Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Opel Corsa 2005 Dizel,Otomatik ve Fiesta Dizel Tiptronik


Valeron

Öne çıkan mesajlar

o kadar bosa mi anlattik simdi :)

sanziman bildigin duz sanziman, debriyahi elektronik kontrollu.

diyelim yolda gidiyoruz, 4. vites 2.5k devir. ayagini gazdan cekmezsen ivmelenmek istedigini dusunerek 3k, 3.5k ya kadar 4. viteste gidiyo araba. ayagini gazdan cekip bi daha basarsan ve egimde mumkunse 5. vitese atiyo.

Ha yok sen tam otomatik gibi kullanmak istersen o da mumkun. 3.5k devire kadar gidip kendi kendine 5. vitese atiyo.

yok sen 3 e mi atcaksin? vites konulunu asagi cekiyosun, vites mi arttircaksin manuel? kolu yukari itiyosun.

sonuc: easytronic = tiptronic. nasi istersen oyle kullan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bak simdi otomatik bir arac aslinda easytronic. ama otomatik sanziman degil. sadece debriyaji otomatik olarak bir chip tarafindan kontrol edilen bir manual sanziman. bunun farki sistemin debriyaj olayini nasil gerceklestirdigi normal otomatige gore. torque converter yok aracta.

isin teknik kismini birakirsak eger; bu vites otomatik vitesin bildigin her seyini yapiyor (D moduna alip mudahale de hic bulunmadan kendi basina vites degistirme kismini yani). ayrica tiptronic vb isimlere sahip surucunun vitese mudahale ettigi otomatik sanzimanli sistemlere benzer bir vites arttirma/eksiltme fonksiyonu da var. o moda aldigin zaman vitesi direk sen arttirip azaltiyorsun. aynen tiptronic gibi. ve debriyaja falan basmiyorsun.

ama tiptronic araclar gene de otomatik sanzimandir, planetary sistem kullanir, torque converter kullanirlar. bu otomatik sanziman degil. bu elektronik debriyajli bir manual sanziman. bildigin manual sistemdeki gibi isliyor sanziman olayi.

sanziman otomatik degilse bile halk arasinda bilindigi sekilde bu bir "otomatik vites".

kisacasi easytronic bir arac aldiginda "otomatik" bir arac almis olacaksin. debriyaj mebriyaj yok, bildigin otomatik iste.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elektronik kontrollu debriyaja sahip manual bir sanziman oldugu icin az yakiyor.

tabi gene elektronik olarak debriyajin kontrol edildigi sirali manual sanzimanlarla bunu kiyaslama. (wv/audi nin dsg si, bmw nin smg si) onlar performans icin uretilmis ve duz vites performansi verebilen otomatik debriyajli manual sanzimanlar. easytronic onlar kadar basarili degil malesef.

yakit tuketimi avantajinin bazi dezavantajlari var tabi ki bu sistemde. dusuk viteslerde sistemin vites degisimi sirasinda motor sesini duydugunda ayagini bir cekip vites degisimine izin vereceksin. aynen manual viteste debriyaja basinca gazdan ayagini cekmen gibi. sonucta debriyaji otomatik bile olsa bu manual bir sanziman, vites degistirirken debriyaj klasik sistemde isliyor. eger yapmazsan ziplarsin biraz. senin yerine motor bagirinca baskasi basiyormus debriyaja gibi hayal et.

ayrica klasik otomatik sanzimanlar gibi surekli frenden ayagini cektigin anda gitmeye calisan bir d modu olmadigi icin yokuslarda geri kacma sorunu vardir, yokus tolerasyonu yoktur. ama yeni corsa larda hillholder varmis. bu sorunu yasamassin herhalde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...