druenler Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 1) stats her lvl atladinizda 5 stat puani kazanirsiniz. bunlardan 2si 1 int ve 1 str olmak uzere otomatik olarak dagitilir. geriye kalan 3 puani istediginiz gibi verebilirsiniz. dogru bir dagitim icin mutlaka silahlar bolumunu okumalisiniz. a) str fiziksel hasar ve hp arttirir. b) int magic hasar ve mana arttirir. 2) armor oyunda 3 cesit giyebilecegimiz armor var. tek tek inceleyelim a) armor yuksek fiziksel atak defansi ama az magic defansi bulunur. ayrica bir o kadar da hantal bir armor cesididir. grind yani lvl kasarken en iyi armor cesididir. nedeni ise genelde cogu yaratiklar fiziksel ataga sahiptir. dusuk ve orta lvlarda giyilmesi iyidir. ayrica protector ile birlikte giyilebilir. str giden karakterlere onerilir. b) protector ortalama bir armor cesididir. armor'dan dusuk fiziksel defansa, garmentten de dusuk magic defansa sahiptir. tam bir ortalama oldugu icin diger iki armor cesidinin tam arasidir. ayrica armor ile birlikte giyilebilir. full set protector giyen birisi normalden %10 daha az mana harcar ve %10 daha hizli hareket eder. c) garment inanilmaz yuksek magic defansa sahiptir. fakat fiziksel defansda bir o kadar dusuktur. garmentin en buyuk ozelliklerinden biri ise oldukca hafif olmasi ve bunun sonucunda %20 gibi bir hiz kazandirmasidir. yani garment giyen birisi armor giyen birisinden herhangi bir skill gerekmezsizin %20 daha hizli hareket eder. ayrica %20 daha az mana kullanimi saglar. int giden karakterlere onerilir. 3) force mastery a) cold cold savunma amacli bir elementdir. rakibi yavaslatma ve dondurma gibi etkileri vardir. dmg olarak etkisi pek fazla degildir. ayrica icerisinde fiziksel def bufflari bulundurur. mesela garment yada protector giyen birisi cold bufflari ile dusuk olan fiziksel defansini bir miktar arttirabilir. b) light int giden kisilerin yani magic ataga sahip kisilerin birinci elementidir genelde. onemli ozelliklerinden birisi bircok skillin birden fazla hedefe hasar vermesidir. atak ve karakter hizini arttiran bufflari vardir. c) fire en yuksek dmg ekleyen elementtir. ayrica burn efekti yuksek oldugundan daha fazla hasar verir. icerisinde magic defans bufflari barindirir. armor ve protector giyen birisi fire bufflari ile dusuk olan magic defansini biraz olsun arttirarak dengeleyebilir. d) force icerisinde heal, cure ve res (rezlemek) skilleri barindirir, priest skilleridir bunlar. dusuk bir mana karsiligi heal imkani sunar. baska oyunculara da bu heal ve cure verilebilir. 4) silahlar a) sword magic ataga sahiptir. seri vurusu vardir, ayrica shield giyerek defansinizi guclendirebilirsiniz. magic hasarinizin artmasi icin int gerekmektedir. hp az olur fakat shield oldugundan defans yukseltilir. biraz stat puanininizi str olarak harcayabilirsiniz. force olarak nerdeyse tum masterylardan birseyler kullanilir. b) blade sword ile hemen hemen aynidir fakat magic yerine fiziksel ataga sahiptir. shield giyebilirsiniz. fiziksel hasar artmasi icin str gerekir. bu yapida genelde full str gidilir. cold mastery ile birlikte gercek anlamda bir tank olur, zaten yuksek hp ve defans oldugu icin fazla hasar yemezler, ustelik cold eklenince gelen vurus sayisini oldukca aza indirir. cold ve fire mastery kullanilir. c) spear magic ataga sahip