unity100 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 kayip olmamasi lazim. kayip hayal kirikligi yaratir baska cozum lazim.[hline]referanslar : www.mizzah.com www.tokaci.com(oscommerce customization) turkiye.bookturkey.com aaa bunu unutmusum pek severim: www.bookturkey.com Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gunn Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 hehe hayal kırıklığı yaratsın ne olacak ki? burası "feel good" klübü değil ki? UO'da allahın dağında ölüp, icq dan abi gel lootla beni diye ağladığımızı, fele giderken üstümüzde değerli bişey varsa amann biri beni yemesin diye etrafa sinirli sinirli baktığımızı hatırlarım. Burda squill hunta gideceksin, üstünde en güzel cicilerin, en pahalı armorun, en güzel silahların (hepsinden ikişer tane), ayrıca üretimde kullandığın tüm resourceların (bankayı kimm kullanacak ki?). Öleceksin, başına gelen en kötü şey 3km daha koşup hunta devam etmek. Halbuki o itemları kaybetsen, gideceksin bir tailora, armorsmithe, weaponsmithe, o itemların aynılarından alacaksın ya da insure edip parayı oyunun kendisine vereceksin. Sistemde eksik olan şey o, sistemden para çıkmıyor. Tek çıkan para - o da çok nadiren - traininge verilen para. Böyle olunca sanki oyunun yaratıkları bizi finance ediyo gibi bişey olcak. Insure olmalı, daha da pahalı olmalı artık 8-10K bugüne kadar 10milyon yapmış insanlara koymaz. Ayrıca petler de ölebilmeli, zorlukla alınan bir at st ölebiliyosa, ki mantıken bakıldığında makineler için ölüm diye bişey yoktur ne biliym aşırı arızalanıp datapade dönse de olur - petler de ölebilmeli ki ya bi ch ye gidip para bayılıp aynı yaratıktan alıcan ya da allahın cezası o gezegene gidip yaratık tamelemeye çalışıcan. Bu sırada da ölücen, üstündeki tüm cicilerin gidecek. Aha buraya yazıyorum, bunlar yakında zaten gelecek, ilerdeki oyuncular çok küfür edecekler bize "ne? ölünce birşey kaybetmiyomuydunuz?" deyu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 yapici ve gelistirici olmasi varken herhangi bir yeniligin kostekleyip geri goturucu olmasi iyi degil. ortada para olmasa para yok derler, para olsa para cok derler. su an oyunda realde milletin mumla aradigi sey var ; bolluk. ha bu realistik degil denirse, o zaman ona uygun sekilde fakat sacma olmayan yenilikler yapmak lazim. bir cok insanin mmog lari oynamasinda oyuna harcanan her t zamaninin bir gelisme saglamasi var. oyunda oynadikca bir seyler kazaniyor ya da kendini gelistiriyorsun, 3 hafta sonra oyuna girdiginde oldugun yerden basliyorsun. bu benim mmog oynamamda onemli bir faktor. filanca arcade ya da falanca rtsyi alip bir levelde ya da bir mapte her oynayisimda bastan sifirdan oynamak haz vermiyor. bu dogrultuda uzerindeki herseyi kaybeden bir insanin yapacagi sey nedir ? item acisindan bastan baslamak. bunun bir cogucun meyve tabagindan yemek icin aldigi elmayi elinden almaktan bir farki yok. neticede cocuk tekrar elma alir. maksat oyunu `aman itemimi kayip mi ederim` yusufuyla - heyecani olsun - oynatmak degil, `filanca sehri elimizde tutabilir miyiz` benzeri dusuncelerle oynatmak olmali. para harcanicak yer yok diyosunuz, bunun cozumu milletin parasini buhar etmek degil. bi yere harcatmak. gercek hayatta ne oluyor ? millet eglenceye gidiyor. tatildir, bardir pubdur sinemadir harciyorlar. oyun icinde sinema olmaz tabi, tatil de olmaz. ama ana fikir belli. eglence turu seyler parayi goturur. bu yeni bir sektor de olabilir. ayrica zaten player city kavrami gelecek, shuttleportundan city hallina bir suru sey olacak masraf olacak. birakin onu gecin, ileride space pack cikacak. bir Xwingin bir Corellian corvettenin fiyati ne olabilir sizce ? oyunda sinir yok belki bundan bir yil sonra nebulon b den sozediyor olabiliriz. bugun `peh 8 milyon param var` diyen adam yarin `abi 6 milyon daha lazim hedehodo alicam` diye konusmaya baslayacak. aldin mi bir x wing, bunun armoru var shieldi var 4 tane laseri var icine koncak r2d2 si var 4 motoru var bunlarin her birinde silah gibi stat olsa artik harcancak paranin haddi hesabi olmaz.[hline]referanslar : www.mizzah.com www.tokaci.com(oscommerce customization) turkiye.bookturkey.com aaa bunu unutmusum pek severim: www.bookturkey.com Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arnaviscaa Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 Beyler oyunda ekonomi dengeye girecek ama bu DEV ler tam bir ...... Su ATST leri sadece PvP only yapsalar bile yeter. Oyunda her crafter para kazanacak diye bir sey yok . Marka olacaksin iyi silah yapip iyi fiyattan satacaksin butun mesele bu . Sen kendi kendine vasat silah uret yerini sadece kendi bildigin vendoruna koy reklamini yapma sonra da para kazanamiyorum de :) Crafter olmak hic kolay degil rekabet cok fazla... Missionlari nerflediler ne oldu baska ekmek kapilari bulmaya yonelttiler beni tanesini 4k dan aldigim 216 dmg li 1.7 speed li FWG5 leri (silah boyle uretilir) cok guel fiyatlardan satiyorum mesela :) . Ben bile marka oldum 2 gunde ,herkes vendorumun yerini soruyor , bir suru weaponsmith tavsiyesi istiyorlar hatta skill ogretmemi istiyorlar bu da isin eglenceli tarafi :)) [Bu mesaj Arnaviscaa tarafından 12 October 2003 19:54 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 12, 2003 sorun da orada, eger alimi yaptigin ws sana 1.7 fwg leri 4 k dan satiyorsa demek ki zilyon tane fwg basiyor demektir. zaten herkes bunu yapiyor, piyasada arz cok. bu da silah fiyatlarini surekli daha da dusuruyor. olay factorynin 2 saatte 100 silah basabilmesi. silah fiyatlari surekli dusecek icinde bulundugumuz durumda. harvester nerf bile yeterli degil, 2k ironunuz olsun, fwg5 icin gerekli butun diger resourcelerden de 1 er k niz olsun, 2 saat sonra 100 tane fwg5 iniz olur, ornek olarak. silah uretiminde az ama oz kaynak gerekiyor, high level silahlar icin oz kaynaklari bulma sorunu bu silahlarin arzlarini dengede tutuyor, ama low level silahlar icin herhangi bir kaynak olabildiginden bunlarin arzi surekli artiyor. ayni problem architectte yok, cunku en basit small house kafadan en az 2.4 k low grade ore istiyor, alt parcalari saymadan dahi. dolayisiyla pazar dengede.[hline]referanslar : www.mizzah.com www.tokaci.com(oscommerce customization) turkiye.bookturkey.com aaa bunu unutmusum pek severim: www.bookturkey.com Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gulay Mesaj tarihi: Ekim 14, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 14, 2003 Herkese Selam, Bence oyuncu bazli ekonomi iyide, sadece silah, zirh ustune kurulu olunca bide cesit az olunca, istediginiz kadar kaliteli uretin sonucda arz/talep dengesi bir noktada kesisecek. Siz istediginiz kadar uretin, talep olmadiktan sonra ne fayda. Sonra server nufusu belli, bi sure sonra herkesde kaliteli silah/zirh olacak, su anda belki az kiside olan malzeme herkesde olacak. Para kazanmak kolay, yani alacaklarin da sinirli, para pek bisey ifade etmiyor bence. Bence isin iceriginin gelistirlmesi lazim. Yani komplike bir uretim/satis olayi var SWG'de, ama cesit az. Bu da sonucda arz/talep dengesini etkiliyor. Tabi konu mission nerf ama geldigi nokta gene ayni, herkes oyundaki icerikten sikayetci. Ben de sahsen hayalkirikligina ugradim. Adamlar gercekten cok guzel konsepte sahiper, orijinal fikirler var, oyunun ilk evreleri cok zevkli, ama belli bir noktadan sonra hepimizin buraya bu kadar cok degisik konu basliklari yazarak hep ayni noktaya geldigi yere geliyor. ICERIK.. Missionlari nerf etmeseler ne olacak. sonucda bende 10 milyon olsa benim oyun tarzimi, oyundaki hayat standartimi nasil etkileyecek? 