Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yeni arabam :)


Zegna

Öne çıkan mesajlar

6bine yaklaştı bi düşüş göremedim :)

İlk yağı değişince düşer diyorlar bide avutuyorum kendimi.
Ya aslında normal. 1300kg ağırlığında araba ile sıkışık trafiğe girip sürekli dur kalk vaziyetindeyim ben o yüzden şikayet etmeyi bıraktım artık.

[ Mesaj 07 Şubat 2006, Salı - 23:40 tarihinde, Vodan tarafından güncellenmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hayırlı olsun güzel günlerde kullan :)

Elegance dimi?
Çiftetelli de gözümden kaçmadı bu arada :D

Arabayla ilgili, El freni biraz zor tutar o yüzden az çekip bırakma tam çek herzaman için alışkanlık haline getir. Ben Yıldız yokuşundan aşağı gönderiyordum bikere arabayı :D

Acemilik gibi oluyor ancak kullanımı pek kolay değil ağırlık ve küçük motor sebebiyle stop eder bolca. Acemilik gibi algılamaktan vazgeçip bol gaz vererek kalkmak gerekiyor özellikle klima açıkken ve rampadaysan.

Ders vermek gibi olmasın ama ben yinede yazayım. Araba turboyu 1750 devirde açıyor. 4000 devirden sonra güç gelmiyor. 1750dd nın altında oldukça hantaldır dipgaz yapmaktansa vites küçülterek kullanmanı tavsiye ederim. Püf noktası vites yükseltilince 1750 devirin altına düşürmeden kullanmak.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Aklıma geldikçe devam ederim. Seninde sormak istediğin bişey olursa cevaplamaya çalışırım.
Tekrar güzel günlerde kullanman dileğiyle :)

Ayrıca ilkgün izlenimlerinide bekleriz :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tekrar hayırlı olsun, mal güzelmiş ve bu renk Astra'ya en iyi gidenlerden bence. Ben şimdi annemin bir gaz ve zorla kardeşime 307 aldırmasına yanayım, Astra ile o vakit pek fiyat farkı da yoktu üstelik...

Güle güle kullan ve bolca deneme yap ki benzinliden sonra dizel arabaya alışmak kolay olsun. Ben bugün benzinli 307 kullanmak zorunda kaldım, dizel S40'tan sonra feleğim şaştı, S40'a alışırken de feleğim şaşmıştı bir tur. Vodan'ın dediklerini sakın unutma, dizel kullanmanın anahtarı orada yatıyor, başlarda alışkanlıkla arabayı yüksek devirde zorlayıp "Ya bu mudur gitmiyor bu alet?!?" diyebilirsin, ben zor yoldan öğrendim ki o gitmiyor dediğin alette benzinlide yaptığının aksine vitesi yükseltip tekrar turbonun devreye girdiği devirlere bir yüksek viteste geçersen şahlanıyor. Alışmak lazım kısacası (özellikle yokuş yukarı vites "büyüterek" çıkmak tuhaf bir his).

Son temenni olarak, inşallah hiç problem çıkarmasın ve yoldaki öküzlerden biri gelip seni bulmasın!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Birde,
Bizim arabanın motoru Euro4 normlarına uygun olarak tasarlamış. Özellikle motorun küçük oluşu ve yüksek güç alınabilmek için yüksek basınçlı turbo besleme kullanılmış olması sebebiyle yakıt kalitesi ayrı bir öne çıkıyor. Normal EuroDiesel yakıtlar dahi uygun değil bizim arabaya. Euro4 normlarında yakıt olarak bildiğim kadarıyla, Opet UltraEuroDiesel, Total Excellium, birde PO'nun son zamanlarda reklamını yaptığı yakıt var. BP den Shell den alacağın EuroDiesel arabaya %100 uygun diyemeyiz.

Ben Opet ten alıyorum memnunum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tavsiyeler icin saolun. evet 1750 de acio turboyu o zaman gitmeye baslio anca :D

1.vites ölü ama 2 ve 3 guzel , zaten 2 ve 3 te verdigi ivme yetiyo bana nazar degmesin :D

bugun mecbur petrol ofisinden aldim ama bundan sora opet ten alicam bende , aralarinda en iyi eurodizel opetinkiymis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yahu öyle saçma şeymi olur?
EuroDiesel ile UltraEuroDiesel arasındaki kükürt oranı farkı 11 kattan fazla.
Koy gitsin deyip normal mazotu koyarsan arabaya bikereden bişey olmaz demeyede kalmıyo ilk seferde pompayı veriyo eline. Öyle saçma şeymi olur bende bunu anlamıyorum bilmeden etmeden rastgele yakıt konurmu 35+ milyar verdiğin arabaya? Kötü örnekleri Ophell forumlarında mevcut. Birde Opet gerçekten sıkı denetlenen bir kurum. İstasyonların bireysel olarak pis yada katkılı yakıt kullanma şansları daha düşük bu yüzden.

Zegna evet 2. ve 3. vitesi keyifli oluyor aslında bikaç ay sonra kıymaya başlayınca arabaya 1. viteste iş görüyo ;)

Birde şunu yazayım. 6. vitesi koymuşlar ama biz şehir içinde yaşayanlar günlük yoğun trafikte sürekli hız düşürmek zorunda kalabiliyoruz birde 6. vitesi kullanayım sevdasına düştünmüydü habire 6 5 6 5 4 5 6 5 fln şeklinde sinir bozucu bir döngüye giriyor olay. Ben şehirdeyken 6. vitesi unutmaya karar verdim en fazla 5 e çıkıyorum eğer 100km ye erişmiş ve önümde açıksa 6 ya atıyorum. 90km le sabit giderken 6. vites sanki hafif kasıyor gibi arabayı yaptığım denemeye göre 100km de 6. viteste sabit gitmek 90la gitmekten daha az yoruyor daha az tükettiriyor. Kısaca hızı koruma amaçlı 6. vites ivme amaçlı 5. vites diyeyim ben.

Birde max hız 180km/h düz yolda.

[ Mesaj 10 Şubat 2006, Cuma - 01:51 tarihinde, Vodan tarafından güncellenmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Petrol Ofisi Europodizel olayı da tavsiyedir, servis bakınca bir keleğini de görmedi, ben hep onu kullanmaktayım.

Fistan, araba almak sorumluluğunu da almaktır, sen arabaya ne kadar bakarsan o da sana o kadar bakar. Ha sen dersin "Araba benim değil mi basar parayı yenisini de alırım, bozulursa yaptırırım" eyvallah, ama bu uç bir örnektir ve genele tavsiye verilecekse "uç"lar değil, normaller örnek verilmelidir. Arabaya o kadar para veriyorsan, bakımını da yapacaksın, hasardan da koruyacaksın, daha düzgün çalışması için ne gerekiyorsa kovalayıp onu yapacaksın. Artı herkes arabası her bozulduğunda yaptıracak veya dikkatsiz kullanıp masrafına katlanacak durumda da değil, dikkat çekerim.

Bu şuna benzer, emniyet kemeri niye takalım ki, ölünce biz ölüyoruz ne de olsa değil mi? Ama bunu sence ortaya çıkıp "Ya niye takıyoruz gereksiz" diye insanlara aşılamak doğru mu? Sen takmazsan takmazsın can senin canın ama kurallara veya durumlara uygun bir durum teşkil etmediğinden bence çıkıp da bunu savunmaman, kendi yağında kavrulman gerekir. Dilerim anlatabilmişimdir kendimi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Türkiye Petrol Rafinerileri AŞ (tüpraş) bizim. :P
ya mazotdaki kükürt oranı mekanik bi alete kaç sene sonra ciddi bir hasar verecek konuma getirebilir ki? gelene kadar satarsın arabayı zaten.büyük ihtimalle sıfır aldıgınız arabayı 5 yıldan fazla kullanmazsınız diye düşünüyorum :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya olay sadece mazottaki kükürt oranı değil. Dediğim gibi bu istasyonlar daha sık denetleniyor pis yakıt satma olanağı daha düşük. Ayrıca Euro2 normlarında olan şu yıllardan beri bildiğimiz mazotu koyarsanız bir CDTI motora ilk seferde mazot pompasını verir elinize. TDI motorda yapmaz örneğin çünkü onda motor hacmi yüksek (1.9) turbo basıcı ise düşüktür. CDTI da motor hacmi küçük turbo basıncı yüksektir.

Euro3 yakıt kullanırsan gerçekten uzun vadede sorun çıkarır hatta Opel bayisi bile Euro4 den bihaberdi PO dan alıyolardı fakat neden aynı fiyata olmasına rağmen gidip riske atasınki arabanı.

[ Mesaj 10 Şubat 2006, Cuma - 20:19 tarihinde, Vodan tarafından güncellenmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...