Halfmumi Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 SRM denilen binli $cıklara sahip aygıtlar hariç,yanılgı payı yüzdesi düşük olarak ölçmenin basit bir kaç yolu.Bakalım kaç ampül yakabileceksiniz :) Öncelikle bu test için bir bisiklete tamamen gerekli [ehe :)] Hatta tamamen gerekenlerin listesinide yazayım tam olsun :p Gerekenler: ---------- [li] -Sağlamca ve uzunca bir yokuş : Tırmanıştan kaçılmaz :) -Bir bisiklet : Ağır yada hafif olması farketmez.Tekerleri dönsün,vitesleri çalışsın yeterli. -KM Ölçer : Gittiğimiz yolun km cinsinden hesabı -Altimetre: Tırmandığımız yüksekliği ölçeceksiniz.Casionun belli başlı modelleri var. Eğim ölçer: Yokuşun eğimini hesaplamak için kullanılacak. internetten alınan yada önceden edinilen rüzgar verileri Mümkünse nabız saati : Bünyenizi ne kadar zorladığınızı,yüzde kaçlık yüklenmeyle pedal çevirdiğinizi öğrenmek için. [/li] HAZIRLIK AŞAMASI: 1- Yokuş bulun.İstanbulda uzun ve bitmeyen yokuşlar var mı bilemiyorum ama,daha çok dağlık alanlarda nefesinizi kesecek yokuşlar bulabilirsiniz.Arabayla yada bir motorsikletle 10-20 dakika sürecek yokuşlar bulun.En iyisi bunlardır. 2- TEST GÜNÜNDEN ÖNCE ANTRENMANLI OLUN.En az 1-2 hafta her gün düzenli olarak bisiklete binin.Sakatlanma riskine karşı kaslarınızın yeteri kadar gelişmiş olmasını sağlar. 3- Eğim ölçer ve ALTİMETRE mutlaka gerekiyor.Çıkacağımız yokuşun eğimini ölçeceğiz. Benim kullandığım üç tane eğim ölçer var.Roseversand den almak içinburaya bakabilirsiniz. Altimetre içinde Sonynin yada Casionun saatlerinden herhangi biri olur.. 4- Eğim ölçeri ve Altimetreyi bisikletimizin üzerine yerleştiriyoruz.Eğim ölçeri kontrol ediyoruz tekrardan,hata var mı diye.Düzlük bir zeminde 0 Derece gösterecek şekilde ayarlıyoruz. İLK HAMLE: YOKUŞ ÖLÇÜMÜ: 1-Yokuşun başına geliyoruz.(Antrenmanlıyız tabii ki)Yokuşa bir bakıp "Daha dur,bu ölçüm" dedikten sonra,yanımızda getirdiğimiz KAĞIT-KALEME [kağıt kalem var dimi?] BAŞLANGIÇ ALTİMETRESİNİ Yazıyoruz. KM SAATİMİZİ SIFIRLAYIP başlıyoruz tırmanmaya. Örnek: NOKTA 1 START : 1016 Rakım Yokuşun tamamını tırmanmamıza gerek yok.[Eğer yorulmazsanız şunu 2 km yapın] 1 km gibi yada beğendiğiniz şekilde tırmanıyoruz. Son altimetremizi yazıyoruz. NOKTA 1 START : 1016 Rakım -NOKTA 2 FİNİŞ : 1116 Rakım -Gidilen yol 2 KM 100 metre yüksekliği 2 km içinde aldık mı? Aldık :P Ortalama olarak, 1 KMde 50 metre yükseklik kazanmış olduk. Buda 1000 metrede 50 metre eder ki, 100 metrede 5 Metre rakımla,yani %5 ortalama EĞİM ile tırmandık. EĞİM ÖLÇERİMİZ BURADA DEVREYE GiRİYOR .Hesabı doğruluyoruz.[Yokuş çıkarken bakacak haliniz varsa bakarsınız :D] KM saatimizdeki tüm verileri kaydedip akşam uyuyoruz :P SON ATAK : SENi iSTiYORUM...SENiiiiiiiiii Formül : Bisikletin ağırlığı + Sürücünün ağırlığı [bunları ölçmek zorundasınız] x 9.81 x M/S cinsinden hızınız x Eğimin yüzdesi = WATT Örnek : Ağırlık: Ben : 65 kgım Bisikletim : 12 KG Toplam : 77 KG Hız: Saatte / 10km hızla gidiyorum 3600 saniye / 10000 metre = 2.77777 (yuvarlayın,2.8) 2.8 Metre/Saniye Eğim: 20 --- = 0.2 100 77 KG x 9.81(bu sabit kalacak) x 2.8 Hız x 0.2 Eğim = 423,0072 423 WATT Tabii bunu ne kadar süre tutabildiğinizde önemli :) > 6.5 W/kg Dünya zirvesinin en iyileri > 5.9 W/kg Dünya zirvesi 5.5-5.9 W/kg Elite > 5.4 W/kg Dünya zirvesi bayanlar 5.0-5.4 W/kg egitimli yarisci/iyi gencler > 4.9 W/kg egitimli bayan yarisci > 4.4 - 4.9 W/kg Yarisci bayan veya erkek 4.0-4.4 W/kg hobi bisikletci(düzenli antrenman) 3.0-3.9 W/kg arada sirada binenler < 3 fazla kilolu, kondisyon antrenmani yapmayan Yukaridaki liste Dr. S. Lychatz tarafindan hazirlanmis ve degisik antrenman düzeyindeki bisikletcilerin kilo basina güc miktarini gösteren bir liste. vs.. Sonuçta basit hesaplamayla bu şekilde oluyor :p Ama eğim ölçerde hızları önceden hesaplayıp,her saniye kaç ampül yakabildiğini bilerek pedal çevirmek çok güzel :) 2. Seçenekteyse,Buradan ayrıntılı ve daha güzel bir programla daha da kolaylaştırabilir,gerçek sonuca dahada yaklaşabilirsiniz. ps: Kalbinizi patlatmayın yada bir tarafınızı sakatlamayın.Sorumluluk kabul etmiyorum :)[signature][hline]i was born ready...Human not anymore.. 5000 km back and i will not mercy! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ZaugnaKhaldun Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 bende patlar o kesin, feci bir tutorial olmuş ayrıca=)[signature][hline]I know someday you'll have a beautiful life, I know you'll be a star In somebody else's sky, but why, why, why can't it be, why can't it be mine raistlinn i kalbimde yaşatıyorum CusTodeM 3 Eylül 2005'te Rock'n Coke'da demiş ki: Karı istiyorum yaa Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 *!yola koyulur* :P Mumi biraz masraflı bu iş ya. hem bu rakam seninse biraz daha çalışmalısın "dünya zirvesi" için dimi :) Bi ara yazarız kaç ampul yaktıgımızı artık dimi? kolay gelsin herkese.[signature][hline]FİLTHY PLAY! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Halfmumi Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 19, 2005 Teşekkürler Zaugna :) Ehem, iki yıl önce 100 ü zor görüyordum be Fistan :] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar