Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

CNN Turk'te F1


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
araştırmam.. bana öyle hissettirdikten sonra ne işime araştırıcam :) o zamanlar para kazanmak araçtı , şimdi amaç oldu.. yok ülke tanıtımı yok cartı yok curtu.. belki de o zamanlar bu kadar içinde değildik de böyle hissediyoduk.. sonuçta cılkı çıktı mı , çıkmadı mı ona bakmak gerek..
Mesaj tarihi:
tabi
senelerdir ilk başlayanın sorun yaşanmadığı taktirde birinci bitirdirği ,pilotların mükemmel konsantrasyonu sayesinde nadir hata yaparak raya oturmuş araçlar gibi baştan sona aynı apekslerle virajlara girdiği ve çoğu zaman yağmur vs vs haricinde monoton geçen bu pist hala takvimde ...

madalyonun öbür yüzünde
monaco f1 in popüleritesini artırdığı , pist üzerinde (schumacher in 3 m üzerinde vincin kancasında sallanan aracın altından 200 km ile geçmesi) oluşan tehlikelerde rağmen pist yöneticilerine gram ceza veya polemik yapılmaması..

neden monaco ? çünkü f1 in en büyük reklamı
vay beee araçlar sokakların arasından geçiyor , balkonlardan araçları yarım saniye görüyoruz diye jet sosyetenin yüzbin dolarlar harcadığı pist ...

hele günümüzde katı kurallar gereği araçların kısa bi geliştirme aralığı içerisinde geliştirilip neredeyse seri üretimmiş gibi aynı performanslarla piste çıktığını varsayarsak (yarışlar neden son 2 3 sezondur başladığı gibi bitiyor ?)
monaconun geçişe yasak pisti hala takvimde ?
rekabet çok üst düzeyde olduğu için mi ?
yoksa monaconun takvimden çıkarılması formula 1 in karizmasını düşürmesi mi ?

[ Mesaj 03 Haziran 2007, Pazar - 16:16 tarihinde, Arkansis tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Artık monaco ile özdeşleşmiş F1. Bence de çok sıkıcı hiçbir zaman ben sevmedim Monaco GP yi fakat takvimden çıkarılması gibi birşey sözkonusu bile olamaz sanırım.
Mesaj tarihi:
seyircilerin o kadar sevmemesine rağmen , sürücülerin çoğunun en sevdiği pist monaco.. son zamanlardaki bi dolu teknolojik gelişmenin bir hiç olduğu , sadece pilotajın önem kazandığı bi pist..

öndeki sürücü sorun yaşamadığı taktirde birinci olur, bu doğru , zaten günümüzde artık öle inanılmaz pilotajlarla birinci olunmuyor.. buna rağmen , birincinin kaza/arıza yaşama şansı en yüksek olan pistlerden birisi de yine monaco..

sadece 6 pilotun bitirebildiği , panisin zaferiyle sonuçlanan yarışı hatırlayın :)
Mesaj tarihi:
nasıl en sevdikleri pist ?

pilotlarla yapılan ropörtajlarda zor bir viraj göremiyoruz pist üzerinde dediler

tek gereken dikkat ve sabır.
zaten özel olarak seçilmiş insanlar olduklarından dikkatleride kolay kolay dağılmıyor ve pek hata göremiyoruz o kadar dikkat gerektiren bir pist olmasına rağmen.

birbirlerini geçemeyip mi çok seviyorlar bu pisti
tabiki seveceğiz diyecekler , formula 1 in simgesi olan piste
yok sevmiyoruz geçiş yapılamıyor burada yarışmanın anlamı yok demelerini beklemiyorsun herhalde ?

ben kağnı gibi en önden gidicem herkezden 3 sn yavaş
ama kimse beni geçemicek
birde pilotaj gerekiyormuş
evet pilotaj gerekiyor , dikkatli sürüş anlamında
ama bütün özelliklerini sergilesen dahi geçiş neredeyse mümkün değil.

