Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2 adet soru.


ReDDoG

Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
2. soruya benim bildiğim şu: Fren disklerindeki oluklar ve delikler, metalin çabuk soğumasını sağlıyor(sonuçta boş yer ısınıp soğumaz, böylece ısınacak toplam kütle azalır-yüzey alanı artar ve çabuk soğur).

F1 araçlarında ise, fren disklerinin metal değil, bir çeşit porselen olması lazım, kısaca malzeme aynı malzeme değil, bu bakımdan delik-oluk-vs olmaması olağan olabilir. Hiç bilmeden fikir yürütürsem, belki metaldeki delikler gövdesel olarak sağlamlığı etkilemezken, porselendekiler zayıflamasına yol açıyordur.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Mesaj tarihi:
seramik diskleri porsche buldu artik luks arabalarda da kullaniyolar audi a8'e koymuslar en son. Ferrarilerde bile opsiyonel seramik frenler 1 araba parasina cunku 40 milyar falan :)[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Mesaj tarihi:
Çizgi çizgi olması da aynı mantık. Şimdi şöyle düşün, içi delikli-oluklu bir şey, tamamen dolu bir kütleye göre aynı hacimde olmasına rağmen daha hafiftir. Bu da aynı hacimde daha çok yüzey alanına sahip olmak demektir. Bu durumda ısınan metal, yüzey alanının büyüklüğü nedeniyle etrafındaki havayla daha çok ısı alışverişi yapar ve soğur. O olukların da rasgele değil, dönüş eksenine göre olduğunu görürsün, amacı havayı o kanallardan hızla akıtarak çabuk soğuma sağlamak. Bunun biraz daha hayvanı kamyonlarda var, direk sprey su püskürtülür frenlere ki hemen ısıyı düşürsün, frenler şişmesin.

Seramik frenler çok pahalı ve üretimi çok emek/malzeme/teknik isteyen bir şafşata. Avantajları, sürtünme katsayılarının çok düşük olması ve çok zor ısınıp yüksek basınç ve ısıda şekil kaybına uğramamaları, bozulmadan dayanmaları. Dela'nın da dediği gibi bunlar aslen uzay mekiklerini tekrar atmosfere girişteki sürtünmeden korumak için icat edilmiş nesneler.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Mesaj tarihi:
iyide cafein

kamyonlar icin konusuyorum

surekli isinmis bir metali suyla sogutursan surekli sertlestirirsin o metali ama bir sure sonra kirilganlik artar. Onu nasil ayarliyorlar.[signature][hline]any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic
C CLARKE
Mesaj tarihi:
Kamyonlar için daha çok araştırmam gerek, çok iyi bilmiyorum. Discoveryde o süper aletlerle(Ultimate Machines miydi neydi) ilgili olan programda vardı, ilk olarak Yarış Kamyonlarında kullanılan bir sistem. Aşırı ısınmayı kesmek için fren disklerine basınçlı halde sprey su püskürtülüyor. Hatta bu sebepten bir süre sonra pistin hafif ıslanıp kayganlaştığından ve kazaların bu sebepten yarışın ortasına doğru olmaya başladığından bahsediyorlardı. Daha sonra aynı sistemi sanırsam ilk olarak DAF alıp prototiplerinde denemiş ve kullanmaya başlamış.

Bunlar benim aklımda kalanlar, detaylı araştırma yapılırsa aydınlanırız zannedersem (bana bakmayın üşendim ben).[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
×
×
  • Yeni Oluştur...