silahtir. spearlarda genelde oldukca yuksek critik orani vardir. magic atagida oldukca yuksekdir. int gerektirir. spear cift el silah oldugundan sword gibi shield kullanamaz. ama kendi masterysinde hp veren passive skill bulunmaktadir. biraz stat puanininizi str olarak harcayabilirsiniz. light mastery kullanilir. d) glavie fiziksel ataga sahiptir. oldukca yuksek fiziksel hasar verir. ama biraz yavastir. cold blade nasil ekibin tanki ise glavie de kesicidir. bir blader ve glavier ekip oldugunda kendisinden lvl olarak yuksek bosslari ve giantlari fazla zorlanmadan kesebilir. e) bow stat puanlari ile fiziksel veya magic atagi guclendirilir. int verirseniz magic, str verirseniz fiziksel hasar artar. oldukca seri atak hizina ve uzun mesafeye sahiptir. int olanlar genelde light ve cold, str olanlar fire ve force kullanirlar. 5) efektler a) burn fire etkisidir. belirli sure ve belirli araliklarla hp kaybettirir. cure kullanilarak silinebilir. b) electric shock light etkisidir. parry oraninizi dusurur yani karsinizdakilere yuksek hasar verme saglar. cure kullanilarak silinebilir. c) freezing cold etkisidir. dondurur ve hareket etmeyi engeller. cure kullanilarak silinebilir. d) frostbite cold etkisidir. tamamen dondurmaz fakat oldukca yavaslatir. cure kullanilarak silinebilir. e) poison bazi yaratiklar yapar. burn gibi belli araliklarla hp dusurur. cure kullanilarak silinebilir. f) stun glavie skilli etkisidir. frostbite gibi kisa sure sizi stunlar fakat hp&mp pot icemezsiniz. cure kullanilarak silinemez. g) darkness yaratiklar yapar (ilk olarak gun powder adli yaratiklardan mutlaka goreceksiniz). pot efektini yariya dusurur. yani bir mana potu size 1000 mana veriyorsa darkness var iken size 500 mana verecektir. cure ile silinemez. h) zombie yaraktik ve bosslar yapar. cok kotu bir durumdur. bu durumda kesinlikle hp potu yada heal skilli kullanmayin cunku size hp verecegine var olan hpnizi dusurur. cure ile silinemez. 6) item bonuslari a) x str belirtilen miktarda str bonusu verir. hp ve fiziksel ataginizi arttirir. b) x int belirtilen miktarda int bonusu verir. mana ve magic ataginizi arttirir. c) x reduce efektleri azaltir. genelde jewel'lerde (taki) gorulur "frostbite %10" seklinde. belirtilen miktarda efekleri dusurur. d) immortal upgrade sonrasi itemin silinmesi engeller. genelde basarisiz olursa upgrade item en basa doner (+0). fakat nadirde olsa bazen itemin kaybolma ihtimali vardir. immortal belirtilen sayida engeller. e) lucky upgrade sansini arttirir. f) steady upgrade basarisiz olursa item + kac olursa olsun en basa doner. steady bunu engeller ve upgrade basarisiz olsa bilse ayni + da kalmasini saglar. g) repair invalid genelde boss droplari itemlerde olur. itemin durabilitysi bitince repair edilmez, yani o item bir daha kullanilamaz. fakat durabilitysi normalden cok cok fazla olur. 7) item bilgileri a) phy dmg silahin fiziksel hasari. b) mag dmg silahin magic hasari. c) degree upgrade sirasinda basari sansini arttiran lucky powder'in hangisinden kullanmaniz gerektigini belirtir. d) parry karsi tarafin vurus gucunu indirmek daha dogrusu azaltmak anlamindadir. mesela 150-200 gibi phy yada mag dmg olan bir silah ile rakibiniz vuruyor size. yuksek parry oraniniz varsa size gelecek hasarda 150'e daha yakin oluyor. e) attack rating parry'nin tam tersidir. ne kadar yuksek attack rating varsa silahiniz max hasara o kadar yaklasacaktir. mesela 150-200 phy yada mag dmg olan bir silahiniz var. attack rating ne kadar yuksekse silahin vuracagi dmg 200'e o kadar yakin olacaktir. f) block gelen atagi bloklama sansini arttirir. g) durability itemin omru. durabilitysi 0 olan bir item repair(tamir) edilmeden kullanilamaz. h) critical silahin kritik orani. yuksek olmasi yuksek kritik sansi dogurur. kritik vuruslar normalin 2 kati kadar olur. j) attack distance saldiri araligi. hedefe ne kadar uzaktan yada yakindan vurabileceginizi gosterir. en yuksek oran bowlardadir. k) phy absorb size gelen fiziksel hasarin ne kadarinin dusurulecegini gosterir. "10 phy absorb" demek size vurulan fiziksel hasarin %10 olarak azaltilmasi demektir. l) mag absorb phy absorb ile aynidir. fakat fiziksel degilde magic atagi azaltir. m) phy reinforce upgrade sonrasinda itemin fiziksel ataginin ne kadar fazla artacagini gosterir. n) mag reinforce upgrade sonrasinda itemin magic ataginin ne kadar fazla artacagini gosterir. 8) alchemy alchemy upgradedir. elixirler kullanilarak bir itemin + sini dogal olarak statlari yukseltilir. armor, jewel, shield ve weaponlar kendileri olan icin elixir turleri ile upgrade edilir. item durumlarindaki bonuslardan immortal, steady ve lucky ek olarak buyuk kolayliklar saglar. a) nasil upgrade edilir oncelikle upgrade edeceginiz itemi, onun icin olan elixir'i ve grocery store'dan alacaginiz "lucky powder" adli itemi saglayin. lucky powderlar ayni itemlerde oldugu gibi degree'e sahiptir. eger upgrade edeceginiz item 4 degree ise 4 degree icin olan lucky powder 5 ise 5 olanindan almalisiniz. lucky powderlari kullanmak zorunlu degildir ama onlarsiz upg buyuk ihtimalle basarisiz olur. "a" tusu ile actions menusunu aciyoruz. "alchemy" tusuna sag tikladigimiz zaman alchemy menusu karsimiza cikiyor. ilk olarak upgrade edecegimiz itemi soldaki buyuk kutucuga koyuyoruz. sonra o item icin olan elixiri ve lucky powder'i diger 2 kutucuga yerlestiriyoruz. "joint" tusuna basarak islemi gerceklestiriyoruz. hepsi bu kadar. soyle bir nokta var ki mesela +2 olan bir itemi +3 icin upgrade etmeye calistiniz. eger upgrade fail yani basarisiz olursa (bonus olarak steady yoksa) o item en basa doner. yani yanindaki +'i kaybeder ve tekrar +1 +2 olarak upgrade etmeniz gerekir. nadirde olsa itemin yanma ihtimali vardir. b) glow (parlayan silahlar) eminim gormussunuzdur bu tarz parlayan itemleri. bu glow yani parlama animasyonlari belirli + aldiktan sonra meydana cikiyor. +3 ve +4 beyazimsi sekilde parlar +5 ve +6 mor renginde parlar +7 ve +8 altin renginde parlar +9 mavi-yesil arasi bir renkte parlar. not: bir item su an icin en fazla +9'a kadar upgrade edilebilir. 9) bazi yardimci ufak bilgiler a) party sistemi "p" tusuna basarak acilan party menusunden ayarlanabilir. "exp disb" ve "item disb" seklinde ayarlandiktan sonra max 4 kisiden olusan bir party kurabilirsiniz. bu sekilde bir partyde olursaniz %10 daha fazla exp kazanirsiniz. devami bi sonraki mesajda >>
druenler Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 b) coklu item alma ve item bolme pot veya arrow alirken surukle & birak seklinde inventorymize getiririz ve miktar yazariz. onun yerine "ctrl" tusuna basarak tiklarsaniz pot veya arrow otomatik olarak en fazla olacak sekilde alinabilir. yani ctrl tusuna basarken hp pota tiklarsaniz satin alma ekraninda, otomatik olarak 50 hp pot alirsiniz. ctrl tusu sadece burda degil, item bolme isleminde de kullanilir. mesela inventoryde 10 return scroll var. 2 tanesini ayirmak istiyorsunuz. ctrl tusuna basili tutarak ustune tiklarsaniz karsiniza kac tane ayiracaginizi soran bir ekran cikar. c) town haricinde olmeden away olmak bunun icin cape (antreman niyetine pvp yapmak icin kullanilan pelerin) gerekli. cape giyerek cevrede bulunan birinden yardim isteyin ve sizi oldurmesini saglayin. olu vaziyette afk olabilirsiniz. bilindigi gibi pelerin varken oldugunuzde oldugunuz yerde tekrar canlanirsiniz. diger bir cape ile yapilan kucuk islemde town cekmek. mesela return scroll yok elinizde. o kadar uzun yol at surmek istemiyorsunuz yada at scroll'u da bitti. cape giyerek birinin sizi oldurmesini saglayin. daha sonra relog yani oyundan cikip tekrar girin. townda dogacaksiniz. simdilik hepsi bu kadar. eklemek, elestirmek istediginiz birsey varsa lutfen yaziniz. iyi oyunlar. [ Mesaj 20 Şubat 2006, Pazartesi - 19:58 tarihinde, druenler tarafından güncellenmiştir ]
aramil Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 herşey var herhalde :)) eline sağlık, birde gözden kaçırmışsın sanırım zombie status pill ile geçirilebiliyor.
New Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 eline sağlık emeğe saygı=) tam yeni başlıcaktım bunu gordum daha bir gaz geldi =)
New Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 ben bow kullanmayı duşunuyorum full str gidip armor giyip fire verip magic defence artırsam iyi olur mu?
Capulcu Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 peki ya bu bazı itemlarda bulunan seal of star, sun, moon gibi özellikler ne işe yarıyor?
aramil Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 Mesaj tarihi: Şubat 20, 2006 örneğin level 42 seal of star bow, normal lvl42 bowdan bir hayli fazla hasara sahiptir. 42+3 sos bow 48+3 bowla aynı hasara sahip. yani overpower oluyor. seal of moon daha fazla hasar, seal of sun en fazla hasar sanırım. oyun içinde gördüğün herhangi bir seal of x itemi normali ile karşılaştırabilirsin. [ Mesaj 20 Şubat 2006, Pazartesi - 22:34 tarihinde, aramil tarafından güncellenmiştir ]
druenler Mesaj tarihi: Mart 4, 2006 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 4, 2006 sos/som/sosun nedir? bu 3 tur item kendisine esit olan itemlerden daha fazla gucludur. seal of star (sos): 7 kat seal of moon(som): 10.5 kat seal of sun(sosun): 15 kat daha fazla statlara sahiptir. yani lvl 42 seal of star glavie neredeyse lvl 48 glavie ile ayni guce sahiptir.
New Mesaj tarihi: Mart 4, 2006 Mesaj tarihi: Mart 4, 2006 @druenler herb delivery questini açıklayabilir misin bir zahmet?
druenler Mesaj tarihi: Mart 4, 2006 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mart 4, 2006 arkadasim oncelikle sordugun sorunun bu topic ile alakasi yok. questlar hakkinda 4-5 topic var boyle. onlardan birine yazman daha mantikli degil mi? ayrica quest hakkinda bilgi verirsen (lvl gibi) yardimci olabilirim. bu arada forum acildigindan beri yetkiler verilmedi ve kilitli olan tum topicler acildi. o yuzden biraz dikkat edelim.
Öne çıkan mesajlar