Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Visual Basic bilen biri, yardım...


n0body

Öne çıkan mesajlar

ya bi oyun yapmaya çalışıorum visual basicle, pek ii bi seçim diil visual basic biliyorum =)

oyun mayın tarlası gibi command buttonlardan oluşuo
hepsine de bi sayı verdin
k00
k01 fln diye gidiyor...
tüm karelerin rengi şu olsun nasıl diyebilirim?
k00.backcolor= ....
k01.backcolor= ....
gibi hepsini yazdım, bunun kısa bir yolu yokmu?
ilk harfi k olan tüm command buttonların rengi şu olsun .... nasıl diyebilirim visual basicte?
k**.caption = 1 mesela....
yada if k**.caption = 1 then
.....

herangi bi tuşun captionı... nasıl diycem?
şimdiden teşekkürler
icqdan yardımcı olabilecek biri gelirse ayrıca teşekkürler : 149656349 ,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla vb kodunu bılmem anlamam ama ...
ıstedıgın seyı matrıs olarak tanımlayıp ...
for(a=0;a<=8;a++)
for(c=0;c<=8;c++)
k[a][c]=siyah

tarzında vb kodunu yarasan ...
alan olarak hepsini doldurabilirsin ..
(vb bilmem anlamam anlayanada karısmam) ...

[Bu mesaj The_Delucian tarafından 10 January 2004 04:28 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Butonları indexli yarat..
For i=1 to 20
k(i).backcolor=RGB(0,255,0)
next

gibi...

İndexli buton ansil yaratılır dersen.Once butonu yarat. Caption ve Buton ismini ayarla. Sonra mousun sag tusuyla butonu copy et ve formun ortasinda paste et bu isimde bir buton oldugunu indexlemek isteyip ismedgini soran bir pencere açılır okey de işlerm tamam[hline]Bluemark a.k.a Dozer
Dragon' s Tail Shard Admin | Developer | Old Man | Good Guy

[Bu mesaj Dozer tarafından 10 January 2004 05:53 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben yaptım daha 1 hafta önce mayın tarlası
tam bitmiş halini yarın verebilirim bakarak ornek alirsin biraz
yada bitmemis hali vardi surda
http://baaluo.sitemynet.com/images/mayin.zip

bi butonu kopyalayip yapistirirsan sana
"array pakmak istiyonmu gozum ?"
diye bir soru sorar vbasic evet dersen bi daha kopyalayip yapistirdikca bunlardan bir dizi olusturur
yani butonunun adi ahmet ise
ahmet(1) ahmet(2) ahmet(3) seklinde gider butonlar
bunlarda butona basildiginda calisam
ahmet_click() sub'ında index olarak doner
yani 3 uncu ahmete basilirsa
ahmet(3) click olmuştur

for i = 0 to 99 (atiyorum 99 buton oldugunu)
ahmet(i).caption = ""
next i

diyerek ustlerini bosaltabilir yada napicaksan yapabilirsin[signature][hline]Anatolian University Computer dept.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

en alttakini okumamisim
buton ekleme gibi bi sansin yok
butonlari onceden eklersin customizerla algidin degerler disindakileri ahmet(i).visible = 0 diyerek gorunmez eder
form1.width ve form1.height ile
forum küçültüp tam boyutlara getirirsin ama bu cok kasinti bir is oldugu icin ben boyle yapmadim
3 tane form ekledim kolay orta zor diye
customizer da koymadim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dim btn as new system.forms.button

btn.name = "btn" & i.tostring 'yeni tuşun adı. (btn5 gibi bir değer alacak)
btn.text = "hede höde" 'tuşun üstünde yazacak şey
btn.width = 20 'genişlik
btn.height = 20 'yükseklik
btn.left = 160 'sola uzaklık

filan falan diye tanımlayabilirsin.

bu visual basic .net versiyonu. 6.0 da da çok benzerdir[signature][hline]its supersonic
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bitmaplerle yapmak ne demek ben onu tam anlayamadım..

visual basic ile yapıyorsan button ile yapmak en mantıklısıdır. ben de biriki gün önce yılan oyununa bakıyordum da button çok saçma ve uğraştırıcı olsa bile kötünün iyisi gibi duruyor. biraz daha kurcalıyım ben şu oyunu belki başka birşey çıkar..[signature][hline]its supersonic
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir düğmenin her durumuna göre bi bitmap hazırlayıp satır çarpı sütun defa olmaları gereken yerlere kopyalarsın. sonra mouse hareketleriniden nereye basıldığını bulup oraya gerekli rakamın bitmapini bastırırsın.

eğer yeni başlıyorsan işin grafik kısmına başlamadan önce normal programlar yaparsan daha ii olur sanırım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herkese çok teşekkürler yardım için...
yok azmettim yapıcam bunu ben =))
bu arada keygen gibi bişeyi nası yazabilirim?

bi de mumchamber "& i.tostring " ne anlama geliyor orada?
bi de buttonları o şekilde yarattırınca isimleri btn(1) btn(2) şeklinde mi olacak?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bitmaplerle en iyisi baal ınki güzel işte örnek al :)[signature][hline]Llama, 16 December 2003 18:36 tarihinde demiş ki:
sperm triballerı lazım arkadaslar bıldıgınız varmı allah askına acıl sekılde lazım sıgara ıcın ola bılır sakallı ola bılır yanı elınızde ne varsa buraya koya bılırmısınız....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim bitmaple yapmaktan kastim
butona bastiginda altinda cikacak olan seylerdi
yani yaninda mayin varsa cikcak olan sayi yada patliyicaksa cikacak olan bomba gibi

kopyalar yapıştırırsın
btn(1) btn(2) şeklinde gider ve o butonlarin hepsi sadece
btn_click(index as integer) gibi tek bir sub a komut gönderir tıklandıında index te sana hangi tusa basildigini bildirir[signature][hline]Anatolian University Computer dept.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dim keygendata(250) as string
private sub form_load ()
keygendata(0) = "xxxkey"
keygendata(1) = "xxxkey"
keygendata(2) = "xxxkey"
keygendata(3) = "jhıhkhkhhkjhk"
keygendata(4) = "jhıhkhasdasdfkhkjhk"
keygendata(5) = "jhıhkhksghhkjhk"
keygendata(6) = "jhıhkhkhkjhk"
keygendata(7) = "jhıhkhasdsdfkhkjhk"
keygendata(8) = "jhıhkhkhkjhk"
keygendata(9) = "jhıhkhkgahkjhk"
keygendata(10) = "jhıhkhkhkjhk"
end sub

private sub command1_click()
randomize timer
text1.text = keygendata( cint(rnd(10) * 10))
end sub


form load kısmına karışık yazan yerlere keyleri yazıcaksın. eger text 1 e koyacaksan

NOT: Bır cogunu hojam ögretti bana. Algoritma ile alakası yoktur:) onlar benı aşar .[signature][hline]"keko içiysen kendinden geçiysen"
sdasweqr ea
$aban matrix Revolutions
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
n0body, 11 January 2004 12:43 tarihinde demiş ki:bi de mumchamber "& i.tostring " ne anlama geliyor orada?
bi de buttonları o şekilde yarattırınca isimleri btn(1) btn(2) şeklinde mi olacak?


şimdicik, "btn" metniyle i sayısını birleştirecez.
i integer olduğu için .ToString() metoduyla stringe çeviriyoruz. aslında visual basicte çevirmeye gerek yok fakat daha sonradan c#a filan geçeriz diye el alışkanlığı yapmak lazım. şu durumda elimizde "btn" ve i.ToString var. ikisini + ya da & ile yapabiliriz. ama & string birleştirme için daha özelleşmiştir, kullanılmasında fayda var (alışkanlık) "btn" & i.ToString() olacak.

bunun sonucunda btn3 btn5 btn9 gibi değerler çıkacak. bende bu konuda hazır bir örnek olacaktı eskiden yaptığım, flashdiskimi bulursam yollarım.

//ben metodlardan sonra parantez koymayı alışkanlık hale getiremedim. IDE senin için parantezleri ekler ama koymaya alışmak lazım..[signature][hline]its supersonic
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca deli333, örneğini tam anlamadan yorum yapıyorum ama o sadece textbox1 in textini random atamıyacak mı?

neyse konuya dönüyorum:
said:

Private btnSayisi As Integer = 0
Private btnSon As Button 'Button tanımlıyoruz, yeni bir instance yaratmıyoruz. şimdilik butonumuz havada.
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
If btnSayisi < 5 Then
Dim btn As New Button 'başka bir buttonun instanceını oluşturuyoruz.
btnSon = btn 'burda butonumuza bellekte gerçek bir yer ayırıyoruz. daha doğrusu bu sanal butonu diğerine refere ediyoruz. butonumuz artık erişilebilir.
btnSayisi += 1
btn.Name = "btn" & btnSayisi 'btn3 mesela..
btn.Text = btn.Name
btn.Top = 5 + btnSayisi * (btn.Height + 2) 'bulunduğu yeri belirledik.

