Vodan Mesaj tarihi: Mart 17, 2006 Mesaj tarihi: Mart 17, 2006 Ben şu anda bile arabada arkadaşlarım varken daha tetikte kullanıyorum arabayı. Ehliyetim olmasına rağmen birşey gelirse onların başına yaşayamam ki
taz Mesaj tarihi: Mart 21, 2006 Mesaj tarihi: Mart 21, 2006 said: 18 yasinda ehliyet kursunda ogrendim araba kullanmayi, vahiy mi indi allah mi dokundu nedir anlamadim. insanlara boyle sacma tavsiyelerde bulunmayin, cok isteyen varsa gitsin trafige kapali alanda denesin. aynen, 4 saat kursta sürdüm, 4 saat babamla sürdüm, ehliyet aldım. ehliyetle aynı gün arabam alındı. 2-3 ay oluyor alalı, babamdan iyi kullanıyom şimdi :)
Vodan Mesaj tarihi: Mart 21, 2006 Mesaj tarihi: Mart 21, 2006 Eh herkes kendini iyi şoför sanar tabiki.. Bu tuzağa düşmede..
Cafein Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 Taz biz ona "acemi cesareti" diyoruz, aman diyeyim ilk kazalar genelde o civarda yapılır, insan kendini acayip cesur ve kabiliyetli hisseder. Ben de öyle kullandığım arabayı boydan boya çizmiştim geçemeyeceği yere zorlayıp, ehliyetin 2. ayıydı (ki 15 yaşımdan beri kullandığımı da belirtmiştim). O cesaret kendine geldi mi dikkat edeceksin...
matama Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 alin size basima gelmis bir kaza dunyanin en iyi pilotu olsaniz fark eder mi soleyin gemlikten donuyorum bursaya, yol el tayyib in degimiyle dubule yol. Neyse altimda clio, yolum karanlik. radyoda muzik, dubule yolun ortasinda calilar bir uyum icindeyiz. Hizimida yavas tutuyorum biliyorum radar var, yolda sansa dolu degil. Neyse giderken arabanin yaninda buruna dogru birsey gordum, ve birden spin atmaya basladim, dondum dondum, yanda oto bayinin kaldirmi vardi durdum. Hic birsey yapmadim zaten yapmayada mumkunat yok 70 80 le gidiyorsun ve birden donmeye basliyorsun:) neyse sag salim indik araba yanlamadan lastik cantan cikmisti. Indik noldu diye baktim meger bir kopek mis o gordugum devasa bir kopek. Ben o hizla giderken kpek yola atlayip bana yandan carpinca o momentle araba spine baslamis. Neyse Allah korudu polis geldi kazaya bakti sucun sifir dedi kopek 8 de 8 suclu ama ben biliyorum yani ne oldugnu allah korudu resmen. Acikcasi schumacheri getirsen altinda clio benden iyi hareket edemezdi ben en azindan ondan hizli dua okurum:)
Cafein Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 İşe o boyuta getirirsek ahanda işte babama Bilecikte şehirlerarası yolda kırmızı ışıkta beklerken arkadan dolu TIR (hem de tanker) girdi, koca RR Sport'u pert etti, ufak araba olsa babam ölmüştü. Bana E-5te ıslak yolda makas atmaya çalışan bir delikanlı arabasını tutamayıp yandan daldı bütün hızıyla, daha hızlı veya biraz daha önden dalsa veya ben direksiyona asılıp arabayı tutmasam spin atıp 90km/h ile beton bankete girecektim, o zamanlar kullandığım 306 ne hale gelirdi bilemem... Ama bunlar şans işte ve bazen kazalarda sizin de bir şeyler yapabilecek vaktiniz olur. O bakımdan baba arabası kaçıracağınıza, hareketler yapacağınıza ehliyetinizi alın, kendinizi ve arabanızı iyice tanıyın ve her zaman dikkatli olun derim.
Dela Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 Mesaj tarihi: Mart 22, 2006 baska bi bilgi verelim. 90 km ile giden bir araba duvara carptiginda 10 metre yukari firliyor, icindeki sofor milisaniyeler icinde oluyor. uykusuz, ickili ve riskli araba kullanmayalim. cok mesaj kaygili oldu ama olsun :)
MeSh Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 ben valla çok kötü kullaniyorum :) öğrenemicem mi ne olcak anlamadim ki anasini satim, arabanin %100 hakimi olamiyorum, aynalarda falan sorun yaşiyorum. paso kör noktaya geliyor, 300 kere ayna düzelttim hala hafif saga kiriyorum mesela saga geçcem. Pat araba firliyo, en sonunda pat diye firladi yine, çötank diye çarptim 550 milyon fatura gacirttilar.. Özgüven iyice kayboldu.. Araba sucks, istanbul trafiği daha sucks.. :(
matama Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 valla arabayi kotu kullandigini kabul ederek trafikteki %90 dan iyi oldugunu gosterdin bence.
Cafein Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesh, ne kadar oldu araba kullanmaya başlayalı? Birincisi, ne kadar uğraşırsan uğraş aynalar sana her şeyi gösteremez. Bu yüzden manevra yaparken, artist delikanlıların yaptığı "tek harekette burnumun girdiği her yere girer çıkarım" edasıyla değil (bekliyorum o hareketi yapanlardan birinin bir gün önündeki araba frene dokunacak o zaman ne olacak acaba), aşama aşama yap. Örnek olarak, şerit değiştirirken, ilk önce dikiz aynasına bir göz gezdir arkadan hızlı gelen var mı diye, sonra yan aynaya bak. Yan ayna arkadan yaklaşan araç olup olmadığını söyler, fakat tam kör noktanda arabanın direk arka çaprazında ne olduğunu gösteremez. Bu yüzden eğer güvenmiyorsan başını yarım çevirip arabanın arkasına doğru bak, eğer orada hareket varsa zaten göz ucuyla farkedilir, yoksa çok kısa bir süre kafanı çevirip bakıp sonra devam edebilirsin. Tabii kör noktanı kollarken öne doğru hızlı hareket etmiyor olman lazım (öndekinin fren yapmayacağını garanti etmiyoruz). Ben kişisel tecrübelerimin sonucunda kafayı çevirip kör noktayı kollamanın en iyi sonuç olduğuna karar verdim, pratik sayesinde çok hızlı kör noktamı kontrol edip şerit değiştirme işlemine devam edebiliyorum. Bir de arabayı ne çok hızlı ne çok yavaş şekilde kaydır yan şeride. Sabit bir şekilde kay(o anki hızınla orantılı olarak). Şerit değiştirmeden biraz önce sinyal ver, değiştirirken sinyal vermen işe yaramaz çünkü etrafındakilerin önce o sinyali görüp niyetini anlamaları lazım, sen harekete başladıktan sonra sinyal verirsen tepki verecek süreleri kalmaz. Acemilerin düştüğü büyük hatalardan biri budur. Son olarak arabanın burnunu yan şeride soktuktan sonra zaten kalanı gelir, yine de arkandakinin öküz olduğunu ve yine de arabasını bu araya zorlayıp geçmeye çalışabileceğini unutma. O durumda kornaya basıp arkadaşı uyarıyoruz, küfürümüzü içten ediyoruz (öküz arkadaşlar aynı zamanda kavgacı olduklarından uzak duruyoruz). Çektiğin sıkıntının bir nedeni de arabanın boyutlarını bilmemek olabilir, arabaya henüz alışamadıysan boyutlarını kestirmeye çalış. Örneğin arabaya dışardan bak, sonra ön camdan görebildiğin yerle burnun gerçekte bittiği yer arasında ne kadar mesafe olduğunu hesaplamaya çalış, buna kafadan 15-20 cm ekleyip manevralarını bu paya göre yapmayı dene.
Mephisto_ Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Arkadaslar zaten serit degistirme kurallari sunlardir; -Sinyal verirsin -Dikiz aynani kontrol edersin -Yan aynani kontrol edersin -Kor noktani kontrol edersin [Basini gecicegin serit dogrultusunda cevirip arka koltuk cami ve arka camin tarafina dogru goz atmaktir] -Serit degistirirsin Yani garanti olsun diye kontrol edilmemelidir kor nokta, zaten refleks haline gelmelidir guvenli araba kullanmak istiyorsaniz. Yanlislikla bir otobanda yapicaginiz bu tip bir kaza yuksek ihtimal zincirleme kazalara ve cok sayida olume sebep olabilir. Zaten birtek Turkiye'de bu tip kurallar test edilmiyor ehliyet alirken, Amerika'da sinav esnasinda 2 kere kor nokta kontrol etmeme ile ehliyet sansinizi ikinci bir test tarihine ertelemis oluyorsunuz. Ayni basamaklari ayrica donus yaparken, normal bir yoldan otobana veya baska bir yola baglanirken vs. yapmaniz gerekir, yapilmadigi takdirde gereksiz tehlike yaratmis olursunuz. Bu basamaklari yapmama bahanesi olarakta, "gunde 3 saat araba kullaniyorum, 500 tane serit degistiriyorum her seferinde onla mi ugrasicam, zaten 50 yillik soforum, kralini alirim gozlerim kapali trafikte" gostermek cahilligin onde gidenidir ve araba kullanmayi birakmak icin yeterli bir cumledir.