300k ile 30m arasindaki fark nedir? Cesit olmasi lazim, 100'lerce degisik silah/zirh olmasi lazim. bunlar slice yani sira baska seylerde yuklenebilmesi (perma efect ) olsa cesni olur. su andakinden en az 10 kat daha fazla elbise falan olmasi gerekir. ne bileyim evler daha kullanisli ollmasi gerekir ki ev aletleri yapanlar bir yere gelsin. falan filan... ekonomi sadece silah/zirh ustune kurulmamali, islevselligi olan bi ton sey ekonomiye katilmali. nufusu 2.000 kisi ise, ve bu hep asagi yukari ayni kaliyorsa ne fark eder 1,2 yada 3 uncu kalite silah/zirh olmasi, eninde sonunda herkes bu malzemelere ulasacaktir. bi de dusunun ki fabrikalardan seri uretim ile 100 er, 100 er geliyor bu malzeme, talep olmayacaktir ki sonucda, bu da ureticiyi iflasa surukler. Rekabetci piyasa ekonomisi iyi de, makro ekonomide (1 server makro ekonomi, 1 gezegen mikro ekonomi olarak dusunursek) rekabet icin piyasada cok cesitli malzeme olmasi lazim, talep dogrultusunda rekabet sonucda daha kaliteli urunu daha ucuza son kullaniciya sunar. Ama zaten senin yapabilecegin seyler kisitli sayida ise, ve her uretici er, gec o seviyeye ulasacaksa, pazar hep ayni pazar ise, bu ekonominin basarili olma sansi hic yoktur ki, belli bir surec sonunda monopolist yada kartellerin oldugu bir piyasa ortaya cikar, ufak ureticiler yok olur. insanlarin birbirlerine olan ihtiyaclarini sadece hammadde/silah&zirh ureticisi/kullanici ucgeninin kapsamini cok gelistirmek lazim, sonucda ben umutluyum, mutlaka SOE insanlar da bunu farkindadir, icerik gelisecektir. Bir surec meselesi. Gulay Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sadATS2 Mesaj tarihi: Ekim 14, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 14, 2003 evet gulaya katiliyorum ama yine de ilgi ir noktadayi da atlamamak lazim. bu dusuk cesitlilik icerisinde insanlarada pazari bilgisizlikten pazari iyice daraltiyolar. nedir composite armorda ortalama olmak kaydiyla stuna karsi korumaz, o zaman o adama tangle pistol ile dalarsin ve o adam fazla yasamaz e buyur hadi iyi bi tangle bul bakalım.yok cunku cagu insan bilmedigi icin talep yok. ortada sadece dolasan fwgler var birazda scatter dolasmaya basladi son zamanlarda. silah fiyatlari yada armor fiyatlari tamamen absurt. bendeki armorda stunda var electricity de 220 k ya mal oldu slice dahil simdi tanidigim bi arkadasta ki compositete stun yok ama electricity special olarak %60 protection bu sadece playerlarin kullandigi iki malzemenin bile ne kadar farkli olabilecegini gosteriyor ama bu cesitliligi karsilayacak da silah olmali, kullandigim sureklı olarak 4 pistolum var hic o ha demeyin her hedefin protectionlari ve onlara saldirilmasi gereken yol farkli 2 ayri cesit carbin ve malum tek cesit llc, ama bence bu bile targetlardaki cesitliligi kesmeye yetmez, olmasi gereken gulayın dedıgı gıbı bol cesıt ve bu cesıt ıcınde daha bilgili bir oyuncu kitlesinin kendi proffessionuna ait ozelliklerle birlestirebilecegi aletler olmali. silah fiyatlari absurt ornek 2 gun once arna iyi bir laser carb aradigin icin gordugu bir aleti haber etti 306 dmg gerisi normal slicesiz bir carb fiyat 600k , almadim bh target pesinde dolasirken bi weapomsmithle karsilastik muhabbet ettik adam evine davet etti vendora baktim konumuz o an 250 civarlari bi scatter di ve yoktu ama vendorda ne gorıım 274 dmg gerısı normal bır laser carbıne fiyat ne kadar 12k hadi buyur 30 fazkla dmg icin 588k verilirmi.yanı ekonomı var ıslıyo falan bence hepsı yalan ısleyen bısıler var eyw ama dengesız ıslıyor bu kadar basıt bu da tamamen oyuncuların serverın en guclu karakterı olabılme herkesı kesebılme hırsı ıle ılgılı bısı ,cogu ınsan bundan keyıf olamnın ne kadar onemlı oldugunu gormuyolar her sey varsayım uzerıne, 1 silahla 3 atısta bırını ındırebılıyosam genellıkle dıgerı 2 atısta ındırecek sılah pesıne dusuyor oysa atlanan konu gayet acık pvp de benım ne oldugumu bılemezsınkı, silahin ham costu kullandıgın spec in ham costu, kullandıgın armoru gıyebılmek ıcın bastan kabul ettıgın ve armora verdıgın hamın, bla bla bla. kısacası demek ıstedıgım gulay haklı cesıtlılık yetersız ve bunun ekonomı oldugunu soylemek cok zor, dıger taraftan soru su cok fazla cesıtlılık te olsaydı sanırım bu tur oyun tarzı yuzunden, o cesıtlılık ıcınde yıne cesıtsız ve sıg kalırdık gıbıme gelıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ekim 14, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 14, 2003 hickimse farkinda degil, su anda piyasadaki silahlarin turunu talep degil, o silahin uretilebilecegi kaliteli kaynaklarin bulunup bulunmamasi tespit ediyor. bu gune kadar kimsenin advanced blaster power handler uretme insiyatifi yoktu eclipsede. cunku gerekli kaynaklar yoktu serverde. advanced handler normal handlerden daha iyi performans verir. ama bunun icin gerekli reaktif gaz yoktu, bana soylendigine gore. bu olayi bana anchorda bi ws arkadas soyledi, dedi ki ilk kez cikiyor eclipse serverinde, git kaz, bundan sonra bir daha cikarsa da bu kada yuksek kalitede olmaz. bu ikinci kisim hersey demek bakin. istedigi kadar ciksin, kalitesiz kaynakla adv. handler yaparsaniz kaliteli ama rare olmayan kaynaklarla yaptiginiz normal handlerden daha kotu sonuc alirsiniz, mal elinizde kalir. bu nedenle piyasa gorulen heavy ion rifleler dahi yok efenim cannonlar dahi bu gune kadar normal handlerlerle yapiliyordu. ben de gittim bol bol harvest ettim. dolayisiyla su gunlerde piyasada gorulmeye baslayan normal silahlarda absurd hiz-speed artisinin nedeni artik bir sure adv. handler yapilabilecek olmasi. tum wsler bu reaktif gaz stogunu bitirene kadar devam edecek bu. simdi bir de +30 dmg icin 588 k isteyen ws ye gelelim. adam abartmis. ama bir yandan da hakli. o +30 dmg icin gerekli handleri oraya koymak, kaliteli link-steel aluminum bulmak - laser carbin icin gerekli - sonra da butun bu elementleri birlestirip critical failure olmadan son urune gelmek hot ister. dahasi sirf endordan anchora gidis gelis 10.800 cr ornegin. yok eger resource isi yapandan aliim dersen obarey per 100 e kadar cikar fiyatlar, cunku rare bunlar. dolayisiyla adam cok abartmis olsa da yuksek fiyat istemesi normal. ama piyasadaki genel durum sudur, low level silahlar rare kaynak gerektirmedigi icin, bunlarda kalitesiz bakir yerine kaliteli aluminyum kullanma sansi var. dolayisiyla boyle urunlerin piyasada rekabet sansi kat kat fazla. o yuzden yapilabilen adv. handlerleri kraytlari fwg5 e koyuyor ws ler. cok da haklilar, simdi siz silah uretiminde son kalite kaynaklarla tum parcalari uretirseniz, sonra gelip silahin birlestirme asamasinda alt parcalarla - handler, barrel vs - gereken rare iron icin kalitesiz bir iron kullanirsaniz o silah aninda scar. low level silahta boyle bir sorun yok.