[ Mesaj 03 Haziran 2007, Pazar - 18:49 tarihinde, Arkansis tarafından güncellenmiştir ]

[ Mesaj 03 Haziran 2007, Pazar - 18:51 tarihinde, Arkansis tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Son bir kac senedir monaco gp sini izlemiyorsun galiba

tek gereken dikkat ve sabır.
zaten özel olarak seçilmiş insanlar olduklarından dikkatleride kolay kolay dağılmıyor ve pek hata göremiyoruz o kadar dikkat gerektiren bir pist olmasına rağmen.

bu lafi etmissin cok hatalisin coook

gecen sene MS cumartesi gunu viraji alamayarak yolu bloke etti bu mudur dikkat?

Son 4 5 yildir sana gerceklesen olaylari yazayim

Montoya guvenlik arabasi varken lastiklerini isitan MS ye arkadan carpti.

Takuma sato bariyerlere gecirdi

Ralph schumacher bariyerlere girdi.

Senin dedigine gore hicbir pilot

Hatirladigim kadari ile bir arabanin motor iflas etti otelin altinda tunel cikisi ve arkadan gelen bir pilot ona carparak resmen uctu ( R schumacher mydi hatirlayamadim)

Bu ve bunun gibi 10larca olay oldu sen ise Sadece bu sene bir olay olmadigini baz alarak hata gormedigimizi iddaa etmissin .

ust duzeyde pilotlar sorun yasamiyor dersen gecen sene MS i sana ornek veririm. Bu pist cok hizli bir pist degil fakat en iyi pilotun bile cok rahat bir sekilde yaris disi kalabilecegi bir pist.

Monaco nun sevilmesindeki sebebi pistin zorlugu degil

bahsettigim gibi gecen sene veya ondan onceki sene kimi yaris disi kaldiginda napti gitti limanda duran yatinda dinlendi

hemde seyirci ile bu kadar icice bir pist yok

neyse bunlar benm goruslerim
Mesaj tarihi:
MS cumartesi günü virajı alamayarak mı
yoksa kasten mi yapıldı diye sonuncu sıradan başlatmasını bildiler

hata veya değildi
39 yaşına gelmiş birisi için monaco da hata yapmak fazla değil


bunun haricinde verdiğin kaza örneklerindeki montoya dengesiz hızlı gidecem diye takım arkadaşının üstüne çıkan ve pistin güvenliğini tehdit eden en dengesiz adamlardan birisi , güvenlik aracı varken schumacher in üstüne çıktı , bunu sadece bu piste özel yapmadı , hem bmw de hemde mclarende bu tip olayları tekrarladığını görüyoruz


Monaco hakkında diğer verdiğin kaza örneklerinde pistte kaçacak yer olmadığından (geçiş yok kaçış yok viraj çizgisinin dışarısına çıkıp araç geçemezsin ,önündekine birşey olsa o hızda refleks versende kurtaramazsın çünkü kaçış için yer yok !) kaynaklanma

abartacak birşey yok.

ve söylediklerimi dikkatli okumamışsın
ben pist zor diye seviyorlar demedim eğer beni eleştirerek yazdıysan.

kimi kendi ağzıyla söyledi ben bu pistte zor bir viraj göremedim diye , daha ne desin ?

öndekinden 3 sn hızlı olsan geçemiyorsun , çok özellikli bir pist

iyi düşünün
pist mi iyi ?
yoksa F1 in politik nedenleri mi ağır basıyor ...

