Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Filipin Denizi Savaşı


King_Tiger

Öne çıkan mesajlar

II. Dünya Savaşı sırasında Filipin Denizi'nde Japonya Birleşik Filosu ile ABD 5. Filosu arasında meydana gelen çarpışma (19-21 Haziran 1944). Saipan'a Amerikan askerlerinin çıkmasıyla aynı zamana rastlamış ve ABD'nin kesin zaferiyle sonuçlanmıştır. II. Dünya Savaşı'nın en büyük uçak gemisi çarpışması olarak kabul edilir. Çarpışma, 19 Haziran sabahı Amiral Ozava Cisaburo'nun Amiral Raymond Spruance komutasındaki ABD filosu üzerine, dört koldan 430 uçak göndermesiyle başladı. Çarpışmanın ilk gününde 300'den fazla uçağın düşürülmesi ve iki uçak gemisinin batırılmasıyla bozguna uğrayan Japonya Birleşik Filosu, kuzeye doğru güvenli Okinava limanına doğru çekilirken; bir uçak gemisi ve yaklaşık 100 uçak daha yitirdi. Bazı gemileri yara alan ABD 5. Filosu'nun çarpışmanın ilk iki gününde yitirdiği uçak sayısı ise 130 oldu. Japonların ağır yenilgisine yol açan en önemli etken, insan gücü ve savaş gereçleri bakımından geri olmalarıydı. Çoğu iki yıllık bir eğitimden geçen ABD'li pilotlara karşılık, üç ay gibi kısa bir eğitimden sonra çarpışmaya katılan Japon pilotlar vardı. Japon uçakları, daha yüksek manevra yeteneği ve daha uzun menzilli olma gibi özelliklerine karşın, birçok açıdan yetersizdi. Ayrıca ABD denizaltıları da düşmanın hareketleri konusunda ABD'li komutanları bilgilendirerek; Japon gemilerinin batırılmasında önemli bir rol oynadılar.

Ana Britannica, 12. cilt[signature][hline]Ordumuz Türk Birliğinin, Türk Kudret ve Kabiliyetinin, Türk Vatanseverliğinin Çelikleşmiş İfadesidir.
Kemal Atatürk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ürkütücü bir gelişme oluyor. Torpil, boruları koparmış ve depoları yerinden oynatmıştır. Koca gemiyi istila eden ve her an patlaması beklenen hava-benzin buharı karışımı dağıtılamıyor. Korkulan başa geliyor. Saat 15.32'de şiddetli bir patlama güverteyi havaya uçuruyor ve iç bölmeleri parçalıyor.
"Vakatsuhi" destroyeri, imparatorun portresini almaya geliyor ve Amiral Ozava da sancağını "Haguno" kruvazörüne naklediyor. Kutsal portre ile amiralin güven altına girdikleri an, alevler "Taiho"yu tamamen sarıyor. Gemi, çevresindeki denizi de tutuşturarak 17.06'da batıyor. Destroyerler, 2.150 subay ve denizciden bin güçlükle ancak beş yüzünü kurtarabiliyorlar.

Georges Blond, Pasifik Savaşı

20 Haziran'ın zifiri karanlığında taarruz sonrası, Amerikan uçakları geri dönüyor. Depolarda benzin azalmıştır, uçaklar bocalıyor; son damla benzinlerini kullandıkları besbelli. Üzüntüden içi içini yiyen uçak gemileri komutanı Amiral Mitscher, karanlıkta güverteye inişin ne kadar zaman gerektireceğini hesaplarken; pilotlardan çoğunun bu bakımdan tecrübesiz olduklarını da dikkate almak zorunda. Gözünü karartarak ve Japon denizaltılarını uyarmayı göze alarak gemileri aydınlatıyor, aydınlatma mermileri atıyor. Ama gene de çok kayba uğruyorlar. 216 uçaktan çarpışmalarda sadece 20'si düşürülmüşken; iniş sırasında denize düşerek veya güverteye çarpıp parçalanarak 80 uçak kaybediliyor. Denizden toplanmaları için sarf edilen gayrete rağmen,38 havacı can veriyor. Karalardaki insan kıyımı yanında deniz muharebeleri, hele kazananlar için pek pahalıya mal olmaz.

Raymond Cartier, İkinci Dünya Savaşı[signature][hline]Ordumuz Türk Birliğinin, Türk Kudret ve Kabiliyetinin, Türk Vatanseverliğinin Çelikleşmiş İfadesidir.
Kemal Atatürk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...