Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ema aplaya bi soru


Ra_d

Öne çıkan mesajlar

said:
unity100, 17 December 2003 00:35 tarihinde demiş ki:
bi baslasam benim ema aPlaya soracak cok sorum var da aslinda ,

buyur forumumun tadı tuzu :)
said:

bireysel ozel emeklilik yeni cikmisken, ve bunlara uye olma potansiyeli tasiyan kitle tamamen 24-30 yas arasi iken, neden reklamlarda 60 yasinda amcalar oynatiliyor bu nasi hedef kitle, bu danyal reklamlari kim yapiyor.

of o danyal reklamlar sektörü nasıl birbirine soktu bilsen. 11 tane emeklilik şirketi en büyük reklamverenler olarak bi peydah oldular, ağızlarının suyu akan reklam ajansları bir toplantıcık koparmak için birbirinin üzerinden atladı valla :P

ben şahsen çok çok daha iyi reklam filmleri bekliyordum, her yenisi sektöre olan inancımı biraz daha sarsıyor, ne yalan söyliim. biz de ajans olarak bir tanesi için çalıştık, sonra sattılar, çalışmadılar bizimle. bizim yaptığımız kampanmya da reklamcılık tarihinde çığır değildi, ama en azından doğru yerlere vuruyordu.

bunların ne dediği belli değil bence de. o dönem çalışırken sistemi baya bi inceleme fırsatım oldu (daha doğrusu ..ke ..ke öğrendim :P), aslında reklamda tüketiciye anlatılacak çok şey var. hem ikna için söylenebilecek şeyler var, hem de mekanizma ile ilgili. bakıyorum bakıyorum, hiçbir emeklilik şirketininkinde sistemle, mekanizmayla, ürünün faydasıyla ilgili, ne olduğuyla ilgili bir şey yok. mesela o reklamları izleyen sizlere sorayım:
bu işin fon yönetimi üzerinden yürüdüğünü, arkasında devlet garantisi olduğunu, değişik ödeme planlarıyla kendinize özel bir emeklilik planı çıkarabileceğinizi anladınız mı? ben anlamazdım bilmesem...

hedef kitleye gelince:
şu kanı yanlıştır, onu hemen düzeltelim: "reklamın hedef kitlesi reklamda görünmelidir". bunun böyle olmasına hiç mi hiç gerek yok, ben içinde büyükler olan şahane çocuk ürünü reklamları çok gördüm. diğer yandan bu tırnak içindeki cümle, türk reklamcılığının kanayan yarasıdır, herkes, bir sürü reklamcılar dahil buna inanır :/

demem o ki, normalde reklam filminde yaşlılar görünüyor diye filmin yaşlıları hedeflediğini otomatikman düşünmek yanlıştır. ama senin sorduğun case'te, reklamların başı kıçı da belli olmadığından, hedef kitlesi de muallaktadır. orası doğru :/
said:

lipton reklamlarini yapan dumbukler kim ? 5-6 tane genc kiz ve erkek - hedef kitle yas 25-30, uniden mezun tatli hayat belli - lipton iciyorlar, OYLESINE seviyorlar ki cayi, 'ben bir tane daha istiyorum' diyemeyecek kadar mal olduklarindan biri cep telefonunu bi yere sokuyor biri anahtarlarini bardaga atiyor, sonra 'hebeeee hebehoboyu unutmusum' diye geri donuyorlar, ararken bunlar kendini begenmis evsahibi gulumsuyor ve 'aradiginiz sey mutfakta olabilir mi' zirvasi cikiyor. sonra hep beraber mutlu bir sekilde tekrar lipton iciyorlar.

öeeeh, yayındaki en beğenmediğim filmlerden biri. ne desem boş.
bu tip durumlara biz ajans içinde "zorlama" deriz, "reklam kokan reklam" deriz, "gimmicky" deriz, "cheesy" deriz ve genelde kaçınmaya çalışırız. çünkü insnalar böyle şeyleri yemiyorlar. kim "çay iççem bi tane daha koyasan" demek yerine binbir tane maymunluk yapar ki? yapmasının bir sebebi varsa onu da hikayede görmeliyiz ki anlayalım di mi? peeehhh...
said:

hopporuyorum, orkkeriyorum, bir ki uc sayip hoynkuruyorum, duramiyorum ucuyorum reklaminin hedef kitlesi kimdir ?

ehe buna ayrı cevap yazdım vizyonda :)

ema reklam dünyasından bildirdi.
(geveze günüme denk geldiniz, iyisiniz yine :PP)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Dygrogrand, 17 December 2003 09:59 tarihinde demiş ki:
Reklamı çok sevdiğimden değil ama birşey söylemek istiyorum : Ya öyle dese reklamın ne özelliği var ? Adamlar mesaj vermeye çalışıo sonuçta adamda yaratıcılık o kadar onu sorgulayabilirsin ama dediğin gibi yapılsa reklamın reklamlık bir yeri kalmıo ki..[hline]Lucky's Gallery


simdi olay su, bu sekildeki malligiyla reklam kiside herhangi bir kabullenme olusturmuyor. yani kendi hayatindan bir olayla ozdeslestiremiyorsun. ben daha hayatimda hic bir bardak daha icmek yerine anahtarlik unutan gormedim. boyle olunca igreti duruyor reklam. yaraticilik baska alakasizlik baska.[hline]fedaykin, cesitli tarihlerde demiş ki:..Öldürülenler masum insanlarmış.... Şayet o an elinde silah tutmayan herkez masum sınıfına giriyorsa o zaman diyeceğim yok. Siz o şekilde sınıflandırmaya devam edin...
....

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Emaleth, 17 December 2003 15:05 tarihinde demiş ki:
hedef kitleye gelince:
şu kanı yanlıştır, onu hemen düzeltelim: "reklamın hedef kitlesi reklamda görünmelidir". bunun böyle olmasına hiç mi hiç gerek yok, ben içinde büyükler olan şahane çocuk ürünü reklamları çok gördüm. diğer yandan bu tırnak içindeki cümle, türk reklamcılığının kanayan yarasıdır, herkes, bir sürü reklamcılar dahil buna inanır :/

demem o ki, normalde reklam filminde yaşlılar görünüyor diye filmin yaşlıları hedeflediğini otomatikman düşünmek yanlıştır. ama senin sorduğun case'te, reklamların başı kıçı da belli olmadığından, hedef kitlesi de muallaktadır. orası doğru :/


simdi kampanya yaparken zaten gormusundur, odemelerin baslamasi senin sectigin odeme suresinin bitmesinin sonunda, bu da minimum 10 yil filan oluyor. zaten, 10 yillik planda normal bir primle geri odenecek miktar aylik asgari ucret gibi biseye denk geliyor. e 30 yillik plan dersen, o zaman yasi bu gun 40 olan bir adamin tutup da emekli olayim dur demesi kadar absurd bisey olamaz ? isin daha bir mal olan yani, 50 yasinda eski kusaktan emuce banji jamping yapiyor. bu gun 20 yasinda olup da oyle bir adamla banji jampingi ozdeslestirebilecek adam varsa beri gelsin. cogumuz babamizdan annemizden ornek aliyoruz oyle tiplemeleri ki hic uyusmuyor.

OTUZ YIL !!![hline]fedaykin, cesitli tarihlerde demiş ki:..Öldürülenler masum insanlarmış.... Şayet o an elinde silah tutmayan herkez masum sınıfına giriyorsa o zaman diyeceğim yok. Siz o şekilde sınıflandırmaya devam edin...
....

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...