[ Mesaj 04 Haziran 2007, Pazartesi - 21:36 tarihinde, Arkansis tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
moncada pist kötü geçiş yok , yava, heyecansız..

avustralya
fransa
ştalya
macaristan
brezilya

bu pistlerin hangisinde çok fazla geçiş oluyor? hatta günümüz yarışlarında , tur bindirmeler dışında , özellikle ön sıralarda kaç tane geçiş izliyoruz?

bunun sebeplerinden biri de 1. olmak ile 3. olmak arasındaki 4 puanlık fark.. kimse 2-4 puan daha fazla almak için riske girip elindeki puanı yitirmek istemiyor..
Mesaj tarihi:
evet geçiş yok o pistlerin bazılarında brezilya ve birkaçı hariç
sen araçları Schumacher i durduracam , şunu bunu yapacam diye yok kanatları böle yapın , yok şunun açısı böle olsun diye ufak bir alana kitlersen takımları , dar gelişme alanında , 1. liğe oynayan takımlar ile 2. 3.lüğe oynayan takımlar arasındaki farkları neredeyse 0 a indiriyorsun , geçen haftaki olağanüstülük dışında Ferrari yine performansını korusaydı , ya mclarenler kovalayıp birşey yapamayacaktı yada ferrariler kovalayıp bakacaklardı , hata ayıklama işine döndü artık bu son 3 4 sezondur.

ayrıca
o pistlerin hepsi monaco nun dar sokaklarından daha güvenli en azından kaçış alanları var.
Mesaj tarihi:
neticesinde abi monaco nun pilotlar icin en zewk aldiklari pist ve en sevilen pist mi yoksa degil miyi tartisiyoruz.

ve sen bunun aksini iddaa ediyorsun

diyorsunki monaco da bir cacık yok. Sadece dikkat var ve gayet bayik ve yavas bir pist.

Ornek olarakta falanca filot demiski ben zor viraj goremiyorum.

diyorsunki monoca sadece sabir isi ve dikkat isi. Pilotlar ust duzeyde olduklari icin hata yapmiyorlar.

O zaman su varsayimi cikariyorum. Pilotlarin en sevdigi pist zor virajli ve gecis imkaninin cok oldugu pist olmasi lazim. ( senin dusuncene gore)

Bende diyorumki pilotlarin en sevdikleri pistin, zorlugu veya virajlari veya gecis imkanlari ile alakali yok onceki postlarimda belirttiklerim.

Sato nun Ralph in vb pilotlarin yaptigi kazalar pist icinde.. Simdi gecis yapmaya calisiyor olsalar oyle bir yer yok yani hani gececem diyip kaza yapacaklari sadece 1 yer var o da otelin alti orada da sadece aklima 1 kaza geliyor. Ondan gecis yapmaya calisirken cizgiyi kacirip kaza yapma imkanlari sifir ve bu sebeple o zaman kaza yapmalarinin tek bir sebebi kaliyor konsantrasyon eksikligi
Mesaj tarihi:
sen geçiş yapmaya çalışırken ile otel altındaki tek geçiş alanındaki birbirlerini sollama olarak algılıyorsan seninle bunu tartışmayı keselim

geçiş yapmak demek önceki virajlarda aradaki farkı en aza indirip geçiş imkanı olan düzlük , viraj öncesi aradaki farkı en aza indirmek demek.


said:
neticesinde abi monaco nun pilotlar icin en zewk aldiklari pist ve en sevilen pist mi yoksa degil miyi tartisiyoruz.


zevk alıp almadıklarını neden biliyorsun ?
basın demeçlerinde basit virajlar ama zevk alıyoruz mu mantığı çıkıyor buradan ?

rekabet için birbirlerine üstünlük kurmak için piste gelen pilotlar ne hikmetse virajlarını basit buldukları pistten hoşlanıyorlar
gayet ters orantıymış

[ Mesaj 05 Haziran 2007, Salı - 02:48 tarihinde, Arkansis tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
ustunluk saglanan, pistin zorlugunu belirleyen faktgor bir tek virajlar midir veya sevilme faktoru? Kendinle celisiyorsun.

Sadece viraja yoramazsin sevilmesinin veya sevilmemesinin. Diger zor virajli pistlere gore cok daha zor monaco bunu inkar edemezsin.

Pilotlar zor virajlar icin sarf ettikleri efor yerini yuksek konsantrasyona birakiyor.

Agiz birligi ile tum pilotlarin cikip monaco en sevdigimiz pisttir demeye luzum yok bu yaris 10 yildir yok. Bu pist degismedi ne kadar zamandir. O zamanlarda en favori pistti hala en favori pist hem pilotlar hemde seyirciler icin sadece kimi nin lafini veya alonso nun lafini dusunme 10 larca 100 lerce pilot gecti o pistten. %ye vurursan hakli oldugumu gorursun
Mesaj tarihi:
hala aynı şeyleri söyletiyorsun bana

san marino bu sene neden takvimde yok ?

yok güvenli değil , yok şöyle değil , zaten geçişte yok deyip afaroz etmedilermi ?.(monaco çok güvenli ya)

suzuka neden takvimden çıktı ?
yok sözleşmesi bitti yok şöyle oldu böyle oldu , yerine suzuka ayarına yaklaşamayan bir pist geldi

senelerdir şampiyonlukların belli olduğu suzukayı bi anda sildi fia
neden yapamıyor bunu monacoda ?
monaco çok mu güvenli ?
virajlar çok mu keyifli ?
ben pilotlar hata yapacak diye 1.30 saat ekran başında hadi hata yapsınlar kafalarını patlatsınlar birbirlerinin de heyecan görelim diye mi izleyeceğim ?
yani illa birşey olması için kaza mı olması gerekiyor ? bunu mu seviyorsunuz (kaçış yok , arka arkaya girerler birbirlerine allah korusun)
pilotlar , ay evimize yakın , çarşı manzaralı alışveriş merkezi var diye mi devam ediyor duygusal olarak mı düşüneceğiz şimdi birde yarışları ?
evet monaco deniz kenarında güzel bir mekan , gayet hoş , pilotlardan farklı demeçler mi bekliyorsunuz ? gözlerinizle göremiyormusunuz olan biteni ?

Eskiden monaco zevkliydi çünki araçların aerodinamik paketleri farklıydı , virajlarda araçların arkası atardı(hala atıyor dikkatli bakarsanız 0.3milisaniye , tabi reji gösterirse oda görüyorsunuz) bizde sürücülerin toplamasını izler keyifli dakikalar yaşardık , araçlar arasında dengeler farklıydı , günümzüdeki gibi araçlar seri üretim gibi gitmiyordu .

şu anda birbiri arasında performans bazında 2 tane uç araç pistte arka arkaya gitsinler , aero paketler yüzünden (ki spikerler bile bunu yüzlerce defa söyledi ) arkaya düzensiz hava atıyor araç , e ne oluyor ? arkadan gelen araç öndekini her saniye nefes aldırmadan boğamıyor ...

geçmiş farklıydı bu gün farklı

monacoda geçişe müsait değil
bu koşullar altındada monaco yarışlarını izlemek zevksiz .
Mesaj tarihi:
sende bana ayni seyleri soyletiyorsun

Konu cok dagildi.

tunc unda dedigi gibi sanki diger pistlerde gecis imkani var diye cok gecis oluyor ya...

Hala sana katilmiyorum.

Dedigin gibi fabrikasyon olan tum f1 araclari, istersen cok gecisli pistte olsun gecisler sadece ilk 10dan sonrasi icin oluyor onunda pek bir zevki yok.

Monaco da oldugu gibi suanda ctesi siralama neyse pazarda %80 o sekilde bitiyor. Bu yarislara senin bol gecisli ve zor virajli pistlerin dahil.

Uzatmanin manasi yok sen elma diyorsun ben armut, elma armut etmez armutta elma.

[ Mesaj 05 Haziran 2007, Salı - 15:58 tarihinde, prozzak tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
belki uzak gelecekte bu modernleşemeyen ve yeni f1 kurallarına adapte olamayan pistler ya değişime zorlanacak yada takvimden çıkarılacak

fakat bunların arasında monaco olmayacak
monaco da piste vinçten araba düşse altında araba kalsa yine ceza kesmezler ...
kesmek istemezler
başlarının tacı
para akıyor oradan para

günümüz araçlarındaki monaco zevksizliği umurlarında değil
×
×
  • Yeni Oluştur...