Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gargoiller.(Gargoyles)


The_Guardian

Öne çıkan mesajlar

gargoyleler normalde çatılarda bulunan büyük insan ya da hayvan heykelleridir. asıl yapılma amaçları yamur sularının çatıda toplandığı o küçük kanallar aracığılıyla suyu ağızlarından dışarı atmak. böylece duvardan uzak bir şekilde su dökülmüş oluyor ve duvarda erozyon vb olmasını engelliyor.
daha sonra bu heykeller enchantment büyüleriyle hayata geçiriliyor ve gargoyle ırkı oluşmaya başlıyor.[hline]If only I could breathe to see the sun of May...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanılanın aksine construct yada anımated object diil aslında magical beastler.ancak herkes bilir ki bu yaratıklar heykel gibi gözükürler.oyun dünyasında da öle oluyo ve mobilize diillerken sanırım fast healing leri var.Kir Lanan denen bi psikopat ür de var ki normal gargoillerden oldukça farklılar.onlar mesela undead gibi healing büyülerine inflict miş yada harmmış gibi cevap veriyolar bide ray of enflibement filan yapabiliyolar asla tanrıya inanmıyolar ve ırklarında cleric cıkamıyor.daha bi sürü şey var ama aklıma gelmiyo.sen bi zahmet bulabilirsen MM ye bak.Kir Lananlar içinde Races of Faerun a bak bulabilirsen kitapları.[hline]Serve no one but BANE!!!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GARGOYLE
Medium Monstrous Humanoid (Earth)
Hit Dice: 4d8+19 (37 hp)
Initiative: +2
Speed: 40 ft. (8 squares), fly 60 ft. (average)
Armor Class: 16 (+2 Dex, +4 natural), touch 12, flat-footed 14
Base Attack/Grapple: +4/+6
Attack: Claw +6 melee (1d4+2)
Full Attack: 2 claws +6 melee (1d4+2) and bite +4 melee (1d6+1) and gore +4 melee (1d6+1)
Space/Reach: 5 ft./5 ft.
Special Attacks: —
Special Qualities: Damage reduction 10/magic, darkvision 60 ft., freeze
Saves: Fort +5, Ref +6, Will +4
Abilities: Str 15, Dex 14, Con 18, Int 6, Wis 11, Cha 7
Skills: Hide +7*, Listen +4, Spot +4
Feats: Multiattack, Toughness
Environment: Any
Organization: Solitary, pair, or wing (5–16)
Challenge Rating: 4
Treasure: Standard
Alignment: Usually chaotic evil
Advancement: 5–6 HD (Medium); 7–12 HD (Large)
Level Adjustment: +5
Gargoyles often appear to be winged stone statues, for they can perch indefinitely without moving and use this disguise to surprise their foes. They require no food, water, or air, but often eat their fallen foes out of fondness for inflicting pain.
Gargoyles speak Common and Terran.
COMBAT
Gargoyles either remain still, then suddenly attack, or dive onto their prey.
A gargoyle’s natural weapons are treated as magic weapons for the purpose of overcoming damage reduction.
Freeze (Ex): A gargoyle can hold itself so still it appears to be a statue. An observer must succeed on a DC 20 Spot check to notice the gargoyle is really alive.
Skills: Gargoyles have a +2 racial bonus on Hide, Listen, and Spot checks. *The Hide bonus increases by +8 when a gargoyle is concealed against a background of stone.
KAPOACINTH
These cousins of the gargoyle have the aquatic subtype. They have a base land speed of 40 feet and a swim speed of 60 feet (no fly speed) and are found only in aquatic environments.
GARGOYLES AS CHARACTERS
Gargoyle characters possess the following racial traits.
— +4 Strength, +4 Dexterity, +8 Constitution, –4 Intelligence, –4 Charisma.
—Medium size.
—A gargoyle’s base land speed is 40 feet. It also has a fly speed of 60 feet (average).
—Darkvision out to 60 feet.
—Racial Hit Dice: A gargoyle begins with four levels of monstrous humanoid, which provide 4d8 Hit Dice, a base attack bonus of +4, and base saving throw bonuses of Fort +1, Ref +4, and Will +4.
—Racial Skills: A gargoyle’s monstrous humanoid levels give it skill points equal to 7 x (2 + Int modifier). Its class skills are Hide, Listen, and Spot. A gargoyle has a +2 racial bonus on Hide, Listen, and Spot checks, and an additional +8 bonus on Hide checks when it is concealed against a background of stone.
—Racial Feats: A gargoyle’s monstrous humanoid levels give it two feats.
— +4 natural armor bonus.
—Special Qualities (see above): Damage reduction 10/magic, freeze.
—Automatic Languages: Common. Bonus Languages: Auran, Dwarven, Elven, Gnome, Halfling, Giant, Terran.
—Favored Class: Fighter.
—Level adjustment +5.

buyrun 3.5 ed taze taze misss gibin kokuyor tepe tepe kullanın[hline]*!onun için mantığın bir önemi yoktur... ve ağzından salyalar saçarak gülmektedir*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Yahudilerde de golem anlayışı mevcuttur türlü efsaneler benzeşir.Kabaladan tut Enuqi ye kadar...Yani oyunlara yansıtılması da çok doğal...[hline]§Tanrıdan önce karanlık vardı...§
What if God was one of us
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Trying to make His way home
....................................................
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Harbiya bak hic gollem olayini dusunmemistim

Lakin bisey daha soracagim,
Bunlar insan fln gibi clanlara ayrilabilirlermi ve yumurtayla cogalabilirlermi?
Yani tam beast modeli.[hline]unity100, 01 November 2003 18:20 tarihinde demiş ki:
Cikmamis jedilerden hirsiz, cikmasin,
Siyah bir buzdolabi, bir de cuce cikmis daha ne ciksin,
Tonla zibidi velet isikli cubuk acmasin,
Evrendir burasi, disneyland degil


turk frp yazarlarinin birle$tigi dunya
Hic bitmeyen Efsaneler (burasi)
Grim Fandango Turkish Fan Club
Kilicim ve ben ve kullanim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...