Me.Controls.Add(btn)
AddHandler btn.Click, AddressOf MyEventHandler 'basıldığında ne olacağının eventini belirliyoruz.
End If
End Sub

Private Sub MyEventHandler(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) 'burada da eventi şekillendiriyoruz.
Dim eBtn As Button = CType(sender, Button) 'eBtn diye bir sanal button yaratıyoruz. Ve basılan buttona refere ediyoruz.
MessageBox.Show(eBtn.Text) 'butonun adını mesajla yazdırıyoruz.
End Sub


sizin için oturup comment yazdım.. çok iyiyim :P[signature][hline]its supersonic
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Deli333, 11 January 2004 18:21 tarihinde demiş ki:
dim keygendata(250) as string
private sub form_load ()
keygendata(0) = "xxxkey"
keygendata(1) = "xxxkey"
keygendata(2) = "xxxkey"
keygendata(3) = "jhıhkhkhhkjhk"
keygendata(4) = "jhıhkhasdasdfkhkjhk"
keygendata(5) = "jhıhkhksghhkjhk"
keygendata(6) = "jhıhkhkhkjhk"
keygendata(7) = "jhıhkhasdsdfkhkjhk"
keygendata(8) = "jhıhkhkhkjhk"
keygendata(9) = "jhıhkhkgahkjhk"
keygendata(10) = "jhıhkhkhkjhk"
end sub

private sub command1_click()
randomize timer
text1.text = keygendata( cint(rnd(10) * 10))
end sub


form load kısmına karışık yazan yerlere keyleri yazıcaksın. eger text 1 e koyacaksan

NOT: Bır cogunu hojam ögretti bana. Algoritma ile alakası yoktur:) onlar benı aşar .

pek bilgim yok ama bnm bildiim keygenler böyle diilki!
her oyunun yada cdnin bi cd key kontrol yöntemi var
cd keye
ABCD-EFGH dielim meselaa...
a*b = c*d +e +f = G*h
gibi sistemleri var ( yukarıdaki tabiki sdc bi sallama ) sayıları alıyo belli bir denkleme koyuyor doğru cevabı verirse cdkey doğrudur diilse diildir... keygen de doğru cevabı verecek sayıları yazıyor....
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
n0body, 11 January 2004 20:59 tarihinde demiş ki:
said:
Deli333, 11 January 2004 18:21 tarihinde demiş ki:
dim keygendata(250) as string
private sub form_load ()
keygendata(0) = "xxxkey"
keygendata(1) = "xxxkey"
keygendata(2) = "xxxkey"
keygendata(3) = "jhıhkhkhhkjhk"
keygendata(4) = "jhıhkhasdasdfkhkjhk"
keygendata(5) = "jhıhkhksghhkjhk"
keygendata(6) = "jhıhkhkhkjhk"
keygendata(7) = "jhıhkhasdsdfkhkjhk"
keygendata(8) = "jhıhkhkhkjhk"
keygendata(9) = "jhıhkhkgahkjhk"
keygendata(10) = "jhıhkhkhkjhk"
end sub

private sub command1_click()
randomize timer
text1.text = keygendata( cint(rnd(10) * 10))
end sub


form load kısmına karışık yazan yerlere keyleri yazıcaksın. eger text 1 e koyacaksan

NOT: Bır cogunu hojam ögretti bana. Algoritma ile alakası yoktur:) onlar benı aşar .

pek bilgim yok ama bnm bildiim keygenler böyle diilki!
her oyunun yada cdnin bi cd key kontrol yöntemi var
cd keye
ABCD-EFGH dielim meselaa...
a*b = c*d +e +f = G*h
gibi sistemleri var ( yukarıdaki tabiki sdc bi sallama ) sayıları alıyo belli bir denkleme koyuyor doğru cevabı verirse cdkey doğrudur diilse diildir... keygen de doğru cevabı verecek sayıları yazıyor....


İyide dikkat edersen oraya ben şiddetle yazdım. Bu bir acemi keygenidir. Senin dediğini profesyoneller yapar ve sana binlerce key verir. bizimki hafiften uyduruk :)[signature][hline]"keko içiysen kendinden geçiysen"
sdasweqr ea
$aban matrix Revolutions
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...