Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

performans için yardım


Zed

Öne çıkan mesajlar

şimdi elimde bi emülatör var, ancak çok düşük performans veriyo. bunun için ince ayar yapmak gerekicek. 60fps olması gerekirken max 25'e çıkabildim. sistem p3-550, 224mb ram, 64mb geforce2mx400.

- d3d mi opengl mi kullanmam uygun düşer?
- bu terimleri kısaca anlatır mısınız? texture filtering, texture caching, dithering, blending. basit olarak tanım ya da sözlük anlamını sormuyorum. hangisi ne işe yarar, hangisinin yüksek olması hangisinin düşük olması iyidir, vs.
- çözünürlük 320x240 640x480 gibi standart şeyler olursa daha iyi mi performans alırım, yoksa kendim 160x120 diye çözünürlük uydurunca bi faydası olur mu? (fps değişmedi)
- başka napıyım?[hline]open your heart | i'm coming home[/b]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

d3d her zaman daha hizlidir opengl den
o terimler iste islemci chipsetinin dokulari islerken ayirdigi hafiza, transistor ve zaman miktari ile alakadar, kapatirsan islemci bunlarla ugrasmaz eprformans artisi saglarsin
cozunurlugu dusurursen fps nin her zaman artmasi gerek[400 ise 600 bile olabilir]

tabi bunlar normal oyun kosularinda emulator hakkinda en ufak bilgim yok[hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

emüaltör olması bişey değiştirmez ki. üç boyutlu herhangi bi uygulama diyelim işte.
anlamadığım şey şu: neyi arttırıp neyi azaltmalıyım. bu konularda hiçbişey bilmeyen birisi olarak texture caching için aklıma iki şey geliyo:
- texture'ları cache'e attığı için onlara daha çabuk ulaşır, daha hızlı çalışır.
- texture'ları cachelemekle uğraştığı için uygulama yavaşlar.

ehe mantık olarak ikisi de doğru olabilir ama malesef bi tane doğru var :) bunların açıklamalarını öğrenmek istiyorum o yüzden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Texture Caching tabiki iyi bişi. Yanlız ekran kartının ramlarının yetmesi lazm bu olaya ki 64 mb yeterlidir.

Filtering sanırım kapatılamayacak bişi, bikaç seçenek var keşke söyleseydinde ona göre cevap verseydim.
Blending dediğin alpha blending galiba bu bir yüzey için birden fazla texture kullanılma olayı. Çok uraştık bunu jk2 maplarinde kullanmak için ama motorun desteklemediği sonucuna vardık jk2 mapping ailesi olarak ordan biliorum.
Dithering renk benzetme olması lazm.

Bunların seçeneklerini versen daha ii olurdu kendin text olarak karşısına sallayıp yazmıosun herhalde :D

160x160 ile 320x240 arasında bir fark yok. Renk kalitesini ve texture kalitesini düşürmen lazm. Texture Cache açıkken ve kapalıyken fps değişiomu ?

Bi de texture resolution ayarı varmı ?
[hline]This Cat Scratches Free.

[Bu mesaj Catscratch tarafından 02 September 2003 22:09 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...