Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

mecliste şapka tartışması


TRA_GS

Öne çıkan mesajlar

şöle tekrardan hızlı hızlı göz gezdirdim yazılara.güzel konuşmalar olmuş arada..bende biraz igneleyici cıkmışım kusura kalmayın

Faramir; islam toplumu adım adım başarısızlıga gidiyor..ne zaman akılları başlarına gelicek,ne zaman onları bu hale sokan sinsi batılı toplumlar oldugunu anlıycaklar,ne zaman özlerine dönücekler hiçbir fikrim yok. bu ülkede yaşıyoruz ama burda bile bazılarımıza islam denildiginde yüzü kapalı eli ak-47 tutan teröristler geliyor. iyilik imajı gitti zaten yüzyıllar önce, varolan korkuda nefrete dönüştü.

nazi hükümetinin yaptıkları bugun almanlara yada almanyaya yüklenmiyor,yada sırpların yaptıgı katliyam yeni kurulan hükümete yüklenmiyor, ama bu böle degil, islam aleminin tamamı zedelendi.burdaki olay birey olarak degil topluluk olarak başarısız olma sonucunu getiriyor.

yeni bir tartışma yaratmak istemiyorum ama fikrim şu : ne zaman islam anlayışında reform olayı alevlenir işte o zaman kendilerine 1 şans daha tanırlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:

huun
İslamda din adamı diye bir kavram yoktur zaten. Cemaat kurumu vardır. Cemaat içersinde bazıları kişisel vasıflarıyla öne çıkıp, baskın ve yönlendiri rol alır; ancak bunun dini yönü yoktur.

Bu noktada gözlerimiz tarikat denen kurumlara yöneliyor. Neden varlar, bugün asli görevlerini yerine getirebiliyorlar mı, bunları anlamak için çok eskilere dayanan tarihlerini incelemek lazım ki bu uzun vakit alır. Ben bilebildiğim kadarıyla kısaca sonuca bağlayayım; kendilerine ihtiyaç vardır, geçmişte Anadolu'da Türk kimliğinin yerleşmesinde olduğu gibi pekçok konuda faydası olmuştur. Avrupa'nın bizden önce Rönesans'a ve Reform'lara ihtiyaç duyması, tarikat denen kurumların geçmişte görevlerini yerine getirebilmiş olmasındandır.

Günümüzdeyse, insanlık tarihini incelediğimizde gördüğümüz gibi; herşey gibi o da yozlaşıp, bozulup, kişisel amaçlar için kullanılırken amaçından sapıp insanlara zarar verir bir hale gelmiştir ki bu bozulmadan payını almayanlardan çok azı bugün varlığını korumaktadır ki onları tenzih ederim.

İnsanlar neden fikirler, hayaller ve kurumlar üzerinde bu kadar aşındırıcı bir etkiye sahip bunu düşünmek gerek.


Islamda din adaminin yeri yoktur diyosun,tarikatlara ihtiyac oldugunu soyluyosun. Tarikat seyhleri, muritlerle kuran arasindaki insanlardir. Muritlerdeki dusunce sudur"biz kurani anliyamayiz. bizler basit insanlariz ama yuce seyhimiz bilgili , kurani ancak o anliyabilir ve bizi kurana o ulastirabilir".

Bunun yanisira seyhler,hocalar,imamlar,ilahiyatcilar dini birikimlerini maddi,manevi(Muhammed Esed'in deyisiyle maddi) ustunluge cevirirler. Onlarla din konusunda siradan insanlar tartisamaz cunku onlar herseyin en iyisini bilirler.



said:

Faramir

hocam huun arkadaş bu konuyu guzelce acıkladı. öyle din adamı alimi diye bi ayrım olmadığını soyledi. onun yazısına tekrar bakmanı öneririm...


Din adami, din alimi diye bir ayrim kuranda olmaz zaten. Bu ayrim bugunun sartlarindan dolayi ortaya cikmis bir ayrimdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:

huun
İşin esası; düzgün müslüman kadınana erkeğine bakmadan ihtiyacına göre anne-babalarından kalan malı paylaşır. Anlaşamazlarsa evli kız çocuklar erkek kardeşlerinin yarısı kadar pay alırlar. Bekarlarsa erkek kardeşleri kadar pay alırlar. Mantık? Evli kadına bakan bir erkek, evli erkeğin baktığı bir kadın vardır mantığıdır.

Bunlar nerde yazar? Okuyunuz Nisa Suresi. Varsa aklınıza yatmayan birşey buyurun.


Aslinda bu yaptigin yanlis.
Dinin kurallarina mantikli aciklama getirmemek gerekir cunku dinde mantik aranmaz.
Bu yaptigin aciklamadan yola cikarsak bugun kadinlarinda erkekler kadar miras almasi gerekir cunku onlarda artik calisip evlerine ekmek getiriyorlar.

[ Mesaj 17 March 2007, Saturday - 05:23 tarihinde, ExhaulteD tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Din de gayet mantık aranır ve bulunabilir de. Kur'an da tamamen doğaüstü olaylar anlatılmıyor ki, toplum düzenini ve sağlığını koruyacak şeylerden de bahsediliyor. Olay da burda kopuyor zaten, toplumun düzenini sağlayan 2 farklı kaynak olunca insan hangisini seçeceğini şaşırıyor. Ama bu belirli bir hukuk düzeninin olmadığı dönemlerde din gayet güzel toplum işleyişini sağlamıştır(en azından İslam için bunu diyebiliriz.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:

huun
Hangi dinden bahsettiğini bilmiyorum ben. İslamda bal gibi mantık aranır.

Dine mantikli aciklamalar getirmeye calismak yanlistir. Cunku bugun getirecegin aciklama yarin gecerli olmayabilir halbuki kuran zaman ustu bir kitaptir ve kurallar sonsuza dek ayni olacaktir.

Ornegin domuz etinin haram olmasini bazi islam alimleri domuz etinde bakteri olmasina dayandirir halbuki koyun etindede bakteri vardir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bilmem. Mantıklıysa açıkla domuz eti yememenin mantığnı?

Ha ayrıca madem mantıksız neden bomuz eti yemiyorsunuz? Yani yemeyin denmesinin hiçbir mantıklı sebebi yoksa yememenin anlamı ne? O zaman hadi çamur içindelerdi sağlıksızdı falan, şimdi sağlıklı neden?

Hep söylüyorum Tanrı bi update indirmeli ki eski gereksiz ve günümüzde saçma kalan kurallar çıkarılmalı :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

diyelim ki domuzlar artık koyun etinden bile faydalı olacak yenmemesinin hiç bir mantıklı sebebi olmayacak. ben yemem. çünkü senin dediğin gibi tanrı uptade etmiceni söylemiş son uptadete o yüzden son uptadee göre yaşamak gerekiyo. ha ben hepsini yapıyomuyum. hayır. ama yapanın mantığı bu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mantıklı olanlar çoğunluktaysa, arada 2-3 şey öne çıkarıp bütüne mantıksızlık demek aykırı olur. İnsan düşünebilen bir varlıksa, mantık kurar. Bu da her şeye körü körüne inanmamasını sağlar. O bakımdan Allah zaten inanmamızı istediği için mantıklı bir şey yaratmıştır. Din de mantık aranır, ama dini açıklamak için mantık yetersizdir bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...