MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Audi'nin ürettiği her arabada dizel olacak demek oluyor bu...kaynak
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 ben hala dizel ve spor u bi arada göremiyorum.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Adamlar dizelle LeMans kazanıyo ama sen spor görmesen de...
Redogski Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 yok abi bencede spor arabada dizel olmamalı.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 öyle bi hale geliyo ki iş, artık sadece sesi problem oluyo. Ki zaten onu da çok büyük ölçüde hallettiler.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Bence hala bir çok problem var. Öncelikle turbo lag olayı. Turbo devreye girene kadar güç yok. Sonra güç geliyor geliyor ve 4.000d civarlarında motorun nefesi kesiliyor, duvara çarpmış gibi oluyorsun. Vites değiştiriyorsun. Devir aralığı çok kısa olduğu için paso vites değiştiriyorsun. Yeni teknolojiler turbo lag ı ve vites değişim sürelerini kısaltıyor, dizel motorlar da çok verimli ve yüksek torklar üretiyor; bunları bir araya getirince sürüş tarzını buna ayarlayarak dizel bir arabayla da çok hızlı olabilirsin. Ama spor araba sadece performans değil, aynı zamanda aldığın keyiftir. 8.000 devirlere kadar tırmandıkça aldığın egzos sesi, uzun devir bandının verdiği elastikiyet... spor arabayı spor yapan pek çok unsur dizelde mevcut değil...
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mr_Hand said: Adamlar dizelle LeMans kazanıyo ama sen spor görmesen de... LeMans 24 saat aralıksız süren bi yarış. Audi nin TDI R10 u bu yarışı gücü yüzünden kazanmadı. Dizel olduğu için pit e yakıt ikmaline benzinli araçlardan daha az uğradığı için kazandı...
matama Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 boylece r8 efsane olamadan bitmis oldu :) artik r8 im var diye ortama gelene traktorcu muamelesi yapilir istersen 10 bin beygir olsun.
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 MrMarvelous said: Öncelikle turbo lag olayı. Turbo devreye girene kadar güç yok. Sonra güç geliyor geliyor ve 4.000d civarlarında motorun nefesi kesiliyor, duvara çarpmış gibi oluyorsun. Vites değiştiriyorsun. Devir aralığı çok kısa olduğu için paso vites değiştiriyorsun. Yeni teknolojiler turbo lag ı ve vites değişim sürelerini kısaltıyor, dizel motorlar da çok verimli ve yüksek torklar üretiyor; bunları bir araya getirince sürüş tarzını buna ayarlayarak dizel bir arabayla da çok hızlı olabilirsin. normalde böyle tamam da, o tür bi yarış kazanan aracın böyle dertleri olduğunu sanmıyosun heralde? Ben dizel motorlar sorunsuz demedim, okursan büyük ilerleme kaydedildiğini söledim. Bikaç sene sonra çıkacak dizeller özellikle daha da iyi olacak belli ki. MrMarvelous said: Mr_Hand said: Adamlar dizelle LeMans kazanıyo ama sen spor görmesen de... LeMans 24 saat aralıksız süren bi yarış. Audi nin TDI R10 u bu yarışı gücü yüzünden kazanmadı. Dizel olduğu için pit e yakıt ikmaline benzinli araçlardan daha az uğradığı için kazandı... Bi de Topgear izleyen herkes bunu biliyo zaten :)
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Tahminimce 6.0L lik V12 bir dizel motorda 900-1750 devir aralığında turbo lag olmaz dert etmeyin. Devir bandı kısa evet ama Audi'ninde DSG diye süper bir teknolojisi var. Vites değiştiriyorsunda kolunmu yoruluyo bırak değiştirsin ne olacak ki. Paramecium, TT ve R8'e dizel motor geleceğiyle ilgili fısıltı gazetesinden aldığı haberi buraya taşımıştı. TT'ninki kesinleşmiş ve fotoğraflarda vardı ama R8'e dizel motor seçeneği düşünülüyordu böylece o da kesinleşmiş oldu.
Tyrael Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 3.20d coupé'de de tartışmıştık aynı konuyu. Sesin büyük ölçüde halledilmesi genelde izolasyonun iyileştirilmesiyle oluyor genelde dışarıya yine giden gidiyor.. En iyi dizel sesi cls 320'de gelmişti bana.. Manasız dizel çok güzel bundan sonra araba alırsam tercihim olur ama spor arabada manasız bence.. BMW'de 6.30'la yapmış aynı işi ama o da hata bence.. aslan Porsche yapmayacak heralde bi tek..
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 6, 2008 porsche de cayenne ile başlar bence yapmaya sonunda pes edip ehueh
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 7, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 7, 2008 Porsche bugün volkswagen i satın almayı düşünecek kadar büyümüş bi üretici. 10 sene içerisinde maliyetleri düşürmekle kalmayıp üretimlerini de 8 kat arttırdılar. Bütün bunların olmasını sağlayan model de cayenne di... cyaenne zaten peynir ekmek gibi satıyor porsche için. dizelini de yapsalar bunun iki katı satacaklarını biliyordur porsche dekiler ama işte spor araba dizel olmaz felsefesi yüzünden yapmıyolar yapmayacaklardır =) ayrıca dizel motorlar çok gelişiyor evet ama yinede max. devirin 5.000 civarlarında olma olayının önüne geçmelerinin imkanı yok. bunu da 320d kısmında tartışmıştık...
Öne çıkan mesajlar