mitin Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 http://85.97.189.236/cenk/bogazici_koprusu_hikayesi.ppt 2.99 mb. Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri sartıyla) geçis; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçis ücreti 1 lira). Köprünün tasıyıcı ayaklarının (daha dogrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya tasıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karsıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak asagıya inerlerdi. Ancak köprüden asagıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti. Köprünün açıldıgı ilk zamanlar Trafik yok… Arabalar tek tük… “Bu kadar buyuk kopruye ne gerek vardi.” tartışmaları başlamış. Köprünün açıldıgı gün halk o kadar yogun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kisi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına dogru ve bir süre sonra da her iki yakaya dogru karsılıklı yürümeye basladı Açılıs serefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çoklugu ve bu yogunlugun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artısı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya baslayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçisine son verildigini gazeteler günlerce yazdılar...(Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçisleri yerine onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptıgı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar, salınım artmaya baslayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur, hızla sallanan salıncagın uzun süre sonra yavaslayarak durması gibi)... Hatta gazetelerde su örnek verilmisti: “Köprüden arka arkaya tanklar geçse o derece risk olusturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalısırsa, bu daha büyük tehlikedir.” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden...[signature][hline]Muhacirler kayıp edilmiş toprakların kutsal hatıralarıdır. Mustafa Kemal ATATÜRK [Bu mesaj mitin tarafından 20 Eylül 2005 14:21 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MartinLGore Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 evet şey giyği vardır mesela, bize okulda hocamız söylemişti.. bir köprünün üstünde bir dolu arabanın motor sesi(titreşimi yada) birbirinin aynısı olursa, köprünün çökme ihtimali vardır rezonans hedesinden..[signature][hline]King Kong gelse de dans etse.. | nedanko... Nostalji Mp3 : Ace Of Base - All That She Wants | arşiv*********** Yukardaki linkler bir süre çalışmayacaktır. [Bu mesaj MartinLGore tarafından 20 Eylül 2005 14:40 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Smoke Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 acaip yararlı bir ppt olmuş. Bilmiyordum köprünün tarihini :)[signature][hline]rtc Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Yeto Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 20, 2005 bende dersanedeki fizikçimizin anlattığını aktarıyım. kopru açıldığı gun bilmem kaçıncı tabur geçsin demişler , hepsi rap rap binlerce adam köpruyu geçicek. Bunlar geçmeye yakın zor durdurulmuşlar durun siz napıyosunuz diye.[signature][hline]FB Sailing Team Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar