Keyzar Mesaj tarihi: Kasım 15, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2005 Bugün yaklaşık 2.5 saatimi Siren's Call'da avlanarak geçirdim ve aldığım zevk hakikaten müthişti. Ultima Online'da yaşanan PvP heyecanını hiçbir oyunda görmemiştim, ama sanırım CoV ile birlikte gelen PvP haritalarında geçen mücadele fikrimi değiştirecek... Controller olmamın getirdiği avantajla rakiplerimi mezz(hold, sleep) ataklarımla çok rahat etkisiz kılıp mücadeleye baştan bir sıfır başlayabiliyorum. Bu geçen süre attığım debuff'lar için zaman tanıyor, ki bunları yemiş olan bir Villian'ın teke tekte kurtulma gibi bir şansı neredeyse yok(şu ana kadar elimden kaçan tek bir kişi vardı, oda kendini gökdelenden aşşağıya attı ve öldü:)). Controller ile 2 kişi hatta 3 kişiye kadar mücadele edebiliyorsunuz, en azından o 3 kişinin arasından birini mutlaka alabiliyorsunuz. Henüz seçtiğim power'lar ve slot'lamalarım PvP'ye yönelik değil ve buna rağmen oldukça iş görebiliyorum... Giriştiğim tekli ve takım halindeki mücadelelerde izlenen birçok taktiğe de şahit oldum. Hakikaten karşınızdakiler NPC olmadıklarını size hissettiriyorlar. Bir tane örnekte vermek istiyorum... Enerjisi yarıya inmiş ve IR google'ım(hide ve stealth olan kişileri görmenize yarayan 30 dakika geçerliliği olan toggle bir power. Harita girişindeki contact'tan alınıyor ve 10k fiyatı var.) olduğu için bana görünmez olamayan bir stalker, kalabalık bir mob grubu arasına gelip ortalarında durdu(kaçamayacağını anlayınca). Onlara hala görünmez olduğu için, doğal olarak tüm agro'yu üzerime ben aldım. Bir diğer örneği de kendimden veriyim:). Peşimden kovalayan 4 villain'ın içinden sadece 1'inde fly vardı ve gerisi super jump, super speed şeklinde ayrılmıştı. Kaçarken bulduğum yüksek bir bina tepesine tırmanmaya başladım ve şans üzeri düşmedim. Peşimden gelebilen de tek fly'ı olan villain'dı. Yukarı geldiğinde yediği hold arkadaşın sonu oldu(sürüden kaçanı kurt kapar hesabı:))... Takım çalışmalarında, grup üyeleri arasındaki ahenk de hakikaten çok önemli. Arena mücadelelerinde olduğu gibi küçücük bir harita ile sınırlı değilsiniz ve bu sefer etrafta dost yada düşman olabilecek bir çok mob'da var. Gruptan farketmeden uzaklaşırsanız çok rahat tuzağa düşebilirsiniz. Ayrıca harita sadece enine değil, boyuna da uzun olduğu için yukarıdan gelebilecek bir tehlikeye de her zaman hazırlıklı olmak lazım(moblar ile uğraşırken jetpack takıp gelmiş corruptorlar AoE'ler ve sniperlar ile canınıza okuyabiliyor). 3 boyutlu savaş haritası çevrenizi kolaçan etmek için oldukça zor gelebilir başlarda ve "assassin" tehlikesinin her zaman mevcut olması sürekli bir endişe içinde olmanıza neden olabilir. O yüzden sürekli hareketli olmak yada yüksek ve güvenli bir yerde etrafı araştırmak en akıllıcası... Diğer class'lara gelince; açıkçası içlerinde sadece mezz powerları bol olanlar teke tekte mücadeleyi kazanıyor. O yüzden PvP için respec yaptığınızda bunları göz önünde bulundurun derim. Arena mücadelelerinde hasar ve defans potansiyeli yüksek olanlar ayakta kalıyordu, ama burada tehlikenin nereden geldiği belli olmayan ve rakibinizin zor duruma düştüğünde kaçabileceği ve sizi tehlikenin içine çekip, durumu lehine çevirebileceği bir durum söz konusu. O yüzden olası herşeyi göz önünde bulundurun derim. Kaçılması gereken yerde de arkanıza bakmamanızı tavsiye ederim;)...[signature][hline]Hatalıysam 155 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sLog Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 pvp güzel hoşta. Villain tarafından pek güzel değil şu an. Benim deneyimim Bloody Bay'de oldu. ve şu an vl21 'im ama lvl50'ler geliyo tabi karşıma. Tamam hepimiz lvl25 oluyoruz ama benim power'larımdan 1 tanesi hedefi vursa bişi demiycem. Tabi böle olunca enhancementları mis olan hero'lar çatır çutur geçiriyo bize :P Bunun daha lvl50 olunca rövanşı var diyip oturuyorum oturduğum yere :P Diğer bi pvp deneyimini arena da guild'den biriyle yapılım dedik. Demez olaydık. yarım saat dövüşten sonra skor 1-0 bitti. Nası olduğunu bende bilmiyorum ama rakibimi 1 kez öldürmüştüm daha sonrada hiçbişey olmadı. Bunun nedeni şu an hiç bi power'ın rakibe vurmaması. Tek gördüğüm şey: *Miss* *Miss* *-50* *Miss* *Miss* *+125* *Miss* PvE'deki gibi isabetli atışlar yapabilsek aaaaaaah ah. bunun daha lvl50'si var. ya sabır :P[signature][hline]:·. -cøLdwínd- .·: (7:40 PM) : jedi sabrı olmasa, atlıcam pencereden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Helcaraxe Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 Villian kasmayın hep iyi ler kazanır mesela benim 50 blaster var gelirim valla :D[signature][hline]You cannot change your fate...noman can Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sirplayA Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 Bende Villian kasmiyorum,Hereos karakterlerimle memnunum.[signature][hline]WoW - Sirplaya - Magtheridon L60 Mage CoH - Algus Requiem L50 - Scrapper Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Giovanni Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2005 abi canım çekti deli gibi negüzel yazmışsın alıyorum lan[signature][hline]proud member of the thievery corporation Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaiyn Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Evet guzel yazmissin boyle yazilari bekliyoruz gene :) Peki bi mind controller ile mind dominator arasindaki fark ne? Hangisi pvpde daha avantajlidir ve neden? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Keyzar Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 sLog Karakterinin AT'sini bilmediğim için bir yorum yapamayacağım fazla, ama enhancement ve özellikle "slot"(lvl 50 bir heronun, lvl sınırı 25'e dahi çekilse, kullanabileceği kilit power'lar full slotlu olacağı için dengeleri bozuyor) farkı dediğin gibi Hero'ları daha üstün kılıyor şu anda. Hatta bunu 2'ye karşı 1 olarak denedik Bloody Bay'de. "Zorba" lvl 50 blaster'ı ile geldi (tüm enhancement'ları "Hamidon") ve ben ile Tonec lvl 15 corruptor ve dominator ile çıktık karşısına. Sonuç: Zorba bizimle resmen dalga geçti:)... Rövanş olayı için biraz daha bekleyeceksin, çünkü CoV'da level sınırı şu anda "40". CoH'un beta testi sırasında da sınır 40'tı sonradan 50'ye çıkarıldı. Şu anda, daha farklı sebepler yüzünden bunu 40 ile sınırlandırdıklarını düşünüyorum. İleride çıkacak "Issue" lar ile mutlaka bu sınır 50'ye çıkarılacaktır... Ayrıca dün yaşadığım birkaç hayalkırıklığından da bahsedeyim. Muhtemelen "Assassain" power'ını "Single Origin" ler ile slotlamış bir slalker, üzerimde temporary resistance power'lar olmasına rağmen tek vuruşta aldı birkaç kez. Bu hakikaten çok can sıkan bir durum. Resmi forumlarda da en çok tartışılan "Assassain Strike" ın overpower oluşu ve mutlaka nerf yemesi gerektiği. Şimdilik developper'lardan bu konuda bir girişim yok, ama mutlaka yakın zamanda buna biz çözüm getireceklerdir. Online oyun alemlerinin "lamer" diye nitelendirilen sıfatına layık oyuncuların çoğu şu anda stalker ile PvP yapmaktalar ve bunun nimetlerinden sonuna kadar da yararlanıyorlar. Siren's Call'da 6k bounty toplayan bir oyuncu istediği herhangi bir +3 single origin enhancement alabiliyor, hal böyle olunca da bir stalker'ın düşük lvl'larda tüm powerlarını so'laması çok fazla zaman olmasa gerek... Tonec ile birlikte giriştiğimiz bir başka PvP denemesi ise yine Siren's Call'da, fakat bu sefer Villain'lar ile oldu. Ben base lvl'ı 21 olan ve power'ları enhancement'tan yoksun bir ice/fire dominator ile geldim, Tonec ise yarım yamalak so'lanmış, base lvl 30 ninja/dark mastermind ile geldi. Mücadelemiz 2 scrapper ve 1 blaster ile geçti. Başlarda karakterlere ısınamadığımız için ve organize olamadığımız için ölen taraf bizdik(Hero'ların hepsi lvl 30 ve üzeriydi), fakat 2 3 ölümden sonra üstünlük bize geçti ve her defasında hastaneye giden bu 3 arkadaş oldu. Ice dominator'ın ve mm'in dark powerlarının debuff'ları rakipleri neredeyse hareketsiz kılıyordu, geriye kalanda petlerin verdiği hasarı izlemek oluyordu. Sonuçta hastaneye gidiş sayılarını rakkamlara vurursak 3'e karşı 2 olmamıza rağmen biz kazandık. Bunu anlatmamdaki en önemli sebep yüksek lvl'larda villain'ların hero'lara çok rahat kafa tutabildiğini belirtmekti... Xaiyn Şimdi bu soruyu yanıtlamak için, bütün olası controller ve dominator secondary'lerini dikkate alarak değerlendirme yapmak lazım. Controller'ların secondary'leri buff, debuff ve heal powerlar'ından oluşuyor, dominator'lar ise tamamen assault ağırlıklı ve diğer özelliklerden yoksunlar. Bu yüzden tek başına takılan bir dominator'ın hayatta kalması için pool power'larını ve primary power'larının debuff özelliklerini çok iyi seçmesi ve slotlaması lazım. Mind controller'ım ile bir şekilde kaçıp hayatta kalmayı başarıyordum "self heal" sayesinde, fakat ice dominator ile bunun sıkıntısını çok çektim. Siren's Call'da inspiration'ları ancak kazandığınız "bounty" karşılığı alabiliyorsunuz, bu yüzden çok kısıtlı imkanlarınız var. Diğer zone'lardan gidip almaya kalktığınızda ise, tüm bounty ve reputation puanlarınızı kaybediyorsunuz. O yüzden kendi kendine yetebilen bir karakter şart. Eğer takım halinde mücadele eden bir grupta mind dominator ve mind controller'ı kıyaslarsak, dominator kısa geçen bir mücadele de daha avantajlı olur. Secondary slot'lamaları düzgün yapılmış bir dominator neredeyse bir corruptor kadar iş görebilir, hem primary power'larındaki debuff'larda cabası. Fakat son kararım ne derseniz controller > dominator derim...[signature][hline]Hatalıysam 155 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Helcaraxe Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Fire/Kinetics çok pis döver ama :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar