Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2001: A Space Odyssey (1968)


GeeM

Öne çıkan mesajlar

arattım bulamadım,
elime dvd'si geçmişti geçenlerde öle.. öle kenarda duruyodu okul da yok diye alıp izliyim dedim. Demez olaydım.. ellerim kırılaydı.

bir film daha başlamadan küfür ettirmez ki adama.. sırf merakımdan dayandım, işkence gibiydi ama izledim kerameti nedir merak ettim sevdiklerimin anılarına tutundum.
2 saat küsür sürüyo film 40 dakkasında konuşma var. yarısı böööllee fezada yavaaaaaş yavaaaaş süzülen mekiklerin klasik müzik eşliğinde gösterilmesi. böyle sanat bana uzak olsun.


hayatımın 2 saatini geri istiyorum[signature][hline]en sevdiim çiçek dağdaki tiken,
en sevdiim hayvan çöldeki defe

[Bu mesaj GeeM tarafından 12 Ocak 2005 19:49 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende almistim o filmi
sona ya ben acaba yanlish filmi mi aldim die düsünüp kapattiydim hehe
ardindan galacticayi koyup bu ne ya bunumu izliomusum ben olduydum ( ha gerci yeni version galactica cikti onu izlemek lazim ya..) 2 saat iyi dayanmissin ama :) izlemedim tümünü o yüzden yardimci olamicam :P[signature][hline]
Creed Demastikus Captain of the Apocalypse Class Battleship Vampire
"Who wants to live forever?"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya filmde bi sürü mesaj var yok insanlığın gelişim süreci yok teknolojinin getirdikleri ,getirebilecekleri sırrı çözülemeyen taşlar faln filan . ama bu kadar da sıkamaz ki bi film insanı ya. müzik zaten tamamıyle bayıyo . ya bizim aklımız yetmio böle sanatsal bi filmi anlamaya ya da film harbi b.ktn..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demekki o tür kasvetli filmlerdenn hoşlanmıomuşum.. zaten sırf stanley kubrick filmi olduğu için izlemiştim .
ayrıca cok mesaj veren film iyidir die bişi yok yani bi filmin iyi film olması için aynı zamnda izleyiciyi sıkmamayı gerektrir .. orda dakikalarca uzayda giden gemi görntlerinin ne anlamı var merak ediorum .. bi de 72 yapımı (sanırım) olması nedeniyle bi stüdyoda çekildiği cok bariz (özellikle ilk shnelerdeki maymunların görüntüleri)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tabi bi öncü ve bi ilk olması yönüyle çok önemli bi yapıt..
ama genel kanıyı yoksayarsak kaç kişi bu filmi izledikten sonra ' aman abi bi başyapıt ,muhteşem gel hadi bi da izleyelim ' der , kimse ..nie ? çünkü belli bi film ritmi yok ..
bi de bunun kitabı var onu okuyunca herşey daha iyi anlaşılıo faln diolar ,,anlayamayanlara duyrulur ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
GeeM, 12 Ocak 2005 19:45 tarihinde demiş ki:
arattım bulamadım,
elime dvd'si geçmişti geçenlerde öle.. öle kenarda duruyodu okul da yok diye alıp izliyim dedim. Demez olaydım.. ellerim kırılaydı.

bir film daha başlamadan küfür ettirmez ki adama.. sırf merakımdan dayandım, işkence gibiydi ama izledim kerameti nedir merak ettim sevdiklerimin anılarına tutundum.
2 saat küsür sürüyo film 40 dakkasında konuşma var. yarısı böööllee fezada yavaaaaaş yavaaaaş süzülen mekiklerin klasik müzik eşliğinde gösterilmesi. böyle sanat bana uzak olsun.


hayatımın 2 saatini geri istiyorum


Avrupa halen orta cag mantalıtesınde baktıgı ıcın olaya yok hededen cıkan hedelerı uzaydakı manası
Yok bu adam bır deha
Hepsı aptallık hepsı pragmatık oyunların dıs tarafı
O kadar hocalar ızleyın dedı her hocayı mermer e oturtmus gıbı tartısarak bozdugumu bılırım
Degersız ve gercekten sacmalıktan ote anlamsız bır ruh hastasının hıssettıklerı deyıp gecıyorum..
Sınema bu ıse ben sadece seyırcı kalayım aman!![signature][hline]Adalet neden geç gelir diyenlere sözüm;Tanrı Ve Şeytan aynı bütündür ve terk eylemiştir divani.Bu yüzden melekler için işler daha zorlaşmıştır...Jahenné Maé ''In the name of god!The ones who have turned ınto the lıvıng dead wıthout a wıll eternal Nıght!Shall be ...Hellsıng)*
§Bounty Hunter§
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

okudum .. ama zaten kimse derken hiç kimseyi kastetmemiştim cok fazla olmamıştır demek istedim,,
ne biliim bence filmin üzeri böle bi gizemle kaplı anlamak isteyen kendince anlamlr yüklüo ve film başyapıt statüsüne cıkarılıo .ama önemli olan da bunu başarabilmek deil mi .. kubrick in farkıda işte burda yatıo zaten ..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

filmin yapımı 4 yıl sürmüş,
tamam efektler falan zamanın ilerisinde ama yani bana şu 5 dakika siyah ekran ve muzik olayını açıklayın abi.. ne mesajı veriomuş bu? "ben ne yapsam ipe ipe izlersiniz" mesajı mı?[signature][hline]en sevdiim çiçek dağdaki tiken,
en sevdiim hayvan çöldeki defe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
ehem koca bi sinema cahili olaraktan yeni izledim filmi, sıkıldığımı söyleyemem ama çok da bişi anlamamışım..

filmi sevemeyenler veya gayet hoş bi yorumunu izlemek isteyenler içün;

http://www.kubrick2001.com/ (yalnız bu site spoiler'ın ağa babasıdır söylemedi demeyin.)[signature][hline]h u m a n i t y - i s - t h e - o n l y - s u p e r p o w e r !
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acıkcası ben bu filmi izleyenlere saygı duyuyorum. çok bğüyük sabır, boş vakit gerektiriyor.

ilk 15 dakikasına bile zor dayanabildiğim yegane filmidir.

sonu var mı onuda bilmiyorum dvdde bir kaç track ileri gitmiştim hala anlamsızca dolanan bi kac mekik vardı, maymunlar vardı ve salak bir şekilde devam ediyor idi. bence adam kafadan sagma bişi yaptı, bir kaç marijnal film eleştirmeni aa sufer film dediler, sonra tarihin en büyük şakası olarak ödüller alan bir yapıt olarak anıldı. bir insana maymun kostümü giydirip, 15 dakika hebele hübele diye zıplamasını filme çekmenin nesi sanatmış bir anlasam. hele eski learning english chapter tv dizilerinde kullanalımsı, background müzikleri yok mu...

ünlü pati yazma özürlüsü bonepartın, vakti zamanında dediği gibi: krokunç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tüzgar gibi geçtiyi anlarım, yurttaş cane, casablanka, tüm film gibi filmleride begenerek izlemişliğim vardır.

ama kimse bana 15 dakika boyunca maymun kılıgına giyidirilmiş insanların zıplamalrını filme almanın bir mantıgı oldugunu söylemesin allah aşkına. bi kulp takılır elbet, ama ürün ortada :)

bi uzay mekiginin 10 dakikada ekranın sag kösesinden sol kösesine gitmesi neyi sembolize ediyor ki? 10 snde gidince sembolize edemicek mi :)

filmin tamamını seyredemedim, cidden seyredemedim. yani mümkün degil seyredilebilmesi. ilk 15 dakika zor dayandım, birde arada öyle bi track atlaayrak anlamsızca bu nası bi filmdir ya diye es geçtim : )

arthur c clark yazmıstır yazmasına ama kubrick onu öyle bir çekmişki hatta daha dogrusu çekmemiş, boyle seyredilemeyen birşey çıkmış ortaya. figuranları maymun kıyafi giydirip hadi hophoplayın sesde cıkartın dedikten sonrfa kamerayi 1 saat acık unutmanın sonrada bunu filme koymanın mantıgı ne ya :)

yukarda da film cekilirken dünyanın goruntusu bile bilinmiyordu denmiş :) ehe yok daha neler yaf :) işte bu şekilde biri bişiler diyor digerleri onu büyütüyor, film anlamsız bir şekilde efsane oluyor.

bunun birde blair witch versiyonu vardir :)

o filmiçnde goruslerim birebir aynıdır. neyse ben işe döneyim yoksa patron kubrick yapcak beni , hadi kalın saglıcakla :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
şaka mı bu film nedir anlamadım ya.

hadi ben anlamadım, anlayan varsa öğrenelim, gavur yapmış diyelim dedim de o da yok.

ki ben bi filmin yarısını ileri sarmada geçiyorsam anlasam ne olur, anlamasam ne olur.

divxin en başında bi süre abuk bi ses-siyah ekran kombosu vardı, ki en başta sürümde sorun var felan zannettim. ara ara gene aynı ses efekleriyle 5er dakka çıkınca baştan bi soğuk suyu yedim zaten.

uzun uzun egzantrik görselleri filme katmış zaten kubrick filmin başında, sinema salonunda izlenildiğini hiç düşünemiyorum hele o sahnelerin.

hadi maymunların tavırlarından, kronolojilerinden insanlarla kurulmuş paralellik ve bunun kurguya seyirci tarafından eklenişi var desek, varsa da ekranın bi ucundan diğer ucuna yarım saatte geçen uzay gemisi ile onlar da özenle yok ediliyor.

stüdyo görüntülerini kalitesi sanırım biraz da o zamana göre aşmış olduğu için o kadar uzun tutulmuş, başka türlü olabileceğini düşünemiyorum, düşünmek istemiyorum.

kendilerini afişe etmek için bu tür her anlama gelebilecek boşlukta bi yapım bekleyenler tarafından övülmüş, ödüller felan verilmiş sanırım zamanında, yoksa koskoca bi sıfır bana göre.[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kubrick2001 sağlam hazırlanmış da onun interpretationı da havada kalmış oldukça, atladığı, dikkate almadığı çok sahne, öğe var.

kubrick neyi nasıl işlemiş olursa olsun, anlatımdan sınıfta kalmış ama bence gene de..[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com


[Bu mesaj montezaus tarafından 10 Temmuz 2005 20:01 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

[spo1=yardimci olacagi kanaatini tasiyorum]Film binlerce yıl önce kendi halinde yaşayan bir primat(insanın ataları)kabilesinin günlük yaşamlarından kesitlerle başlıyor,onları otlanırken görüyoruz,doğal ortamlarında diğer canlılarla ortak olarak yaşıyorlar,insanlığın gecesi, henüz insan olunmamış,düşünme yetisi kazanılmamış yani hayvanlardan pek bir farkı yok bu primatların.Bunun en güzel göstergesi bir leoparın sürüden ayrılmış primatı kolaylıkla avlaması,insan o denli savunmasız ve yabani bir dönemde anlayacağınız.Henüz otçullar bu da sürü olarak yaşamalarını gerektiriyor tabiatiyle.Bu noktada bir gün bitiyor ve diğer gün anlatılmaya başlanıyor primat sürüsünün yaşadığı su kenarına(hayatın kaynağı)başka(ve daha kalabalık)bir sürü gelir onlar daha saldırgandırlar,daha dominattırlar,bağırıp çığlıklar atarlar ve diğer sürüyü su kenarından kovarak bölgeyi ele geçirirler bu insana ulaşmanın ilk adımlarından biridir,rekabet,büyüme ve egoyu temsil eden bir sahnedir,aynı zamanda doğada ancak güçlülerin hayatta kalabileceği gibi bir mesaj verir ki bu insanı,insandan çok hayvana yaklaştıran bir özelliktir.Bu bölümde Kubrick sanki bir belgesel çekmektedir,hatta primatlardan biri direkt kameraya bakıp hırlamaktadır,bu da filmin bir gerçekçilik kaygısı olduğunu sanki gerçek buymuş tarzında bir söyleme giriştiğine dair bir yargı uyandırır kafamızda(gerçek nedir ki gerçekten)sonra kovulan gruba odaklanırız onların yeni mekanları bir mağaradır artık soyutlanmışlardır,kendi türdaşları tarafından yaşama alanından kovulmuşlardır,insan,insan olma yolunda kendi hemcinsinin yaşama hakkını elinden almıştır.Bu halen var iktidar hırsı veya toprak genişletmek amacıyla kaç insanın harcandığını hepimiz biliyoruz,Kubrick burada "ne kadar insan olursak olalım içimizde halen bir hayvan var"demek istemiş olabilir,bu da onu Freud`un içimizdeki şiddet üzerine olan söylemlerine yaklaştırır.Yine gece olur,gündüz olur,şafak söker ama bu söken "insanlığın şafağıdır"primatlardan biri gözünü açar korku ve merak içinde birşeye bakar.O anda sahne değişir ve sanki "yukarıdan geldim" dercesine göğe uzanmış olan kara,dikdörtgen ve pürüssüz taşı görürüz.Bu filmin en önemli sahnelerinden birisidir,ne olduğu bilinmeyen hiçbir yere ve zamana aitmiş gibi görünmeyen kapkara bir taş ansızın insanoğlunun yaşamına girmiştir,bu taş nedir.Üzerine bir sürü yorum yapılabilecek bir obje,bir imge,bir fenomen.Taşın her bir özelliği ilginç;öncelikle dikdörtgen,uzun ve ince tıpkı bir kapıya benziyor,bir geçit,bir aşamayı temsil ediyor,uzun köprünün sonunda sisli bir ormana açılan tekinsiz bir kapı gibi,zaten kapı imgesi genel olarak yeniliği,bilinmeyeni ve gizemi temsil eder,burada da bu anlamlar üzerinden yola çıkılmış olabilir,Kubrick simgeler dilini kullanmış filminde bizim yapabileceğimiz ise bunları yorumlamak sadece tıpkı rüyalar gibi.İkincil olarak taş pürüssüz,temiz ve düzgündür.Bu varılacak yeni aşamanın daha düzgün,daha iyi olacağını belirtiyor olabilir ama tıpkı taşın arkasındaki kayalar gibi bu yeni yol da çetin ve zorludur,belki de bu pürüssüzlük başlangıcı ve sonu olmamayı temsil edebilir,yani insana taa en başından sonucu göstermektedir,bu da bir yerde bize zaman,Tanrı gibi kavramları anımsatmaktadır.Üçüncü ve en önemli özellik ise taşın siyah olmasıdır;siyah renk pekçok kültürde kötülüğü karanlığı ve ölümü temsil eder.Siyah tehlikelidir,ama bir o kadar da çekicidir,siyah biraz da şeytandır,insanı kötülüğe iter,ona pekçok şey sunar,onun aklını çeler,insan her ne kadar korksa da merakına(insan olmasının birincil özelliklerinden biri)yenik düşer ve taşı görüp ona bağıran sürü üyelerinden biri en sonunda taşa dokunur.Onun pürüssüzlüğünü hisseder,ondaki çekiciliğe kendini kaptırır ve bir yerde ondan ilk ilhamını alır.Tam da bu noktada tüm dinlerin en eski hikayelerinden birisine açık bir gönderme vardır;Adem ve Havva`nın yasak elmayı yemeleri ve cennetten kovulmaları gibidir insanoğlunun taşa ilk dokunuşu.Siyah(şeytan)onlara elmayı(pürüssüzlük,yenilik ve gelişim)verir onlar da bunu kabul eder ve cennetten kovulurlar,filmde ise taşa ilk dokunan primat yakınlarda yerde saçılı duran kemikleri görür,yere eğilir ve bir kemik alır eline,bu kemiği yerdeki diğer kemiklere vurmaya başlar,vuruşları hızlanır tam da burada paralel kurguyla primatın önceden doğasını paylaştığı hayvanlardan birinin düşüşünü görürüz,Ademoğlu ilk aleti keşfetmiş,şiddetle tanışmıştır,içinde bulunduğu doğadan ve diğer canlılardan bir farkı olmuştur,yasak olanı yapmanın bedelini cennetten(otçul hayat)kovulmayla ödemiş,dünyaya(etçil hayat)geçiş yapmıştır.Bundan sonraki sahnede tüm sürüyü et yerken görürüz,artık değişmişlerdir,insan olarak ilk aleti(bir kemiği öldürmek amaçlı kullanmak)keşfetmişlerdir.Bir gün daha geçer,ilk aleti(silahı)keşfeden primatlar kovuldukları bölgeye geri dönerler,yine çığlıklar ve bağırışmalar olur ama bir fark vardır taraflardan birisi silahlıdır bu kez.Su kenarına sahip olan kabileden lider görünümlü olanı diğerlerini uzaklaştırırken hiç beklenmedik birşey ol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-spoiler ara ara olabilir, zaten yorumlamalar hakkında-

oturdum okudum valla, güzel bi çalışma olmuş, hatta çoğu yönden kubrick2001den daha nitelikli bence. ama ikisinde de birbirini tamamlayan, eksikliği hissedilen şeyler var bence.

birde kubrick2001in çıkarımı, yorumu, artık tam karşılığı neyse, interpretationı daha düzgün, daha sınırları içinde, daha doğru olmuş. yukarıdaki yazıyı yazan adam biraz da bu formata yabancıymış bence, filmin yansıtmadığı çıkarımlar yapmış, ki yönetmenlik de budur zaten, bi yazarın ses benzerlikleri kurduğu gibi yönetmen de görsel sanatlara ait öğeleri kullanır, paralellikti, simgelemeydi, biz de yazılı bi eserde edebi öğeleri yorumladığımız gibi, filmlerde de bu görsel öğeleri yorumlarız. yazıyı yazan baya bi kendisi yazmış, olmuş, olmamış ayrı konu tabi.

örneğin uzaklık gibi şeylerden bahsedilmiş ki filmde kubrick bu uzaklaşmanın tam tersine, bir liderlik öğesini işlemiş filmin her bi bölmünde. lider olan maymun diğerlerinden uzaklaşmıyor, tam tersi onların üzerinde büyük bir söz hakkı kazanıyor, nufüz kazanıyor.

bu tür icatları, format dışında, bir çok yerde kullanmış zaten, örneğin astronotun hal e yabancılaşması denmiş ki olmamış, bi alakası da yok zaten.

eklenebilecek bi görsel öğe, süreçlerdeki paralellik ki bunun da hal in durumunu açıklarken kullanılması gerekiyor kesinlikle, olan da o zaten. mağaraya sinmemeye karar veren hal de aletleriyle karşı tarafa savaşıyor, diğer kabile yerine insanlara karşı var olma savaşı veriyor. ama bunu yaparken siyah taşa dokunmuyor. içinde hiçbir insan davranışı yok, merak yok, üst medeniyetin izleri yok, ona ulaşma, ondan öğrenme, bunları kullanma yok, keşfetme yok.

bi üst medeniyete doğru ilerleme yerine kendisinin en büyük oluşu var, santranç sahnesindeki insan var, uzuncana yansıtılan uzayda boşlukta nefes almaya kasan insan var ki böyle yerlerde özenle ördeğe çevirmiştir insanoğullarını kendisi.

lakin insanoğlu gibi başaramıyor bu öğenin eksikliğinden dolayı ki buna da dikkat etmek gerekiyor kesinlikle.

bir de kubrick2001de olan, bu interpretationda olmayan bir şey, insanlık ayda taşla karşılaşınca ondan korkmuyor maymunlar gibi.

korkma, geri çekilme yerine videoya çekme var, üst medeniyet üzerinde taslanan bi liderlik var ama sonuçta burdaki tipler de acı çekiyor, ölüyor da sanırım sahnenin sonunda. sonuç olarak bu liderlik tavırları sonraki medeniyete geçerken devam edemiyor, liderliği yaratan insan değil alet faktörü çünkü -ya da böyle bir şey :P-

bir de yukarıdaki yazının özellikle sonlarına doğru feci saçmalanmış, varoluşçu kalıp sorular sıralanmış felan. ama beni asıl taş eden olay, üst-insan kavramını hem de nasıl sallayarak, kavramın içindekilerden, asıl anlamında bi haber kullanışı oldu. yazıyı yazan kişi de bence o kadar hakim değil neyden konuştuğu hakkında bu bakımdan..[signature][hline]not sleeping okay/drinking too much.trapped in hyperspace.?.the girl disappeared, smiling and blowing kisses. A white light flooded the room/this was the moment of awakening: the audience were relieved to find themselves in their own company...someo (text unclear) did not awaken, this was a white nightmare: faces aglow with laughing, limp complacency/apparently uninhibited...

**no more dinosaurs @montezaus
*** montezaus.deviantart.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...