Vodan Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Önce sinyal verip diğer sürücüleri uyarma konusunda çekinceliyim. Sinyal verilince aha adam şerit değiştirecek durup bekleyim diye düşünmek yerine önce ben geçeyim benden sonra şerit değiştirir diye gaza geliyorlar. Bu yüzden yeterli mesafe varsa sinyal koluna davranıp arkadaki arkadaş gaza gelmeden şeridi değiştirin bence :) Ben genellikle yol veririm heleki sinyal veriyosa ve geç farketmemişsem mutlaka veririm. Belki birkaç kişiye yol vermenin aşağılık kompleksi yaratmadığını farkettirebilirim diye..
Cafein Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Vodan, sinyal konusunda katılmıyorum. Neden dersen, 1. Trafik kuralı her türlü geçişte sinyal kullanımını zorunlu tutuyor. Bir kaza yaparsan sinyal vermediğin için sen suçlu konuma düşersin. 2. Senin geniş mesafe gördüğün arada arka köründen yaklaşan veya yan taraftan aynı araya girmeye karar vermiş başka bir sürücü ve/veya makasa kalkışacak bir dingil bulunabilir. Sinyal verdiğinde dingil makastan vazgeçebilir, aynı noktaya hamle yapacak sürücü de seni farkederek hazırlıklı olur. Bu olasılıklardan en sık başıma geleni bir arabanın ben onun arka çaprazındayken sinyal vermeden pat diye üstüme kırması veya hemen önüme geçip yavaşlaması (onun düşüncesi: Ne de olsa arkada araba yok manevramı yapıp sapağımdan gireyim... Asıl yaptığı ise çok kısa mesafede önüme geçip fren yapmak) Bu bakımdan ben en salak yerlerde bile (yolun kenarında park halindeyken bomboş yola çıkarken mesela) sinyal veriyorum, çünkü trafikte daima sizin kestiremeyeceğiniz olaylar ve farkında olmadığınız durumlar oluyor (cici cici parkettiğiniz yerden burnunuzu çıkartıp yola çıkarken nereden bilirsiniz ki pizzacı scooter'ının kaldırımdan atlayıp geleceğini, sinyal verirseniz en azından o sizi farkeder). Daha da önemlisi "alışkanlık" kazanmaktır, bir süre sonra otomatiğe bağlarsınız, her dönüşte sinyal verirsiniz ki iyi bir alışkanlıktır.
Vodan Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Mesaj tarihi: Mart 23, 2006 Ya aslında benimki birazda eleştiri amaçlıydı. Tabiki sinyal verilmeli. Bende veriyorum. Benim sinyaller 2 kademeli, 1. kademeye kadar dokunursan 3 kere yanıp duruyor 2. kademede direksiyon ters yöne dönene kadar yanmaya devam ediyor. Bende hiç olmazsa 1. kademeyi kullanıyorum illaki. Öylede yapmalı zaten. Ancak yinede sinyal verdim arkadaki bana yol verecek diye düşünmeksizin tekrar tekrar arkadakinin konumunu ve davranışını gözden geçirmek gerekiyor. Ve bana göre arkadaşın gaza gelmesine fırsat bırakmadan hızı bir miktar arttırarak geçmek gerekiyor :) Dediğin gibi ön çaprazımızdan önümüze atlayanları farketmemiz kimi zaman çok zor oluyor hatta dediğim gibi sinyal verip yol isteyenlere seve seve veriyorum yolu Bu ne konusuydu yaw ehliyetmiydi :p kaynadı gitti ya neyse böyle daha iyi oldu :) Birde şuna dikkat edilmeli. Örneğin sol şeritten orta şeride geçecekken orta şeritte başkası olup olmadığına bakıyoruz ancak sağ şeritten orta şeride geçmek isteyenleri aynamız ile kontrol edemiyoruz. Trafiğe yeni çıkan ve çıkacak arkadaşlara sadece aynalarla kısıtlı kalmayıp göz ucuyla bir bakmayı alışkanlık haline getirmelerini birkez daha tavsiye edelim. Sol taraftaki ayna genellikle dışbükey bölüme sahip olduğundan solumuzdaki araçları daha kolay farkediyoruz ancak sağdakiler için kör nokta problemi var. özellikle sağa şerit değişimlerinde ekstradan dikkatli olunmalı. Son olarak, aynanızın arabanızın kaportasını göstermesi çokda gerekli değil kaportayı silme görüp mümkün olduğunca yolu ve diğer şeritleri gösterecek şekilde ayarlamak daha güvenli. [ Mesaj 24 Mart 2006, Cuma - 01:34 tarihinde, Vodan tarafından güncellenmiştir ]
Öne çıkan mesajlar