[hline]referanslar : www.mizzah.com www.tokaci.com(oscommerce customization) turkiye.bookturkey.com aaa bunu unutmusum pek severim: www.bookturkey.com Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sadATS2 Mesaj tarihi: Ekim 15, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 15, 2003 kabul dediklerine itiraz edemem ama yine de dogru olmayan anlamadıgım kısım su 30 dmg icin cok farkli isler yapmak gerekiyor olabılır ama fiyatı 55 kat arttıracak bir olay olduguna inanamıyorum acıkcası absurt gelen bu 10 kat olsa eyw derım yıne belkı degebılırde,dusunsene bu silaha 600k verip de ya slice dmg tutmazsa ne olacak, direk cope normal ve slice i dmg isabet etmis bir silah ornekte anlattıgım bendeki direk bu 600 k lik silahtan yuksek dmg sahip olacak. yani benim beklentim biraz daha dengeli fiyatlar olmalı, gerci hos bunu istemek te zor keza alacak olan olduktan sonra o fiyat ortada dolasacak ve islem gorecek. farkli isler olmali, dedigin gibi farkli silahlari artık uretebilmeliler bence cok gecikti oyuna ilk baslayan herkes artık en az 1 2 dalda master ama masterlara yakısacak urunlerı ben ortada goremıyorum.ws lige gelince hakkıyla yapılması kolay ıs degıl bır suru sıkıntısı var, ama ben de bh ım ve parayı kolay kazanmıyorum; insanlar kolay kazandıklarını soyluyorlar ama bana hıc kolay gelmıyor bu ıs tamam 1 gunde 100 200 yada 300 k para toparlayabılırım ama degerlendırmede o parayı kazanmak ıcın kac gorev yaptıgımın bı onemı yok, onemı olan harcadıgım vakıt ve bos yere pc karsısında gecen vakıt. bana 200k lık bir silah soylendiginde cidden uzerınde en 5 6 kez dusunuyorum cunku o silahı aldıgım anda keyıfle gecırebılıcegım saatlerden ne kadarını buna harcamam gerekıyor onu dusunuyorum. acıkcası ortalama sılahları ve proffesıonumun gucune sıgınmayı tercıh edıyorum. kımseye sen bunu nıe bu fıyattan satıyosun dıemem mal onun ıstedıgı fıyattan satar.o urettı degerını kendı belırler ama gelısıme bakılacak olursa,zengınlesen tuccar kısmını zor gunler beklıyor derım , gorevler nerfli oldugu icin artık cok fazla para kazanılmıyor eskıden oldugu gıbı, sonuc itibari ile fabrikalarda kutur kutur mal basmaya basladi kanımca bu oyunılerıde tamamen lootlama uzerıne doner gıbıme gelıyor, sonyde mecburen kraytlara yada moblara artık silah yada armor parcası koymak yerıne sılah yada armor parcası koymaya baslarlar gıbıme gelıyor tabı uzun vadede olacak bısı.hos baslayalı 3 ay olmustur herhal, helekı oyuuna space expansıon gelırse kı gelecek, pek cok kısı doru durust gezegenlere bıle ugramaz olur sanırım. neyse,anlatmaya calıstıgım sey bu cercevede gelisiyor. damage lere nerf degılde adam gıbı kaynaklar adam gıbı sılahlar olsa, 2 master bh ayıracak bsıler olsa, olsa olsa olsa[hline]sad eclipse - BountyHunter Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unity100 Mesaj tarihi: Ekim 15, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 15, 2003 adam fiyati cok abartmis evet. yuzde 50 koysa uzerine neyse. yuksek level silahlar icin de yapacak bir sey yok, 3 haftadir master ws olan adamlar dahi resourceleri bulamiyor yapmak icin. cikmiyor ciktigi zaman az harvest ediliyor, kimse de satmiyor.[hline]referanslar : www.mizzah.com www.tokaci.com(oscommerce customization) turkiye.bookturkey.com aaa bunu unutmusum pek severim: www.bookturkey.com Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar