Xaero Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Lastik Nedir ? Lastik kauçuk kord bezi ve çelik teller ile çeşitli kimyasal maddelerin birleşiminden oluşan ve aracın yer ile temasını sağlayan tek ve önemli parçasıdır. Lastik içerisine basılan hava vasıtası ile takılı olduğu aracın ve üzerindeki yükün taşınmasını sağlar. Lastik Hakkında Bilinmesi Gerekenler SIRT : Lastiğin yer ile temas eden bölgesi. OMUZ : Sırt ile yanağın birleştiği ve kalın kauçuktan yapılmış bölgesi. YANAK : Lastiğin topuk ve omuz bölgesi arasında kalan, lastiğe esneklik sağlayan ve üzerinde markalama ve tanıtıcı bilgiler bulunan bölgesidir. TOPUK : Lastiğin janta temas eden ve sıkıca bağlanmasını sağlayan bölgesidir. Lastik Performansını ve Ömrünü Etkileyen Ana Faktörler Hava Basıncı Uygun olmayan hava basıncı ileride tamiri mümkün olmayacak hasarların yanısıra, lastiğin düzensiz ve erken aşınmasına sebep olur. Hava basıncı lastik soğukken ölçülmeli ve mutlaka araç üreticilerinin belirlediği hava basıncı değerlerine uyulmalıdır. Rot Ayarı Aracınızın mekanik ve süspansiyon sistemlerindeki aksaklıklar nedeni ile direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmakla kalmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar vererek zaman içerisinde yüksek mekanik tamir ve bakım masraflarına yol açar. Balans Ayarı Jant ve lastiğinizin uygun olarak eşlenmemesi hızlı sürüş esnasında zıplama, vuruntu, salgı, yalpa gibi konforsuzluklar hissetmenize neden olacaktır. Rotasyon (Yer Değiştirme) Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik pozisyonda değişik aşınma hareketlerine maruz kaldıklarıdan, periyodik olarak yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır. Diş Derinliği Sırt bölgesi lastiğinizin yola basan kısmıdır. Lastik eskidikçe çekiş azalır. Zamanla lastiğiniz üzerindeki desen aşınarak kullanılmaz seviyeye gelir. Diş derinliği 1.6mm'nin altına inmiş lastikleri kullanmak, can ve mal emniyeti bakımından tehlikeli oldugu gibi, bir çok ülkede kanunen de yasaktır. Yük Miktarı ve Yükleme Biçimi Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istiap hatti) üzerinde yüklemeler; lastiğin çabuk ısınmasına ; yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine ve hızlı aşınmasına sebep olur.Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde olumsuz etki yapar. Fren Ayarı Fren sistemlerinizi araç üreticisinin tavsiye ettiği aralıklarla kontrol ettiriniz. Ayarsız frenler,lastiklerde düzensiz ve hızlı aşınmalarına neden olur. Ani ve sert frenlemelerde kuvvet dağılımı lastiğe göre farklı olacağından, blok tipi aşınma olması ihtimali artar. Araç Kullanım Şartlarına Uygun Lastik Seçimi Araç el kitabında belirtilen ebat ve kat muadilindeki lastikler kullanılmalıdır. Araç Hızı Araç kullanım hızı arttıkça lastiğin sıcaklığını yükselmesi sebebiyle sırt kauçuğu normale göre daha çok aşınma gösterir. Lastik Eşlemeleri Aracın tüm lastiklerinin aynı ebat ve yapıda olması gerekir. Aynı aks üzerinde farklı yapı, desen ve aşınmada lastik takılması halinde araç performansı olumsuz etkilendiği gibi lastik düzensiz ve hızlı aşınır. Yol ve İklim Şartları Düzgün olmayan yol yüzeylerinde ve sıcak yaz aylarında lastik normale göre daha çok aşınma gösterir. Lastik Performansı ve Ömürleri Bu faktörlere ilave olarak araç kullanıcısının sürüş ve fren kullanım alışkanlıkları ile aracın bakım seviyesi gibi diğer faktörlere de bağlı olarak değişiklikler gösterebilir. Tavsiyeler Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın. Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 PSI artırın. Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin. Kışın diş derinliğinin 3 mm'den az olması çekişi olumsuz etkiler. Aracınızı uzun süre kullanmayacaksanız, aracınızı takoza alın. Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın. Aynı aks üzerindeki lastiklerdeki farklı hava basınçları, aracın düşük hava basınçlı lastik tarafına doğru çekmesine neden olur. Lastiğinizi kaldırım kenarlarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının. Diş derinliği 1.6 mm ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin. Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin. Kullanmadığınız lastikleri şişirilmiş olarak depolamayın. Subap kapaklarını kapalı tutun. Su ve fırça kullanılarak yapılacak temizlik lastikteki kimyasalların koruyucu bir film tabakası oluşturmasına yardımcı olur. Kış Koşullarında Araba Kullanımı Kış Koşullarında Araba Kullanmanın Zor Olduğu Düşünülür Oysa ki… Yılın soğuk kış ayları araç sürücüleri için birçok sorunu da beraberinde getirir .Oysa ki kar yağışıyla birlikte kayganlaşan zeminlerde biraz dikkat ve beceri ile her türlü zorlu koşulun üstesinden gelmek mümkün. İşte dikkat etmeniz gereken başlıca noktalar: Görüş Hazırlık Yolda Sürüş Riskler GÖRÜŞ: Bir sürücünün temizlik açısından en titiz olması gereken nokta görüş açısını en iyi seviyede Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ReDDoG Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 iide bence böle bi topici kışta açsaydın.