Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bir gecede Milli Eğitim Müdürü oldu


belmondo

Öne çıkan mesajlar

Son yıllarda Türkiye'de eğitim alanında “vekaleten” dönemi yaşanırken, kadrolaşma Artvin'de de kendini gösterdi.


Artvin'in Ardanuç İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevini müdürlükte 2 şube müdürü bulunmasına karşın vekaleten Ardanuç Halk Eğitim Merkezi Müdürü Azim Önal yürütüyor. Geçen yılın Ekim ayında emekli olan Artvin Ardanuç İlçe Milli Eğitim Müdürü'nün yerine norm fazlası olarak atanan Halk Eğitim Merkezi Azmi Önal'ın göreve vekaleten getirilmesi Artvin'de tepki çekti. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevinin, vekaleten kadrolu şube müdürlerine verilmesi gerekirken, norm kadro fazlası olarak görevlendirilen ve asıl görevi Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü olan Önal'a verilmesi kadrolaşma iddialarına neden oldu. Halk Eğitim Merkezi Müdürü Önal, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürlüğü'ne Bakanlık tarafından norm kadro fazlası olarak görevlendirilirken, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün norm kadro fazlasına ise ihtiyacı bulunmadığı öğrenildi.








http://www.memurlar.net/haber/108362/

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mehmet Y. Yılmaz said:

Çocuklarımızı bu kafa eğitiyor!

TÜRK Eğitim Sen’in yaptığı bir araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’nda kadrolaşma çabalarının ulaştığı boyutu çarpıcı bir şekilde gözler önüne seriyor.
59 il genelinde yapılan araştırmaya göre Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda 16 bin 488 idareci vekáleten görev yapıyor.
Bakanlığın, kendine bağlı kurumları "asaleten" yönetecek (milli eğitim müdürlükleri, okullar gibi) vasıflara sahip kadroları bulamamış olması düşünülemez.
Vekáleten atama yapılıyorsa bunun bir tek nedeni var: Söz konusu kadrolara atanmak istenen kişilerin vasıflarının bu iş için uygun olmaması!
Bu kişiler vekáleten atandılar çünkü mevcut durumları, o görevlere "asaleten atanmaya" uygun değil,
Cumhuriyet tarihinin en büyük kadrolaşma atağının doğal sonucu bu.
Kamu yönetiminde ilerlemek, üst görevlere getirmek için aranan kıstaslar eğitim, bilimsel yeterlilik, işi daha iyi bilmek gibi ölçülebilir ölçütler değil çünkü.
Eşinin türban durumu, imam hatip bağlantısı, tarikat tavsiyesi gibi vasıflar aranıyor.
Bu vasıflara sahipseniz ama yasaların ve yönetmeliklerin aradığı yeterliliklere sahip değilseniz, sorun vekáleten atama ile çözülüyor.
Bütün bunların açık özeti de şu: Çocuklarımızın eğitiminden sorumlu kurumlarda yönetici konumda bulunanlardan 16 bin 488 tanesi o işi yapmaya ehil değil!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...