Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Genel Sürüş Tavsiyeleri


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Genel Sürüş Tavsiyeleri

ARAÇ KULLANIMI İLE İLGİLİ HATIRLATMALAR

- Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına
Çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.
- Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50
km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.
- Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan emniyet kemerleri hayat kurtarır.
- Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha
konforlu olur!
Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik inikken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkar, konforlu şekilde çarparsınız!

- Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları
indirilir!
Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil,lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
- Yağmurda inik lastik daha az kayar!
Yanlış! İnik lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.
- Direksiyon saate göre 10'u 10 geçe tutulur!
Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.


- En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.
Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim
olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün
olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz
olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır.
Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.
- Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer
lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik
havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.


- Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak,
motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren anında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
- ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa
mesafede durdurur!
Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz. Bilinen fren bağıntılarında fren uzunluğu aracın dört tekerleğinin de TAM BLOKE olup (yani dönmeden) kayarak yol üzerinde lastik izi bıraktığı durum için hesaplanır. Yayınlanmış olan tüm fren boylarındaki kabul böyledir. Halbuki ABS tekerleklerin tam bloke olmasını engeller!
- Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.
- Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir.
İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.
- Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda
yakılır.Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.
- Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözü
Mesaj tarihi:
%33 oranını biraz daha açıklar mısın ?. Pek inandırıcı gelmedi.

Yaralanabileceğiniz olsa olur da. Ölümlü için biraz yüksek bir değer.

Tabi ölümlü derken, kaza içine herhangi biri ölüyorsa normal olabilir. ( mantıklı olarak bu olması lazım tabi. )[signature][hline]What we do in life,echoes in eternity.
Mesaj tarihi:
Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır
yanlış demişsinde
90 km hızla giderken takip mesafesi 45 metre ise oda zaten yaklaışık 2 sn ye tekabül eder diye biliyorum.

Birazda geyik geldi bana çoğu şey,
Araba lastiğin üzerinde gitmez,havanın üzerinde gider,yapma ya :)

Birde abs daha kısa mesafede durduruyor,gerisi yalan yani.
Mesaj tarihi:
Gayet doğru yazılar bunlar.
Lastiğin içinde hava olduğuna göre hava basıncı doğrudan etkilidir. Bunu vurgulamak için öyle yazılmış.

ABS de gerçekten daha kısa mesafede durdurmaz. Ancak panik frende lastiklerin bloke olmasını engellediği için kızaklayan bir araba ile abs li bir araba arasındaki fren mesafesi farklıdır.

Doğru oturma pozisyonunu saptamak için oturduktan sonra öne eğilmeden bileğinizi direksiyonun en tepe noktasına değdirin. Eğer değiyor ise doğru pozisyondasınız.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Mesaj tarihi:
Mantık olarak bakıldığında, en güvenli yolculuk karayoludur. Önemli olan kaza yapma oranı değil kazadan sonra kurtulma oranı veya şansıdır. Transatlantik battı, yüz bakim karaya. Uçak düştü, %5 mi kurtulma şansın ? Ancak otomobilde hız limitlerinde gittiğiniz sürece kazadan sonra kurtulma şansınız yüksek. Trende bile kaza anında ölüm riski fazla.
×
×
  • Yeni Oluştur...