[signature][hline]Çarşı Alayına karşı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaero Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Karda Otomobil Kullanmak Dikkat İster Soğuk, kar ve buz, uzun kış geceleriyle birleşince en kısa yolculuk bile çok zorlu bir maceraya dönüşebilir. Rahat ve emniyetli bir yolculuk geçirmek için aşağıda sizler için verilen önerileri uygulamanız yeterli. Sürüş stili Sürüş stilini yol ve hava şartlarına uydurmak, dikkatli davranmak, kışın güvenli yolculuk yapmanın temel kuralıdır. Karlı havalarda prensip "Yumuşak düşün, yumuşak davran" olmalı. Gaz pedalına aniden basmaktan ya da bırakmaktan, sert direksiyon hareketlerinden kaçınmalı, fren pedalına yumuşakça basılmalı. Çekiş tekerleklerinin patinaja düşmesi ya da direksiyonun aniden hafiflemesi zeminin kaygan olduğunun göstergeleridir. Ayrıca önünüzde giden aracın yoldan çıkma eğilimi göstermesi ya da lastiklerinin parıldaması da kaygan zemine işarettir. İleriye bakın Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla "kick down" (gaz pedalına sonuna kadar basılması) yapmamalı. Eğer otomatik şanzımanda kış kullanım seçeneği varsa mutlaka kullanın. Bir yokuşu tırmanırken motor devrini fazla yükseltmeden vites büyütmek ve yumuşak hızlanma patinajın önüne geçer. Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerkense mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalıdır. Aracınızda ABS sistemi bulunsa bile sürücünün kontrolü elinde bulundurması aracın kontrolü elinde bulundurmasından daha iyidir. Gör ve görül Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koymak, soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemek için denenmiş en pratik yöntemdir. Motor ve varsa katalitik konvertörün ısınması için rölantide beklemek yerine hareket etmek daha doğrudur. Buğulanmış camlar soğuk günlerde yola çıkarken karşılaşılan diğer bir önemli sorundur. Bu problemin çözümü de oldukça kolay: Yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin. Eğer aracınızda klima sistemi varsa işiniz daha da kolay. Klimayı çalıştırıp ön cama yönlendirin yeter. Far ve stop lambaları da kışın özel ilgi ister. Kar ve buzlanma nedeniyle aydınlatma sisteminin etkisi yüzde 90 oranında düşebilir. Bu nedenle her sabah otomobile binmeden önce bir kar ve buz kazıyıcısıyla bu temizliği yapmayı alışkanlık haline getirin. Acil durumlar için Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır. Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz. Ayrıca karanlıkta bozulmuş bir sigortayı bulmak el feneri olmadan çok zor olabilir. Doğru seçilmiş koruma ürünleriyle kilitlerin ve kapı fitillerinin donmasını engeller. Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor. Yolda kaldığınızda açlığınız bastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobilde bulunmalı. Zincir hayat kurtarıyor Otomobili karlı ve buzlu havalarda yolda kalmaktan kurtaracak olan patinaj zincirleri, merdiven ve örgülü olmak üzere iki farklı desen grubuna sahip. Merdiven tipi patinaj zincirleri lastiğin tabanını dikey olarak kestiği için hem daha fazla sarsıntıya neden oluyor, hem de yandan kaymalarda yeterli güvenliği sağlayamıyor. Ayrıca merdiven tipi zincirde, fren yapıldığında lastik zincirin üzerinde değilse, otomobilin durma mesafesi uzuyor. Örgülü tip zincirdeyse lastikler tamamen zincirin üzerinde olduğu için sarsıntı azaldığı gibi, fren ve kayma emniyeti de yükseliyor. Zincir lastiğin tamamını sardığı için hem önden, hem de yandan kayma durumunda maksimum güvenlik sağlanıyor. Ayrıca bu zincirler birkaç dakika gibi bir zamanda takılabildikleri için büyük ilgi görüyorlar. Zincirin kalitesini belirleyen temel unsursa kullanılan çeliğin malzemesi. Örneğin, yumuşak çelikten üretilen zincirler alaşımlı çelikten üretilenlere göre daha kısa ömürlü oluyor ve araç birkaç yüz metre gittikten sonra kopabiliyor. Patinaj zincirlerinin takılması Eski tip zincirleri takmak zaman ve araç gereç açısından yeni tiplerle karşılaştırıldığında oldukça zahmetlidir. Eski tip zinciri tekerleğe takabilmek için önce aracı krikoyla kaldırmak, ya da zinciri yola sererek aracı üzerine çıkarmak gerekir. Lastik tam olarak zincirin üzerine çıktığında dışta kalan baklalara üstteki halkaları takmak ve gergilerle sabitlemek gerekiyor. Zincir takma sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa zincirdeki baklaların tamamının aynı yönde durması ve herhangi bir dönmenin olmaması. Aksi halde zincir birkaç metre sonra kopabiliyor. Alaşımlı çelikten üretilen ve birkaç dakika gibi kısa bir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaero Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 said: ReD_DoG, 22 Temmuz 2005 13:51 tarihinde demiş ki: iide bence böle bi topici kışta açsaydın. Önümüz kış :D[signature][hline][/b]XÆ®ø fâ®ß®Ìght[/b] Gym-World Ben gülüomuyum LAN! Dj XæRo - The Terror Blade Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Admin Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 said: ReD_DoG, 22 Temmuz 2005 13:51 tarihinde demiş ki: iide bence böle bi topici kışta açsaydın. farketmez anlık bilgi değil o nedenle ilgilenenlere ek bilgi olarak forumda durması gayet mantıklı[signature][hline]G3NK DC++ Paticik Unofficial Hub:paticik.no-ip.org:411 zitem illede zitem Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ReDDoG Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 22, 2005 durmasın demedimki :D[signature][hline]Çarşı Alayına karşı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar