ReDDoG Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2005 1. si basit bmw nin açılımı neydi? 2.si ralli weya performans arabalarında fren disk leri delikli veya çizgili olur ama f1 araçlarrında nie düz?[signature][hline]efsane topic Sevinmek için sevmedik
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 23, 2005 Bayerische MotorenWerke BMW ama Brings Me Woman da kabulümüzdür =) [signature][hline]MONO(b)LOG [Bu mesaj dasaaa tarafından 24 Ağustos 2005 00:19 tarihinde değiştirilmiştir]
Cafein Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 2. soruya benim bildiğim şu: Fren disklerindeki oluklar ve delikler, metalin çabuk soğumasını sağlıyor(sonuçta boş yer ısınıp soğumaz, böylece ısınacak toplam kütle azalır-yüzey alanı artar ve çabuk soğur). F1 araçlarında ise, fren disklerinin metal değil, bir çeşit porselen olması lazım, kısaca malzeme aynı malzeme değil, bu bakımdan delik-oluk-vs olmaması olağan olabilir. Hiç bilmeden fikir yürütürsem, belki metaldeki delikler gövdesel olarak sağlamlığı etkilemezken, porselendekiler zayıflamasına yol açıyordur.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım. Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
ReDDoG Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 hmm o deliklerin amacının soğutmak deilde sürtünmeyi arttırmak zannediodum.f1 lerinde porseleln olduunu bilmiodum. ozmn 3. sorum var böyle(VV) çizgi çizgi olmasının anlamı ne?[signature][hline]efsane topicSevinmek için sevmedik
_Mordrac_ Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 seramik diskleri porsche buldu artik luks arabalarda da kullaniyolar audi a8'e koymuslar en son. Ferrarilerde bile opsiyonel seramik frenler 1 araba parasina cunku 40 milyar falan :)[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Dela Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 o seramik de uzay mekiklerinin disinda kullanilan madde zaten yanlis hatirlamiyosam. ucak teknolojisiyle snowboard yapan gavur uzay mekigini de arabalara uyarladi.[signature][hline]agostos 2005
Cafein Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 Çizgi çizgi olması da aynı mantık. Şimdi şöyle düşün, içi delikli-oluklu bir şey, tamamen dolu bir kütleye göre aynı hacimde olmasına rağmen daha hafiftir. Bu da aynı hacimde daha çok yüzey alanına sahip olmak demektir. Bu durumda ısınan metal, yüzey alanının büyüklüğü nedeniyle etrafındaki havayla daha çok ısı alışverişi yapar ve soğur. O olukların da rasgele değil, dönüş eksenine göre olduğunu görürsün, amacı havayı o kanallardan hızla akıtarak çabuk soğuma sağlamak. Bunun biraz daha hayvanı kamyonlarda var, direk sprey su püskürtülür frenlere ki hemen ısıyı düşürsün, frenler şişmesin. Seramik frenler çok pahalı ve üretimi çok emek/malzeme/teknik isteyen bir şafşata. Avantajları, sürtünme katsayılarının çok düşük olması ve çok zor ısınıp yüksek basınç ve ısıda şekil kaybına uğramamaları, bozulmadan dayanmaları. Dela'nın da dediği gibi bunlar aslen uzay mekiklerini tekrar atmosfere girişteki sürtünmeden korumak için icat edilmiş nesneler.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım. Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
ReDDoG Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2005 yani çizgi de ısınmadan dolayı ben onuda sürtünme zannediodum :D saolun bilgiler için[signature][hline]efsane topic Sevinmek için sevmedik
Shagrath Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 28, 2005 eheh bılgılı patıler oldk :D[signature][hline]--Borgır--
Bert Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2005 Fren diskleri üzerindeki delikler sürtünmeyi minimum a indirmek içindir soğutmayla alakası yok[signature][hline]Haydin G3NKleyekk !!!!!!!!!
ReDDoG Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2005 bert disklerdeki asıl amaç sürtünme yaratmak deilmidir ztn[signature][hline]efsane topic Sevinmek için sevmedik
onlyreal Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2005 iyide cafein kamyonlar icin konusuyorum surekli isinmis bir metali suyla sogutursan surekli sertlestirirsin o metali ama bir sure sonra kirilganlik artar. Onu nasil ayarliyorlar.[signature][hline]any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic C CLARKE
Dela Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2005 demek ki ayarini tutturamayanlarmis 3. sayfa'da evlere dukkanlara giren kamyonlar ; )[signature][hline]agostos 2005 Hit Single'im
Cafein Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 31, 2005 Kamyonlar için daha çok araştırmam gerek, çok iyi bilmiyorum. Discoveryde o süper aletlerle(Ultimate Machines miydi neydi) ilgili olan programda vardı, ilk olarak Yarış Kamyonlarında kullanılan bir sistem. Aşırı ısınmayı kesmek için fren disklerine basınçlı halde sprey su püskürtülüyor. Hatta bu sebepten bir süre sonra pistin hafif ıslanıp kayganlaştığından ve kazaların bu sebepten yarışın ortasına doğru olmaya başladığından bahsediyorlardı. Daha sonra aynı sistemi sanırsam ilk olarak DAF alıp prototiplerinde denemiş ve kullanmaya başlamış. Bunlar benim aklımda kalanlar, detaylı araştırma yapılırsa aydınlanırız zannedersem (bana bakmayın üşendim ben).[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım. Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Öne çıkan mesajlar