türkçe karışık olacak biraz kusura bakmayın =) şimdi perfect competitionın olduğu bir piyasa var, free entry&exit, bir sürü firm var ama kaç tane olduğunu bilmiyoruz. burada bir ikilemde kaldım, tek bir firmanın supply curve'u bulurken P=MC'den mi yararlanıyoruz yoksa AC=MC'den mi, farklı kaynaklar kullanıyorum kafam karıştı. yardım ederseniz sevinirim.
Syn Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 ya da şöyle söyleyeyim, MC=AC'ye eşitleyince bir firmanın yapabileceği minimum output'u mu buluyoruz?
fenris Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 e hepsi birbirine eşit olmuyor mu tam rekabette zaten? yani P=MC=AC değil mi? :P
obsesifik Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 MR=AC de fiyatın mc ye eşit olduğu yer denge noktası oluyor ki denge noktası P= MC. fiyat değişimine göre de anormal kar, zarar, normal kar durumunu yakalıosun bunu hesaplarken de MR=AC yi kullanıosun.
Syn Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 pönçük pönçük yazarlarsa böyle oluyor işte =), bir de kafamı karıştıran birşey var. sorunun bir kısmını yazayım anlarsın =) 5 firma var hepsinin cost functionı; c(y)=2.5y^2+10y+90 for all y[büyükeşit]0 ; c(y)=90 even if y=90 demiş, market demand = 100-P demiş. şimdi MC'yi burdan 5y+10 bulmuş e tamam ama yanına da yazmış ki y=10 olduğunda MC'un neden 35 olduğunu bilmeniz lazım, yani MC'un buradaki tanımını bilmeniz lazım demiş. bu tanım nedir?
obsesifik Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 yanlış demiş o :D 3 senelik işletme öğrencisiyim böle saçma bişi görmedim :D y=5 demiştir o yanlış yazmıştır falan filan :D iktisat konusunda ii olduğum söylenemez öğrenince söyle bana da nedenmiş
Chastise Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2009 tam rekabetin olduğu piyasalarda piyasa dengesini bulurken kısa dönem uzun dönem farkı var. P=MC=ATC uzun dönem, P=MC kısa dönem. bu ayrım daha bi açık olur sanırım hehe. genelde bu tür sorularda kısa dönem ve uzun dönem diye belirtilir zaten. diğer soruda da MC tanımına göre yola çıkarsan bile öyle bir olay çıkmıyor. (yani extra bir mal ürettiğin zaman TC deki değişiklik) muhtemelen 5 demeye çalışmışlardır dfg. ha bir de hangi kitaptan bunlar?
Syn Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Kitap Hal Varian'ın "Intermediate Micro Economics", ama pek bir karışık, bizim okul sağolsun Harvard özentiliğinden gitmişler orda okutulan kitapı getirmişler de hoca bile kullanmıyor kitabı.
Syn Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 19, 2009 Bu arada o MC 35 olayı yanlışmış, hoca dalga geçiyor resmen =)
tellos Mesaj tarihi: Ocak 22, 2009 Mesaj tarihi: Ocak 22, 2009 Ed yi Es yi Ec yi büte gircem diye yeni ögredndim akranlarım nelerle ugraşıyo üzülüyorum bazen cidden :/
Farinal Mesaj tarihi: Ocak 18, 2010 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2010 Ya yarın finalim var. Şimdi perfect competition bir sürü firma var, bir sürü satıcı bir sürü alıcı var, giriş çıkış serbest, fiyatı da belirleyemiyor firmalar? monopolistic competition da da bir kaç firma var aynı şeyi üreten ama aynı değil çok benziyor gibi gösterip o ürünü alan insanlardan monopoly mi kuruyorlar anlamadım kafam karıştı gece gece :D
yunusemre Mesaj tarihi: Ocak 18, 2010 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2010 naptın sen yaa tam rekabet --- çok satıcı, çok alıcı. Firmaların fiyat belirleme şansları yok, çünkü zaten adamlar P=MC'de üretip, satıyor bu piyasada ayakta kalabilmek için monopol --- tek satıcı, çok alıcı var Monopol tek satıcı olduğundan piyasayı elinde bulunduruyor istediği yerden fiyatı ayarlıyor çünkü alıcının eli mahkum burdan almaya. da takıldığın yeri tam anlayamadım uzun konu bunlar ana noktadan pek tutulmaz :S bu arada artık herşey için çok geç sanırım :)
Goarth Mesaj tarihi: Ocak 18, 2010 Mesaj tarihi: Ocak 18, 2010 hehe evet geç oldu ama sanırım yanlış okumuşsun,monopol demiyor tekelci rekabet piyasası diyor burada arkadaşın dediği doğru oluyor... az sayıda firma,çok alıcı, neredeyse benzer ürünler reklam vs yöntemlerle farklılaştırılıyor. Tekel piyasası gibi grafiği,ama ortalama maliyetler daha yüksek (reklam giderleri)
Arkasokak Mesaj tarihi: Ocak 22, 2010 Mesaj tarihi: Ocak 22, 2010 mikro ekonomide sorulabilecek konular şunlardır en fazla: -baurol(yanlış yazmış olabilirim -cournot -veblen eğrisi -farksızlık -rezervli fiyat -ölçek ekonomisi -kısa dönem arz eğrisi(tam rekabet piyasasında) -genişleme eğrisi -modern/klasik piyasa farklılıkları -talebin gelir esnekliği. bunlara üstün körü bak. genelde veblen eğrisi ve kısa dönem arz eğrisi tercih edilir soru tiplerinde. inatla üç yıl üst üste aldım ordan biliyorum.
Öne çıkan mesajlar